Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
M
macrace
LET OP: Niet kopen bij TVDVDStore.net
Sep 23, 2008

Ik heb eens wat bij deze gasten gekocht en kapot aangekregen en het bleek ook nog eens gekopieerd te zijn. Ik heb niets op Bootlegs tegen ik heb er zelf ook een paar en die zien er fantastisch uit. Deze gasten hebben meer van dit soort "webwinkels" Ze zijn zeer goedkoop maar je hebt er dan ook een berg rommel voor terug. Ik heb toen bij google geklaagd en wel tevergeefs want de ene site sluit en de andere staat er alweer en voordat google kan ingrijpen gaat het weer op nieuw. Dit zijn reacties van mensen die er de dupe van zijn geworden. ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Kent iemand deze site? Ik nu wel Heb een kado gekregen. Een dvd box van Third watch (echt een coole serie maar niet meer in NL te verkrijgen). Via de site TVDVDStore.net besteld en vandaag binnen gekregen. Pak ik het uit zijn het gewoon gekopieerde/gebrande dvd`s . De dvdtjes zitten los in een (oude) VHS hoes. Nou dan baal je even maar denk je ach wat. Maar dan zet je een dvdtje op en zie je wel de serie...alleen maar met blokjes in het scherm. Dan is het wel even ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Ik heb wat reviews opgezocht via Google. Zal er drie laten lezen (er staan op verschillende site`s zeker 40 a 50 reactie`s die op hetzelfde neerkomen): "DANGER - This site sells poor copy bootleg DVDs, they don't even work. They refuse to aswer e-mail. They are thieves. Everthing on site is lies". "These guys are an internet scam, an identity theft ring run out of Canada. They have at least 21 aliases that I know of. You can view them at: shop-4-dvd.com/list.htm At best, they'll take your money and run. At worst, your credit and id will be damaged. They conned me out of $300. Don't be their next victim!" DVDs arrived in broken boxes with no return receipt. Quality of DVDs was terrible. Sent from China with no return info. Product was inferior copies with very poor video quality. Informed my credit card company to stop payment for an obvious ripoff.I would definitely avoid ordering anything from this site. –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Het zijn mensen uit China die dit rommel verkopen.

N
NewDust
V
Vogeltje29
Sep 24, 2008

Als ik zo op de website bekijkt vind ik wel een hele vage webwinkel is.Je koopt toch op een betere betrouwbare webwinkels die Thuiswinkel waarborg heeft of andere bekende logo die je verzekerd dat je op betrouwbare website iets gaan kopen?Dat had je toch moeten weten?Ook al zijn ze goedkoper dan elders maar toch moet je overal goed bekijken of dit echt betrouwbaar zijn.

reply
0
M
macrace
Sep 24, 2008

Dit is dan ook al 3 jaar geleden ik open deze topic omdat er nu weer mensen zijn die de dupe ervan zijn geworden.

Maar je hebt idd gelijk. Het ging mij er niet om of het nou bootleg was of niet het ging mij om de box die in een keer compleet was.
Maar dat is een hele grote leer voor de volgende keer.

reply
0
K
Khonnor
Sep 24, 2008

macrace;1453402 wrote: Ik heb niets op Bootlegs tegen ik heb er zelf ook een paar en die zien er fantastisch uit.

Tsjah...boontje komt om zijn loontje?

reply
0
M
macrace
Sep 24, 2008

Khonnor;1453537 wrote: Tsjah...boontje komt om zijn loontje?

Hoe boontje komt om zijn loontje? Dat slaat toch ook weer nergens op!

Ik probeer mensen hiermee te waarschuwen voor deze oplichters. En jij trapt mij en de anderen nu de grond in!? Ik denk dat de meeste kopers niet eens weten dat het gekopieerde spul is.

reply
0
A
arjan_ufo
Sep 24, 2008

Ik heb ook even op de site gekeken en ik zie ook nergens staan dat het bootlegs zouden zijn. kan me dus voorstellen dat iemand erin trapt.
Het is dat ik niet in het buitenland bestel anders was ik er waarschijnlijk zelf ook ingetrapt.

reply
0
M
macrace
Sep 24, 2008

arjan_ufo;1453576 wrote: Ik heb ook even op de site gekeken en ik zie ook nergens staan dat het bootlegs zouden zijn. kan me dus voorstellen dat iemand erin trapt.
Het is dat ik niet in het buitenland bestel anders was ik er waarschijnlijk zelf ook ingetrapt.

