Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
G
grardy
extra set boxen op home cinema systeem 6.1
May 25, 2008

hello! Wij hebben een Marantz receiver 6.1. Hierop luisteren wij muziek en kijken wij dvd's. Het idee is om een extra set boxen hierop aan te sluiten zodat we ook in de keuken muziek kunnen luisteren. Hiervoor heb ik een tweetal vragen: - is er een mogelijkheid om via een 'hupje' extra boxen aan te sluiten op de receiver? - is dit aan te raden? - zijn er home cinema systemen op de markt waarop een extra aansluiting zit voor boxen die ergens anders komen te staan dan bij de 6 home cinema boxen? groeten, Grardy

MH
Michael Hamers
May 25, 2008

Hallo en welkom op het forum

Veel receivers hebben een aparte speakergroep aansluiting voor nog eens 2 losse speakers. Je kunt die dan ook afzonderlijk in en uitschakelen.

Wat ik in ieder geval ten zeerste afraadt is het aansluiten van extra speakers op de bestaande aansluitingen...

Wat is het type van de receiver? Dan kunnen we de specificaties bekijken.

reply
0
M
Marcellow
May 26, 2008

Je zou ook op de pre-out een andere (stereo)reciever kunnen aansluiten en e.e.a. met deze aansturen.

reply
0
RG
Rob G.
May 26, 2008

Zoals Martello al aangaf heeft jouw marantz waarschijnlijk gewoon een speaker A en B aansluiting. Hierbij kun je aansluiting A gebruiken voor jouw fronts, en B voor de speakers in de keuken. Op de receiver kunt je vervolgens kiezen voor de aanturing van speakers A, B of A+B.

Ik zou jouw keukenspeakers niet op dezelfde aansluiting als de fronts aansluiten. Het is zeker wenselijk om de keukenspeakers onafhankelijk van de fronts aan en uit te kunnen schakelen.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
May 28, 2008

useful idiot;1384492 wrote: Zoals Martello al aangaf heeft jouw marantz waarschijnlijk gewoon een speaker A en B aansluiting. Hierbij kun je aansluiting A gebruiken voor jouw fronts, en B voor de speakers in de keuken. Op de receiver kunt je vervolgens kiezen voor de aanturing van speakers A, B of A+B.

Ik zou jouw keukenspeakers niet op dezelfde aansluiting als de fronts aansluiten. Het is zeker wenselijk om de keukenspeakers onafhankelijk van de fronts aan en uit te kunnen schakelen.

De aansluitingen A en B gebruiken vaak dezelfde eindtrappen. Je kunt deze dus niet apart regelen of voor verschillende bronnen gebruiken. Bij sommige receivers kun je een set luidsprekers toewijzen aan zone 2. Je hoeft in dat geval dan alleen de luidsprekers in de keuken daar op aan te sluiten en klaar is .... Anders kun je beter doen wat Marcellow je aanraadt. ;)

reply
0