Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
AO
Arnold van Oostrum
Apart Blu-ray Disc Recensies subforum
Aug 26, 2008

Heren, Denk even met mij mee alsjeblieft. Geconstateerd is dat er behoefte is aan een apart subforum voor Blu-ray Disc recensies. Dit kan ik effectueren. Elke recensie heeft een directe link naar een bijbehorende forumthread met een bepaald ID nr. Van de bestaande BD recensies moeten alle forumthread verhuist worden naar het (nog te maken) nieuwe Blu-ray Disc Recensie subforum. Ik heb wat getest met dit verplaatsen (move thread) en geconstateerd dat het thread ID nr. dan NIET verandert. Dat zou mooi zijn, want dan blijft de koppeling met het forum correct werken. Klopt mijn constatering? Bij het verplaatsen van een thread kun je optioneel een re-direct verwijzing achterlaten op het oorspronkelijke forum (hier DVD recensies dus). Deze re-direct komen dan allemaal als een soort sticky post boven in het DVD Recensie subforum staan. Alhoewel ik een re-direct wel goed vindt, wil ik geen ruim 150 re-directs bovenin het DVD Recensie subforum hebben staan. Dus wil ik de verpaatsing doen zonder re-direct verwijzing en één algemene sticky topic openen in de DVD Recensies forum om te melden dat de BD recensies hun eigen subforum hebben gekregen. Wat is jullie gedachte? Bij het online plaatsen van een recensie wordt automatisch een forumthread aangemaakt in DVD Recensies. Programma technisch is dit niet meer deze week aan te passen en door vakantie wordt dit dus pas eind september op zijn vroegst. Ik kan tijdelijk direct na het plaatsen van een BD recensie de bewuste gecreëerde thread direct verhuizen. Dit als een tijdelijke work-around in afwachting van een geautomatiseerde oplossing. Als bovenstaande allemaal klopt, kan een BD Recensies subforum snel worden gerealiseerd. Reactie?

JB
Jordy van Buel
Aug 26, 2008

Het klinkt allemaal goed en logisch, ik zou ook geen redirects doen omdat dat niet praktisch en ook niet nodig is lijkt me. Dat het tot medio eind september nog even handmatig verplaatsen is, is nu eenmaal niet anders. Zolang het voor de gebruikers duidelijk blijft.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Aug 26, 2008

Als niemand bezwaar heeft of problemen signaleert, maak ik vanavond laat (als het forum weer wat rustiger is) een nieuw subforum aan. Daarvoor moet ik de huidige subforums hernummeren omdat er geen nummer tussenpast in de huidige telling.

Als eerste verplaats ik een BD recensie link die niet of lang geleden gebruikt is. Als dat goed gaat, dan zijn er zo'n 150 BD threads te verplaatsen. Kan relatief snel gaan.

gr,
Arnold.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 26, 2008

Ik ben 100% akkoord, maar ben vanwege werk s'avonds laat niet meer online en morgen overdag kan ik ook niet helpen verplaatsen. Morgenavond wel, maar dan is de klus misschien al af.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Aug 26, 2008

Ik zou ook graag willen helpen, alleen gaat mijn wekkertje morgenochtend alweer om 5uur...dus ik denk niet dat ik van de partij ben, sorry.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Aug 26, 2008

Subforum is aangemaakt:
http://www.allesoverfilm.nl/forum/forumdisplay.php?f=64

Alle ruim 170 BD recensie thread verplaatst.

Kom je iets tegen dat niet klopt, graag even melden.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 26, 2008

Ziet er goed uit! En snel gedaan. Ik moest alleen wel de posts handmatig op "meest recente eerst" zetten. Ik weet nog niet of ze nu zo blijven staan, of dat ze morgen weer omgekeerd staan.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Aug 26, 2008

De sortering van het subforum stond default op titel en heb ik daarna aangepast naar datum.
Laat me weten als het nog niet goed is.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Aug 27, 2008

Wat ik zo even snel ziet het er goed uit.
Ik zal vanmiddag tijdens mijn schaft alles even beter bekijken ;)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 27, 2008

In de links naar de laatste recensie aan de zijkant van het forum, staat er nergens bij of het een DVD of een BD is, ik weet niet of dit gemakkelijk aan te passen is?

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 27, 2008

Misschien een idee om op de hoofdpagina het ook te splitsen, evt DVD/BR recensies (dat je dan afzonderlijk DVD en BR kan aanklikken)

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Aug 27, 2008

Zaken die op de voorpagina staan, en ook het onderdeel om recensie te selecteren, vergen programmeerwerk en zijn iets minder gemakkelijk aan te passen.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Aug 30, 2008

Netter en overzichtelijker. (y)

reply
0