Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
WS
Wim S.
Welke documentaires moet je hebben gezien.
Jul 16, 2008

Welke documentaires zou iedereen moeten gaan zien volgens jou, die zo indrukwekkend, mooi,verschrikkelijk of ontroerend zijn. Ik wil me ook wat meer verdiepen in docu's vandaar dit topic. Ik zoek dus ook een hele goede docu over reincarnatie, dus alle tips zijn welkom.

MB
Mr. Blonde
Jul 16, 2008

shoah

reply
0
MZ
Martin Z.
Jul 16, 2008

Nazi's: A Warning from History (BBC)
Planet Earth

Een beetje 'the obvious' maarja ;)

reply
0
JW
Jurriaan Wittenberg
Jul 16, 2008

Weet niet of het helemaal in de categorie Documentaire valt maar de volgende titels mogen eigenlijk niet ontbreken:
1) Koyaanisqatsi (1982)
2) Powaqqatsii (1988 )
3) Naqoyqatsi (2002)
Een trilogie over meerdere tientallen jaren (de eerste beelden stammen uit de jaren 70 en misschien zelfs wel van daarvoor) waarin de invloed van de mens op zijn omgeving getoond wordt. Doorspekt met muziek van Philip Glass dat misschien af en toe wat saai kan overkomen maar dat op een gegeven moment wel wat toe gaat voegen. Delen 1 en 2 zijn werkelijk prachtig het laatste deel is misschien wat minder maar moet je na 1 en 2 toch wel een keer gezien hebben.
4) Baraka (1992)
5) Chronos (1985)
Twee PRACHTIGE films vergelijkbaar met de Koyaanisqatsi trilogie waarbij de muziek wat toegankeliijker is geworden (en daardoor misschien wel vele malen mooier, afhankelijk van waar je van houdt natuurlijk) en de beelden wat meer interessante plekjes op onze aarde laten zien. Danwel gevormd door de natuur, danwel gevormd door de mens of een combinatie daarvan. Baraka laat veel religieus getinte scenes zien.
6) Samsara (????) moet nog uitkomen en is een "vervolg" op Baraka.

Bovenstaande lijst is echt uitzonderlijk spul waarvan ik de gelijke niet ken. Het zijn dan ook niet echt docu's zoals je die gewend bent. Het zijn meer belevingen van beeld en geluid. Misschien dat je het nog het beste kan omschrijven als een droom of een goeie "trip". (in die gedachte is 3) een "bad trip" gezien het onderwerp, maar dat moet je zelf uitvinden.

Dan nog wat normale docu's:
Natuur:
Microcosmos (1996),
Travelling Birds (2002),
Deep Blue (2003),
March of the Penguins (2005)
Earth / Planet Earth (2007),
En nog vele anderen natuurlijk maar dit zijn wel de lookers met mooie muziek en interessante beelden, goed commentaar (vaak Sir David Attenborough)

Muziek:
U2 Rattle&Hum
...

Anders:
The Endless Summer (1966) en Deel 2 (1996)
DE Docu voor iedereen die ook maar een beetje interesse in surfen heeft... en voor de rest eigenlijk ook :D

Verder kan je de plank bijna niet misslaan met elke IMAX documentaire. Discovery heeft ook een hele collectie van Docu's van natuur tot en met techniek. Hangt een beetje af waar je van houdt natuurlijk heh!

Helaas... iets over reïncarnatie ben ik nog nooit tegengekomen...
Succes,
Jurriaan

reply
0
AVD
Angels vs demons
Jul 16, 2008

als je van metal(core) houd.. en zao een beetje leuk band vind..

The lesser light of heaven (zao bio)

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Jul 16, 2008

The Planets
Space

reply
0
HH
Henk Heideveld
Jul 16, 2008

OUD:
Leni Riefenstahl 's : Triumph des Willens, volgens mij en vele anderen de beste ooit gemaakte docu, met technieken die nu nog worden gebruikt.
NIEUW:
Earth, ook weer indruklwekkend qua technieken e.d.

reply
0
T
TimHgV
Jul 16, 2008

Jesus Camp

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 16, 2008

Voor wat natuurdocu's betreft is Planet Earth de absolute top!

