Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
W
Werner
Opgelicht door Willem Woudstra
Apr 03, 2008

Ik heb hier een tijdje geleden van een forumlid een boxset gekocht, die ik betaald heb door cash op te sturen (lid wist niet goed wat IBAN en BIC waren). De cash is wel degelijk goed aangekomen, maar mijn discs zijn nu een maand later nog altijd niet toegekomen. Terwijl hij zelf beweert ze wel opgestuurd te hebben, en rond diezelfde tijd nog twee transacties heeft volbracht, met succes. Hij heeft beloofd via PM om eens na te horen bij de post, maar daar is (nog) niets van in huis gekomen. Nadien heb ik niets meer vernomen. Nu denk ik eraan om misschien een min uit te delen op de traderslijst, maar ik gun de persoon nog even het voordeel van de twijfel. Het kan natuurlijk ook weer eens de lange vingers van TPG geweest zijn. Wat moet ik doen? Moet ik de identiteitsgegevens van de mijnheer hier te grabbel gooien om te vragen of er nog mensen met ervaringen met hem zijn? Moet ik hem ineens een min aan zijn broek smeren? Of is er een standaardprocedure om in zo'n geval ieder voor de helft te vergoeden of zo (bijv. ik krijg 1/2 van mijn geld terug of zo - weet niet of dat de gewoonte is). Graag tips.

R
rogue
Apr 03, 2008

Het lijkt me dat jullie er samen uit moeten kunnen komen qua verdeling van de geleden schade?

reply
0
HR
Hugo R
Apr 03, 2008

Samen wat afspreken (via PM) lijkt me het best. Is beetje een betrouwbare trader?

reply
0
RB
Rogier Burghout
Apr 04, 2008

Om antwoord te geven op je vraag Werner: Ja, ik denk het helaas wel. Als goede verkoper had hij je ook kunnen inlichten wat IBAN en BIC was, zodat je het geld gewoon over kon mkaen. Aan de andere kant heb je nu wel zijn adres om even langs te gaan....succes!

reply
0
DV
Dennis Vansant
Apr 04, 2008

Nou, er zijn uitzonderingen hoor... ik heb al met iemand gehandeld (Stapie, ik mag het gerust zeggen, is immers een gouden kerel :)) die ook niet bekend was met IBAN en BIC, maar zijn goeie reputatie enkel had vergaard door handel binnen Nederland. Er zijn dus genoeg uitzonderingen ;)

reply
0
HR
Hugo R
Apr 04, 2008

Dennoman;1339854 wrote: Nou, er zijn uitzonderingen hoor... ik heb al met iemand gehandeld (Stapie, ik mag het gerust zeggen, is immers een gouden kerel :)) die ook niet bekend was met IBAN en BIC, maar zijn goeie reputatie enkel had vergaard door handel binnen Nederland. Er zijn dus genoeg uitzonderingen ;)

Je hebt het mij ook moeten uitleggen toen en dat is volgens mij ook super gelopen toen :wink:

reply
0
CP
Coen P.
Apr 04, 2008

als het om deze verkoper gaat;
willemwoudstra

dan lijkt het me dan je genaaid bent...

reply
0
W
Werner
Apr 04, 2008

Coen P.;1339894 wrote: als het om deze verkoper gaat;
willemwoudstra

dan lijkt het me dan je genaaid bent...

Dat is 'm inderdaad.

reply
0
N
nmbs
Apr 04, 2008

Tja. Is altijd vervelend. Toch had je het hier wel een beetje kunnen verwachten. Nog geen 10 posts, en dan direct in de verkoopstopic. En geen foto's van de collectie. Als ik iets wil kopen bij iemand die minder dan 50 posts heeft vraag ik toch altijd eerst een foto van de DVD's (zelfgemaakt) en het volledige adres.

Toch hoop ik alsnog dat je je geld terugkrijgt. Desnoods alle gedeputeerden samen op de koffie gaan (mits adres echt is).

reply
0
DV
Dennis Vansant
Apr 04, 2008

Jah... ik handel ook niet meer met mensen die tenminste één ster hebben. Er is nu ook een verkoper die ik eigenlijk niet meer voor de volle 100% vertrouw, aangezien hij wel erg vage reacties gaf op een deal die (akkoord, door mij ook voor een gedeelte) mislukt was.

Ik ben vrij zeker dat hij me heeft geript, maar kan geen harde bewijzen maken helaas. De set in kwestie ben ik kwijt... toch weer snel €30 armer.

reply
0
B
bosmeneer
Apr 08, 2008

Dennoman;1339931 wrote: Jah... ik handel ook niet meer met mensen die tenminste één ster hebben.

Beetje jammer dat je zo denkt, want als iedereen zo gaat denken blijft er snel een geselecteerd groepje kopers/verkopers over.

Ja ik heb zelf slechts die ene ster en kostte me veel moeite die te verdienen, want die min is volkomen onterecht gegeven. Maar daar valt niets aan te doen en dus blijf ik voor de eeuwigheid in het verdomhoekje van de gegeven min zitten.

