Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
RJ
Roy de Jong
Woordenlijst
Oct 20, 2008

Ik stuitte net op de woordenlijst en ben eigenlijk van mening dat deze wel aan een update toe is. De volgende termen/afkortingen zouden er wel in verwerkt kunnen worden: *DTS-HD *DTS-HD MA *Het verschil tussen de "P" en de "i" in1080P en 1080i. *HDMI Zo zullen er wel meer woorden/afkortingen zijn, maar dit is om er maar even een aanzet aan te geven ;)

H
Herjan
Oct 20, 2008

Voeg dan meteen HD-Ready toe in alle varianten. Want schijnbaar kan niemand eraan wennen dat de term Full-HD is vervangen door HD-Ready 1080.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 20, 2008

Is het verschil tussen "Full-HD" en "HD-ready 1080P" niet dat Full-HD wel de 24p optie heeft?

reply
0
H
Herjan
Oct 20, 2008

Nee. Full-HD bestaat niet meer. Zie http://www.eicta.org/

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 20, 2008

Dat wist ik ook niet, handig om te weten voor een volgende aankoop...

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Oct 20, 2008

Aan een vernieuwde woordenlijst wordt al gewerkt. Marcel is hier mee bezig.
De opzet van de woordenlijst op de site gaat straks bij implementatie van de nieuwe lijst ook iets veranderen.
Zie ook mijn schrijven over bezoek Duitsland waar dit in staat genoemd.
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=63770

In de reviews gaan we werken met tags. Marcel is op dit moment bezig met het bijwerken van de woordenlijst. Die gaan we anders opslaan. Dan kunnen we de woorden via tags in de tekst accentueren voor uitleg.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 20, 2008

Daar staat nog niet expliciet dat de woordenlijst uitgebreid wordt, alleen aangepast ivm de tags, vandaar waarschijnlijk de vraag van Roy ;)

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 15, 2009

Ik ben van mening dat de woordenlijst nu toch echt toe is aan een update.

Marcel heeft enige tijd geleden een lijst gestuurd naar Arnold, Marcel heeft de lijst niet meer en Arnold is hem kwijtgeraakt doot een systeemcrash.

Ofwel, we kunnen overnieuw beginnen met de update voor de woordenlijst.

Bij deze wil ik dus voorstellen om in de openingspost een lijst bij te gaan houden met woorden die in de lijst dienen te komen.
Ik zou dit graag alsvolgt willen doen:
*ik hou een lijst bij met woorden in de openingpost die door eenieder in dit topic geplaatst kunnen worden.
*Bij elk woord hoort een stukje tekst met uitleg.
Het is mischien verstandig om 1 woord goed uit te werken en vervolgens door te gaan naar het volgende woord.
Dit om tegen te gaan dat er meerdere woorden tegelijk worden behandeld en er een beetje overzicht in te houden.

Iemand ideeen voor verbetering?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Sep 15, 2009

Misschien dat Marcel eerst een greep in zijn geheugen kan doen en een aantal nieuwe termen kan ophoesten.

En iedereen kan een zegje doen over woorden die in de lijst moeten.
Als we wachten totdat het eerste woord is uitgelegd voordat er een nieuw woord mag komen lijkt me onhandig.
Een lijstje in je openingspost lijkt me een goed plan.
Als er een woord is uitgewerkt, moet het uit het lijstje worden gehaald.
Het lijkt me zinvol dat als iemand een woord heeft uitgewerkt, hij dit aan Roy doorstuurt, zodat hij het uit de openingspost kan halen.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Sep 16, 2009

Damn, leuk is dat, al het werk voor niks.
Maar goed, ik heb toen gewoon wat termen aangepast, zoals zaken die nu ook voor BD gelden. Verder moeten zaken als de verschillende codec's in de lijst en een stukje over BD en HD DVD. Kan wel opnieuw wat zaken opstellen.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 04, 2009

Woorden die er volgens mij op aangepast/toegevoegd kunnen worden:

*24P
*Backwords Compatible
*BD-Live!
*Blu-Ray
*DTS HD-MA
*HD-DVD
*Interlocks
*Regio (voor Blu-Ray heb je dus regio A, B en C)
*Single Layer / Dual Layer Blu-Ray
*True HD

Iemand die hier een mooie omschrijving voor schrijven kan?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 07, 2009

Ik heb inmiddels de volgende omschijvingen gemaakt, zouden jullie eventuele verbeteringen, fouten en uitbreidingen willen posten?

