Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
EB
Eric van Ballegoie
DVD.nl krijgt nieuwe eigenaar
Apr 14, 2008

Beste crewleden, Zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben is de aandacht die wij (en met name ik) aan DVD.nl hebben geven de laatste jaren steeds minder geworden. Door de sterke groei van onze andere website Hardware.Info en het bijbehorende tijdschrift is DVD.nl binnen ons bedrijf steeds meer een buitenbeentje geworden. Omdat onze werkzaamheden voor Hardware.Info en andere computer gerelateerde publicaties sterk is gegroeid en we het hiermee steeds drukker kregen, bleef er voor ons namelijk steeds minder tijd over voor DVD.nl. Vorig jaar kwamen we daarom op het punt dat we moesten besluiten wat te doen: de site is qua code niet meer van deze tijd en bovendien is al het programmeerwerk niet gedocumenteerd. Om broodnodige nieuwe functionaliteit aan de site toe te voegen moet een groot deel opnieuw geprogrammeerd worden, en wij kwamen tot de conclusie dat we daarvoor zowel de mankracht, als de tijd om het geheel te managen, niet hebben. Crewleden die regelmatig crewmeeting meegemaakt hebben kunnen zich ongetwijfeld beloftes en intenties van ons herinneren die nooit daadwerkelijk tot stand zijn gekomen, en op die manier willen we niet verder. Het was dan ook niet makkelijk, maar eind vorig jaar hebben we besloten om op zoek te gaan naar een partij die DVD.nl wél weer nieuw leven in kan blazen en de site naar een nieuw plan kan trekken, met meer functionaliteit en groeiende bezoekersaantallen. Na veel omzwervingen zijn we uiteindelijk terechtgekomen bij Koos van der Weijde, een ondernemer uit Abcoude die jullie wellicht kennen van dvdwinkel.nl. Koos ziet in DVD.nl veel potentie en heeft bovendien de tijd en middelen om de site nieuw leven in de blazen. De komende weken zal DVD.nl dan ook overgedaan worden aan Koos van der Weijde die samen met een investeerder nieuw leven in de site gaat blazen. Koos heeft ons hierbij laten weten de basisstructuur van de site te laten zoals deze is, DVD.nl krijgt het overgrote deel van haar bezoek via Google en als je een site omgooit raak je de goede Google indexering kwijt. Vrijwel zeker zal er wel een shopgedeelte op de site geïntegreerd worden, maar het redactionele aspect en het forum blijven bestaan, en naar wij begrepen hebben heeft Koos bovendien plannen om dit uit te bouwen. Verdere plannen zal Koos de komende weken ongetwijfeld zelf toelichten. Wat verandert er voor de crew? Dat is natuurlijk de hamvraag, en ook voor ons was dit uiteraard een belangrijk punt. En het simpele antwoord is: Weinig tot niets. Jullie steken als crew immers veel tijd en energie in de site en daar kan en mag uiteraard niet aan voorbij gegaan worden. Koos heeft aangegeven dat hij de redactionele formule van de site met onafhankelijke review zeer waardeert. Ook het forum blijft uiteraard gewoon bestaan in zijn huidige vorm. Uiteraard is het geheel aan jullie óf je door wilt gaan met je werkzaamheden voor DVD.nl, maar naar onze stellige mening hebben wij een partij gevonden die DVD.nl groter kan maken en die jullie betrokkenheid daarbij zeer waardeert. De knoop is dus doorgehakt en om eerlijk te zeggen valt het mij best zwaar: Koen en ik zijn de site als “DVDzone” begin 2000 gestart als hobbyproject en langzaam hebben we de site samen met jullie uitgebouwd tot een mooie plek voor filmliefhebbers. Onder de naam DVD.nl zijn we verder gegroeid, maar helaas is DVD.nl teveel een vreemde eend binnen de bijt van ons bedrijf geworden, waardoor de site niet de aandacht kreeg die deze verdient. Vooral in de begintijd hebben wij ook enorm veel tijd in de site gestoken en het valt dus niet mee om dat te laten gaan. Zoals gezegd zijn wij er echter van overtuigd dat dit het beste is voor de toekomst van DVD.nl. Wat mij rol binnen DVD.nl in de toekomst zal zijn is nog niet helemaal duidelijk. De komende tijd zal ik Koos – waar gewenst – sowieso van advies voorzien en zal ik ook nog als crewlid aanblijven. Koos heeft aangegeven Arnold graag te behouden als hoofdredacteur van de site, iets waar Arnold voor open staat. Rest mij nog om iedereen die DVD.nl heeft gemaakt wat het nu is enorm te bedanken voor al jullie inzet de afgelopen jaren. Zonder jullie had de site niet geweest wat hij nu is, en wij hebben er vertrouwen in dat het mooiste deel uit de geschiedenis van DVD.nl sowieso nog voor ons ligt met een nieuwe eigenaar en nieuwe mogelijkheden en kansen!

