Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier
 

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
JS
John Sital
advies gevraagd inzake transactie
Jul 18, 2008

Dames en heren, ik heb even serieus advies nodig: Ik heb vorige week een dvd verkocht aan een buitenlandse allesoverfilm.nl member, woonachtig in duitsland, na ontvangst betaling heb ik de dvd verstuurd via express manier, dvd kwam 2 dagen later aan, alleen de koper had een klacht inzake dat een hoekje van de dvd sleeve zwaar was ingedeukt, heeft ook foto's gemaakt en die naar mij verstuurd. Hij wilde of korting of hele bedrag terug, ik heb toen gezegd dat hij de dvd kan terugsturen en dat ik het totale bedrag zal terugbetalen. Echter, persoon heeft nagevraagd wat de kosten zijn en hij komt uit op eur 4,50, deze kosten wil hij bovenop het aankoopbedrag terugvergoed hebben. Aankoopbedrag incl verzndkst: 18,- naar duitsland Dus hij wil eur 22,50 terug hebben, mijn vraag is dus: gewoon vasthouden aan die eur 18,- of 22,50 betalen. alvast bedankt

CP
Coen P.
Jul 18, 2008

ik had laatst een soortgelijk probleem met een Belgische koper.

Hij (perrush) heeft netjes de box teruggestuurd en ik heb het aankoopbedrag teruggestort. Zo zijn we beide voor 1x de verzendkosten 'de boot ingegaan'.

Een beetje redelijke koper handelt zo. Jij hebt hier geloof ik 1700 plussen, dus je zal de boel zeker niet bewust willen belazeren...

reply
0
P
Perrush
Jul 21, 2008

Coen P.;1418392 wrote: ik had laatst een soortgelijk probleem met een Belgische koper.

Hij (perrush) heeft netjes de box teruggestuurd en ik heb het aankoopbedrag teruggestort. Zo zijn we beide voor 1x de verzendkosten 'de boot ingegaan'.


ons geval was niet echt soortgelijk me dunkt, maar soit

Vraag is hier waar ligt de 'fout'.

- Was de sleeve al zo voor de verzending ? Of is hij erin gekomen door de verzending ?

In het eerste geval zou je dat op voorhand moeten zeggen hebben. Zoniet vind ik dat hij recht heeft op een complete 'schadevergoeding' (@ Coen : dit was ons geval :?)

In het tweede geval is het door de post gekomen, en in de veronderstelling dat je hem goed ingepakt hebt, kunnen geen van beide hieraan iets doen. Dan lijkt me een kostendeling (lees : ieder zijn eigen verzendkosten betalen) 'eerlijk'.

en tenslotte hangt het er ook vanaf hoeveel je over hebt voor 100% "+"

reply
0
JS
John Sital
Jul 22, 2008

Perrush;1419771 wrote: ons geval was niet echt soortgelijk me dunkt, maar soit

Vraag is hier waar ligt de 'fout'.

- Was de sleeve al zo voor de verzending ? Of is hij erin gekomen door de verzending ?

In het eerste geval zou je dat op voorhand moeten zeggen hebben. Zoniet vind ik dat hij recht heeft op een complete 'schadevergoeding' (@ Coen : dit was ons geval :?)

In het tweede geval is het door de post gekomen, en in de veronderstelling dat je hem goed ingepakt hebt, kunnen geen van beide hieraan iets doen. Dan lijkt me een kostendeling (lees : ieder zijn eigen verzendkosten betalen) 'eerlijk'.

en tenslotte hangt het er ook vanaf hoeveel je over hebt voor 100% "+"


klopt wat je zegt, ik heb ook voorgesteld om de kosten te delen al ben ik het er niet mee eens maar hij wil dat ik de complete kosten betaal en dat weiger ik. de dvd plus sleeve verkeerde in perfecte staat, want ik wist dat ie oop was, en of die persoon in nederland, belgie of duitsland woont maakt mij niet uit, heb de dvd in nieuwstaat verstuurt maar hij blijft erop staan dat alles mijn schuld is, maar goed als ie een min wilt geven het zij zo.

reply
0
W
Werner
Jul 22, 2008

John Sital;1420025 wrote: de dvd plus sleeve verkeerde in perfecte staat, want ik wist dat ie oop was,

Over welke dvd hebben we het eigenlijk?

reply
0
JS
John Sital
Jul 22, 2008

equilibrium r3 digipack dts

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 20, 2008

Ik vind wat Coen zegt heel redelijk. Als hij zo panisch is over de DVD's, dan moet hij ze in de winkel kopen of anders verzekerd laten verzenden. Het is niet fijn dat de DVD beschadigd is aangekomen, maar puur de aankoopkosten terugbetalen lijkt mij voldoende.

reply
0
JS
John Sital
Jul 20, 2008

ok bedankt iedereen

reply
0
W
Werner
Jul 20, 2008

Ik wil er graag nog even bij opmerken dat post vanuit Duitsland naar België of Nederland inderdaad schandalig duur is. Voor de rest kan ik me volledig vinden in de opmerking van Coen.

reply
0
JS
John Sital
Jul 21, 2008

zoals het er nu uitziet wil de koper mij een min geven omdat ik bij eur 18,- blijf:|, maar hij zou de admins vragen voor een oplossing

reply
0
W
Werner
Jul 21, 2008

John Sital;1419578 wrote: zoals het er nu uitziet wil de koper mij een min geven omdat ik bij eur 18,- blijf:|, maar hij zou de admins vragen voor een oplossing


1 min? En je hebt tussen de 1000 en de 2000 plussen? Dat zal indruk maken...

reply
0
JS
John Sital
Jul 21, 2008

Werner Peeters;1419588 wrote: 1 min? En je hebt tussen de 1000 en de 2000 plussen? Dat zal indruk maken...


tja, misschien dat we er toch uit komen, maar ik wacht af wat de admins ervan vinden

reply
0
L
le-nnart
Jul 21, 2008

hij mag al blij zijn dat jij hem terugneemt....

reply
0
W
Werner
Jul 21, 2008

D'r is altijd een zekere risicofactor met de post. Man, ik kan daar verhalen over vertellen: pakjes die opengescheurd zijn en discs die stuk per stuk door de bus zijn geduwd...

reply
0