Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
B
Bambi
Plastix op frs.nl
Oct 23, 2008

Hallo, Ik probeer via frs.nl een bestelling te plaatsen voor een Blu-ray. De bestelling kan ik prima plaatsen, maar een deel van deze bestelling wil ik betalen met Plastix. Plastix is zeg maar de kadobon van Free Record Shop, Van Leest en Fame. Ik zie echter nergens de mogelijkheid om dit te doen, terwijl op de site van Plastix staat aangegeven dat de kaart gebruikt kan worden voor het kopen van producten in de winkels van de aangegeven ketens EN hun webwinkels. Heeft iemand al eens met Plastix betaald op de site van de FRS (of Van Leest of Fame)? Zo ja, kan je mij vertellen hoe dat werkt?? Ik heb al geprobeerd de code in te vullen bij de coupons, maar de code wordt niet geaccepteerd. Verder is het ook niet mogelijk Plastix te kiezen als betaalmiddel (naast iDeal, creditcards en Solo). Ik kom niet zo heel vaak bij de FRS (winkel niet direct in de buurt), maar ik heb die Plastix van iemand gekregen voor mijn verjaardag en ik wil ze nu graag verzilveren (anders blijven ze maar liggen).

L
le-nnart
Oct 23, 2008

ik heb het 1x gebruikt, en dat ging gewoon door het kiezen van Platix als betaaloptie.

Maar de site's van de FRS/Van leest zijn dusdanig veranderd dat niets meer hetzelfde is.

reply
0
B
Bambi
Oct 23, 2008

le-nnart;1470747 wrote: ik heb het 1x gebruikt, en dat ging gewoon door het kiezen van Platix als betaaloptie.

Maar de site's van de FRS/Van leest zijn dusdanig veranderd dat niets meer hetzelfde is.

De betaaloptie Plastix staat er dus niet tussen.......:x

Heb ook al e-mail geschreven naar de klantenservice van de frs.nl, maar dat kan wel 48 uur duren :(

reply
0
L
le-nnart
Oct 24, 2008

Bambi;1470775 wrote: De betaaloptie Plastix staat er dus niet tussen.......:x

Heb ook al e-mail geschreven naar de klantenservice van de frs.nl, maar dat kan wel 48 uur duren :(

De betaaloptie Plastix staat er dus niet meer tussen.......:x

reply
0
B
Bambi
Oct 24, 2008

le-nnart;1471465 wrote: De betaaloptie Plastix staat er dus niet meer tussen.......:x

Helaas.... Als je overigens kijkt bij de algemene voorwaarden van Plastix op de site van Plastix, dan staat daar dat de kaart is te besteden bij alle filialen van Free Record Shop, Van Leest en Fame, inclusief hun webwinkels.
Ben toch wel erg benieuwd wie er nu niet aan zijn plichten voldoet en of ik als klant in mijn recht zou staan om te claimen dat ik mijn Plastix gewoon op de site van de FRS kan gebruiken.

Heb daarover overigens inmiddels ook een mail gestuurd naar de Thuiswinkel Waarborg. Het gaat me in dit geval gewoon om het principe. Er wordt iets geclaimd in algemene voorwaarden dat niet wordt waargemaakt!

reply
0
B
Bambi
Oct 24, 2008

Heb vandaag bericht gehad van de FRS.... Blijkbaar accepteren ze Plastix niet meer op de website. Zie deze quote uit de mail:
Mail FRS wrote:
Het is helaas niet mogelijk om met plastix op onze site te betalen.

Uiteraard kunt u met deze bonnen wel in de winkels terecht.

Ook is het mogelijk om een bestelling te plaatsen in één van onze filialen en dan gebruik te maken van deze betaalmethode.

Onze excuses voor het ongemak.

reply
0
L
le-nnart
Oct 24, 2008

ach...ze bieden ook acceptgiro aan, die vervolgens geweigerd word

reply
0
H
herci
Nov 23, 2008

er waren te veel problemen met plastix online, bij de ene lukte het wel en bij de andere niet, dan hebben ze het maar afgevoerd om online te betalen

reply
0
B
Bambi
Nov 24, 2008

Ik heb inmiddels nog een vervolgmelding van de FRS gekregen, dat men bezig is Plastix weer in te voeren op de site. Ben benieuwd.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 24, 2008

Bambi;1489091 wrote: Ik heb inmiddels nog een vervolgmelding van de FRS gekregen, dat men bezig is Plastix weer in te voeren op de site. Ben benieuwd.
Waarschijnlijk heeft plastix contact met FRS gehad naar aanleiding van o.a. jouw klacht en FRS op het contract gewezen waar hoogstwaarschijnlijk wel in staat dat dat moet kunnen.

reply
0
B
Bambi
Nov 24, 2008

Edgar S.;1489149 wrote: Waarschijnlijk heeft plastix contact met FRS gehad naar aanleiding van o.a. jouw klacht en FRS op het contract gewezen waar hoogstwaarschijnlijk wel in staat dat dat moet kunnen.

Dat zou heel goed kunnen.... Saillant detail van de hele situatie is wel dat Plastix ook een onderneming is van de hele holding waar ook FRS onder valt :-?

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 24, 2008

Bambi;1489165 wrote: Dat zou heel goed kunnen.... Saillant detail van de hele situatie is wel dat Plastix ook een onderneming is van de hele holding waar ook FRS onder valt :-?
inderdaad wel raar, aan de andere kant, waarschijnlijk weten ze het van elkaar niet eens hoe het werkt.

reply
0
CP
Coen P.
Nov 24, 2008

Ik zou naar de winkel gaan om te klagen dat je de bon niet online kan gebruiken. Daarna een beetje door de winkel snuffelen om te zien wat je aanspreekt. Dan kan je die titels bestellen als je wel online met je bon kan betalen :)

reply
0
B
Bambi
Nov 25, 2008

Coen P.;1489462 wrote: Ik zou naar de winkel gaan om te klagen dat je de bon niet online kan gebruiken.

Ik heb al genoeg online geklaagd bij verschillende instanties (onder andere zelfs Thuiswinkel Waarborg). En het probleem dat ik het online wil gebruiken, komt omdat ik geen fysieke FRS in de buurt heb. Anders had ik er misschien nog niet eens zo'n probleem van gemaakt.

reply
0
B
Bambi
Dec 05, 2008

Heb inmiddels gezien dat de FRS het gebruik van Plastix mogelijk heeft gemaakt op hun internet site. Het is echter wel zo dat je een volledige order met Plastix moet kunnen betalen. Je kan dus niet van 1 bestelling een deel met Plastix en een deel op een andere manier betalen.

reply
0