MH
Marcel den Haan
Apr 14, 2008

Wow, hier moet ik toch even van slikken. Ga het even op me laten inwerken...

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Apr 14, 2008

Holy shit! Vanzelfsprekend alle begrip voor deze zakelijke overweging.

Voor mij is het wel belangrijk dat we (schijnbaar) onafhankelijk blijven. Ik trek gelijk aan m'n stutten als vanuit commerciele belangen een film als Police Academy 34 aangemerkt dient te worden als 'DVD.nl Topper'.

Ik ga er vanuit dat de nieuwe eigenaar inziet wat de kracht is van deze site. Een make-over en nieuwe functionaliteit is vanzelfsprekend altijd welkom.

Als forummer/crew-member van het eerste uur stel ik me hierbij beschikbaar om met de nieuwe eigenaar - mede - te discussieren over zaken als heden, verleden en toekomst. Vanuit mijn commerciele achtergrond denk ik het e.e.a. bij te kunnen dragen...

Hoe dan ook: Eric & collegae: ik weet hoe moeilijk het is om van 'je kindje' afscheid te nemen. Sterkte met de overdracht en veel succes met jullie (nieuwe) 'endeavours'!

reply
0
H
Herjan
Apr 14, 2008

Damn! Effe geen woorden voor. Wel realiseer ik me plotseling in hoeverre ik emotioneel betrokken ben bij dit forum. Brok in m'n keel. Effe kijken hoe het gaat en of ik dan nog mijn admin/mod-taken blijf doen.

Succes mannen bij HWI. Misschien wel goed om op korte termijn dit bekend te maken bij de forumleden? Er is veel onrust momenteel over de nieuwe banner. Zie het topic in Op- & Aanmerkingen.

reply
0
H
Herjan
Apr 14, 2008

Wat gaat dit trouwens betekenen voor de pricewatch en handelfora? Toch ook de peilers van het forum.

reply
0
KC
Koen Crijns
Apr 14, 2008

Die nieuwe banner in het forum staat overigens los van de overname en zal eind v/d maand verdwenen zijn. Heeft te maken met een op normale wijze onhaalbaar aantal pageviews dat beloofd was, dit is dus een eenmalige noodgreep. Die campagne loopt zoals gezegd eind v/d maand en zodra we de site over gooien naar een server van de nieuwe eigenaar haal ik hem er weer uit.

Wat er met de pricewatsch en handelfora gaat gebeuren kunnen Eric en ik uiteraard weinig over zeggen, afgezien van het feit dat de nieuwe eigenaar ons heeft toegezegd juist de waarde te zijn van het bestaande concept en dat 'ie daar niet bijster veel van af wil wijken. Zodra er meer bekend is over de praktische zaken laten we dat uiteraard weten.

reply
0
KW
Koos van der Weijde
Apr 14, 2008

Hallo mensen,

Mijn naam is Koos van der Weijde en zoals in de introductie al staat ben ik onder andere eigenaar van DVDwinkel.