Dus graag wat meer vertouwen in de beginnelingen.
Een foto is trouwens wel goed, evt huis-aan-huis-blaadje er naast met de datum en klaar...

reply
0
E
EmDee
Apr 09, 2008

bosmeneer;1343311 wrote: Beetje jammer dat je zo denkt, want als iedereen zo gaat denken blijft er snel een geselecteerd groepje kopers/verkopers over.

Ja ik heb zelf slechts die ene ster en kostte me veel moeite die te verdienen, want die min is volkomen onterecht gegeven. Maar daar valt niets aan te doen en dus blijf ik voor de eeuwigheid in het verdomhoekje van de gegeven min zitten.

Dus graag wat meer vertouwen in de beginnelingen.
Een foto is trouwens wel goed, evt huis-aan-huis-blaadje er naast met de datum en klaar...
Mensen als Willem Woudstra maken ons argwanend.
Als ik van een nieuweling iets wil kopen dan vraag ik of ik eerst het gebodene kan krijgen voordat ik betaal wijzende op mijn eigen traderstatus op vooral dvdforum.
Mochten ze dat niet willen, even goede vrienden maar dan koop ik t niet.
Één keer op mn bek gaan vind ik meer dan genoeg.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Apr 04, 2008

gelukkig zijn zulke mensen ook weer snel vertrokken, ik heb het idee dat markplaats onveliger is dan dit forum

reply
0
PV
Pieter V
Apr 04, 2008

deTuinman;1339957 wrote: gelukkig zijn zulke mensen ook weer snel vertrokken, ik heb het idee dat markplaats onveliger is dan dit forum

Zulke mensen gaan pas weg, nadat ze eerst wat mensen hebben verneukt. Dat zie je nu wel weer.

En dat Marktplaats onveilig is/was, was allang bekend.

reply
0
PS
Peter van santbrink
Apr 04, 2008

heb dus ook problemen met 2 "members"; waren 2 kleine bestellingen van zo'n €7.50, deal gemaakt en ik stuur eigenlijk bijna altijd de volgende dag op maar moet nog steeds geld krijgen, is toch al 3 weken geleden en reageren niet op pm; ik heb wel adres, maar is te ver om langs te gaan

heb ze ook min gegeven; gaat over Zondaar en veron35 (deze had toch aantal plusjes)

jammer dat dit soort mensen de boel verziekt; ga ook maar extra letten op aantal posts e.d.

reply
0
PS
Peter van santbrink
Apr 04, 2008

Peter van santbrink;1340000 wrote: heb dus ook problemen met 2 "members"; waren 2 kleine bestellingen van zo'n €7.50, deal gemaakt en ik stuur eigenlijk bijna altijd de volgende dag op maar moet nog steeds geld krijgen, is toch al 3 weken geleden en reageren niet op pm; ik heb wel adres, maar is te ver om langs te gaan

heb ze ook min gegeven; gaat over Zondaar en veron35 (deze had toch aantal plusjes)

jammer dat dit soort mensen de boel verziekt; ga ook maar extra letten op aantal posts e.d.

heb inmiddels toch geld ontvangen van "zondaar", ruim 2 weken geduurd maar hij zal wel z'n redenen gehad hebben

reply
0
MH
Mr. Humphries
Apr 04, 2008

ik heb de crew al is eerder voor Veron35 gewaarschuwd, ook dit minderjarig kind, heeft op moviemeter de hel laten uitbreken door mensen op te lichten

http://www.moviemeter.nl/forum/8/5705/

reply
0
PV
Pieter V
Apr 04, 2008

Dit soort ongure types, moeten per direct een IP-ban opgelegd krijgen.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Apr 04, 2008

je hebt z'n adres? ik denk dat een bezoekje aan z'n ouders niet verkeerd kan zijn, ik neem aan dat het een jong iemand is

reply
0
W
Werner
Apr 04, 2008

willemwoudstra wrote: Ik zal morgen eens navraag doen bij de post. Ik heb er namelijk drie pakketten op 1 dag verstuurd en er zijn er twee aangekomen inmiddels.... Hou mij aub op de hoogte als de dvd's alsnog binnen komen.mvgWillem

Willem,
Ik ben blijkbaar niet de enige die problemen heeft met een verloren pakket:
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=58329

Dat er een pak verloren gaat bij de post kan gebeuren natuurlijk, alhoewel het uitzonderlijk is, maar Hayko de Boer en Dwarf_Sneezy hebben blijkbaar door ongelofelijk toeval dan toch hetzelfde voorgehad in ongeveer dezelfde periode.