Maatschappijkritische docu's willen helaas nogal eens een vertekent beeld geven, aangezien de makers nogal eens hun eigen agenda en/of een sterke politieke voorkeur hebben.

reply
0
R
Raznov
Jul 16, 2008

Nuit et brouillard (1955)

reply
0
TW
TJ Weissel
Jul 16, 2008

Bij docu's kan je echt werkelijk alle kanten op.. gewoon beginnen bij wat de meeste interesse trekt?`

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 16, 2008

TJ Weissel;1417400 wrote: Bij docu's kan je echt werkelijk alle kanten op.. gewoon beginnen bij wat de meeste interesse trekt?`

Dat is inderdaad de beste manier. Over bijna alle onderwerpen is wel een film gemaakt (ook wel over reïncarnatie, maar ik ken 'm niet).

Maar een paar mooie/bijzondere docu's:

9-11 (over de aanslag op het WTC)
Darwin's Nightmare (over de ingreep in de natuur in het Victoriameer in Afrika)
4 Elements
Die Salzmänner von Tibet
Blind Sight
Hoop Dreams
Capturing the Friedmans
Grizzly Man
Bowling for Columbine
Fahrenheit 9/11
Enron
Johan Cruijff - En Un Momento Dado
De oude documentaires van Bert Haanstra (Glas, Alleman etc)
Het hiervoor al genoemde Jesus Camp en March of the Penguins

En nog veel meer.

Maar geef eens aan waar je interesses liggen, dan probeer ik wat specifieker te zijn.

reply
0
W
Werner
Jul 16, 2008

Voor wie van ruimtevaart houdt: The Planets!

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 16, 2008

Overigens staat en soms ook hele goede docu's op DVD's die je misschien al hebt. Neem bijvoorbeeld die bij Band of Brother of de echte Easy Company of die bij Schindler's List over de overlevenden van de holocaust.

reply
0
R
RobinB
Jul 16, 2008

Vind voornamelijk de documentaires van The Titanic intressant..mischien bevalt dit je: http://www.imdb.com/title/tt0497987/

reply
0
M
misterfun
Jul 16, 2008

9/11 'documentaire' van de Naudets

verder vindt ik docu's over het oude egypte byzonder boeiend

reply
0
SD
Sander D.
Jul 17, 2008

Docu's die ik erg sterk vond:

* Murderball (Rubin & Shapiro)
* Grizzly Man (Werner Herzog)
* Bowling for Columbine (Michael Moore)
* 9/11 (gebroeders Naudet)

reply
0
TW
TJ Weissel
Jul 17, 2008

Nou ééntje dan van mijn kant ;)

- A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies

reply
0
WS
Wim S.
Jul 17, 2008

Het is inderdaad erg uiteenlopend allemaal, gelukkig ben ik dat ook en is er inmiddels a;lweer een flinke lijst waarmee ik eerst wel even vooruit kan:)

reply
0
M
Melzz
Jul 17, 2008

Bus 174 mag in dat rijtje echt niet ontbreken.

Prachtige Braziliaanse docu over een busgijzeling door een jongen uit de sloppenwijken van Rio. Het gaat echter niet alleen over deze gijzeling, het behandeld ook de problematiek van de straatjongens en de corrupte van de politie. Van de regisseur van Trope de Elite. De docu is op dvd te koop, hierbij de link naar imdb:

http://www.imdb.com/title/tt0340468/

Ik hoor er vrij weinig mensen over maar tis echt zeer de moeite waard. Hij krijgt een 7,9 op imdb.

reply
0
D
daks
Jul 17, 2008

Een paar van mijn favorieten zijn :

- Party Monster : The Shockumentary
- Joy Division
- Cocaine Cowboys
- Dog Town and Z-Boys
- Divine Trash
- Inside Deep Throat

reply
0
M
MatrixTom
Jul 17, 2008

"Sicko"
"The Fog of War"
"Hitler - Eine Karriere"

reply
0
CT
Chris Taylor
Jul 17, 2008

Hij is al een aantal keren genoemd, maar 9/11 van de gebroeders Naudet is toch wel een onvergetelijke docu die verschrikkelijk veel indruk heeft gemaakt.
Daarnaast vind ik Nazi's: A warning from history ook erg goed.

reply
0
CP
Coen P.
Jul 17, 2008

Capturing the Friedmans
Harlan County
General Idi Amin
Hearts and Minds

reply
0
M
marcelb7
Jul 17, 2008

Shut up and sing
Jesus Camp
The Yes Men (erg lollig)
Dark Side of the Moon. Nepdocumentaire over de maandlanding. Hierin wordt via interviews en getuigenissen 'bewezen' dat Stanley Kubrick de maanlanding in scene heeft gezet en gefilms. Geen idee of deze op dvd uit is.

