Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Regio 2
DK
Dennis Kuijper
American Gangster
Feb 15, 2008

AMERICAN GANGSTER Release: 13 maart Genre: misdaad Duur: 150 minuten Beeld: 1.85:1 Audio Engels Dölby Digital 5.1 Extra's: Single disc extended edition • De originele bioscoopfilm • Een extra lange versie met meer dan 18 minuten onvertoond beeldmateriaal • Alternatief einde • Commentaar van Ridley Scott en scenarist Steven Zaillian Two disc extended collector's edition • Fallen Empire: Making American Gangster 84:35 - Tru Blu: The Real Story (26:35) - Killer Threads: Costumes (11:25) - Crime War: Production (21:08) - Into the Arena: Ali vs. Frazier (10:01) - Rhythm of the Street: Sound, Music, and Editing (15:26) • Case Files 24:46 - Script Meeting (8:10) - Heroin Test Show and Tell(8:54) - Setting Up the Takedown (7:42) • Deleted Scenes 3:48 - Alternate Opening - Frank And Eva's Wedding HD-DVD: Speelduur film: ca. 160 minuten Beeld film: 1080p High-Definition Widescreen 1.85:1 Audio film: Engels, Frans Dolby Digital Plus 5.1 Beeld extra's: 480i/p Audio extra's: Engels Dolby Digital 2.0 Extra's: • U-Control • Picture In Picture • Bekijk interactieve cast- en crew Interviews, behind-the-scenes materiaal en pre-visualisatie animaties, alles zonder de filmervaring te onderbreken. • Filmcommentaar van regisseur Ridley Scott en scenarist Steven Zaillian • Deleted Scenes Ga hem denk ik wel aanschaffen omdat ik wel benieuwd ben naar deze film.

JD
Jeroen D
Feb 15, 2008

Ga ik zeker aanschaffen. Mooi dat ze op de 1 disc versie ook de langere versie hebben gezet :bier:

reply
0
R
RobinB
Feb 15, 2008

Iemand idee of de extended edition veel verschilt met de orginele film?

reply
0
PV
Pieter V
Feb 15, 2008

Robintjuh;1309049 wrote: Iemand idee of de extended edition veel verschilt met de orginele film?

Ja, achtien minuten, extra nooit eerder vertoond beeldmateriaal :).

En deze versie is gewoon dezelfde als de R1, drie disk. Alleen heeft de R1 zowel de orginele als de lange versie, op één schijfje staan.

Qua DVD extra's allemaal het zelfde (al betwijfel ik Dateline NBC: American Gangster First Look)

reply
0
HR
Hugo R
Feb 15, 2008

Gemist in de bios, maar wordt een zekere aanschaf (1disc).

reply
0
T
TheGodfather
Feb 15, 2008

Pieter V;1309348 wrote: Ja, achtien minuten, extra nooit eerder vertoond beeldmateriaal :).

En deze versie is gewoon dezelfde als de R1, drie disk. Alleen heeft de R1 zowel de orginele als de lange versie, op één schijfje staan.

Volgens mij is ie hetzelfde als de R1 2disc versie. De 3e disc van de R1 heeft nog wat videoclips etc. erop staan die hier missen.

reply
0
R
RobinB
Feb 15, 2008

Thanks voor de uitleg. Word dan een aanschaf, ben wel benieuwd naar de extra footage.

reply
0
PV
Pieter V
Feb 16, 2008

Nu alleen nog maar afwachten, of het nog een mooie digipack wordt.

reply
0
BL
Bruce Lee
Feb 16, 2008

In de bios gezien en daar vond ik hem erg cool, dus zekere aanschaf. Niet een classic maar gewoon een goede gangster film met een uitstekende Denzel.

reply
0
PB
Pascal Barroso
Feb 16, 2008

Voor 19 euro en een beetje ben ik toch maar voor de R1 3disc gegaan, maar het is wel goed om te zien dat ie bijna identiek is qua extra's.

reply
0
S
scheur
Feb 21, 2008

Dit is alvast een heel leuk kadootje voor mijn verjaardag......;)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Feb 21, 2008

Zekere aanschaf, erg prettig dat de Nederlandse release niet zo lang op zich laten wachten :)

reply
0
S
Smoov
Mar 09, 2008

2-disc wordt een steelcase release.

reply
0
PV
Pieter V
Mar 09, 2008

Smoov;1323663 wrote: 2-disc wordt een steelcase release.

Jammer. Had gehoopt op een mooie digipack. Alles beter dan een standaard keepcase. :)

reply
0
HR
Hugo R
Mar 09, 2008

Jammer, dat wordt dan helemaal zeker de 1-disc voor mij.

reply
0
E
Evil_graigje
Mar 10, 2008

Hugo v.d. W.;1323802 wrote: Jammer, dat wordt dan helemaal zeker de 1-disc voor mij.