Om te beginnen wil ik een ieder die betrokken is bij DVD.nl op zijn hart drukken dat we heel graag de redactionele formule en onafhankelijkheid, zoals die nu binnen DVD.nl gehanteerd wordt in stand houden. Ook wij denken dat de kracht van DVD.nl uit deze formule komt.

De reden dat wij DVD.nl gekocht hebben is volgens mij een logische en vanuit zakelijk oogpunt bezien een vanzelfsprekende. We prijzen ons erg gelukkig dat we in de gelegenheid zijn een dergelijk forum over te nemen en hebben enorm veel waardering voor het werk dat door jullie redactie en forumleden is verzet.

Wat gaat er veranderen? Om te beginnen denk ik nog niet veel, behoudens natuurlijk dat wij door omstandigheden wat meer betrokken zullen zijn bij de site. Op den duur willen we de site een make-over geven en langzaam aan nieuwe functionaliteiten toevoegen. Dat commercie een belangrijk onderdeel is mag duidelijk zijn maar dit zal altijd in evenwicht zijn met de nu gehanteerde formule.

Graag nodig ik jullie binnenkort uit voor een crewmeeting om kennis te maken en te brainstormen over de toekomst. Tijdens deze meeting kan ik onze plannen nader toelichten en jullie hopelijk overtuigen van onze goede bedoelingen. Wat voor dag en tijdstip stellen jullie voor? Hebben jullie een voorkeur voor een lokatie?

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,
Koos van der Weijde

[EMAIL="koos@lpretail.nl"]koos@lpretail.nl[/EMAIL]
0654684793

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 14, 2008

Dit is voor mij ook even schrikken! DVD.nl is toch een soort familie van mij geworden en als iemand dan uit huis vertrekt dan zal dat zeker wennen zijn, vooral in het begin. Het is ook via Eric dat ik bij de crew ben gekomen, dan voelt het nog anders.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed blijft gaan met DVD.nl, mits de het niet te commercieel wordt en het een onafhankelijke site blijft.
Met alle respect voor Koos, maar DVDwinkel.nl staat bij de leden nou niet direct bekend als een interessante, goedkope winkel. Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, maar het is wel iets dat wat teweeg zal brengen onder de leden.

@Koos: van harte welkom! Ik weet zeker dat je niet teleurgesteld zal zijn in wat DVD.nl voor je kan betekenen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

reply
0
KW
Koos van der Weijde
Apr 15, 2008

Goedemorgen,

Misschien gelijk maar even reageren op Ludo. Ook wij weten dat DVDwinkel.nl niet de goedkoopste winkel van Nederland is. Dat brengen we overigens ook niet naar buiten. We hebben een standaard assortiment van ongeveer 30.000 titels dat net als bij de andere aanbieders (ook Bol), gewoon bij 1 inkoopadres ingekocht word. Dat we ongeveer 40.000 klanten hebben, betekend denk ik toch dat we iets goed doen.

Overigens ligt het voorlopig niet in de bedoeling dat we naar buiten treden als de nieuwe eigenaren. Tot het moment dat we wezenlijke veranderingen gaan doorvoeren in vormgeving of functionaliteit voegt het niets toe om het bekend te maken. Het zal waarschijnlijk alleen maar onrust veroorzaken en daar zit niemand op te wachten. Dan pas dat mensen veranderingen zien, die hopelijk verbeteringen zijn, is het moment om voorzichtig de wisseling van de wacht kenbaar te maken.

Maar goed, hebben jullie al een voorstel voor een datum en tijdstip voor een crewmeeting?

Groet,
Koos

[EMAIL="koos@lpretail.nl"]koos@lpretail.nl[/EMAIL]
0654684793

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Apr 15, 2008

Hallo Koos,

Qua datum ben ik zo goed als altijd beschikbaar, er is een maar: ik heb geen vervoer. Wellicht kan het ook een optie zijn om bij mij samen te komen met de crew, zelf woon ik in Rotterdam.