Graag je reactie,

reply
0
S
Scarface27
Apr 04, 2008

Dit is klote voor je Werner en hoop dat het nog allemaal goed komt of dat hij in ieder geval je het geld teruggeeft. Anders formeren we wel met een aantal jongens op dit forum een soort van 'incassobureau'. Goed idee ?

reply
0
DV
Dennis Vansant
Apr 04, 2008

Jep. Je zoekt gewoon het telefoonnummer op in de Witte Gids (heet in NL toch ook zo dacht ik :p) op internet en dan is het gewoon een kwestie van een telefoontje aan pappie en mammie. Zó groot zal hij nog zijn! -knijpt vingers samen-

reply
0
D
Dwarf_Sneezy
Apr 04, 2008

Dennoman;1340311 wrote: Jep. Je zoekt gewoon het telefoonnummer op in de Witte Gids (heet in NL toch ook zo dacht ik :p) op internet en dan is het gewoon een kwestie van een telefoontje aan pappie en mammie. Zó groot zal hij nog zijn! -knijpt vingers samen-

Zijn telefoonnummer is telkens 'in gesprek' :roll:

reply
0
JS
John Sital
Apr 04, 2008

hm normaal gesproken deel je het bedrag in kwestie, maar geen iban en bic had ie ook ff via google kunnen opvragen en met zijn rekeningnummer had je van www.ibanbic.nl alle gegevens benodigd kunnen krijgen

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 04, 2008

Werner, als het om een pakket gaat, dan zou de bewuste persoon een verzendbewijs moeten hebben met daarop de barcode van de verzending. Als hij die niet heeft, dan is de kans aanwezig dat hij ook niet verzonden heeft. Je zou 'm dus op z'n minst naar die code kunnen vragen. Wat heb je voor verzendkosten betaald?

reply
0
W
Werner
Apr 04, 2008

Ludo Keeris;1340636 wrote: Werner, als het om een pakket gaat, dan zou de bewuste persoon een verzendbewijs moeten hebben met daarop de barcode van de verzending. Als hij die niet heeft, dan is de kans aanwezig dat hij ook niet verzonden heeft. Je zou 'm dus op z'n minst naar die code kunnen vragen. Wat heb je voor verzendkosten betaald?

5 euro.

reply
0
J
jeroenh
Apr 05, 2008

Ludo Keeris;1340636 wrote: Werner, als het om een pakket gaat, dan zou de bewuste persoon een verzendbewijs moeten hebben met daarop de barcode van de verzending. Als hij die niet heeft, dan is de kans aanwezig dat hij ook niet verzonden heeft. Je zou 'm dus op z'n minst naar die code kunnen vragen. Wat heb je voor verzendkosten betaald?

Dat is niet helemaal waar. Bij het versturen van een pakket binnen Nederland is zo'n verzendbewijs (track and trace) verplicht. Bij het internationaal versturen opvallend genoeg juist niet. Een pakketje naar Belgie kun je ook zonder versturen.

reply
0
HB
Hayko de Boer
Apr 05, 2008

Om even in te haken : zelf heb ik begin maart een aantal titels besteld bij deze willem woudstra. Het heeft toen een paar dagen geduurd voordat er een reactie kwam dat het pakket was verstuurd, maar hij gaf in een pm aan dat hij het erg druk met werk had gehad. De series en films heb ik toen netjes ontvangen, zagen er prima uit.

Een paar dagen daarna had hij nieuwe titels in zijn topic gezet en heb ik een 2de bestelling gedaan. Betaling op 16 maart. Daarna geen reacties meer op pm's.

Van Dwarf Sneezy heb ik zijn telefoonnummer gekregen (die had dit in een pm ontvangen samen met de bankgegevens), maar het nummer was de afgelopen dagen steeds bezet.. Net nog even geprobeerd. Telefoon gaat nu wel over. Ik blijf het proberen..

@Werner : pakjes naar buitenland zijn inderdaad niet altijd te traceren. Naar binnenland wel, dus het kan geen toeval zijn dat er nu al 4 personen niets hebben ontvangen (minimaal). Off-topic, als ik je openingstekst lees, dan zou ik in eerste instantie denken dat je een probleem hebt met het forumlid X, die onder die naam op dit forum zit (en wel netjes handelt:wink: )

Ik heb ook nog nooit een min uitgedeeld, maar in dit geval zit het eraan te komen.

reply
0
A
aemir
Apr 04, 2008

Ik wou begin vorige maand van hem slider box 1&2 en box 3 kopen, hij wou ook dat ik het geld via de post naar hem toe moest zenden. Zijn rekening staat rood en kon de 2.25 dan niet voorschieten om mijn pakje te verzenden. vervolgens zei ie dat ik ie op de 23ste loon zou krijgen en dat ie ze dan wel zou kunnen verzenden. Nooit meer wat gehoord, maar als ik het geld had opgestuurd was ik ook opgelicht.

reply
0
W
Werner
Apr 05, 2008

Ah, ik wist niet dat er een forumlid was dat daadwerkelijk X heet.
Sneezy, geef mij dat telefoonnummer ook maar eens...

