Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Babbelbox
PH
Patrick van den Hul
PS3 als blu-ray speler
Jul 17, 2008

Zijn er naar jullie weten al goede kwaliteit regiovrije blu-ray spelers op de markt? Dat is eigenlijk de enige drempel die mij nog belet om over te stappen. NL blurays zijn namelijk erg duur en de lagere prijzen in de VS in combinatie met de gunstige dollarkoers maakt dat Amerikaanse blurays best betaalbaar zijn. Verder heb ik niet zoveel eisen, als er maar een HDMI aansluiting opzit en alles blurays goed ondersteunt worden.

RJ
Roy de Jong
Jul 18, 2008

Er worden in de VS veel Blu-Ray's uitgegeven die en regiovrij zijn, en vaak met NL-subs.
Alles wat uitgegeven word door Warner is regiovrij.

Ik zou deze lijst dan een beetje in de gaten houden:
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=59008

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 18, 2008

Ja, ik weet het, er zijn inderdaad veel blu-rays regiovrij, maar wanneer de speler zelf regiovrij is, is het in één keer opgelost en kan ik sowieso alles blu-rays kopen die ik wil, het is maar net waar ze scherp in de aanbieding zijn.

Overigens heb ik geen haast. Mijn budget is rond de 300 euro, en voor die prijs zijn de spelers nu nog amper te krijgen, laat staan regiovrij.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 18, 2008

Eh Patrick, het is "Blu Ray" (dus zonder de "e")

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 18, 2008

Ludo Keeris;1418074 wrote: Eh Patrick, het is "Blu Ray" (dus zonder de "e")

:oops: Door al dat werken en het bijbehorende slaaptekort, post ik hier de laatste tijd nogal rare dingen geloof ik...

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 25, 2008

Hij is dan misschien niet regiovrij (al komt dan nog wel met een fix misschien), maar klopt het dat de Playstation 3 de beste speler is van dit moment, zeker in die prijsklasse? Op mijn zoektocht naar een speler kom ik daar namelijk elke keer weer uit. Ik game op zich niet zoveel, maar ik zou wel overwegen de PS3 puur de kopen voor de films en dan leen ik af en toe wel een game van mijn broer.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 25, 2008

Geen idee, maar misschien is dit een uitgelezen vraag om op het forum te stellen?
Of misschien staat het er al.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 25, 2008

Ludo Keeris;1421554 wrote: Geen idee, maar misschien is dit een uitgelezen vraag om op het forum te stellen?
Of misschien staat het er al.

Er is al wel een topic over, maar die bestaat vooral uit oftopic geleuter. Mijn broer komt dit weekend even langs met zijn playstation om te testen of het werkt. Ik ga me verder nog wel een beetje inlezen op internet. Toch wel ironisch wanneer een gameconsole de beste speler lijkt te zijn.

Ik moet nu alleen nog uitzoeken of dat iets zegt over de playstation of over de huidige standalone blu-ray spelers.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 26, 2008

Er is eigenlijk één centrale vraag waar ik op dit moment steeds tegen aanloop:

Met de PS3 kunnen de nieuwe audioformaten alleen worden ontvangen met een HDMI kabel en dus ook een hele dure, nieuwe receiver waar HDMI in kan.

Mijn vraag is of het klopt dat een speler met een interne decoder, gewoon aangestuurd kan woorden met een coaxiale kabel voor het geluid waarbij de nieuwe audioformaten dus wel te horen zijn?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 30, 2008

Het is de PS3 geworden (zojuist gewonnen op E-bay voor 300 euro inc.). In de toekomst kan ik nu dus ook blu-rays recenseren.

Wat is eigenlijk het beleid op dit punt? Alleen volledig Nederlandse titels of gewoon alles wat regio B of regiovrij is en Nederlandse ondertiteling heeft? Indien het eerste, dan kan ik niet uit eigen collectie recenseren, aangezien de titels hier in Nederlandse winkels belachelijk duur zijn.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 30, 2008

Ik weet dat Arnold strenge eisen stelt aan je setup m.b.t. blu-rays. Niet alleen dat je ze kunt afspelen, maar ook (vooral) qua geluid en kijkscherm.
En wat er dan gerecenseerd wordt is tot nu toe alleen maar Nederlandse uitgaves.
Stuur Arnold anders een email.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 30, 2008

Ik neem aan dat Arnold hier wel leest als hij terugkomt, en anders stuur ik inderdaad wel even een bericht terug.

