Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
DVD Regio 2
Z
zetmoon
zetmoon
Dutch FilmWorks doet het weer!!!!!!!!!!!!
Feb 15, 2008
Vandaag bij Blokker de DVD gezien van "Georgia rule" met o.a. Lindsay Lohan. Beeldformaat 1.78:1.................... Ik denk, even checken op internet en ja hoor: Originele beeld is 2.35:1. Daar gaan we weer. Dutch FilmWorks: HOUD NOU EENS OP MET DIE ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KAPPEN NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Feb 15, 2008
Vandaag bij Blokker de DVD gezien van "Georgia rule" met o.a. Lindsay Lohan. Beeldformaat 1.78:1.................... Ik denk, even checken op internet en ja hoor: Originele beeld is 2.35:1. Daar gaan we weer. Dutch FilmWorks: HOUD NOU EENS OP MET DIE ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KAPPEN NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
CP
Coen P.
Coen P.
Feb 15, 2008
Het kan altijd erger Zetmoon...
De Essential Cinema uitgave van Yi Yi (A one and a two) is schandalig opgeknipt van 1.85.1 naar 4.3
Dat is NOG erger ;)
Het kan altijd erger Zetmoon...
De Essential Cinema uitgave van Yi Yi (A one and a two) is schandalig opgeknipt van 1.85.1 naar 4.3
Dat is NOG erger ;)
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Feb 15, 2008
In verhouding is het ongeveer dezelfde aanpassing!
En als het een "open-matte" is dan heb je juist meer beeld onder en boven
en slechts een beetje minder links en rechts.
Bij een anamorphic 2.35:1 opgenomen film als Georgia rule mis je nogal wat beeld
links en rechts.
Coen P.;1309322 wrote: Het kan altijd erger Zetmoon...
Dat is NOG erger ;)
In verhouding is het ongeveer dezelfde aanpassing!
Bij een anamorphic 2.35:1 opgenomen film als Georgia rule mis je nogal wat beeld
links en rechts.
reply
0
CP
Coen P.
Coen P.
Feb 15, 2008
ok!
weer wat geleerd vandaag! :mrgreen:
hoe achterhaal ik of het ene open-matte is?
zetmoon;1309342 wrote: In verhouding is het ongeveer dezelfde aanpassing!
links en rechts.
ok!
reply
0
B
BrianB
BrianB
Feb 15, 2008
Staat op IMDb vaak aangegeven, bij de technical specs.
Coen P.;1309478 wrote: ok!
Staat op IMDb vaak aangegeven, bij de technical specs.
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Feb 16, 2008
Vrijwel alle 1.85:1 films worden opgenomen met een beeldverhouding
van 1.37:1 en dan voor vertoning aangepast tot 1.85:1 door boven
en onder het beeld te maskeren.
Bij vertoning op TV/Video/DVD in 4:3 (1.33:1) laat men gewoon weer
het (vrijwel) gehele negatief zien.
Coen P.;1309478 wrote: ok!
Vrijwel alle 1.85:1 films worden opgenomen met een beeldverhouding
van 1.37:1 en dan voor vertoning aangepast tot 1.85:1 door boven
en onder het beeld te maskeren.
Bij vertoning op TV/Video/DVD in 4:3 (1.33:1) laat men gewoon weer
het (vrijwel) gehele negatief zien.
reply
0
N
nmbs
nmbs
Feb 15, 2008
DFW had nochtans in een andere topic belooft dit niet meer te doen. Ik weet wel niet meer welke. Straffe gasten...
DFW had nochtans in een andere topic belooft dit niet meer te doen. Ik weet wel niet meer welke. Straffe gasten...
reply
0
L
Lorre
Lorre
Feb 15, 2008
Ik dacht dat ze belooft hadden de Blu-ray en HD-DVD schijfjes niet meer te verprutsen. Over DVD werd er geloof ik geen woord gerept. Dus technisch gezien hebben ze hun belofte niet verbroken. :lol:
nmbs;1309340 wrote: DFW had nochtans in een andere topic belooft dit niet meer te doen. Ik weet wel niet meer welke. Straffe gasten...
