Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Eric van Ballegoie
Apr 14, 2008
Beste crewleden, Zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben is de aandacht die wij (en met name ik) aan DVD.nl hebben geven de laatste jaren steeds minder geworden. Door de sterke groei van onze andere website Hardware.Info en het bijbehorende tijdschrift is DVD.nl binnen ons bedrijf steeds meer een buitenbeentje geworden. Omdat onze werkzaamheden voor Hardware.Info en andere computer gerelateerde publicaties sterk is gegroeid en we het hiermee steeds drukker kregen, bleef er voor ons namelijk steeds minder tijd over voor DVD.nl. Vorig jaar kwamen we daarom op het punt dat we moesten besluiten wat te doen: de site is qua code niet meer van deze tijd en bovendien is al het programmeerwerk niet gedocumenteerd. Om broodnodige nieuwe functionaliteit aan de site toe te voegen moet een groot deel opnieuw geprogrammeerd worden, en wij kwamen tot de conclusie dat we daarvoor zowel de mankracht, als de tijd om het geheel te managen, niet hebben. Crewleden die regelmatig crewmeeting meegemaakt hebben kunnen zich ongetwijfeld beloftes en intenties van ons herinneren die nooit daadwerkelijk tot stand zijn gekomen, en op die manier willen we niet verder. Het was dan ook niet makkelijk, maar eind vorig jaar hebben we besloten om op zoek te gaan naar een partij die DVD.nl wél weer nieuw leven in kan blazen en de site naar een nieuw plan kan trekken, met meer functionaliteit en groeiende bezoekersaantallen. Na veel omzwervingen zijn we uiteindelijk terechtgekomen bij Koos van der Weijde, een ondernemer uit Abcoude die jullie wellicht kennen van dvdwinkel.nl. Koos ziet in DVD.nl veel potentie en heeft bovendien de tijd en middelen om de site nieuw leven in de blazen. De komende weken zal DVD.nl dan ook overgedaan worden aan Koos van der Weijde die samen met een investeerder nieuw leven in de site gaat blazen. Koos heeft ons hierbij laten weten de basisstructuur van de site te laten zoals deze is, DVD.nl krijgt het overgrote deel van haar bezoek via Google en als je een site omgooit raak je de goede Google indexering kwijt. Vrijwel zeker zal er wel een shopgedeelte op de site geïntegreerd worden, maar het redactionele aspect en het forum blijven bestaan, en naar wij begrepen hebben heeft Koos bovendien plannen om dit uit te bouwen. Verdere plannen zal Koos de komende weken ongetwijfeld zelf toelichten. Wat verandert er voor de crew? Dat is natuurlijk de hamvraag, en ook voor ons was dit uiteraard een belangrijk punt. En het simpele antwoord is: Weinig tot niets. Jullie steken als crew immers veel tijd en energie in de site en daar kan en mag uiteraard niet aan voorbij gegaan worden. Koos heeft aangegeven dat hij de redactionele formule van de site met onafhankelijke review zeer waardeert. Ook het forum blijft uiteraard gewoon bestaan in zijn huidige vorm. Uiteraard is het geheel aan jullie óf je door wilt gaan met je werkzaamheden voor DVD.nl, maar naar onze stellige mening hebben wij een partij gevonden die DVD.nl groter kan maken en die jullie betrokkenheid daarbij zeer waardeert. De knoop is dus doorgehakt en om eerlijk te zeggen valt het mij best zwaar: Koen en ik zijn de site als “DVDzone” begin 2000 gestart als hobbyproject en langzaam hebben we de site samen met jullie uitgebouwd tot een mooie plek voor filmliefhebbers. Onder de naam DVD.nl zijn we verder gegroeid, maar helaas is DVD.nl teveel een vreemde eend binnen de bijt van ons bedrijf geworden, waardoor de site niet de aandacht kreeg die deze verdient. Vooral in de begintijd hebben wij ook enorm veel tijd in de site gestoken en het valt dus niet mee om dat te laten gaan. Zoals gezegd zijn wij er echter van overtuigd dat dit het beste is voor de toekomst van DVD.nl. Wat mij rol binnen DVD.nl in de toekomst zal zijn is nog niet helemaal duidelijk. De komende tijd zal ik Koos – waar gewenst – sowieso van advies voorzien en zal ik ook nog als crewlid aanblijven. Koos heeft aangegeven Arnold graag te behouden als hoofdredacteur van de site, iets waar Arnold voor open staat. Rest mij nog om iedereen die DVD.nl heeft gemaakt wat het nu is enorm te bedanken voor al jullie inzet de afgelopen jaren. Zonder jullie had de site niet geweest wat hij nu is, en wij hebben er vertrouwen in dat het mooiste deel uit de geschiedenis van DVD.nl sowieso nog voor ons ligt met een nieuwe eigenaar en nieuwe mogelijkheden en kansen!