Doe mij maar die Steelcase! 8-)

reply
0
T
TheGodfather
Mar 10, 2008

Had ook niet anders verwacht :razz:

reply
0
R
Rickje
Mar 10, 2008

Steelcase ziet er wel mooi uit.. hmm denk toch maar dat ik voor de steelcase ga

reply
0
DV
Daniël V.
Mar 10, 2008

Rickje;1324684 wrote: Steelcase ziet er wel mooi uit.. hmm denk toch maar dat ik voor de steelcase ga

Same here. Wat ook wel mooi is, en bijna standaard voor goed verzorgde Ridley Scott DVD's is een lekker uitgebreide docu van bijna anderhalf uur. Voor American Gangster geen uitzondering. 8-)

reply
0
DV
Daniël V.
Mar 12, 2008

Vandaag het steelbook zien staan. Ziet er mooi uit, ook aan de binnenkant. 8-)

reply
0
B
BrianB
Mar 12, 2008

Nee, geen steelbook! Ik vind die dingen echt verschrikkelijk, geef mij maar een mooie digipack.

reply
0
S
Seus
Mar 13, 2008

BrianB;1325809 wrote: Nee, geen steelbook! Ik vind die dingen echt verschrikkelijk, geef mij maar een mooie digipack.

Gelukkig mogen wij hier allemaal verschillend over denken:wink: . Een echt mooi steelbook (en dan bedoel ik dus niet die zogenaamde metalcases van RCV) heeft ook voor mij de voorkeur boven een digipack. Maar ik vind alles beter dan een gewone keepcase. Deze dingen vind ik nu (zoals jij zegt:wink: ) echt verschrikkelijk.

De meningen over een digipack en een mooi steelbook dreigt dit forum in 2 kampen te verdelen. Zeker gezien de steeds weer terugkomende discussies over welke aankoop het wordt (als er tenminste een keuze mogelijkheid aanwezig is)(6) .

reply
0
JD
Jeroen D
Mar 13, 2008

BrianB;1325809 wrote: Nee, geen steelbook! Ik vind die dingen echt verschrikkelijk, geef mij maar een mooie digipack.

Je bent niet de enige hoor, ik haat steelbooks. Vind ze echt lelijk. Als ik ze kan ontwijken dan doe ik dat ;)

reply
0
S
Seus
Mar 13, 2008

Vampire Hunter D;1325989 wrote: Je bent niet de enige hoor, ik haat steelbooks. Vind ze echt lelijk. Als ik ze kan ontwijken dan doe ik dat ;)

En daar gaan we weer, zie post 22.(6) (6)

reply
0
DV
Daniël V.
Mar 13, 2008

Ik ontloop ze niet. Die van DFW en Warner (de officiële steelbooks dus) vind ik er prima uitzien. Neem Saw, Unleashed, V for Vendetta en 300 bijvoorbeeld. Ook de Duitse DC-uitgave van Leon, mooie uitgave.
Die glansdingen van RCV, en de metalcases met 2 films van Universal van een paar jaar geleden, die vond ik ook erg lelijk.

Als er echter een keuze is tussen steelbook en digipack wordt het voor mij toch digipack. ;) Recent voorbeeld: Death Proof. Om terug te komen op American Gangster, die ziet er ook echt prima uit hoor. Vergelijkbaar met de Bourne Ultimatum 2-disc.

reply
0
[
[NL]Patje_Lasek
Mar 13, 2008

Het enigste nadeel van deze steelbook uitgave is de sticker achterop met de specificaties.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Mar 13, 2008

Vind ik ook, dat ziet er een beetje slordig uit, voor de rest is de steelbook best een mooie uitgave 8)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Mar 13, 2008

Robintjuh; 1 disc keepcase
Frank; 2 disc steelbook

;)

reply
0
R
RobinB
Mar 13, 2008

:twisted: Dat was eigenlijk een vraag Frank..

Dan ziet de steelbook er nog best netjes uit..:)

reply
0
F
Frank
Mar 13, 2008

Robintjuh;1326379 wrote: :twisted: Dat was eigenlijk een vraag Frank..

Dan ziet de steelbook er nog best netjes uit..:)

Aha, ik las "Zo ziet de steelbook eruit". :oops:

reply
0
KH
Kees Hoekerd
Mar 13, 2008

Klote, voor niks zitten wachten op de Regio 2. Maar ik zal eens kijken of deze steelcase wel mooi is, zou dan een van de eerste in mijn collectie worden. Naast Terminator 2 UE. :bier: (maar dat is weer een steelbook gok ik.)

reply
0
A'M
Antonio 'Tony' Montana
Mar 13, 2008

Is de R2UK-release ook een steelbook? Of is het een digipack?

reply
0
DV
Daniël V.
Mar 13, 2008

Antonio 'Tony' Montana;1326397 wrote: Is de R2UK-release ook een steelbook? Of is het een digipack?

R2UK 2-disc is inderdaad ook een steelbook.

reply
0
R
RobinB
Mar 14, 2008

Neehoor Frank, twas een beetje een vaage vragende zin van mij..;) :D

reply
0
F
Frank
Mar 14, 2008

Oké. Ik heb de steelbook vandaag gekocht. Jammer van de sticker op de achterkant. Ik heb bij de Media Markt even staan zoeken naar een exemplaar waar de sticker er een beetje fatsoenlijk op was geplakt.

reply
0