Dat bedoel ik.
Ik heb het toen op een andere site gekocht en daar hadden ze mooie afbeeldingen van de boxen. Het zag er zo strak uit en gelikt uit, je zag er niets aan dat het rommel was of anders iets. Ik heb me toen ingehouden om maar 2 dingen te kopen en een kameraad van me 1 ding anders hadden we ook elk voor 100 a 200 euro gekocht.

Ik had toen de complete Charlie Chaplin box + de akira kurosawa box en mijn kameraad had een box met Ghibli films gekocht. En dat voor nog geen 20,00 euro per set.
Dan denk je het komt toch allemaal uit China dus dit zou wel regelrecht uit de fabriek komen, maar dus niet.

reply
0
V
Vogeltje29
Sep 24, 2008

De series en films die wereldwijd nog niet zijn uitgebracht en erg erg goedkoop wordt aangeboden via internetwinkel is al verdacht genoeg dus je moet toch weten waar het vandaan komen en uit welke filmmaatschappijen etc etc etc...
Bij twijfel:Mail eerst bij de filmmaatschappij van gevonden dvd's via internet of er deze al bestaat.Zo niet,dan is het verdacht.
Overal inlichten over dat soorten dingen dan kom je beter af met die ordinaire oplichters.

Oh ja,de dvdhoes van tv serie CHIPS ziet er wel anders uit dus ook verdacht.

reply
0
M
macrace
Sep 24, 2008

Vogeltje29;1453632 wrote: De series en films die wereldwijd nog niet zijn uitgebracht en erg erg goedkoop wordt aangeboden via internetwinkel is al verdacht genoeg dus je moet toch weten waar het vandaan komen en uit welke filmmaatschappijen etc etc etc...
Bij twijfel:Mail eerst bij de filmmaatschappij van gevonden dvd's via internet of er deze al bestaat.Zo niet,dan is het verdacht.
Overal inlichten over dat soorten dingen dan kom je beter af met die ordinaire oplichters.

Oh ja,de dvdhoes van tv serie CHIPS ziet er wel anders uit dus ook verdacht.

Deze site doet idd verdacht aan maar de site van 3 jaar terug had allemaal oude films die ook al op DVD waren.

reply
0
V
Vogeltje29
Sep 24, 2008

macrace;1453801 wrote: Deze site doet idd verdacht aan maar de site van 3 jaar terug had allemaal oude films die ook al op DVD waren.

Ja dat klopt,maar de oude films waren toen al verkrijgbaar bij Bol.com en free record shop en via betrouwbare webwinkels etc etc...
Maar wat ze aan bieden zijn alleen maar de meeste TV series die nog niet in Europa en Amerika of elders officieel uitgebracht zijn.

reply
0
M
macrace
Sep 24, 2008

Vogeltje29;1453806 wrote: Ja dat klopt,maar de oude films waren toen al verkrijgbaar bij Bol.com en free record shop en via betrouwbare webwinkels etc etc...
Maar wat ze aan bieden zijn alleen maar de meeste TV series die nog niet in Europa en Amerika of elders officieel uitgebracht zijn.

De box van Charlie Chaplin was hier toen nog 150 euro en daar 20 euro. Dan is het snel beslist en daar trappen de meeste mensen dan in.

Dit is het zelfde met de nieuwe Series of Films die nog niet uit zijn, mensen weten dat niet en kopen het omdat het toch allemaal uit China komt.

Maar daarom is het wel goed om de mensen nu te waarschuwen voor dit soort dingen.
ik probeer mensen hierbij op deze manier te waarschuwen. En dat er nu allemaal negatieve reacties komen snap ik niet ik probeer juist mijn best te doen om mensen er tegen te beschermen OF IS DAT SOMS VERKEERD?

reply
0
R
rogue
Sep 24, 2008

We guarantee all our merchandise is of the highest quality. Rest assured that when doing business with us you will always receive exactly what you paid for! Exchange Policy:
If a customer is delivered the wrong item, they may exchange it for the correct one. In this circumstance, please email us within 5 days of having received the package for an exchange authorization number. All you must do is send the product back in its original state.

