Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
H
Herjan
Voorstel OHT/Postcount
May 29, 2008

Heren, De laatste tijd is er een enorme trend ontstaan bij een aantal users om te posten t.b.v. de postcount in de OHT. Ik ben daar zelf een tegenstander van. Graag hoor ik jullie mening over dit voorstel: Optie 1 Situatie laten zoals hij is. Daarmee komen de grootste OHT-ers boven in de userlist en zie je veelvuldig mensen allerlei online plaatsen met 15 seconden tussentijd. Neem als voorbeeld Romyyy en Gaberiel-2. Optie 2 Het subforum Overige Discussies niet mee tellen bij de postcount. Nadeel: ook de andere topics daar tellen niet meer mee. Voordeel: OHT ook niet. Optie 3 De oude OHT's opruimen. Dus zodra er een nieuwe aangemaakt wordt, de oude verwijderen. Of de voorgaande nog wel bewaren, maar de topics daarvoor verwijderen. Voordeel: de postcounts kelderen periodiek. Nadeel: ze lopen nog steeds snel op. Optie 4 Een nieuw subforum onder Overige aanmaken (naast Overige Discussies) met daarin de OHT-topics. Voordeel: je kunt alleen de OHT-topics daarin plaatsen en niet mee tellen met de postcount. Nadeel: nieuw subforum, maar wel helemaal onderaan. Wat is jullie mening?

JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Ik vind het persoonlijk een moeilijke kwestie. Ikzelf ben ook vrij vaak te vinden in het OHT topic en mijn mening is dat het het forum op sommige momenten toch nog levendig kan houden. Daar waar andere onderdelen van het forum soms een halve dag stilliggen qua discussies, zo is er in het OHT topic altijd wel een bepaalde discussie of ongein gaande.
Over het feit met de postcounts ben ik het wel met je eens Herjan, ik neig dan ook sterk naar optie 4.

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Ik zeg ook absoluut niet dat de OHT moet verdwijnen! Maar ik erger me aan de mensen die posten om een bepaald aantal posts te kunnen bereiken.

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Precies, daarom denk ik dat optie 4 de beste en meest overzichtelijke manier is 8)

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 29, 2008

Om te beginnen misschien optie 3 doorvoeren. Dan schrikken ze daarvan en zien ze misschien in dat het geen nut heeft om zoveel te blijven posten. Romyyy is misschien nog vrij recent en heeft weinig gepost in de oude OHT's, dus die postcount zal niet zoveel kelderen.
En dan elke maand een nieuwe OHT maken en de oude direct weggooien. Ik geloof niet dat er zoveel in staat wat bewaard moet blijven :roll:

reply
0
SH
Sander Haarmans
May 29, 2008

Als er echt een enorme trend is ontstaan bij een aantal users om te posten t.b.v. de postcount in de OHT dan zou ik voor optie 2 kiezen, laat gewoon heel het overige discussies forum niet meetellen want in principe heeft dat gedeelte (helemaal) niets met dvd's te maken.

reply
0
MH
Marcel den Haan
May 29, 2008

Ik zou gewoon de oude OHT's verwijderen. Dit hebben we al eens gedaan, ook omdat deze threads vrij groot zijn door het grote aantal pagina's en posts, wat uiteraard ook weer veel hits bij zoeken oplevert.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Optie 3 lijkt me verreweg de beste. Dat is toch ook al wat er op dit moment gebeurt?

reply
0
H
Herjan
May 30, 2008

Goed, drie keer optie 3, 1x 2 en 2x 4. Nog even Arnold's mening afwachten.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 31, 2008

Geen mening omtrent de geboden opties.

Zou zelf opteren voor NIET vermelden aantal posts, maar alleen te werken met een label die hier mogelijk aan gerelateerd is (iets met novice, senior, dat soort termen maar dan leuker).

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 31, 2008

Arnold van Oostrum;1389814 wrote:
Zou zelf opteren voor NIET vermelden aantal posts, maar alleen te werken met een label die hier mogelijk aan gerelateerd is (iets met novice, senior, dat soort termen maar dan leuker).