Het lijkt me in ieder geval dat de PS3 aan die hoge eisen voldoet, aangezien het simpelweg de beste speler is die nu op de markt is. Wat de TV betreft, ik ben akkoord met Arnolds voorstel om deze voor 100 euro te komen instellen, daar heb ik hem al een PM over gestuurd.

Het lijkt me wel leuk om af en toe eens een recensietitel toe doen, hetzij op DVD danwel op blu-ray, maar als jullie dat nodig achter heb ik ook nog wel genoeg materiaal in de eigen collectie.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 30, 2008

Je moet sowieso wel in staat zijn de nieuwe audioformaten te kunnen afspelen.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 31, 2008

Marcel den Haan;1424059 wrote: Je moet sowieso wel in staat zijn de nieuwe audioformaten te kunnen afspelen.

Dan kan de PS3 dus in combinatie met een optische audiokabel. Ik moet hier wel eerlijk bij vermelden dat het nog niet de volledige kwaliteit is die haalbaar is, maar dat hebben jullie ook niet voor je recensies.

De eerste spelers met interne decoder komen namelijk pas net uit (bijv. de nieuwe Panasonic van rond de 500 euro), bovendien moet je dan ook een receiver hebben met een HDMI ingang en ook die komen pas net uit vanaf 500-600 euro.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 31, 2008

Welke receiver heb je dan als ik vragen mag? De mijne kan gewoon alles aan hoor, van PCM 7.1 tot DTS HD MA 7.1 en DD+ en True HD.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 31, 2008

Dan heb je een héél nieuwe receiver. Heeft die zelfs een HDMI ingang? (je receiver dus). Voor zover ik heb begrepen is dat de enige manier om de nieuwe audioformaten in de volle kwaliteit te ontvangen.

Ik heb zelf een Pioneer VSX-516 receiver. Die kan de nieuwe formaten ook wel aan, maar er zit geen decoder voor in de receiver. Ik hoor ze dus wel en het is ook een heel stuk beter dan gewone DD en DTS, maar het is niet de volle 100% van de mogelijkheden.

Zie hier voor specs:
http://www.kieskeurig.nl/product/4A2954181DA11FB5C125715A00321DB9.htm

Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, DTS, DTS ES

Verder overigens wel een topreceiver, heb lang gezocht en uiteindelijk deze gekozen. Ben er dik tevreden mee (y)

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 31, 2008

Mijn versterker heeft inderaad HDMI en is ook vrij nieuw. Jouw versterker kan dus niet de nieuwe audioformaten aan. Hij kan geen PCM aan en alleen standaard DD 5.1 en EX en DTS ES.
Via optisch verstuur je bovendien het geluid nog steeds analoog, waar HDMI het geluid ongecomprimeerd verstuurd. Bij een Blu-ray met DTS HD MA hoor jij alleen de core DTS track, die uiteraard wel beter klinkt door de hogere bitrate maar dus niet zoals het zou moeten. Zelfde voor DD True HD en DD+.
Verder zijn er nogal wat titels met PCM en die ondersteunt jouw receiver niet, voor zover ik dat uit de specs kan halen.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 31, 2008

Dan houdt het op, ik ben niet van plan om 600 euro uit te geven aan een receiver, terwijl ik net een nieuwe heb.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Aug 01, 2008

Een regiovrije BD speler bestaat niet, er zijn wel modificaties verkrijgbaar, maar zou ik me verre van houden.
We recenseren alleen maar NL uitgaven zoals die in Nederland in de winkel verkrijgbaar zijn. Voorlopig dekken Marcel en ik het aanbod BD titels wel af.

Op dit moment ben ik nog de enige die screenshots kan maken van BD titels, dit vergt een extra investering in hardware (BD rom speler kopen) en software (je moet een programmaatje kopen). Voorlopig doe ik dit dus voor mijn titels en die van Marcel. Het moet me niet nog meer tijd gaan kosten.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 05, 2008

Vandaag de PS3 binnen gekregen en hij werkt helemaal perfect, ook al The Patriot binnen en Corpse Bride. Heb even een stukje gezien en de verbetering is toch een heel stuk groter dan ik van tevoren dacht, wat een beeld :o

Ga eerstgenoemde morgenavond samen met mijn broer kijken.

Overigens werkt de PC ook weer helemaal goed nu, dus dit weekend weer een recensie van mij.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Aug 06, 2008

Wat een zekere aanschaf op BR waard is, en het verschil goed mee te zien is zijn de Pixar BR's: Cars, ratatouille en The short film collection (dan wel de nieuwere filmpjes ;) )

Veel plezier ermee!

(PS: wat is je user-id?)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 06, 2008

User-id? Ik moet me nog verdiepen in de PS3, heb de handleiding nog niet eens open gehad. Weet jij hoe ik de officiele afstandsbediening aan de praat krijg? Die doet het namelijk niet.