*24P
-Dit is de verversingssnelheid die gebruikt wordt als standaard op Blu-ray Discs. Er worden dus 24 beelden per seconde weer gegeven.

*Backwards Compatible
-Met de komst van de huidige Blu-ray Disc spelers is de DVD een achterhaalde technologie. Op DVD spelers kunnen geen Blu-ray’s bekeken worden maar op de Blu-ray Disc speler kunnen wel DVD’s afgespeeld worden.
Dit wordt Backwards Compatible

*BD-Live!
-BD-live!
(Blu-ray Disc Live!) is een extra die op vele Blu-ray Discs meegeleverd wordt. Deze extra maakt gebruik van de internetverbinding die op vele Blu-ray Disc spelers aanwezig is en wordt hiermee in staat gesteld om het allerlaatste bonusmateriaal van de betreffende Blu-ray Disc binnen te halen.

*Blu-ray
-Dit wordt gezien als de opvolger van de DVD. Een Blu-ray Disc bevat 25 GB (single layer) of 50 GB (Dual Layer) aan informatie. Blu-ray maakt gebruik van de laatste technieken die benodigd zijn om High Definition beeld en geluid weer te kunnen geven.

*DTS HD-MA
-Dit staat voor “DTS High Definition – Master Audio”. Dit is een geluidsweergave die gebruik maakt van een onbewerkt geluidspoor.

*HD-DVD
-High-Definition Digital versatile Disc

*Interlocks
-

*Regio (voor Blu-ray heb je dus regio A, B en C)
-Ook de huidige Blu-ray Discs maken net als de DVD gebruik van regiocoderingen, deze zijn op de volgende regio’s onder verdeeld”:
-Regio-A = Amerika
-Regio-B = Europa, Groot Brittannië en Australië
-Regio-C = Azië

*Single Layer / Dual Layer Blu-Ray
-Een single layer Blu-ray Disc heeft een opslagcapaciteit van 25GB en een dual-dayer Blu-ray Disc heeft een opslagcapaciteit van 50GB

*True HD
-Dit is een geluidsweergave die gebruik maakt van een onbewerkt geluidspoor.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 07, 2011

FF het stof eraf blazen, en omhoog ermee!

Voor iedereen die nog woorden weet die toegevoegd moeten worden, hier kun je ze kwijt!
Dan zal ik beginnen met het bijhouden van de lijst.

Het liefst met een korte omschrijving ;).

EDIT: Of stoppen we met de woordenlijst?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 07, 2011

Nee, de bedoeling is dat de woordenlijst weer goed up-to-date wordt.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 07, 2011

Ben ook al aan het nakijken. Staan wel erg veel spelfouten in zeg... Heb er intussen al veel gecorrigeerd.

Dit is wat ik aangepast/toegevoegd heb:
- regio - heb ik ook de BD-regio's toegevoegd.
- 1.78:1 - toegevoegd (is in de plaats van DivX, vind namelijk niet dat dat er tussen hoort. Daarom staat 1.78:1 niet op alfabetische volgorde)
- breedbeeld - aangepast
- HDMI - uitgebreidere omschrijving
- Cinch - verbeterd
- split surround - gecorrigeerd
- Dual layer - uitgebreid.
- DNR - aangepast
- Full HD - toegevoegd
- Edge Enhancement - gecorrigeerd
- Leeftijdsklasse - gecorrigeerd
- Subtitles - aangepast (klopt het overigens dat ook een BD maar 32 ondertitelsporen kan bevatten?)
- Letterbox - uitgebreid en gecorrigeerd.

Ik zie nu dat Roy vandaag precies twee jaar (!) geleden al wat woorden heeft aangevoerd, maar die zijn nog steeds niet verwerkt...
Ga ik zo doen.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 07, 2011

Mooi, ik geloof dat ik de woordenlijst ook kan bewerken en zal dat in de toekomst ook gaan doen.
Op dit moment ben ik met nog wat andere dingen bezig ;).

reply
0