Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
H
hoodie232
Limiet DVD's meenemen vanuit buitenland naar NL
Aug 15, 2008

Dag mensen, hoeveel cd's of dvd's mag je officieel meenemen vanuit het buitenland? Mijn kennis gaat naar azie en ik ga zelf ook naar amerika op vakantie, ik wil daar dvd's kopen en mijn kennis ook. Vooral uit azie is veel gekopieerd. Laatste keer werd iemand plotseling gecontroleerd en moest-ie 300 euro betalen voor 5 cdtjes geloof ik. Mij is dat nooit overkomen. En ik wil dus geen boete krijgen. Weet iemand officiele cijfers over het importeren hiervan? En of het wel legaal is eigenlijk?

W
wo2-freak
Aug 15, 2008

kopieën + neppe dvd's mogen zowieso niet.
En volgens mij mag je ook niet al te veel inkopen van grote limited editions (ook al zijn ze origineel) omdat men dan denkt dat het voor illegaal handel is.

reply
0
H
hoodie232
Aug 15, 2008

wo2-freak;1432918 wrote: kopieën + neppe dvd's mogen zowieso niet.
En volgens mij mag je ook niet al te veel inkopen van grote limited editions (ook al zijn ze origineel) omdat men dan denkt dat het voor illegaal handel is.

Ik bedoel het maximum, de limiet van normale DVD's dat je kunt meenemen.

reply
0
CP
Coen P.
Aug 15, 2008

officieel mag je volgens mij 22 euro invoeren, maar dit bedrag gaat eind dit jaar of begin volgend jaar naar 250 of 300 euro...

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 15, 2008

Coen P.;1432956 wrote: officieel mag je volgens mij 22 euro invoeren, maar dit bedrag gaat eind dit jaar of begin volgend jaar naar 250 of 300 euro...

Hij heeft het over zelf meenemen volgensmij, dan liggen de heffingsvrije bedragen volgensmij hoger dan via de post.

Kijk anders even op www.douane.nl

reply
0
CP
Coen P.
Aug 15, 2008

trouwens, je mag zoveel invoeren als je wilt, alleen als je boven genoemde bedragen komt en gesnapt wordt moet je invoerrechten en inklaringskosten betalen!

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 15, 2008

Ik heb het al gevonden:
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-06.html

175 euro dus

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 15, 2008

En inderdaad geen illegale versies:
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-17.html#P228_20121

reply
0