Overigens zijn de Pixar blu-rays uit de VS Regio A en in Europa zijn ze 25+ euro. Zodra ze betaalbaar worden komen zeker Ratatouille en straks Wall-E er wel in.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Aug 06, 2008

Je AB moet je eerst aanmelden bij jou PS3, hoe dit precies ook alweer ging weet ik niet precies meer. Ik weet wel dat dit in de meegeleverde handleiding staat.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 06, 2008

Prima, bedankt, ga ik me een dezer dagen even in verdiepen evenals in hoe ik moet updaten (heb al draadloze internetverbinding, dat werkte zelfs in 1 keer).

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 06, 2008

Als je vragen hebt over de PS3, stel ze maar hier want ik heb er ook één staan.
De update geeft hij vanzelf aan, maar je kan ook handmatig zoeken. De AB moet je aanmelden, aangezien dit een Bluetooth AB betreft. De optie randapparatuur aanmelden is te vinden bij de instellingen. Dit hoeft maar één keer.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 06, 2008

Ah die AB regel ik vanavond meteen even. Krijg je trouwens een melding van die update? Ik ben namelijk verbonden met internet en heb een nieuw exemplaar, maar deze is dus als het goed is nog niet volledig geupdate (blu-ray live is toch ook al beschikbaar, of dat gewoon een marketingterm voor de aanwezigheid van een internetverbinding?).

reply
0
RJ
Roy de Jong
Aug 06, 2008

Met Blu-Ray live heb je de mogelijkheid om extra's bonussen (die bv. later uitgekomen mijn) te downloaden.
Als je een BR koopt met de live extra, dan ondersteund hij deze mogelijkheid.
Tot nu toe zit dit (voorzover ik weet) alleen nog als bonus op de BR van "Men in Black".

Als er een nieuwe update voor de PS3 beschikbaar is, word dit bij het aanzetten meteen vermeld.
Ik weet alleen niet of je je al aangemeld hebt bij het PSN netwerk (dit is nodig om demo's te kunnen downloaden en bv. online te kunnen gamen), het kan namelijk zijn dat dit vereist is om updates binnen te kunnen krijgen. Hier ben ik alleen niet 100% zeker van.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 06, 2008

Je moet sowieso even een account aanmaken als je de PS3 voor het eerst gaat gebruiken. Updates geeft hij alleen weer als je de PS Store bezoekt, als je blijft rondneuzen in het standaard menu zegt hij niks. Je kan wel handmatig zoeken naar een update en hier op het forum wordt altijd wel melding gemaakt van een update.
Als je PS3 uit de winkel komt heeft hij niet de nieuwste update, dus updaten moet sowieso. Ik heb trouwens hier ook de BD van MiB en het Blu-ray Live valt hier wat tegen. Weinig content te downloaden en ook nog eens retetraag.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Aug 06, 2008

Ik gebruik mijn PS3 meer als BR-speler, het gebeurt vaak dat als ik hem aanzet, voordat ik de BR erin doe, ik al de melding krijg dat er een update beschikbaar is... dus zonder de store te bezoeken.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 06, 2008

Ik heb net de nieuwste update gedownload en ik begin het apparaat steeds toffer te vinden. Het blijkt dus dat die ook perfect divx-bestanden afspeelt. Ik heb er net een paar afleveringen Friends op gezet en hij laat zelfs bewegende previews zien van de afleveringen! Enige minimale minpuntje is dat het 4:3 beeld niet wordt opgerekt naar breedbeeld.

Ik heb er ook MP3's opgezet en de kwaliteit is veel beter dan wanneer ik de USB stick rechtstreeks in de receiver stop!

reply
0
RJ
Roy de Jong
Aug 06, 2008

Ik doe ook nog weleens de nieuwst trailers van films laden in quicktime (1080p)>opslaan als bestand>en dan converteren naar een mpeg4 bestand.
Doordat ik beide computers op dezelfde router heb zitten, werken ze feilloos met elkaar samen waardoor het streamen/kopieeren naar de PS3 perfect gaat.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 07, 2008

Dus als je ze op een router gooit kun je gewoon via het netwerk bestanden kopiëren ipv via bijv. een usb-stick?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Aug 07, 2008

Jep, werkt bij mij als een zonnetje.
Ik heb de PS3 bekabeld aangesloten en mijn laptop draadloos op mijn router.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 13, 2008

Even schaamteloos cross-posten hoor, iemand die me met dit probleem kan helpen?

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=1431662#post1431662

reply
0