En Criterionliefhebber Coen P. heeft ook een paar mooie titels neergezet. Harlan County en Hearts and Minds vond ik erg indrukwekkend.

reply
0
CP
Coen P.
Jul 17, 2008

marcelb7;1417757 wrote:

En Criterionliefhebber Coen P. heeft ook een paar mooie titels neergezet. Harlan County en Hearts and Minds vond ik erg indrukwekkend.

(y)

Hearts of Darkness: A Filmmakers Apocalypse is ook een onmisbaar document!

reply
0
M
Melzz
Jul 17, 2008

Coen P.;1417763 wrote: (y)

Ligt al een tijdje klaar om bekeken te worden...ik verwacht er veel van!

De muziekdocu Some Kind of Monster over Metallica vond ik ook wel een aardige.

reply
0
MT
mark t
Jul 17, 2008

Coen P.;1417763 wrote: Hearts of Darkness: A Filmmakers Apocalypse is ook een onmisbaar document!
Dat is inderdaad een heel goede documentaire over het maken van een film. Verplichte kost als je Apocalypse Now een interessante film vindt.
Vergelijkbare 'madness', maar dan zonder het gewenste resultaat (een film): Lost in La Mancha, over de (tot nog toe) mislukte poging van Terry Gilliam om een film te maken rondom Don Quichotte.

reply
0
B
BigLebowski
Jul 17, 2008

Etre et Avoir is een meesterlijke docu over een franse onderwijzer en z'n dorpsklasje...simpel gegeven, maar prachtig!

reply
0
TW
TJ Weissel
Jul 17, 2008

BigLebowski;1417794 wrote: Etre et Avoir is een meesterlijke docu over een franse onderwijzer en z'n dorpsklasje...simpel gegeven, maar prachtig!

(y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 17, 2008

Coen P.;1417763 wrote: (y)

Is die ondertussen al uit op DVD? Ik heb alleen nog maar de ouderwetse VHS tape.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Jul 17, 2008

Ludo Keeris;1417827 wrote: Is die ondertussen al uit op DVD? Ik heb alleen nog maar de ouderwetse VHS tape.

Ja, maar tot nu toe alleen nog op R1. En ik sluit me aan bij bovenstaande; geweldige docu (y)

Ook zeer de moeite waard:
Stanley Kubrick - A life in pictures.

reply
0
CP
Coen P.
Jul 17, 2008

Ludo Keeris;1417827 wrote: Is die ondertussen al uit op DVD? Ik heb alleen nog maar de ouderwetse VHS tape.

al een paar maanden op regio 1 (eng subs)

reply
0
JW
Jurriaan Wittenberg
Jul 17, 2008

Ohjah Wim... we willen volgende week van alle bovenstaande titels een vette review heh!! :)

reply
0
WS
Wim S.
Jul 18, 2008

Jurriaan Wittenberg;1417764 wrote: Ohjah Wim... we willen volgende week van alle bovenstaande titels een vette review heh!! :)

Ik weet al niet meer waar te beginnen:) maar dit zijn ook vast aanraders voor iedereen die zich interreseert voor Documentaire.

reply
0
MZ
Martin Z.
Jul 20, 2008

Net deze besteld:

Andere Tijden - 10 delen - 30 dvd's

[IMG]http://img120.imageshack.us/img120/9184/xxlboxanderetijdenwebpx5.th.jpg[/IMG]

Dure grap wel :shock: :-P maar een must-have voor geschiedenis fanaten lijkt me!

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 20, 2008

Verhoeven;1419210 wrote:
De Gezondheidszorg:
Sicko (2007)

Als het geen vereiste voor je is dat een docu een eerlijk beeld geeft.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Jul 20, 2008

Patrick van den Hul;1419247 wrote: Als het geen vereiste voor je is dat een docu een eerlijk beeld geeft.

Dat gaat op voor al het werk van onze grote vriend Michael Moore, kan zijn docu's daarom ook nooit zo waarderen.

reply
0
M
Melzz
Jul 20, 2008

Zeitgeist vind ik ook wel wat hebben, het geloof, de aanslagen op 9/11 moeten er oa aan geloven. Er worden allerlei complotten gesuggereerd. Gratis te bekijken online of te downloaden:

http://zeitgeistmovie.com/

reply
0
E
Eddy
Jul 20, 2008

In willekeurige volgorde...