Ik dacht dat ze belooft hadden de Blu-ray en HD-DVD schijfjes niet meer te verprutsen. Over DVD werd er geloof ik geen woord gerept. Dus technisch gezien hebben ze hun belofte niet verbroken. :lol:
reply
0
N
nmbs
nmbs
Feb 15, 2008
Die hebben ze dan al wel gebroken: kijk maar eens naar de Blu-ray van bijvoorbeeld: 16 blocks: 1.85:1 ipv 2.40:1. Zie: http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?reviewid=3201
Een bende prutsers.
Lorre;1309395 wrote: Ik dacht dat ze belooft hadden de Blu-ray en HD-DVD schijfjes niet meer te verprutsen. Over DVD werd er geloof ik geen woord gerept. Dus technisch gezien hebben ze hun belofte niet verbroken. :lol:
Die hebben ze dan al wel gebroken: kijk maar eens naar de Blu-ray van bijvoorbeeld: 16 blocks: 1.85:1 ipv 2.40:1. Zie: http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?reviewid=3201
Een bende prutsers.
reply
0
L
Lorre
Lorre
Feb 15, 2008
Deze is nog voor het bericht. De eerste die uitgekomen is op BR en HD-DVD na hun belofte is 1408 en die heeft wel de juiste aspectratio. De enige die geen FULL HD is van hun nieuwe selectie zou The Good Shepard zijn maar dat werd aangegeven in hun persbericht. Die is 1080i en, ook al snap ik niet echt waarom ze deze niet in FULL HD uitgebracht hebben, hebben ze tenminste de moeite gedaan om dit te vermelden en geen valse info te geven zoals ze deden bij de eerste reeks BR/HD-DVD uitgaven waaronder Saw 3 en 16 blocks zich bevind.
nmbs;1309555 wrote: Die hebben ze dan al wel gebroken: kijk maar eens naar de Blu-ray van bijvoorbeeld: 16 blocks: 1.85:1 ipv 2.40:1. Zie: http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?reviewid=3201
Een bende prutsers.
Deze is nog voor het bericht. De eerste die uitgekomen is op BR en HD-DVD na hun belofte is 1408 en die heeft wel de juiste aspectratio. De enige die geen FULL HD is van hun nieuwe selectie zou The Good Shepard zijn maar dat werd aangegeven in hun persbericht. Die is 1080i en, ook al snap ik niet echt waarom ze deze niet in FULL HD uitgebracht hebben, hebben ze tenminste de moeite gedaan om dit te vermelden en geen valse info te geven zoals ze deden bij de eerste reeks BR/HD-DVD uitgaven waaronder Saw 3 en 16 blocks zich bevind.
reply
0
M
marcelb7
marcelb7
Apr 02, 2008
Ik vind het kwalijker dat ze nog steeds het audio commentaar niet op de eerste schijf zetten, maar in plaats daarvan een niet-originele DTS erop gooien (wat waarschijnlijk gewoon een opgepompte DD5.1 is).
Nee, voor het audiocommentaar moet je de tweede disc erin doen... Daar staat namelijk de hele film nóg een keer op, met alleen audiocommentaar. Reuze handig.
Op alle dvd spelers zit tegenwoordig een reuze handige functie: tussen audiotracks schakelen. Nee, echt!
Is het trouwens niet handiger om het topic te hernoemen naar: Dutch Filmworks doet het nog steeds!!!!! ?????
Ik vind het kwalijker dat ze nog steeds het audio commentaar niet op de eerste schijf zetten, maar in plaats daarvan een niet-originele DTS erop gooien (wat waarschijnlijk gewoon een opgepompte DD5.1 is).
Nee, voor het audiocommentaar moet je de tweede disc erin doen... Daar staat namelijk de hele film nóg een keer op, met alleen audiocommentaar. Reuze handig.
Op alle dvd spelers zit tegenwoordig een reuze handige functie: tussen audiotracks schakelen. Nee, echt!
Is het trouwens niet handiger om het topic te hernoemen naar: Dutch Filmworks doet het nog steeds!!!!! ?????
reply
0
S
SuperDre
SuperDre
Jun 20, 2008
Sorry hoor, maar wat mij betreft laat de hele commentaar track alsjeblieft weg, zodat er meer ruimte over blijft voor het beeld.. Ik heb liever goed beeld en DTS geluid dan matig beeld en DTS geluid EN commentaar.. Hou er ook rekening mee dat de prijspakkers van DFW maar dvd5 zijn, dus als het aan mij zou liggen heb ik zelfs ook liever dat ze de DTS droppen (liever de DD5.1, maar goed niet iedereen kan DTS aan, maar wel DD5.1) zodat het beeld weer beter is (White noise, Unleashed zijn goeie voorbeelden van verpest beeld)).. ook de trailers mogen ze van mij part een heel stuk zwaarder comprimeren (want weglaten zullen ze toch nooit doen omdat het pure reclame is)..
marcelb7;1338432 wrote: Ik vind het kwalijker dat ze nog steeds het audio commentaar niet op de eerste schijf zetten, maar in plaats daarvan een niet-originele DTS erop gooien (wat waarschijnlijk gewoon een opgepompte DD5.1 is).
