Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Regio 2
P
PaulX
Star Wars Trilogy, Episode IV/V/VI (3DVD, 2008 Repack)
Nov 01, 2008

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51wdAFSITQL._SS500_.jpg[/IMG] PROBLEEM: Zowel op het karton omhulsel als op de achterkant v/d hoes van alle 3 de DVD's staat dat de films een Engelse en Franse 5.1 Surround EX geluidsspoor hebben: [IMG]http://i132.photobucket.com/albums/q28/PaulX1980/starwarshoes.jpg[/IMG] Maar nu komt het: Als ik de DVD's afspeel staan er in het 'language selection'-keuzemenu alleen 2.0 geluidssporen, tevens Italiaans (wat niet vermeld staat op de hoes & omhulsel): [IMG]http://i132.photobucket.com/albums/q28/PaulX1980/language_selection_starwars.jpg[/IMG] Heeft iemand anders dit misschien ook met deze repack editie, of zijn er in dit geval domweg de verkeerde DVD's in de hoes geleverd? De DVD's die erin zitten zien er als volgt uit: [IMG]http://i132.photobucket.com/albums/q28/PaulX1980/starwarstrilogy_dvds.jpg[/IMG]

F
Frank
Nov 01, 2008

Het lijkt er inderdaad op dat de verkeerde discs in de verpakking zitten. De versies die in de verpakking zitten zijn de originele bioscoopversies en niet de (aangepaste) Special Edition-versies.

reply
0
E
evilll_nelus
Nov 01, 2008

Waar je dus blij mee moet zijn (y)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Nov 01, 2008

De DVDs die je hebt zijn een misprint:
De box is goed, de coverart van de schijfjes is goed....alleen hebben ze er de originele biosversies opgezet. (die normaal dus een andere coverart hebben)

reply
0
DH
Dennis van H.
Nov 01, 2008

Het is natuurlijk een foutje, maar persoonlijk vind ik het heel erg vet. De originele bioscoopreleases in een mooie nieuwe box :).

Deze zal je waarschijnlijk wel niet meer kunnen kopen, eigenlijk best jammer.

reply
0
R
RobinB
Nov 03, 2008

Als je ze kwijt wil..:D

reply
0
B
BobT
Nov 03, 2008

Return of the Jedi heeft op dat plaatje wel een ander coverplaatje dan de special edition uit de eerste box die ik heb, terwijl de andere twee wel een zelfde afbeelding hebben.
Ik dacht dat het alleen een nieuw kartonnetje om oud waar zou zijn, maar het zijn dus nieuwe (in dit geval foute) persingen.

Ik moet nog steeds die oude onaangetaste trilogie hebben. Ik zou bij de gok willen wagen en ook deze box willen kopen in de winkel.

reply
0
P
PaulX
Nov 03, 2008

Wel, ik wil ze wel kwijt hoor. ;)

Ik heb deze boxset nou juist aangeschaft omdat ik graag de oude Star Wars films in het zogeheten THX geoptimaliseerde DD 5.1 EX surround geluid wil bekijken/beluisteren,
maar nu zit ik dus verdorie met deze 'onaangepaste' edities.

reply
0
D
DanielC
Nov 04, 2008

alle boxen hebben dit probleem..

reply
0
F
Frank
Nov 05, 2008

Omruilactie van Fox?

reply
0
ME
maniac e
Nov 05, 2008

Ach vast wel iemand die hem hier wilt overkopen en dan haal jij gewoon een nieuwe.

reply
0
F
Frank
Nov 05, 2008

DanielC schreef dat alle boxen het probleem hebben, dus dat heeft geen zin.

reply
0
CW
Chris W
Nov 05, 2008

Was er een nieuwe verpakking dan? :o

Ah, ook van ep. 1 t/m 3 een box. Maar helaas dus in diezelfde (lelijke) stijl als die 2008 box. Dan houd ik ze wel los...

reply
0
P
PaulX
Nov 05, 2008

maar DanielC,
zijn er volgens jou dan geen DVD's van Episode IV, V & VI in omloop
met de 5.1EX soundtrack?

reply
0
D
DanielC
Nov 06, 2008

niet in die box nee..