Kort maar bondig: ik schik me naar de 'meute'.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Apr 15, 2008

@Eric; Helder verhaal. Ik snap de beweegredenen, maar vind het wel erg jammer dat dit zo is gelopen. Maar nogmaals, ik kan het begrijpen.

Beste Koos, gefeliciteerd met de "aankoop" van DVD.nl! Ik ben erg benieuwd naar de toekomstvisie in combinatie met de commerciële drive die jullie hebben. Het zal interessant worden om een zuivere balans te vinden tussen objectiviteit en commerciële belangen. :)

Nu het voetbalseizoen op zijn eind loopt gaat mijn voorkeur uit naar een zondag t.a.v. een crewmeeting.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Apr 15, 2008

@Eric, .... ja geestesvader... het is tijd geworden om je eigen geesteskind te moeten loslaten. Dat geeft natuurlijk een gevoel van weemoed en pijn om DVD.nl los te laten en te moeten laten gaan. Je kunt met gepaste trots terugzien op een geweldige tijd en een mooi resultaat. DVD.nl heeft tenslotte naam en faam in DVD liefhebbend Nederland en daarbuiten.

Ik weet dat jij en je HWI collega's Koen en Frank een lang en zorgvuldige keuzeproces hebben doorgemaakt om voor DVD.nl de beste partij te kiezen die in ere houdt wat in de afgelopen jaren is opgebouwd.

@Koos, gefeliciteerd met je aankoop en welkom bij de club. Je mag er zeker trots op zijn om je nu eigenaar van DVD.nl te mogen noemen.
We hebben ondertussen met elkaar een afspraak staan om het wel en wee van DVD.nl met elkaar te bespreken en toekomstgericht met elkaar bezig te gaan.

@Allen.
Uiteraard streven we naar een crewmeeting op redelijk korte termijn. Niet alleen om kennis te kunnen maken met Koos (en mogelijk andere mensen die Koos hierbij wil betrekken) en zijn plannen voor de toekomst, maar natuurlijk ook om op gepaste wijze afscheid te nemen van de mensen van HWI met Eric daarbij natuurlijk in het bijzonder.

gr,
Arnold.

reply
0
H
Herjan
Apr 15, 2008

Kunnen we het niet bij HWI doen? Er is toch een kantoor in R'dam?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Apr 15, 2008

Herjan Hakkers;1349219 wrote: Kunnen we het niet bij HWI doen? Er is toch een kantoor in R'dam?

Lijkt mij een prima suggestie Herjan en met de medewerking van de mensen van HWI komt dat vast wel tot stand. Kantoor van HWI is trouwens in Voorburg. Geeft ons ook de gelegenheid om dan gepast afscheid te nemen van de mensen van HWI.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 15, 2008

Die woorden van jou klinken helemaal zo triest Arnold....:cry:
Afscheid nemen van de mensen van HWI, zo had ik het nog niet bekeken.
Maar goed, we hopen het beste er maar van.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Apr 15, 2008

Marcel den Haan;1349294 wrote: Die woorden van jou klinken helemaal zo triest Arnold....:cry:
Afscheid nemen van de mensen van HWI, zo had ik het nog niet bekeken.
Maar goed, we hopen het beste er maar van.