Sorry hoor, maar wat mij betreft laat de hele commentaar track alsjeblieft weg, zodat er meer ruimte over blijft voor het beeld.. Ik heb liever goed beeld en DTS geluid dan matig beeld en DTS geluid EN commentaar.. Hou er ook rekening mee dat de prijspakkers van DFW maar dvd5 zijn, dus als het aan mij zou liggen heb ik zelfs ook liever dat ze de DTS droppen (liever de DD5.1, maar goed niet iedereen kan DTS aan, maar wel DD5.1) zodat het beeld weer beter is (White noise, Unleashed zijn goeie voorbeelden van verpest beeld)).. ook de trailers mogen ze van mij part een heel stuk zwaarder comprimeren (want weglaten zullen ze toch nooit doen omdat het pure reclame is)..
reply
0
N
Nyarlathotep
Nyarlathotep
Jul 08, 2008
Ze drijven ook nog de prijs van hun eigen releases op door de extra´s vaak op een overbodige 2e disk te zetten.
Hoe vaak komt het voor dat er nog geen uur aan extra´s op de dvd staat... Dan kijk je op de dvd van de hoofdfilm, die ondanks de aanwezigheid van zowel DTS als DD nog niet eens driekwart gevuld staat. Zet die extra´s daar dan lekker bij...
En dan dus goedkope prutstransfers aankopen... Die mensen daar bij DFW begrijpen er gewoon niets van. Maar ja... de argeloze consument koopt die nep-fancy dubbeldeeveedeetjes toch wel :(
Ze drijven ook nog de prijs van hun eigen releases op door de extra´s vaak op een overbodige 2e disk te zetten.
Hoe vaak komt het voor dat er nog geen uur aan extra´s op de dvd staat... Dan kijk je op de dvd van de hoofdfilm, die ondanks de aanwezigheid van zowel DTS als DD nog niet eens driekwart gevuld staat. Zet die extra´s daar dan lekker bij...
En dan dus goedkope prutstransfers aankopen... Die mensen daar bij DFW begrijpen er gewoon niets van. Maar ja... de argeloze consument koopt die nep-fancy dubbeldeeveedeetjes toch wel :(
reply
0
HR
Hugo R
Hugo R
Jul 08, 2008
Dus eigenlijk snappen ze heel goed hoe het werkt, helaas voor ons dvd liefhebbers.
Nyarlathotep;1413209 wrote:
Dus eigenlijk snappen ze heel goed hoe het werkt, helaas voor ons dvd liefhebbers.
reply
0
HTL
Herman ter Lingen
Herman ter Lingen
Jul 08, 2008
Maar nu ben je dan toch niet argeloos meer ? ;)
Nyarlathotep;1413209 wrote: Ze drijven ook nog de prijs van hun eigen releases op door de extra´s vaak op een overbodige 2e disk te zetten.
Maar nu ben je dan toch niet argeloos meer ? ;)
reply
0
PV
Pieter V
Pieter V
Apr 02, 2008
Dutch FilmWorks & RCV, moeten verbannen worden :mrgreen:. Ze leveren alleen nog maar troep.
Uitzonderingen daar gelaten. Maar over het algemeen troep.
Dutch FilmWorks & RCV, moeten verbannen worden :mrgreen:. Ze leveren alleen nog maar troep.
Uitzonderingen daar gelaten. Maar over het algemeen troep.
reply
0
L
Lorre
Lorre
Apr 02, 2008
RCV is tegenwoordig leuker bezig. Hairspray en Eastern Promises zijn goed uitgebracht. Ook vele oudere titels (Final Destination 3, A NIghtmare On Elmstreet S.E., Finding Neverland,...) hebben nu dezelfde spec's als in de UK of USA. DFW blijft sommige extra's negeren. Ik blijf hopen dat ze alles over nemen van Rambo en The Mist.