reply
0
L
Lotman
Nov 06, 2008

Vind ik ook geen slecht nieuws, integendeel. Pik die box dan ooit wel eens op als hij nog goedkoper is.
Ik heb tot nu toe de originele films principieel niet gekocht omdat ze niet mooi opgekuist zijn zoals de inferieure Special/Ultimate Editions, en ze bovendien nog niet eens anamorphic zijn. De kwaliteit is amper beter dan de laserdisc/of zelfs VHS naar het schijnt.

reply
0
CS
Carlos Santuna
Nov 07, 2008

Begrijp ik het goed dat deze box alle drie de delen van de originele trilogie in de originele (d.w.z. niet de special edition met bijgespijkerde special effects-onzin) versies bevat? Ik zou dat graag zeker willen weten, want een vriend van me heeft deze versies nog niet en is aanstaande dinsdag jarig, dus het zou een ideaal cadeau zijn.

Er zijn volgens mij trouwens wel DVD's van Episode IV, V & VI in omloop met de 5.1EX soundtrack. Ik meen mij te herinneren dat zowel de eerste trilogy box (die met Darth Vader erop) als de limited editions (met zowel de special editions als de originele versies erop) 5.1EX geluid hebben. Ik zal dat thuis wel even checken.

reply
0
F
Frank
Nov 07, 2008

Carlos Santuna;1479440 wrote: Begrijp ik het goed dat deze box alle drie de delen van de originele trilogie in de originele (d.w.z. niet de special edition met bijgespijkerde special effects-onzin) versies bevat? Ik zou dat graag zeker willen weten, want een vriend van me heeft deze versies nog niet en is aanstaande dinsdag jarig, dus het zou een ideaal cadeau zijn.

Dat begrijp je goed.

Carlos Santuna;1479440 wrote: Er zijn volgens mij trouwens wel DVD's van Episode IV, V & VI in omloop met de 5.1EX soundtrack. Ik meen mij te herinneren dat zowel de eerste trilogy box (die met Darth Vader erop) als de limited editions (met zowel de special editions als de originele versies erop) 5.1EX geluid hebben. Ik zal dat thuis wel even checken.

Die zijn inderdaad wel degelijk in omloop, maar ze zitten niet in de nieuwste box, terwijl de cover dat wel aangeeft.

reply
0
CS
Carlos Santuna
Nov 07, 2008

Frank;1479447 wrote: Dat begrijp je goed.

Mooi zo, dan ga ik ze gelijk even aanschaffen! (y)

reply
0
M
MatrixTom
Nov 07, 2008

Niet-anamorfische laserdisc-ports = "mooi"?

reply
0
CS
Carlos Santuna
Nov 07, 2008

MatrixTom;1479469 wrote: Niet-anamorfische laserdisc-ports = "mooi"?

Mooier in ieder geval dan een haarscherpe versie met later toegevoegde special effects die niets bijdragen dan ergernis en de nostalgie van de films zoals ik ze me van vroeger herinner teniet doen. Maar daar is vast al genoeg over gediscussieerd en het is uiteraard slechts mijn persoonlijke mening. Bovendien heb ik de special editions natuurlijk ook. Twee keer zelfs...
Maar als er ooit een Blu-ray versie van de originele versies uitkomt, sta ik wederom als een mak schaap in de rij om een set aan te schaffen.

reply
0
CW
Chris W
Nov 07, 2008

Lotman;1479204 wrote: Vind ik ook geen slecht nieuws, integendeel. Pik die box dan ooit wel eens op als hij nog goedkoper is.
Ik heb tot nu toe de originele films principieel niet gekocht omdat ze niet mooi opgekuist zijn zoals de inferieure Special/Ultimate Editions, en ze bovendien nog niet eens anamorphic zijn. De kwaliteit is amper beter dan de laserdisc/of zelfs VHS naar het schijnt.

En wat laat jou denken dat deze misdrukken WEL anamorf en opgeknapt zijn??

reply
0
L
Lotman
Nov 07, 2008

Chris W;1479445 wrote: En wat laat jou denken dat deze misdrukken WEL anamorf en opgeknapt zijn??