Hayko, als je zegt dat er al minstens 4 gedupeerden zijn, als daar niks van zou komen, zouden we dan misschien best gezamelijk ergens klacht kunnen neerleggen? Misschien is het nuttig hier even te inventariseren wie er allemaal mee de boot is ingegaan.

reply
0
DV
Dennis Vansant
Apr 05, 2008

Tjah, je kunt hem publiekelijk aan de schandpaal nagelen op internetoplichting.nl, maar helaas wordt er verder geen lucht aan gegeven. Ik heb genoeg verhalen gehoord van mensen die de politie verwittigd hebben na opgelicht te zijn op internet, maar zij kunnen/willen er sowieso niks aan doen. "Handelen met particulieren op internet is op eigen risico!", zeggen ze dan. Alsof we dat al niet wisten...

reply
0
W
Werner
Apr 07, 2008

Heren, ik geraak niet voorbij een soort bezet- of overbelasttoon. Telefoon gaat niet over helaas... zullen we met zijn allen samen een klacht formuleren?

reply
0
HR
Hugo R
Apr 07, 2008

Blijft toch onwijs klote dat er zulke mensen tussen zitten. Maar goed weer 1 om te vermijden dus.

reply
0
HB
Hayko de Boer
Apr 07, 2008

Werner Peeters;1342199 wrote: Heren, ik geraak niet voorbij een soort bezet- of overbelasttoon. Telefoon gaat niet over helaas... zullen we met zijn allen samen een klacht formuleren?

Ik weet niet of het nut heeft, maar ik wil alles proberen... Ik krijg de neiging om naar Leeuwarden af te reizen, maar dan kost het me een tank benzine... en dan moet ik wel zeker zijn dat het adres klopt...

Maar wat kunnen we doen? Aangifte? Klacht indienen?

Deze man zou bij de radio werken volgens eigen zeggen... iemand een idee om welke omroep het zou kunnen gaan? Dan bel ik daar eens heen.

reply
0
R
Remco1
Apr 08, 2008

gewoon naar toe gaan als je zeker weet het juiste adres te hebben.

reply
0
CP
Coen P.
Apr 08, 2008

- internetoplichting
- maak een site aan waar je hem aan de schandpaal nagelt, compleet met adres en tel nr
- klein bezoekje...(ondanks dat een tank benzine meer is, de voldoening is priceless...)

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 08, 2008

Coen P.;1342741 wrote: - internetoplichting
- maak een site aan waar je hem aan de schandpaal nagelt, compleet met adres en tel nr
- klein bezoekje...(ondanks dat een tank benzine meer is, de voldoening is priceless...)
wellicht met alle gedupeerden een bezoekje brengen om zo de reiskosten te beperken? Heeft toch ook een bepaalde indruk als er ineens meerdere mensen aan de deur staan te leuren over geld/dvd's. En indien gewenst heb ik nog wel wat "vrienden" die tegen betaling even langs willen gaan, alleen dat kost meestal iets meer dan een volle tank:mrgreen: (6) :bier: :wink:

reply
0
O
Oudlid_X5
Apr 15, 2008

Coen P.;1342741 wrote: - internetoplichting

Inderdaad optie drie is het beste. De ouderwetse knuppel erbij en erop los slaan...

Tjonge, ik kan dat echt niet bevatten...:-(

reply
0
W
Werner
Apr 08, 2008

Anders eens aangifte op E-Cops proberen? (www.ecops.be)

reply
0
HB
Hayko de Boer
Apr 08, 2008

Werner Peeters;1342775 wrote: Anders eens aangifte op E-Cops proberen? (www.ecops.be)

Proberen kunnen we het altijd. Maar is deze site europees of (in eerste instantie) bedoeld voor Belgen? Allemaal apart iets indienen of 1 gezamenlijke claim?

Ik ben niet bang om erheen te rijden... maar het idee van een verkeerd adres of als iemand niet thuis is, spreekt me niet erg aan...

De oplichter staat trouwens ook op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//audio-video.marktplaats.nl/dvd-s-tv-en-series/154943514-quantum-leap-kompleet-5-dvd-boxen.html

en http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//audio-video.marktplaats.nl/dvd-s-tv-en-series/154943514-quantum-leap-kompleet-5-dvd-boxen.html

maar ook daar reageert ie niet op mails.

reply
0
DV
Dennis Vansant
Apr 08, 2008

Met E-cops heb je nog de beste kans...

reply
0
W
Werner
Apr 09, 2008

Ik ga dus tegen Woudstra klacht neerleggen via E-cops. Zijn er medegedupeerden die zin hebben om mee klacht in te dienen?

reply
0
M
Melzz
Apr 09, 2008

Beetje offtopic....maar ik haak in op het veilig met iemand zaken doen adhv van het aantal sterren. Ik heb deze status:

Traderstatus: [IMG]http://www.allesoverfilm.nl/forum/../images/ster10-p.gif[/IMG][IMG]http://www.allesoverfilm.nl/forum/../images/ster10-p.gif[/IMG] (Two-Star Trader)
Safetrader: Nee

Ik heb al heel veel transacties gedaan (ruim 40), altijd zonder problemen. Toch staat er bij safetrader een NEE. Op zich gek want ik heb alleen maar plusjes.... Nu lijkt het net alsof het niet "safe" is om met mij mij zaken te doen.

reply
0
RB
Richard B.
Apr 09, 2008

Melzz;1343671 wrote: Beetje offtopic....maar ik haak in op het veilig met iemand zaken doen adhv van het aantal sterren. Ik heb deze status:

Traderstatus: [IMG]http://www.allesoverfilm.nl/forum/../images/ster10-p.gif[/IMG][IMG]http://www.allesoverfilm.nl/forum/../images/ster10-p.gif[/IMG] (Two-Star Trader)
Safetrader: Nee

Ik heb al heel veel transacties gedaan (ruim 40), altijd zonder problemen. Toch staat er bij safetrader een NEE. Op zich gek want ik heb alleen maar plusjes.... Nu lijkt het net alsof het niet "safe" is om met mij mij zaken te doen.