Defects:
Upon receiving new shipments we always examine our merchandise for damages and defects. Please note that it is also your responsibility to make sure everything is satisfactory. All defects must be reported within 5 days in order to receive your exchange for an exact replacement of that item.

Note – Exchange (Shipping Error or Defect):
1 - All merchandise must be shipped back in the original packaging.
2 - Customers' ‘receive date' is based on our carrier's (Priority Mail) tracking system.
3 - Used or damaged goods will under no circumstances be accepted.

Dus je kunt het terugsturen, dan heb je vast helemaal niets meer ;)

En deze dan:

Some of these DVD's haven't even been released yet. How is it possible that you sell them?
There is a section of the American copyright law known as "The Berne Act" that Clearly states: films unreleased in the United States, including original versions of films altered and/or edited for release in the United States, are NOT protected by American copyright; thus, they are considered public domain. The entire purpose of our website is to provide otherwise unavailable films or television shows to the serious collector.

reply
0
M
macrace
Sep 24, 2008

rogue;1453679 wrote: We guarantee all our merchandise is of the highest quality. Rest assured that when doing business with us you will always receive exactly what you paid for! Exchange Policy:
If a customer is delivered the wrong item, they may exchange it for the correct one. In this circumstance, please email us within 5 days of having received the package for an exchange authorization number. All you must do is send the product back in its original state.

Defects:
Upon receiving new shipments we always examine our merchandise for damages and defects. Please note that it is also your responsibility to make sure everything is satisfactory. All defects must be reported within 5 days in order to receive your exchange for an exact replacement of that item.

Note – Exchange (Shipping Error or Defect):
1 - All merchandise must be shipped back in the original packaging.
2 - Customers' ‘receive date' is based on our carrier's (Priority Mail) tracking system.
3 - Used or damaged goods will under no circumstances be accepted.

Dus je kunt het terugsturen, dan heb je vast helemaal niets meer ;)

En deze dan:

Some of these DVD's haven't even been released yet. How is it possible that you sell them?
There is a section of the American copyright law known as "The Berne Act" that Clearly states: films unreleased in the United States, including original versions of films altered and/or edited for release in the United States, are NOT protected by American copyright; thus, they are considered public domain. The entire purpose of our website is to provide otherwise unavailable films or television shows to the serious collector.

je kunt het idd terug sturen maar je geld kun je dan ook vergeten.
En een levertijd van 5 dagen van China naar Nederland red het ook niet.

reply
0
V
Vogeltje29
Sep 24, 2008

Jij doet het goed,ik zeg niet dat je verkeerd doet.Ik waardeer dat je ons kunnen waarschuwen van die zulke pratijken wat de chineze flapdrollen met ons zit te naaien met die belachelijke kopieën aan ons proberen te gaan verkopen.

reply
0
M
macrace
Sep 24, 2008

Vogeltje29;1453820 wrote: Jij doet het goed,ik zeg niet dat je verkeerd doet.Ik waardeer dat je ons kunnen waarschuwen van die zulke pratijken wat de chineze flapdrollen met ons zit te naaien met die belachelijke kopieën aan ons proberen te gaan verkopen.

Sorry dan daarvoor.
Ik word een beetje zat van die KL@#$%^&* Chinezen die er zo tonnen geld van maken.

Voorbeeld:
Ghibli films, hiervan zijn ook beelden en boxsets/giftsets.
Op eBay staan vrij veel beelden die er supergoed uit zien maar geen echte zijn. Als leek kun je niet zien of het origineel is of niet. Een kameraad van mij heeft 2 beeldjes gekocht en ze zagen er op eBay precies zo uit als de originelen. Maar toen hij het in huis kreeg was het verschil al direct te zien Het leek er totaal niet op. Paintjob was niet echt mooi gezichten waren niet m=om aan te zien etc. etc.

Zo worden er ook Ghibli beelden verkocht die dan ook nog niet eens bestaan. Dit zijn zelfgemaakte beelden maar het lijkt er dan weer op de plaatjes erg mooi uit.

reply
0
V
Vogeltje29
Sep 24, 2008

Zo heb je weleens met Rot volkje die op onze geld willen zitten!
Ik koop vrijwel nooit op vreemde webwinkels dan alleen bol.com en free record shop of een webwinkel met thuiswinkel waarborg met inschrijving van Kamer van Koophandel.

reply
0
M
macrace
Sep 24, 2008

Vogeltje29;1453850 wrote: Zo heb je weleens met Rot volkje die op onze geld willen zitten!
Ik koop vrijwel nooit op vreemde webwinkels dan alleen bol.com en free record shop of een webwinkel met thuiswinkel waarborg met inschrijving van Kamer van Koophandel.