Niets, het zijn nog steeds de slechte versies, maar nu zou ik die box eventueel wel oppikken voor een lage prijs, al was het maar om mijn VHSen te vervangen.
Aan de andere kant geef ik niet graag geld aan slecht geproduceerde DVDs.

reply
0
D
DanielC
Nov 07, 2008

Voor de duidelijkheid..

volgens Fox (na navraag) zijn dus alle boxen verkeerd. Het gaat dus om de originele versies uit de jaren 70 en 80. Ze zijn non-anamorphic en hebben 2.0 geluid.

De opgepoetste versies zijn alleen nog te krijgen icm met de originele versies. Deze liggen bij FRS voor 15 euro per stuk (zijn dus 2-discs per deel).

reply
0
B
BobT
Nov 07, 2008

Worden die dingen dan niet teruggeroepen?
In ieder geval denk ik dat ik deze toch ook maar ga aanchaffen. Dat ze niet anamorph en geremasterd zijn neem ik maar voor lief.

reply
0
CW
Chris W
Nov 07, 2008

Je kan beter los de 2-discs van de 3 films kopen. Heb je beide versies. De laatste verneuking van G.L. en de originele versie. Plus ze hebben dan dezelfde rug als episode 1 t/m 3. die 2-discs waren nog maar een tientje geloof ik.

reply
0
B
BobT
Nov 10, 2008

Ik heb die zilveren box uit 2004, dus die nieuwste verklote versies had ik al.
Ik wilde de originele versies ook wel hebben, maar heb het altijd laten zitten omdat ik het ook weer wat ver vind gaan om dingen dubbel te kopen.

Dus deze fout komt me wel goed uit, de oude versies in een mooie nieuw box zoals iemand al zei.

Ergens betwijfel ik het ook of dit echt een foutje is. Maar het komt me dus goed uit, dus mij hoor je niet klagen. Ik ben blij dat ik weer eens een keer de versie kan zien waar Han Solo eerst schiet.

Ik ben wel benieuwd of Fox nog een omruilactie gaat beginnen.

reply
0
CW
Chris W
Nov 12, 2008

BobT;1481235 wrote: Ik heb die zilveren box uit 2004, dus die nieuwste verklote versies had ik al.
Ik wilde de originele versies ook wel hebben, maar heb het altijd laten zitten omdat ik het ook weer wat ver vind gaan om dingen dubbel te kopen.

Dus deze fout komt me wel goed uit, de oude versies in een mooie nieuw box zoals iemand al zei.

Ergens betwijfel ik het ook of dit echt een foutje is. Maar het komt me dus goed uit, dus mij hoor je niet klagen. Ik ben blij dat ik weer eens een keer de versie kan zien waar Han Solo eerst schiet.

Ik ben wel benieuwd of Fox nog een omruilactie gaat beginnen.

Wat ik dus heb gedaan, is de dvd's met doosje van de 3 films uit de 2004 box verkocht. Dan de 2discs gekocht van de 3 films en in de 2004 box gedaan ;)

Artwork komt meer overeen met de episode 1 t/m 3 en de voorkant is een moderne versie van de originele filmposters. Ook heb je dan goudkleurige ruggen op de dvd's en dan dus voor die 4de bonus disc een zilveren rug. Steekt dan wel mooi af vind ik

reply
0
RB
Richard B.
Nov 12, 2008

Chris W;1479726 wrote: Je kan beter los de 2-discs van de 3 films kopen. Heb je beide versies. De laatste verneuking van G.L. en de originele versie. Plus ze hebben dan dezelfde rug als episode 1 t/m 3. die 2-discs waren nog maar een tientje geloof ik.

Zijn ze nog te koop? Ik dacht dat ze maar een bepaalde tijd verkrijgbaar zouden zijn?

reply
0
CW
Chris W
Nov 12, 2008

Richard B.;1482575 wrote: Zijn ze nog te koop? Ik dacht dat ze maar een bepaalde tijd verkrijgbaar zouden zijn?

Op bol.com kan je ze nog steeds bestellen (voor 9, morgen in huis). Niet 1 van de goedkopere (12,99 p.st.) maar dacht dat ze ook nog gewoon in de FRS lagen hoor. Zag ze ook op mediadis.com staan, maar daar staan wat afwijkende covers bij (de lelijke covers uit de 2004 box).

reply
0
P
PaulX
Nov 11, 2008

voor wie interesse heeft, de box bied ik nu aan ter verkoop...
zie hier

reply
0