Het safetrader-systeem heeft helemaal niets te maken met de "plusjes" en "sterren". Safetrader betekend alleen dat je adresgegevens geverifieerd en geregistreerd staan zodat kopers en verkopers meer zekerheid hebben. Zie dit topic voor alle informatie erover.

reply
0
R
Ralfers
Apr 09, 2008

Richard B.;1343835 wrote: Het safetrader-systeem heeft helemaal niets te maken met de "plusjes" en "sterren". Safetrader betekend alleen dat je adresgegevens geverifieerd en geregistreerd staan zodat kopers en verkopers meer zekerheid hebben. Zie dit topic voor alle informatie erover.

alleen jammer dat ze dat op moment niet doen.. ik had ook graag ST willen worden, maar kreeg antwoord van de admins dat ze het een tijd niet doen vanwege tijdgebrek oid...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 14, 2008

Ralfers;1344018 wrote: alleen jammer dat ze dat op moment niet doen.. ik had ook graag ST willen worden, maar kreeg antwoord van de admins dat ze het een tijd niet doen vanwege tijdgebrek oid...

Ik lees dit bericht nu pas. Maar je kunt nog steeds Safetrader worden. Ik heb die handelingen overgenomen, dus als je alsnog 'lid' wilt worden, stuur me dan even een PM.

reply
0
DV
Dennis Vansant
Apr 09, 2008

Je kunt Safetrader worden door 1 euro te storten op een rekeningnummer van de redactie, waarna je een brief teruggestuurd krijgt of iets dergelijks. De ervaren trader hier weet dat het niks betekent: ik verdenk zelfs iemand met de ST status ervan mij opgelicht te hebben, dusjah...

reply
0
CP
Coen P.
Apr 09, 2008

Dennoman;1343676 wrote: Je kunt Safetrader worden door 1 euro te storten op een rekeningnummer van de redactie, waarna je een brief teruggestuurd krijgt of iets dergelijks. De ervaren trader hier weet dat het niks betekent: ik verdenk zelfs iemand met de ST status ervan mij opgelicht te hebben, dusjah...

namen! namen! namen! :mrgreen:

reply
0
MZ
Martin Z.
Apr 13, 2008

Dennoman;1343676 wrote: Je kunt Safetrader worden door 1 euro te storten op een rekeningnummer van de redactie, waarna je een brief teruggestuurd krijgt of iets dergelijks. De ervaren trader hier weet dat het niks betekent: ik verdenk zelfs iemand met de ST status ervan mij opgelicht te hebben, dusjah...

Anders ik wel... Die sterren betekenen voor mij niet zoveel en dat groene s-je al helemaal niets :-(

reply
0
MH
Mr. Humphries
Apr 09, 2008

safetrader lijkt mij eerder iets voor 100 plusjes en 0 minnetjes

reply
0
M
Melzz
Apr 09, 2008

deTuinman;1343693 wrote: safetrader lijkt mij eerder iets voor 100 plusjes en 0 minnetjes

Tja...ik vind persoonlijk dat ik me met ruim 40 correct verlopen transacties ook wel heb bewezen...:wink:

reply
0
HR
Hugo R
Apr 09, 2008

Safetrader kan je inderdaad verkrijgen door betaling van 1 euro, zegt niet zo veel dus.

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 09, 2008

Als ik me goed kan herinneren, moet je als SafeTrader een code (die je toegestuurd krijgt per envelop) op de site verifiëren. Hierdoor is je adres bekend en kan dit bij oplichting openbaar worden gemaakt. Maar pin me er niet op vast, ik heb het geheugen van een goudvis...

reply
0
W
Werner
Apr 09, 2008

E-cops adviseert in elk geval om bij de lokale politie klacht neer te leggen. Heb veel zin om het ook te doen, zelfs al levert het misschien niets op, het idee dat WW eens ter verantwoording wordt geroepen trekt me wel aan.

reply
0
I
intexor
Apr 09, 2008

Werner Peeters;1343872 wrote: E-cops adviseert in elk geval om bij de lokale politie klacht neer te leggen. Heb veel zin om het ook te doen, zelfs al levert het misschien niets op, het idee dat WW eens ter verantwoording wordt geroepen trekt me wel aan.