- Hearts Of Darkness
- Power Of Nightmares
- The Corporation
- Why We Fight
- Outfoxed
- A Funny Thing Happened On The Way To The Moon
- Paradise Lost
- Sweet Misery
- Darwin's Nightmare
- Enron, The Smartest Guys In The Room
- Disclosure Project
- Fog Of War
- Planet Earth
- Blue Planet
- Capturing The Friedmans
- Manufacturing Dissent
- Traveling Birds
- Passions Of The Soul
- A Personal Journey With Martin Scorsese Through American Movies
- Cinema Europe
- Visions Of Light
- Triumpf Des Willens
- Lessons Of Darkness
- Ingmar Bergman Makes A Movie
- Martin Scorsese Presents: The Blues
- Glas
- De Stem Van Het Water
- Life Of Mammals
- Trials Of Life
- Life Of Birds
- Microcosmos
- Baraka
- Koyaanisqatsi

reply
0
O
Oudlid_X5
Jul 21, 2008

Patrick van den Hul;1419247 wrote: Als het geen vereiste voor je is dat een docu een eerlijk beeld geeft.

Overdrijven is ook een kunst... :roll:

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 21, 2008

Verhoeven;1419505 wrote: Overdrijven is ook een kunst... :roll:

Overdrijven? Ik vond het eigenlijk nog een redelijk understatement...

reply
0
PS
Peter van santbrink
Jul 21, 2008

Avenge but One of my Two Eyes en Death in Gaza over "conflict" tussen Palestijnen en Israel

zeer schokkend om te zien, wat een haat (van beide kanten) en hoe de kinderen worden geindoctrineerd is behoorlijk triest

zag klein lichtpuntje; reactie van Palestijnse moeder op de woorden van haar zoontje op het einde in Death in Gaza

reply
0
O
Oudlid_X5
Jul 22, 2008

Peter van santbrink;1419694 wrote: Avenge but One of my Two Eyes en Death in Gaza over "conflict" tussen Palestijnen en Israel

zeer schokkend om te zien, wat een haat (van beide kanten) en hoe de kinderen worden geindoctrineerd is behoorlijk triest

zag klein lichtpuntje; reactie van Palestijnse moeder op de woorden van haar zoontje op het einde in Death in Gaza

Dan moet je zeker ook eens Mur (2004) checken.

reply
0
E
evilll_nelus
Jul 23, 2008

Ik heb gisteren The King of Kong gezien en was zeker de moeite waard! Erg grappig.
http://www.imdb.com/title/tt0923752/

reply
0
TW
TJ Weissel
Jul 23, 2008

evilll_nelus;1420450 wrote: Ik heb gisteren The King of Kong gezien en was zeker de moeite waard! Erg grappig.
http://www.imdb.com/title/tt0923752/

Die is bizar idd. :D

reply
0
MZ
Martin Z.
Jul 24, 2008

Martin Z.;1419105 wrote: Net deze besteld:

[IMG]http://img120.imageshack.us/img120/9184/xxlboxanderetijdenwebpx5.th.jpg[/IMG]

Dure grap wel :shock: :-P maar een must-have voor geschiedenis fanaten lijkt me!

Vandaag reeds binnen en het ziet er goed uit zeg! 10 digipaks in een kartonnen omhulsel. Ook de onderwerpen en daarmee de afleveringen lijken me interessant! Hier meer info:

Dat de tijd die achter ons ligt springlevend kan zijn, bewijzen de makers van Andere Tijden. Deze tv-serie, die wekelijks door de VPRO en de NPS
wordt uitgezonden, belicht bijzondere gebeurtenissen uit de twintigste eeuw en verbindt ze nadrukkelijk met de actualiteit. Die benadering resulteert in een frisse en zeer interessante manier van geschiedbeschouwing. Andere Tijden onderscheidt zich ook door een originele onderwerp keuze, gedegen historisch onderzoek, sterke interviews met oog getuigen en uniek beeldmateriaal. De tv-serie won in 2001 de prestigieuze Nipkowschijf.