RCV is tegenwoordig leuker bezig. Hairspray en Eastern Promises zijn goed uitgebracht. Ook vele oudere titels (Final Destination 3, A NIghtmare On Elmstreet S.E., Finding Neverland,...) hebben nu dezelfde spec's als in de UK of USA. DFW blijft sommige extra's negeren. Ik blijf hopen dat ze alles over nemen van Rambo en The Mist.
reply
0
M
magiccornflake
magiccornflake
Apr 02, 2008
Waarom doen ze zulke dingen eigenlijk ? Ze kunnen toch niet denken dat de klanten blij zijn omdat ze dan geen balken meer hebben op hun breedbeeld TV ?
Waarom doen ze zulke dingen eigenlijk ? Ze kunnen toch niet denken dat de klanten blij zijn omdat ze dan geen balken meer hebben op hun breedbeeld TV ?
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Apr 02, 2008
Daar vergis je je dus in. Er zijn nog steeds ontzettend veel mensen die zicht storen aan de zwarte balken. En vandaag stond in de krant dan zo'n 42% van de huishoudens een "platte" TV in huis heeft. Dat betekent dus dan 58% nog een ouderwetse beeldbuis heeft, waarvan er nog ontzettend veel een 4:3 verhouding hebben. Die mensen hebben ook bij een 1.78:1 beeldformaat nog zwarte balken!
magiccornflake;1338895 wrote: Ze kunnen toch niet denken dat de klanten blij zijn omdat ze dan geen balken meer hebben op hun breedbeeld TV ?
Daar vergis je je dus in. Er zijn nog steeds ontzettend veel mensen die zicht storen aan de zwarte balken. En vandaag stond in de krant dan zo'n 42% van de huishoudens een "platte" TV in huis heeft. Dat betekent dus dan 58% nog een ouderwetse beeldbuis heeft, waarvan er nog ontzettend veel een 4:3 verhouding hebben. Die mensen hebben ook bij een 1.78:1 beeldformaat nog zwarte balken!
reply
0
-
-Jaap-
-Jaap-
Apr 02, 2008
Of wat ook nog zou kunnen, is dat de 1:78:1 masters goedkoper zijn?
Omdat die masters normaal gesproken gebruikt worden voor tv uitzendingen, zullen die misschien wat aantrekkelijker geprijst zijn.
En over die DTS tracks gesproken, ik denk zelf dat ze een ongecomprimeerde 5.1 track nemen, en daar zelf een Dolby en DTS track van bakken, waar niks op tegen is, mits dit goed gebeurd.
Is het iemand wel eens opgevallen dat bij de DVD van ´´Raise your Voice´´, ook van DFW, op de hoes staat 1:78:1, terwijl in werkelijkheid de film wel goed in 2:35:1 op ´t schijfje staat? Apart, maar slordig.
Omdat die masters normaal gesproken gebruikt worden voor tv uitzendingen, zullen die misschien wat aantrekkelijker geprijst zijn.
En over die DTS tracks gesproken, ik denk zelf dat ze een ongecomprimeerde 5.1 track nemen, en daar zelf een Dolby en DTS track van bakken, waar niks op tegen is, mits dit goed gebeurd.
Is het iemand wel eens opgevallen dat bij de DVD van ´´Raise your Voice´´, ook van DFW, op de hoes staat 1:78:1, terwijl in werkelijkheid de film wel goed in 2:35:1 op ´t schijfje staat? Apart, maar slordig.
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Apr 04, 2008
Inderdaad waar, wat Raise your voice betreft!
Ik had eerst de huurversie gekocht en die was 2.35:1, later bleek
de gewone versie ook zo te zijn maar dan met extra's
-Jaap-;1338932 wrote: Of wat ook nog zou kunnen, is dat de 1:78:1 masters goedkoper zijn?
Inderdaad waar, wat Raise your voice betreft!
Ik had eerst de huurversie gekocht en die was 2.35:1, later bleek
de gewone versie ook zo te zijn maar dan met extra's
reply
0
MR
Marc Raps
Marc Raps
Apr 02, 2008
Lijkt me niet dat je dat kunt conluderen uit een simpele plat vs. beeldbuis vergelijking.
Het kan best zijn dat er nog ook nog een groot aantal 16:9 beeldbuizen in omloop is.