Een beetje jammer dat ze zich er zelf niet mee bezighouden. Maar dat soort E-cops toestanden is waarschijnlijk in de eerste plaats bedoeld voor illegale websites of dergelijke zaken. Al zou ik verwachten dat oplichterij via aanbiedingen op websites toch ook tot hun terrein zou moeten horen.

reply
0
DV
Dennis Vansant
Apr 10, 2008

intexor;1344037 wrote: Een beetje jammer dat ze zich er zelf niet mee bezighouden. Maar dat soort E-cops toestanden is waarschijnlijk in de eerste plaats bedoeld voor illegale websites of dergelijke zaken. Al zou ik verwachten dat oplichterij via aanbiedingen op websites toch ook tot hun terrein zou moeten horen.

Als ik me niet vergis is E-Cops speciaal bedoeld om internetoplichters (particulieren dus) publiekelijk aan het kruis te nagelen...

reply
0
W
Werner
Apr 10, 2008

Dennoman;1344234 wrote: Als ik me niet vergis is E-Cops speciaal bedoeld om internetoplichters (particulieren dus) publiekelijk aan het kruis te nagelen...

Zou je zeggen hè... ik heb daar een formulier op hun site ingevuld, krijg ik een mailtje terug 'ga bij de lokale politie aangifte doen'.

EDIT: en dat is intussen gebeurd!

reply
0
DV
Dennis Vansant
Apr 09, 2008

Tjah, 99,99% kans is het pure tijdsverspilling, en ze verfrommelen het PV waarschijnlijk op van zodra jij de deur uitgaat, maar als je het niet probeert, weet je het niet :)

reply
0
W
Werner
Apr 09, 2008

Dennoman;1343882 wrote: Tjah, 99,99% kans is het pure tijdsverspilling, en ze verfrommelen het PV waarschijnlijk op van zodra jij de deur uitgaat, maar als je het niet probeert, weet je het niet :)

Ik ga het toch zeker morgen doen, kwestie dat ik ongemakkelijk ben bij het feit dat zo iemand zonder scrupules ermee kan wegwandelen. Ik hoop dat hij toch tenminste zich eens mag verantwoorden.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Apr 09, 2008

maar had je nou ook een adres? als hij bv in de buurt woont, zou ik best een kijkje willen nemen

reply
0
HB
Hayko de Boer
Apr 09, 2008

deTuinman;1344039 wrote: maar had je nou ook een adres? als hij bv in de buurt woont, zou ik best een kijkje willen nemen

Als je in Leeuwarden wil gaan kijken, dan kan ik je het adres wel pm'en.

En dan net zoals in de film Ransom : wie eraan bijdraagt om mijn dvd's alsnog los te krijgen, krijgt een beloning.....

reply
0
W
Werner
Apr 10, 2008

http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=11662.0

Wie ook opgelicht is, graag even in dat topic reageren.

reply
0
R
RobinB
Apr 14, 2008

Ja maar het geeft in ieder geval een 'soort' van zekerheid. Vind het eigenlijk wel een goed systeem voor de gene die 4 plusjes hebben een gratis S te krijgen en dan anders voor de gene die nog nooit een min hebben gehad met 5 plusjes super safe trader te maken?

Tot nu toe heb ik nog geen enkele problemen gehad met transacties (* afkloppen*) op allesoverfilm.nl. Ik kijk eigenlijk wel degelijk naar de status van de verkoper voordat ik ook daadwerkelijk over ga tot een deal.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 14, 2008

Robintjuh;1348140 wrote: Ja maar het geeft in ieder geval een 'soort' van zekerheid. Vind het eigenlijk wel een goed systeem voor de gene die 4 plusjes hebben een gratis S te krijgen en dan anders voor de gene die nog nooit een min hebben gehad met 5 plusjes super safe trader te maken?

Het betalen voor een Safetrader heeft niets te maken of je bekend staat als betrouwbaar handelaar of niet, maar puur om de kosten te dekken die er gemaakt moeten worden. Ook voor de 4 of 5 sterren-traders kost dat dus geld.

reply
0
B
Benman
Apr 15, 2008

www.gebeld.nl
Vul daar het telefoonnummer in 0588448315 en voilá.

Segveld, A
Eikenstraat 37/4
Leeuwarden
8924JC
058 8448315

Bovenstaand adres klopt anders niet meer want wanneer ik Segveld hier zoek: http://www.detelefoongids.nl/tg/lw-leeuwarden/segveld/1/ dan krijg ik waarschijnlijk z'n nieuwe adres.

A. Segveld
Hazelaarstraat 59
8924 HA Leeuwarden

Niet gelijk gaan roepen dat adressen niet vermeld mogen worden. Alle info is gewoon legaal op internet te vinden. ;)

Vaak zijn dit soort gasten als Willem Woudstra kamerhuurders of staan ze alleen maar ingeschreven op die adressen.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Apr 15, 2008

Succes hiermee mensen, goed dat dit soort oplichters aangepakt worden!

reply
0
MH
Mr. Humphries
Apr 15, 2008

is er tevens al een ip-nummer bekend?

reply
0
B
Benman
Apr 15, 2008

afhalen in Leeuwarden !!!! Mail gerust voor nog veel meer dvd's

OF DOE EEN GOED BOD. Bellen alleen na 18.00 uur

Dus bellen na 1800 uur.

reply
0
HB
Hayko de Boer
Apr 15, 2008

Ook bellen na 18:00 uur levert een ' in gesprekstoon' op.

adres is trouwens inderdaad
Willem Woudstra
Hazelaarstraat 59
8924 HA Leeuwarden

Ik zal eens zoeken of ik op die andere naam iets vinden kan...

