Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
L
le-nnart
Invoeren uit de USA
Mar 28, 2008

aangezien ik een pakketje uit de usa verwacht twv 93 euro INC verzenden ed. vroeg ik me af wat de eventuele kosten worden als mijn pakketje door de douane eruit wordt gevist. Daarbij heeft de mevrouw gezegt er geen gift op te willen vermelden. ik zie al 15 euro inklaringskosten door tnt ??? en verder dan, ik snap er niks van en op de site van de belasting staat ook weinig zinvols.. hopelijk heeft iemand hier ervaring ermee

Q
Qzyn
Mar 28, 2008

De invoerkosten zijn: 19% BTW over het totale bedrag (=in jouw geval ongeveer €17,67) + € 8,50 inklaringskosten.

(Als het verschuldigde BTW-bedrag onder de €25 blijft, betaal je €8,50 inklaringskosten, is het BTW bedrag hoger dan wordt het € 16,75.
Zie: http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/consument/pakketontvangen/inklaringskosten/)

reply
0
CH
Cor H.
Apr 08, 2008

En als het een pakketje is waar geen prijsopgaaf bij zit? Ik heb bijv. een custom beeld (40cm ) besteld?

reply
0
Q
Qzyn
Apr 09, 2008

Kans bestaat dat de douane je verzoekt om de factuur op te sturen.

reply
0
M
mortaza
Apr 29, 2008

dit is een beetje off-topic of niet zo zeer maar weet iemand hoeveel de douane rekent als je schoenen uit amerika bestelt is dat ook 19% btw over het hele bedrag + € 8,50 inklaringskosten. of wordt het dan wat anders?

reply
0
Q
Qzyn
Apr 29, 2008

mortaza;1363319 wrote: dit is een beetje off-topic of niet zo zeer maar weet iemand hoeveel de douane rekent als je schoenen uit amerika bestelt is dat ook 19% btw over het hele bedrag + € 8,50 inklaringskosten. of wordt het dan wat anders?

Het invoertarief voor schoenen is 17%. Daarbovenop komt dan 19% btw (wordt geheven over de waarde van het artikel, verzendkosten en invoerrechten). Als het totaal van btw-bedrag en invoerrechten boven €25 komt, betaal je ook nog eens €16,75 inklaringskosten.

Kortom: importeren van schoenen van buiten de EU is uit financieel oogpunt niet of nauwelijks lucratief.

reply
0
K
KILLER
May 19, 2008

Ze zeggen dat die extra heffings-maatregelen nodig zijn om winkeliers hier "te beschermen". Ze zijn nodig om mensen te ontmoedigen omdat de goederen in het buitenland vaak goedkoper zijn. Alsof de belasting dat bij import van broeken en schoenen, dat wordt afgetapt van burgers, terugkomt bij de winkeliers.. (right) Belasting zijn een stelletje tuig. Ondanks deze extra heffingen op bepaalde goederen zal dat importeren alsnog veel gebeuren. Simpelweg omdat er overzees veel dingen zijn die hier niet zijn te krijgen. En dat weten zij ook. Kassa!

reply
0
K
KILLER
May 23, 2008

Alsof de nederlander straks minder gaat rijden door verhoging van de brandstof! hahahaha! En de rokers rookten ook minder naarmate het steeds duurder werd? Stelletje tuig die belasting-gasten

reply
0