Afscheid nemen hoeft niet triest te zijn. Het is trouwens niet triest bedoeld, wel met een gevoel van weemoed.
Er gaat wat veranderen. De komst van Koos betekent een nieuw gezicht, een nieuwe organisatie die verantwoordelijk is voor de site en daarmee dus bepalend is voor de toekomst. Dat is niet meer HWI, dat is nu LPRetail. En in de vorm betekent dat dus ook dat HWI en DVD.nl afscheid van elkaar nemen. Al zal er natuurlijk altijd een speciale band tussen beide blijven bestaan.
Maar je kunt ook op een feestelijke manier van elkaar afscheid nemen .... :bier:

reply
0
KW
Koos van der Weijde
Apr 16, 2008

Heren,

Mede omdat ik vermoed dat er bij HWI geen ruimte is voor een crewmeeting maar ook omdat ik denk dat het beter is om het ergens anders te doen. Stel ik voor om de crewmeeting te houden in Hotel De Gouden Leeuw te Voorschoten. De data die ik voorstel zijn 7 mei of 8 mei. Aanvang omstreeks 17.00 uur waarna we ongeveer 2.5 uur hebben om te brainstormen.

Hierna stel ik voor een hapje te gaan eten waar ik de mannen van HWI van harte bij uitnodig. Op die manier kan er in een plezierige sfeer afscheid genomen worden. Overigens is de wereld klein, nu afscheid nemen betekend niet dat je elkaar nooit meer tegenkomt.

Graag jullie mening / reactie.

Groet,
Koos

reply
0
WR
Wilbert Rietman
Apr 16, 2008

Zo, dat is even apart nieuws om te verwerken na een (overigens zeer goed) weekendje weg.

Wat betreft een meeting kan ik zowel 7 als 8 mei, mits de definitieve datum een beetje ruim (minimaal een week) van tevoren wordt aangegeven.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Apr 16, 2008

Tenzij ik voor mijn werk 'toevallig' in Den Haag moet zijn, is voor mij een doordeweekse meeting in het westen van NL niet haalbaar, gezien mijn lange reistijd.
Dus 7 en 8 mei zijn voor mij op dit moment geen haalbare opties.

reply
0
EK
Erwin de Koning
Apr 17, 2008

Begrijpelijke beslissing als ik het zo lees, jammer maar een dag heeft maar 24 uur...

Koos, WELKOM!!

:bier:

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Apr 16, 2008

Beste Koos,

Beide dagen kan ik in principe. Punt is wel dat ik geen vervoer heb en ik dus hierbij een oproep doe aan de collegae die uit Rotterdam komen of daar op weg naar Voorschoten langskomen.

Wellicht is het zinvol om voor die tijd wat punten te noemen die wellicht in de agenda kunnen worden meegenomen, een voorzetje:

- Communicatie naar forummers
- In kaart brengen 'nieuwe' crew
- Communicatie onderling*

* = wellicht is het een idee dat we hier msn-adressen uitwisselen, persoonlijk vind ik dat erg makkelijk met het oog op 'korte lijnen'. Mijn adres: [EMAIL="rstiebolt@hotmail.com"]rstiebolt@hotmail.com[/EMAIL].

Tot zover...

reply
0
H
Herjan
Apr 16, 2008

Donderdag lukt sowieso niet. 7 Mei wellicht wel.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Apr 16, 2008

8 mei is voor mij geen optie. 7 mei eventueel wel.

reply
0
H
Herjan
Apr 17, 2008

Op donderdag zou eventueel wel kunnen als ik met iemand kan meerijden.

reply
0
H
Herjan
Apr 21, 2008

Ik gebruik dit topic maar even, omdat dit nu nog hot & steamy is...

Patrick vd H. heeft al een aantal keren aangegeven moderator te willen worden. Dat is een paar keer doodgebloed vanwege de stilte vanuit de redactie, maar wellicht dat we er nu nog eens over kunnen nadenken. Ik vind 'm een goede forummer en waarschijnlijk wel geschikt als mod. Enige is dat ik denk dat het momenteel lastig is, vanwege de overdracht van DVD.nl.

Als tussenoplossing zou ik hem wel rechten willen geven tot het crewforum, maar nog niet de moderatorfunctie willen geven op het forum en het ook nog niet bekend te maken. Ook zou ik hem dan willen uitnodigen aanwezig te zijn bij de aanstaande crewmeeting.

Wat zijn jullie ideeën?