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 15, 2008

Ik voorzie dat ww strax www wordt (Willem Woustra vs Wijlen Willem woustra) (6)

reply
0
W
Werner
Apr 15, 2008

Ik heb me al de pleuris proberen bellen, ben niet door de bezettoon geraakt. Mijnheer zal hoop ik wel één van de dagen een berichtje van de politie mogen verwachten dat er tegen heb klacht is ingediend wegens oplichting.

reply
0
S
Scarface27
Apr 15, 2008

ging de politie er echt werk van maken dan ?

reply
0
W
Werner
Apr 15, 2008

Scarface27;1348515 wrote: ging de politie er echt werk van maken dan ?

Ze gingen het doorgeven aan hun collega's in Leeuwarden. Afwachten. Ik ben alleszins geen voorstander van de "stoere" opties zoals het dreigen met knuppels en schietgeweren. Kan jij straks nog gaan brommen omdat mijnheer een bedrieger is. De omgekeerde wereld.

reply
0
HR
Hugo R
Apr 15, 2008

Hoop voor je dat de politie er iets mee doet, maar zou toch niet te hoge verwachtingen hebben.

reply
0
W
Werner
May 13, 2008

D'r komt schot in de zaak
Ik heb een mailtje gestuurd naar zijn werkgeefster, met de vraag of het wel de WW is die we voorhebben. Die dame vroeg me zeer vriendelijk (want ik had dit maar in het kort beschreven) of ik verdere bewijslasten kon aandragen. En dat heb ik nu gedaan.

Even de mailtjes quoten:
Via Google heb ik de website van ZZZZZZZZZZ gevonden. Ik wou graag vragen of de Willem Woudstra die op uw website staat de volgende persoon is:

Willem Woudstra
Hazelaarstraat 59
8924 HA Leeuwarden

Indien ja zou ik willen vragen of U hem kan aansporen mij zo snel mogelijk te contacteren. Hij heeft mij namelijk én enkele andere personen via internet opgelicht, en neemt niet de moeite om mijn mails te beantwoorden. Ik wou dit liever niet via zijn werkgever om doen, maar door niet te antwoorden laat Woudstra me geen enkele keuze meer.

Met dank,
Werner Peeters
XXXX[EMAIL="werner_peeters@skynet.be"][/EMAIL]
Waarop redelijk snel een antwoord kwam. Waarop mijn antwoord dan weer:
Mevrouw XXXXXXX,

Eerst en vooral wilde ik U bedanken. Het is vriendelijk dat U op mijn mail reageert, en ik begrijp maar al te goed dat ik deze loze beschuldiging hard zal moeten maken. Gelukkig heb ik nog zeer veel bewijsstukken in deze zaak.

De oplichting heeft plaats gehad via het forum www.allesoverfilm.nl., een hobby-site voor mensen die graag dvd's van elkaar ruilen en kopen. Ik heb daar op een aanbieding van Willem Woudstra

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=58329

een boxset van Battlestar Galactica seizoen 2gekocht voor 25 euro inclusief verzenden. Nadat de boxsets een tijdje uitbleven, heb ik toch maar eens op het forum om raad gevraagd, en jawel, ik ben niet de enige die door Willem is opgelicht:

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=59491

Willem beweert dat de discs in de post zijn verloren gegaan, maar dat is dan toevallig op één week bij vier verschilende van zijn klanten gebeurd. Minstens zijn ook de leden Hayko De Boer, dwarf_sneezy en tasser van het forum allesoverfilm.nl opgelicht. Met Hayko heb ik intussen al wat over en weer gemaild, zijn adres is [EMAIL="xxx@xxxxxx.nl"]xxx@xxxxxx.nl[/EMAIL], ik heb hem in de CC gezet en hij zal U ongetwijfeld met plezier willen getuigen dat hij voor meer dan het dubbele van mijn bedrag is opgelicht.

Ik heb klacht neergelegd bij internetoplichting.nl

http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=11662.0

Daar is me geadviseerd om klacht neer te leggen bij de lokale politie (hier in België)

Dat heb ik gedaan, ik zal U een afschrift van het PV in bijlage sturen. Ik stuur U tevens een zip-file met een lijstje screendumps van onze correspondentie. Ik heb ook nog een verklaring van de webmasters van allesoverfilm.nl waarin ze de IP-nummers hebben getraceerd vanwaar Willem is ingelogd. Moderator XXXXXXXXX, stuurde me volgende mail:
------
Aangezien jij het bent, heb ik er geen probleem mee om je deze gegevens te verschaffen. Zijn e-mailadres is [EMAIL="xxxxxxx@gmail.com"]xxxxxxx@gmail.com[/EMAIL]. Zijn IP is 000.000.000.000 (waarvandaan hij ook geregistreerd heeft). Een tweede IP is 000.000.000.000.
------

Als ik nog iets over het hoofd mocht hebben gezien, dan kan U het mij altijd nog vragen uiteraard. Ik zou het echter op prijs stellen om in de mate van het mogelijke over deze zaak op de hoogte te worden gehouden. Ik denk dat, als ik zo vrij zou mogen zijn een suggestie te doen, Willem best gewoon zijn gedupeerden terugbetaalt, dan is voor mij de kous alvast af, en ik denk dat de andere gedupeerden daar ook zo over denken.

