Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
N
Nyarlathotep
Surround speakers aankoop en set-up
Jun 29, 2008

Dag mede forummers! Ik heb gisteren mijn nieuwe Onkyo TX-SR606 binnengekregen, en deze staat nu te wachten op nieuwe speakers. Ik ben al enige tijd aan het rondkijken en zie dat RAF nu leuke aanbiedingen heeft van o.a. Dali en Kef. Van Kef zijn b.v. de IQ5 SE speakers leuk geprijsd, en van Dali de suite 1.7 Dit zijn allen zuilspeakers, en dat is ook de setup die ik wil hebben. En volgens mij goede speakers voor een nog redelijke prijs! Mijn vraag is nu: kan ik voor een 5.1 setup vier van deze zuilen nemen, met een centerspeaker (en wat later een sub erbij)? Of is het aan te raden of noodzakelijk om specifieke achterspeakers te nemen? Ik heb het niet zo op die kleine achterspeakers, en ik wil ze ook niet ophangen. Als dit mogelijk is dan wil ik dinsdag een dagje uittrekken om wat van deze jongens te luisteren :)

N
Nyarlathotep
Jul 01, 2008

Na een middagje luisteren ben ik voor de Klipsch RF62 speakers gegaan. Een mooi, vol geluid! Het zijn deze

De komende maanden zullen daar uiteraard twee kleinere achterspeakers bijkomen, een center en een subje. Als dat er allemaal is dan komen de foto's wel :)

reply
0
PP
Peter Porrio
Jul 04, 2008

Als je kamer groot genoeg is en je budget het toelaat, zou ik voor 4x Klipsch RF62 gaan. Zeker als je ook regelmatig muziek DVD's kijkt/luistert is rondom dezelfde speakers een aanrader. Die combinatie aangevuld met een center uit dezelfde serie en een goede sub, dan is de set compleet.

Zelf heb ik ook 4 zuilspeakers staan, al heb ik de achterspeakers wegens budgettaire 1 model kleiner genomen (zijn overigens nog steeds flinke zuilen). Klinkt geweldig met muziek DVD's, SACD's en uiteraard films.

reply
0
N
Nyarlathotep
Jul 06, 2008

Hmmm... ruimte is hier wel een beetje een probleem. Die RF62 speakers zijn al wat dieper en ik moet daar al mee gaan schuiven.
Ik denk dat ik kleinere Klipsch achterspeakers neem, en die evt. op een standaard zet. Wellicht dat ik ook wieltjes o.i.d. monteer onder de fronts.
Dan kan ik bij het kijken van films de speakers zeg maar in positie zetten.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jul 09, 2008

Nyarlathotep;1412185 wrote: Wellicht dat ik ook wieltjes o.i.d. monteer onder de fronts.
Dan kan ik bij het kijken van films de speakers zeg maar in positie zetten.

Gewoon een vaste plek geven en laten staan lijkt me het beste. ;)

Je blijft anders aan het schuiven of rollen met luidsprekers en dat is niet goed voor je psychische gezondheid.:neutral:

reply
0