De Volkskrant biedt nu de beste 122 afleveringen van de alom geprezen tv-serie Andere Tijden aan op dvd. De door de redactie geselecteerde afleveringen zijn ondergebracht in tien delen:

deel 1 DE TWEEDE WERELDOORLOG
deel 2 POLITIEK IN NEDERLAND
deel 3 NEDERLAND EN DE ORANJES
deel 4 HET DAGELIJKS LEVEN IN NEDERLAND
deel 5 SPORT VAN VROEGER
deel 6 CULTUUR IN NEDERLAND
deel 7 SPOREN VAN DE OORLOG
deel 8 DE KOUDE OORLOG
deel 9 NEDERLAND EN DE WERELD
deel 10 ONZE KOLONIËN

Deze dvd-serie is een must voor iedereen die iets met geschiedenis heeft.
De uitgave leent zich ook goed voor onderwijsdoeleinden.

reply
0
EV
Edwin V
Jan 28, 2010

Martin Z.;1419105 wrote: Net deze besteld:

Vandaag ook ontvangen, mooie box met goed verzorgde digipacks. :)
Nu ook voor een goed prijs bij de Volkskrant webwinkel 41,95 inclusief verzendkosten.
Voorlopig heb ik weer wat te kijken.:-P

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Mar 22, 2010

Vraagje. Heeft iemand nog goede tips/ aanraders op het gebied van film-documentaires? Zowel vrij algemeen als specifiek over bijvoorbeeld een regisseur? Heb "A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies" al en heb ooit ook eens op de Belgische tv een documentaire gezien over Kubrick (naam daarvan is me even ontschoten). En laatst zag ik 's middags iets op Net5 over de opkomst van de blockbuster.

reply
0
B
BigLebowski
Mar 22, 2010

Marcel v/d H.;1684494 wrote: Vraagje. Heeft iemand nog goede tips/ aanraders op het gebied van film-documentaires? Zowel vrij algemeen als specifiek over bijvoorbeeld een regisseur? Heb "A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies" al en heb ooit ook eens op de Belgische tv een documentaire gezien over Kubrick (naam daarvan is me even ontschoten). En laatst zag ik 's middags iets op Net5 over de opkomst van de blockbuster.

Jazeker! Ken je de docu Heart of Darkness: A filmmaker's apocalypse al? Gaat over het maken van de film Apocalypse Now. Zeer de moeite waard, maar is, als ik mij niet vergis, alleen in een R1 uitgave te vinden. Of wat te denken van Lost in La Mancha...gaat over de mislukte poging van Terry Gilliam tot het maken van een film over Don Quichote. Ook beslist de moeite waard. En dan hebben we nog Easy Riders, Raging Bulls bijvoorbeeld. Deze is op het A-film label te vinden.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Mar 22, 2010

Marcel v/d H.;1684494 wrote: en heb ooit ook eens op de Belgische tv een documentaire gezien over Kubrick (naam daarvan is me even ontschoten).

A life in pictures bedoel je denk ik. Prachtige docu.

reply
0
D
dreamc
Mar 22, 2010

Documentaires die ik zeker de moeite waard vindt zijn:

Man on wire
The cove (http://filmkijker.wordpress.com/2010/03/22/the-cove-2009/)

reply
0
*
*Sarita*
Jul 17, 2008

Capturing the Friedmans
Jesus Camp
Shut Up & Sing
The Power of Nightmares (This film explores the origins in the 1940s and 50s of Islamic Fundamentalism in the Middle East, and Neoconservatism in America, parallels between these movements, and their effect on the world today. http://www.archive.org/details/ThePowerOfNightmares)

reply
0
W
wo2-freak
Jul 17, 2008

Oke... ik kijk alleen documentaires over de WO1 en WO2 (wel bekend). Maar welke documentaires zijn echt aan te raden? (Geen documentaires over films of hoe ze gemaakt zijn, achter de schermen ofzo). Ik heb ook interesse in documentaires over de aarde :)

reply
0
DK
Dennis Kuijper
Jul 17, 2008

Een hoop is al genoemd maar hier 2 die nog niet genoemd zijn en zeker indrukwekkend zijn met een link naar een review van mij over beide.

Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution' (2005)
http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=1337

Kz (2006)
http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=3883

reply
0
CP
Coen P.
Jul 17, 2008

wo2-freak;1417900 wrote: Oke... ik kijk alleen documentaires over de WO1 en WO2 (wel bekend). Maar welke documentaires zijn echt aan te raden? (Geen documentaires over films of hoe ze gemaakt zijn, achter de schermen ofzo). Ik heb ook interesse in documentaires over de aarde :)

Shoah (oorlog)
Planet Earth (aarde)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 17, 2008

wo2-freak;1417900 wrote: Oke... ik kijk alleen documentaires over de WO1 en WO2 (wel bekend). Maar welke documentaires zijn echt aan te raden? (Geen documentaires over films of hoe ze gemaakt zijn, achter de schermen ofzo). Ik heb ook interesse in documentaires over de aarde :)

Je hebt de giftset van Schindler's List al, stop de bonus disk er eens in: Voices of the List. Zelfde geldt voor Band of Brothers.