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Apr 21, 2008

Een goede moderator is nooit weg natuurlijk. Alleen ben ik door de bomen het bos een beetje kwijt. M.a.w.: wie doet nou wat? Natuurlijk hebben we de voorstelthread in het crewforum maar ik zou graag een actueel overzicht hebben van een ieder die (nog steeds) 'werkt' voor allesoverfilm.nl.

Oproep aan allen: post hier je 'cv': http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=59837

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 21, 2008

Zie het nut niet zo van het hem geven van toegang tot het crewforum. Dit gebeurt vanzelf wel mocht hij moderator worden. Denk dat we beter even kunnen wachten tot alles achter de rug is met betrekking tot de overdracht en tot we de meeting met Koos hebben gehad.

@Ronald: onderaan de hoofdpagina is te vinden wie wat doet bij DVD.nl. Dit overzicht is recentelijk geupdate dus daar kan je zien wie wat doet. Ik zal mijn CV dan ook niet achterlaten, praat liever persoonlijk met Koos...:bier:

reply
0
H
Herjan
Apr 21, 2008

Marcel den Haan;1354397 wrote: Zie het nut niet zo van het hem geven van toegang tot het crewforum. Dit gebeurt vanzelf wel mocht hij moderator worden. Denk dat we beter even kunnen wachten tot alles achter de rug is met betrekking tot de overdracht en tot we de meeting met Koos hebben gehad.

Hij wilde graag alvast een beeld krijgen van hoe de crew (lees: moderators) werkt. Daarnaast leekt het me een goed idee dat hij dan alvast kan volgen wat de overdracht gaat inhouden. Sowieso, mochten we besluiten met moderator te maken, zou ik hem willen uitnodigen bij de crewmeeting.

Marcel den Haan;1354397 wrote: @Ronald: onderaan de hoofdpagina is te vinden wie wat doet bij DVD.nl. Dit overzicht is recentelijk geupdate dus daar kan je zien wie wat doet. Ik zal mijn CV dan ook niet achterlaten, praat liever persoonlijk met Koos...:bier:

Mee eens. Vandaar ook mijn korte antwoord in Ronald's topic...

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 21, 2008

Denk dat we wat terughoudend moeten zijn in het verlenen van toegang tot het crewforum, in verband met alle informatie die daar besproken wordt, al helemaal met de overdracht en de plannen die hieruit voortkomen.
Ik zeg niet dat hij eventueel misbruik hiervan zal maken mocht hij geen moderator worden, maar de users hoeven niet meer te weten dan nodig lijkt me.
Maar laat Koos hier maar een uitspraak over doen en als alle forumcrewleden zeggen, we willen hem erbij, wie ben ik dan om er wat van te zeggen. Ik kan moeilijk zeggen hoe druk jullie het hebben en dergelijke.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Apr 21, 2008

@all: my bad, ik wist niet dat dat overzicht bestond...

reply
0
H
Herjan
Apr 21, 2008

@Ronald: www.watbenjedan.com

;)

reply
0
KW
Koos van der Weijde
Apr 21, 2008

Ik vermoed dat het mij al moeite genoeg gaat kosten iedereen te leren kennen. Zullen we hem even on hold houden tot we alles achter de rug hebben. Kan iemand hem even een priveberichtje sturen met de meedeling dat we in verband met de huidige veranderingen even geen nieuwe krachten aanstellen. Daarna kunnen we een goede moderator altijd gebruiken. Lijkt me . . . .

Ik heb van drie mensen gezien welke dag, datum ze de crewmeeting willen. Zijn we dan "maar" met z'n vieren?

reply
0
H
Herjan
Apr 22, 2008

Koos van der Weijde;1354732 wrote: Kan iemand hem even een priveberichtje sturen met de meedeling dat we in verband met de huidige veranderingen even geen nieuwe krachten aanstellen.
Done.

reply
0
KK
Koen Koene
Apr 22, 2008

Ik sta al een hele tijd op "non actief", maar wil toch ook even reageren (heb dit nieuws helemaal over het hoofd gezien).