Neemt niet weg dat het incorrect presenteren van films nog steeds een grote schande is. Reden genoeg voor mij om de Nederlandse releases van o.a. Lord of War, 16 Blocks en The Aviator te skippen. Prutsers.
Ludo Keeris;1338903 wrote: En vandaag stond in de krant dan zo'n 42% van de huishoudens een "platte" TV in huis heeft. Dat betekent dus dan 58% nog een ouderwetse beeldbuis heeft, waarvan er nog ontzettend veel een 4:3 verhouding hebben.
Lijkt me niet dat je dat kunt conluderen uit een simpele plat vs. beeldbuis vergelijking.
Het kan best zijn dat er nog ook nog een groot aantal 16:9 beeldbuizen in omloop is.
Neemt niet weg dat het incorrect presenteren van films nog steeds een grote schande is. Reden genoeg voor mij om de Nederlandse releases van o.a. Lord of War, 16 Blocks en The Aviator te skippen. Prutsers.
reply
0
PK
Pieter Kleine
Pieter Kleine
Apr 02, 2008
Jaap:
Dit is denk ik het goede argument. Deze masters zijn blijkbaar inderdaad goedkoper.
Jaap:
Dit is denk ik het goede argument. Deze masters zijn blijkbaar inderdaad goedkoper.
reply
0
F
Frank
Frank
C
chimera01
chimera01
Apr 04, 2008
Een film met Lindsay Lohan en een verkeerd beeldformaat, ik weet niet waarom je je zo druk maakt om het beeldformaat.;) (6)
zetmoon;1309283 wrote: Vandaag bij Blokker de DVD gezien van "Georgia rule" met o.a. Lindsay Lohan.
Beeldformaat 1.78:1....................
Ik denk, even checken op internet en ja hoor:
Originele beeld is 2.35:1.
Daar gaan we weer.
Dutch FilmWorks: HOUD NOU EENS OP MET DIE ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KAPPEN NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een film met Lindsay Lohan en een verkeerd beeldformaat, ik weet niet waarom je je zo druk maakt om het beeldformaat.;) (6)
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Apr 04, 2008
Ik ben een groot Lindsay Lohan fan!
Ik heb al haar films en ik wil deze dus ook hebben maar dan in het juiste beeldformaat.
Die bestel ik binnenkort bij Bol.com.
De UK versie.
chimera01;1340314 wrote: Een film met Lindsay Lohan en een verkeerd beeldformaat, ik weet niet waarom je je zo druk maakt om het beeldformaat.;) (6)
Ik ben een groot Lindsay Lohan fan!
Ik heb al haar films en ik wil deze dus ook hebben maar dan in het juiste beeldformaat.
De UK versie.
reply
0
C
chimera01
chimera01
Apr 05, 2008
Een Lindsey Lohan fan heb je die ook.:mrgreen:
In dat geval mijn diepste excuses.:bier:
zetmoon;1340326 wrote: Ik ben een groot Lindsay Lohan fan!
De UK versie.
Een Lindsey Lohan fan heb je die ook.:mrgreen:
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Apr 05, 2008
Lindsay Lohan fans zijn er zeker ja!
egwel.
chimera01;1341140 wrote: Een Lindsey Lohan fan heb je die ook.:mrgreen:
Lindsay Lohan fans zijn er zeker ja!
egwel.
reply
0
K
KILLER
KILLER
Apr 11, 2008
JA! Grrr. Dacht dat dit een DFA aanbid topic was, nou dan zou ik welleens komen vertellen dat die uitgaves allemaal tot 1:78:1 ge-cropped zijn :Grrr
Anyway, ik heb wat DVD's met 1:78:1, en dat zit me niet lekker.
JA! Grrr. Dacht dat dit een DFA aanbid topic was, nou dan zou ik welleens komen vertellen dat die uitgaves allemaal tot 1:78:1 ge-cropped zijn :Grrr
Anyway, ik heb wat DVD's met 1:78:1, en dat zit me niet lekker.
reply
0
K
KILLER
KILLER
Apr 14, 2008
Doen uitgevers als DFA zelf de Mpeg-encoding van een film voordat ze het op DVD persen. Of wordt dat al voor hun gedaan?
Als ze het zelf doen, kan het zijn dat ze expres voor 1:78:1 kiezen (al is de OAR groter)
zodat ze bij encoden bits besparen die weer voor andere dingen kunnen worden gebruikt zoals een DTS-track?