Ik zou daar ook geen problemen mee hebben, maar ik vrees dat dat nogal wat weerstand zal opleveren.

Ik ben dus voor optie 3 zoals ik al zei, maar optie 4 lijkt me ook prima, dat maakt niet zoveel uit.

reply
0
H
Herjan
Jun 01, 2008

Ik ga morgen OHT nr. 19 openen en 18 sluiten. In de openingspost zal ik erbij zetten dat we oude OHT's verwijderen. Vervolgens zal ik 12 tm/ 17 verwijderen. Wat mij betreft blijft 18 nog enkele dagen staan.

Iedereen mee eens?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 01, 2008

I agree! En zeg er maar bij dat het vanwege de Google zoekacties gaat en niet om de postcounts.

reply
0
H
Herjan
Jun 02, 2008

Prima. Ik zet er ook een zwam verhaal bij over nieuw beleid over de database etc.

reply
0
H
Herjan
Jun 02, 2008

Zo, done. Was even een aanslag op de database, maar dat is nu klaar.

Wel lachen. Coen P. is nu al een dikke 7000 berichten kwijt! Moet je kijken wat er gebeurd als nr. 18 ook verwijderd wordt.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 02, 2008

Goed zwamverhaal Herjan! Ik geloof het zelf bijna ook...!

Er zullen wel meer gasten zijn die hun postcount zien kelderen. Swa, als dat is waarom ze lid zijn van DVD.nl!

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 02, 2008

Netjes verwoord en goede actie (y).

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 02, 2008

Ludo Keeris;1390849 wrote: Goed zwamverhaal Herjan! Ik geloof het zelf bijna ook...!

Prachtig, laten we hopen dat er nooit iemand een foutje maakt waardoor het crewforum zichtbaar is voor iedereen ;)

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 02, 2008

Patrick van den Hul;1390854 wrote: Prachtig, laten we hopen dat er nooit iemand een foutje maakt waardoor het crewforum zichtbaar is voor iedereen ;)

Nu de rechtenstructuur sterk vereenvoudigd is, is de kans op zo'n "foutje" juist kleiner geworden. :)

reply
0
H
Herjan
Jun 02, 2008

Nou, in feite is het niet eens een zwamverhaal. Een database is, indien hij niet stergemodelleerd is bijv., gewoon sneller naar mate je minder data hebt en daarmee kleinere indices.

Wellicht moet de zoekengine wel een keer opnieuw opgebouwd worden om de gaten in de index te elimineren. In Oracle kan dat eenvoudig met een INDEX REBUILD, maar ik weet niet hoe dat in MySQL moet.

reply
0
H
Herjan
Jun 02, 2008

Wellicht dat ik nu weer doordraaf, maar kan het zelfde ook gedaan worden voor de voetbal topics? ZIjn ook topics met vele duizenden berichten en ze lopen terug tot seizoen 2002/2003.

Als we het bewaren vanaf het voorgaande jaar, lijkt met me nog prima, of niet?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 02, 2008

Ik vind het goed om al dat voetbalgeleuter uit de oude doos ook te verwijderen. Zal een paar gebruikers ook heel goed uitkomen bij de Google zoekindex :mrgreen:
Daar wordt af en toe toch tegen elkaar tekeer gegaan!

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 02, 2008

Alexander kon het toch niet laten om zijn ongenoegen over het gedoe met Harry te posten. Gelukkig is het OHT en leest niemand daar :mrgreen:

Maar het blijft best wel een beetje sneu natuurlijk...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 02, 2008

Tja, hij heeft het toch voornamelijk aan zichzelf te danken. Als hij op een fatsoenlijke manier reageert is er niets aan de hand en valt het zeer goed op te lossen. Maar als hij meteen begint te schelden en kankeren maak je al een valse start, hoe goed hij het misschien ook bedoeld heeft.

reply
0