Met dank dat U deze zaak ter harte wil nemen,

dr Werner Peeters
XXXXX
[EMAIL="werner_peeters@skynet.be"]werner_peeters@skynet.be[/EMAIL]
Ik zou zo zeggen: een simpel mailtje met een opsomming van de feiten volstaat wellicht om WW het vuur aan de schenen te leggen. Wie de volledige adresgegevens van mevrouw XXXXXXX wil hebben, omdat íe ook een medegedupeerde is, zou ik willen aanraden: twijfel niet, zet je verhaal op papier, en stuur het op. Nee heb je en ja kan je krijgen.

Het echte adres van mevrouw kan je uiteraard bij mij krijgen....

reply
0
DV
Dennis Vansant
May 14, 2008

Wauw. Om eerlijk te zijn had ik hier niet veel hoop in, maar ik was even vergeten wat voor pitbull Werner wel niet is op dit gebied :p

Vastbijten en niet meer loslaten, zo hoort het ook! :bier:

reply
0
HR
Hugo R
May 14, 2008

Goed om te horen dat er toch enig schot in de zaak lijkt te komen. Houd ons op de hoogte!

reply
0
H
Herjan
May 14, 2008

Wie is Moderator XXXXXXXXX?

8-)

reply
0
HB
Hayko de Boer
May 14, 2008

Naar aanleiding van de (zeer nette) mail van Werner (ik stond in CC), heb ik ook een mailtje gestuurd naar deze mevrouw.

Ik hoop dat de andere gedupeerden ook even reageren.

reply
0
HB
Hayko de Boer
May 29, 2008

Vooral dankzij de inspanningen van Werner (hierboven te lezen) heb ik zelf in ieder geval al het grootste deel van de bestelling binnen: 3 seizoensboxen van Millenium.

Ik mis alleen nog een film - Saw 3. Maar ben al blij met de boxen en heb Willem Woudstra een e-mail gestuurd, waarop hij hopelijk nu wel reageert.

Ook hoop ik dat de anderen ook hun spullen krijgen, maar dat lijkt me dan wel waarschijnlijk...

reply
0
D
Dwarf_Sneezy
May 30, 2008

Vandaag thuisgekomen van een midweekje weg en wat lag daar op de deurmat: mijn DVD-box van Willempie. Mijn dank gaat uit naar Werner want dankzij die belgische pitbull is Willem toch overstag gegaan (y).

reply
0
W
Werner
May 30, 2008

Ik heb zelf nog niets ontvangen, maar het kan natuurlijk dat de post B->NL iets langer duurt dan NL->NL. Ik zal nog even afwachten.

reply
0
W
Werner
Jun 02, 2008

Ra ra wat er vanmorgen bij mij in de bus is gevallen? Inderdaad, de achterstallige dvd's van Woudstra!!!

reply
0
DV
Dennis Vansant
Jun 02, 2008

Wauw, volgens mij is er zich echt iemand de vliegende tering geschrokken toen hij plots telefoon kreeg van het werk ofzoiets :)

Go Werner! :)

reply
0
W
Werner
Jun 02, 2008

Soit, het dossier Woudstra is volgens mij afgehandeld. Zijn er nog gedupeerden die niets hebben gehad? Anders bijt ik nog wel eens.

reply
0
HR
Hugo R
Jun 02, 2008

Mooi te zien dat dit toch uiteindelijk is opgelost!

reply
0
K
korenwolf
Jun 03, 2008

Ook hier is mijn bestelling eindelijk binnen.

Werner, bedankt voor je inzet! (y)

reply
0
W
willemwoudstra
ff een korte verklaring
Nov 23, 2010

Ik wilde bij deze ff reageren op alle berichten die hier over mij zijn geschreven. Het is NOOIT en te nimmer mijn intentie geweest om ook maar iemand op te lichten. Dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nimmer doen.
Ik zat in 2008 in een zware depressie ivm het overlijden van mijn moeder en ivm door allerlei toestanden ontstane schulden besloot ik al mijn dvd's te verkopen.
Hierdoor was ik niet constant in staat om direct de films te sturen maar uiteindelijk heb ik dat voor zover ik me kan herinneren wel gedaan m.u.v. die Saw 3 film die ik op 1 of andere manier ben kwijtgeraakt destijds.
Nogmaals ik heb nooit de bedoeling gehad om ook maar iemand te benadelen.
Sorry dat sommigen soms erg lang op hun films hebben moeten wachten. Mijn oprechte excuses daarvoor.
Ik zal hier vanaf nu niet meer komen en ik hoop dat dit nu afgesloten mag zijn.

mvg
Willem Woudstra

reply
0