Hoeveel informatie ben je kwijt als je een 1:78:1 versie neemt?
Gewoon nieuwsgierig. Ik weet dat je bij Austin Powers in scenes met veel mensen links en rechts wat mist (bv. een paar leuke hotties in strakke 60's hotpants), maar verder?
Doen uitgevers als DFA zelf de Mpeg-encoding van een film voordat ze het op DVD persen. Of wordt dat al voor hun gedaan?
Als ze het zelf doen, kan het zijn dat ze expres voor 1:78:1 kiezen (al is de OAR groter)
zodat ze bij encoden bits besparen die weer voor andere dingen kunnen worden gebruikt zoals een DTS-track?
Gewoon nieuwsgierig. Ik weet dat je bij Austin Powers in scenes met veel mensen links en rechts wat mist (bv. een paar leuke hotties in strakke 60's hotpants), maar verder?
reply
0
PK
Pieter Kleine
Pieter Kleine
Apr 15, 2008
Zoals ik het begrijp kopen ze een master (in de USA). Bij de gecropte films gaat het dan vaak om masters die bedoeld zijn door de (Euroepse) tv-markt. Die zijn goedkoper, want zijn primair gemaakt voor de tv-markt. Daar is dus al betaald voor master (even zwart-wit pratend), dus als zo'n master nog even verkocht kan worden aan DFW is dat mooi meegenomen. Vanuit het bedrijf kan dit een verstandige politiek zijn, gelet op de kleinere markt die DFW bedient. Probleem is dan dat. dat soort masters 1080i gecodeerd zijn, met dus niet de optimale beeldkwaliteit. Als je dus leest dat een DFW film gecropt is zou ik heel voorzichtig zijn met de aankoop daarvan, ofwel eerst wachten op goede recensies.
Zoals ik het begrijp kopen ze een master (in de USA). Bij de gecropte films gaat het dan vaak om masters die bedoeld zijn door de (Euroepse) tv-markt. Die zijn goedkoper, want zijn primair gemaakt voor de tv-markt. Daar is dus al betaald voor master (even zwart-wit pratend), dus als zo'n master nog even verkocht kan worden aan DFW is dat mooi meegenomen. Vanuit het bedrijf kan dit een verstandige politiek zijn, gelet op de kleinere markt die DFW bedient. Probleem is dan dat. dat soort masters 1080i gecodeerd zijn, met dus niet de optimale beeldkwaliteit. Als je dus leest dat een DFW film gecropt is zou ik heel voorzichtig zijn met de aankoop daarvan, ofwel eerst wachten op goede recensies.
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Apr 15, 2008
Ten eerste: het gaat er niet om WAT we kwijt zijn, maar DAT we iets kwijt zijn.
En het verschil tussen 1.78:1 en 2.35:1 en ook 1.33:1 en 1.85:1 is te groot
om te accepteren.
Om over het verschil tussen 1.33:1 en 2.35:1 nog maar te zwijgen..........
Het meest extreme is het verschil tussen de 1.33:1 videoversie en originele
2.76:1 DVD versie van Ben Hur.
Bij de 1.33:1 versie zie je dus nog niet eens de halve film!
1.78:1 bespaart volgens mij juist geen bits, er is meer beeld dan bij een 2.35:1
versie.
Bij die laatste verhouding is een flink deel van het veel zwart, en dat kost
niet echt veel bits lijkt me.
KILLER;1348241 wrote: Doen uitgevers als DFA zelf de Mpeg-encoding van een film voordat ze het op DVD persen. Of wordt dat al voor hun gedaan?
Ten eerste: het gaat er niet om WAT we kwijt zijn, maar DAT we iets kwijt zijn.
En het verschil tussen 1.78:1 en 2.35:1 en ook 1.33:1 en 1.85:1 is te groot
om te accepteren.
Om over het verschil tussen 1.33:1 en 2.35:1 nog maar te zwijgen..........
Het meest extreme is het verschil tussen de 1.33:1 videoversie en originele
2.76:1 DVD versie van Ben Hur.
Bij de 1.33:1 versie zie je dus nog niet eens de halve film!
1.78:1 bespaart volgens mij juist geen bits, er is meer beeld dan bij een 2.35:1
versie.
Bij die laatste verhouding is een flink deel van het veel zwart, en dat kost
niet echt veel bits lijkt me.
reply
0