Als ik online koop dan ook alleen bij FRS.nl, BOL.com en DVDoutlet.nl
En wellicht nog een paar anderen.

reply
0
HP
Home Plate
Sep 25, 2008

Ik zag dat ze de complete serie Knots Landing op dvd hebben, terwijl alleen officieel sezioen 1 nog maar uit is, dus je kunt wel na gaan dat dit soort sites een grote fraude bende is.

Ik ben zelf erg tegen bootlegs ik moet er niks van hebben, ik wacht liever nog wat langer op een officiele seizoen die uitkomt, en betaal er liever dan ook nog iets meer voor dan dat ze mij oplichten met dit soort pratijken, dus ja ik vind het een beetje dom dat je niet eerst hebt uitgezocht of het wel illegaal is, en dat is het met dit soort aanbiedingen nooit.

reply
0
M
macrace
Sep 25, 2008

Home Plate;1454158 wrote: Ik zag dat ze de complete serie Knots Landing op dvd hebben, terwijl alleen officieel sezioen 1 nog maar uit is, dus je kunt wel na gaan dat dit soort sites een grote fraude bende is.

Ik ben zelf erg tegen bootlegs ik moet er niks van hebben, ik wacht liever nog wat langer op een officiele seizoen die uitkomt, en betaal er liever dan ook nog iets meer voor dan dat ze mij oplichten met dit soort pratijken, dus ja ik vind het een beetje dom dat je niet eerst hebt uitgezocht of het wel illegaal is, en dat is het met dit soort aanbiedingen nooit.

Nogmaals, wat ik toen gekocht heb "3 jaar terug" was al op DVD en ook als pakketten was het al te verkrijgen.

reply
0
W
Werner
Sep 25, 2008

Ik zou er alleszins niet intrappen, maar ik kan me best indenken dat er mensen zijn die niet weten dat van bepaalde feuilletons niet alles is uitgebracht op dvd. Alleen met dat van die "Berne Act", daar zit echt een weggevertje in dat dit zooitje illegaal is. Maar dat en soortgelijke winkeltjes schieten altijd uit de grond als paddestoelen. Is daar nu niks aan te doen?

reply
0
V
Vogeltje29
Sep 25, 2008

Werner Peeters;1454501 wrote: Ik zou er alleszins niet intrappen, maar ik kan me best indenken dat er mensen zijn die niet weten dat van bepaalde feuilletons niet alles is uitgebracht op dvd. Alleen met dat van die "Berne Act", daar zit echt een weggevertje in dat dit zooitje illegaal is. Maar dat en soortgelijke winkeltjes schieten altijd uit de grond als paddestoelen. Is daar nu niks aan te doen?

We kunnen wel iets aan doen door massaal niet te gaan kopen via dit soort winkeltjes.Maar toch is het onbegonnen werk.

reply
0
M
macrace
Sep 25, 2008

Je kunt er een beetje aan doen zoals nu bijvoorbeeld.
Google inlichten, marktplaatsen, eBay etc.
En mensen blijven waarschuwen voor dit soort sites.
Alle beetjes helpen.

reply
0
DV
Dennis Vansant
Nov 27, 2008

Werner Peeters;1454501 wrote: Ik zou er alleszins niet intrappen, maar ik kan me best indenken dat er mensen zijn die niet weten dat van bepaalde feuilletons niet alles is uitgebracht op dvd. Alleen met dat van die "Berne Act", daar zit echt een weggevertje in dat dit zooitje illegaal is. Maar dat en soortgelijke winkeltjes schieten altijd uit de grond als paddestoelen. Is daar nu niks aan te doen?

Yep :) not to mention dat de Berne Act gewoon het algemene akkoord is met betrekking tot wereldwijde auteurswetten. Men heeft gewoon een totaal willekeurige naam uit de wetgeving daaromtrent geplukt en een andere definitie gegeven :)

reply
0