Zijn niet zozeer making ofs maar meer pure docu's.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 17, 2008

Even een vraagje tussendoor, veel goede docu's zijn ook online te zien (zoals Loose Change op youtube etc.) Is het een mogelijkheid dat we die er ook bij betrekken? Zo ja, weet iemand andere interessante online docu's?

reply
0
M
misterfun
Jul 18, 2008

Ik heb net deze docu gekeken over de aanslagen op het WTC en de opzet ervan. het geeft een byzondere kijk op de planning en de reden waarom de aanslagen zijn gepleegd. Iig voor de 168 miljard dollar aan goud wat onder het WTC lag. het absurde aantal aandelen wat is aangeschaft door de regering een week voor de aanslag. de talloze kleine explosies in de torens wat het doet lijken op een gecontroleerde implosie. de gebouwens storten in met millitaire preciesie.

Ook over het zogenaamde vliegtuig wat het pentagon is ingevlogen, maar er is geen vliegtuig teruggevonden. zelfs geen motoren die gemaakt zijn van titanium en nooit kunnen smelten en geheel verdampen door de hitte van brandend cerosine puur om het feit dat het gewoon niet heet genoeg wordt om titanium te laten smelten.

En zo nog talloze dingen worden aangehaald waardoor je hart sneller gaat kloppen.

Je kunt de docu hier online streamend bekijken.

http://video.google.nl/videosearch?q=docu&hl=nl&sitesearch=#q=nederlandse%20docu&hl=nl&sitesearch=&start=20

Laat even je gedachten horen als je de docu hebt bekeken.

reply
0
M
misterfun
Jul 18, 2008

Heb even een apart topic geopend zodat deze schoon kan blijven

http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=1418408#post1418408

reply
0
B
Bettina
Jul 21, 2008

Planet earth.

Heb hiervan gisteren 3 afleveringen gezien, echt prachtig!

reply
0
T
Timothy
Jul 21, 2008

Voor de muziekliefhebber:

New York Doll: een schitterend relaas waarbij alle toevalligheden op hun plaats vallen. New York Dolls bassist Arthur "Killer" Kane heeft zich nooit kunnen neerleggen bij het uiteenvallen van die groep in 1977. Na een zelfmoordpoging raakt hij in contact met de Mormoonse kerk, waardoor hij besluit het roer om te gooien en deel te worden van hun leefgemeenschap. Na 30 jaar krijgt hij het verlossende telefoontje als hij gevraagd wordt voor een eenmalige reünie. Kane pakt deze laatste kans met beide handen aan. Het levert een mooi portret op van een intens gelukkige man en de documentaire leverde bij ondergetekende meerdere malen een brok in de keel op.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Jul 24, 2008

Ziet we wel interessant uit en wordt ws wel een aanschaf. Andere tijden op sportgebied die ze nu uitzenden vind ik ook erg boeiend.

reply
0
A'M
Antonio 'Tony' Montana
Aug 04, 2008

Ik ben op zoek naar docu's over film (-geschiedenis, -stromingen, editing, regisseurs,... etc.)

docu's die ik al heb:

- a Personal Journey with Martin Scorsese through American Movies
- Il Mio Viaggio In Italia (Martin Scorsese)
- Stanley Kubrick - A Life In Pictures
- Easy Riders, Raging Bulls
- A Legacy of Filmmakers: The Early Years of American Zoetrope (THX 1138-dvd)
- The Cutting Edge: The Magic Of Movie Editing (Bullitt-dvd)

heeft er iemand nog aanraders??

reply
0
E
Eddy
Aug 04, 2008

Antonio 'Tony' Montana;1426423 wrote: heeft er iemand nog aanraders??

- Cinema Europe (fascinerende zesdelige docu-serie over de vroege Europese films)
- Visions Of Light (over cinematography)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 04, 2008

Goedkoop en toch interessant:
The First 100 Years of Cinema

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Aug 04, 2008

the Directors http://us.imdb.com/title/tt0224861/
En hij is al genoemd ergens, maar Hearts of Darkness over FF Coppola's Apolcalypse Now is ook geweldig.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Mar 22, 2010

Bedankt! Volgens mij was die laatste laatst op Net 5.

reply
0