Ik ben net als Arnold vanaf DVDzone betrokken geweest bij de site en heb altijd met veel plezier samengewerkt met de jongens van HWI. Ik wil met name Eric, maar uiteraard ook Koen en Frank bedanken voor de prettige samenwerking! Jammer dat het zo is gelopen, maar vanuit HWI gezien is het een begrijpelijke stap. Veel succes met HWI en alles wat daarbij komt (Koen's TV-carriere? :wink:)

Ik zou graag bij de voorgestelde meeting willen zijn, ook om afscheid te nemen van HWI, maar doordeweeks wordt erg lastig.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Sep 01, 2008

Beste allemaal,

Enige tijd geleden, in april jl., kwam het nieuws van de mensen van HWI dat DVD.nl een nieuwe eigenaar heeft in de persoon van ondernemer Koos van der Weijde. Daarbij is ook vermeld dat Koos samenwerkt met een investeerder.

De maanden erna bleek de wereld wat ingewikkelder in elkaar te zitten. Om een lang verhaal kort te maken, dé eigenaar van de site is dhr. Flemming Pedersen. Flemming is een Deense ondernemer, die in Estland woont. Flemming is eigenaar van DK Data Nordic OÜ, met enkele internetwinkels op het web te vinden. Het serverpark van DK Data staat in Flensburg (Duitsland), dicht tegen de grens van Denemarken aan. Vandaar dus ook de eerdere serververhuizing.

Ik heb ondertussen al een persoonlijke meeting met Flemming gehad, die hiervoor naar Nederland was gekomen. Heel zeer vriendelijke man, waar ik een zeer openhartig en constructief gesprek mee heb gehad. Via mail of telefoon hebben Flemming en ik veel (bijna dagelijks) contact.

Wat betekent dit voor ons? Feitelijk niets!
De site blijft qua opzet zoals hij is. Dus een redactionele site met een gekoppeld forum.
Wel bekijken we of meer advertentie inkomsten te genereren zijn. Bij een nog te realiseren remake van de site wordt dit als belangrijke eis in het basisontwerp van de site genomen. Verder gaan er links komen naar winkelsites, waaronder een site van Flemming. Zodra de Nederlandse versie van zijn site klaar is, wordt een link gemaakt met DVD.nl.

Tja, en die remake heeft natuurlijk hierdoor ook op zich laten wachten. Hoe en wat ten aanzien van de remake kan ik nu nog weinig over zeggen. Althans, wat wanneer gaat gebeuren. Ik heb wel hele expliciete ideeën waar het naar toe moet. We gaan werken deze maand beginnen aan het veranderen/aanpassen van de site. Alleen nog op papier. Hoe ingrijpend de heropzet gaat gebeuren is afhankelijk van het budget dat nodig is. Want tja, het geld moet natuurlijk ook weer terug verdiend worden. Ten aanzien van de remake houd ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte. Vanuit het team heb ik Alexander gevraagd om me bij de voorbereidingen te ondersteunen.

Bovenstaande informatie is alleen voor intern gebruik en mogen jullie niet extern bekend maken. Als we hier iets over naar buiten brengen, ben ik de enige die dat doet. Dit klinkt even wat streng, maar we vinden het belangrijk om over de ontwikkelingen rond site consistent en eenduidig te communiceren, graag begrip hiervoor.

Ik probeer om op redelijke korte termijn een crewmeeting te gaan beleggen. Altijd goed om elkaar om gezette tijden in de ogen te kunnen kijken. Met Flemming bespreek ik of hij hierbij ook aanwezig kan/wil zijn.

Mochten er dingen zijn waar je vragen over hebt of je ongemakkelijk bij voelt, aarzel niet om te reageren. In deze thread of via PM of mail naar mij ([EMAIL="arnold@allesoverfilm.nl"]arnold@allesoverfilm.nl[/EMAIL]). Ik zie graag dat iedereen op een plezierige manier betrokken blijft bij de site en we met elkaar door blijven gaan om dit de grootste en beste DVD/BD site van de Benelux te maken.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Oct 05, 2008

Komende week ga ik twee dagen (woensdag/donderdag) naar Duitsland voor een overleg met eignaar Flemming Pedersen en enkele van zijn mensen. Ik ga naar Harrislee (nabij Flensburg, vlak tegen de Deense grens), waar ik ook een rondleiding krijg in het bedrijf van Flemming.
Belangrijkste gespreksthema is de toekomstige ontwikkeling van de site. Met name op welke wijze we een functionele en technische aanpassing van de site gaan doen. Beslissingen hierover hangen nauw samen met het geld dat daar voor nodig is.

Zijn er zaken die je mij hierin mee wilt geven of waarvan je vindt dat die aandacht moeten hebben, laat het me dan weten. Mag via deze thread, maar ook via PM of mail ([EMAIL="arnold@allesoverfilm.nl"]arnold@allesoverfilm.nl[/EMAIL]). Alle input heeft bij voorbaat mijn waardering.

reply
0
EK
Erwin de Koning
Oct 05, 2008

Have fun!

reply
0
MH
Marcel den Haan
Oct 05, 2008

Veel plezier ook, maar vooral een constructief onderhoud gewenst. Heb na zitten denken over bepaalde punten,maar denk dat het wel duidelijk is en eerder besproken.
Een duidelijke scheiding in DVD en Blu-ray, met een eventuele aparte frontpage. Beter en meer zoekmogelijkheden bij recensies. Ook aanpassingen in de recensies zelf met logo's voor True HD en DTS HD. Zal nog wel ff brainstormen.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 05, 2008

Ik sluit me aan bij Marcel's punten, verder zou ik het persoonlijk wel echt verfrissend vinden wanneer de site qua lay-out is een keer een metamorfose krijgt.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 07, 2008

@Arnold: zie mijn email.

Verder: ik lees steeds meer dat men scheiding wil tussen DVD en Blu-ray. Misschien is het zinvol om blu-ray.nl eens te gaan gebruiken als aparte hoofdpagina en daar de berichten en recensies voor blu-ray op te gaan plaatsen. En DVD.nl houdt dan de berichten en recensies over de DVD's. Ze linken dan wel beiden naar hetzelfde (dit) forum.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 07, 2008

Is Blu-Ray.nl van dezelfde eigenaar?
Dus een domeinnaam waar wij direct gebruik van kunnen/mogen maken?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Oct 07, 2008

Roy de Jong;1460890 wrote: Is Blu-Ray.nl van dezelfde eigenaar?
Dus een domeinnaam waar wij direct gebruik van kunnen/mogen maken?

Of een .nl domeinnaam in gebruik is en wie eigenaar is van een .nl domeinnaam kun je altijd checken bij de Stichting Internet DomeinNamen, zie http://www.sidn.nl/

Bluray.nl (Hdallesoverfilm.nl) is van Flemming Pedersen en verwijzen beide naar DVD.nl
Alle andere variaties zijn niet van Pedersen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 07, 2008

Arnold van Oostrum;1460924 wrote:
Bluray.nl (Hdallesoverfilm.nl) is van Flemming Pedersen en verwijzen beide naar DVD.nl

Nou, dat klopt niet helemaal. Ze verwijzen nergens naar (de domeinnaam is geparkeerd):

[IMG]http://img139.imageshack.us/img139/5798/bluraynlyr3.jpg[/IMG]

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 07, 2008

Dus blu-ray.nl (juiste spellingswijze) is niet beschikbaar? Is wel jammer...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 11, 2008

Ik zie dat Flemming Pedersen is gaan adverteren met z'n wesellcd winkel?

reply
0