Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
C
chev
Verzekeren van dvds ,blu ray, games
Nov 18, 2008

Nou zit ik de laatste tijd te denken om mn verzameling apart te verzekeren. En mn vraag is of iemand tips heeft waar ik dat het beste kan doen en hoe het zit met bijvoorbeeld de dagwaarde of iets dergelijks van een dvd. Iemand met tips of suggesties? Hoop dat ie goed staat in dit topic gedeelte anders gaarne verplaatsen bvd

PH
Patrick van den Hul
Nov 18, 2008

Je krijg de dagwaarde als er iets met je collectie gebeurd, dus het lijkt me niet dat een verzekering uitkan. Dit natuurlijk afhankelijk van de grootte van je collectie, als je letterlijk een house full of disks hebt zoals in je sig staat, dan kan het wellicht wel uit ;)

reply
0
C
chev
Nov 19, 2008

Vrienden en dergelijke adviseren me wel het te doen.
Omdat mn verzameling nogal een extreme is.

Maar wil het wel apart laten verzekeren en hoopte dat meerdere mensen ooit ervaringen hebben gehad in dit soort dingen.
Want al moet ik veel betalen dan kan ik minder kopen:)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Nov 19, 2008

Wat ik al zeg, je krijg de dagwaarde en DVD's dalen enorm snel in waarde. Als je echter duizenden titels hebt kan het misschien wel uit. In geval van brand of iets dergelijks zul je toch nog wel minimaal een paar euro (misschien 2 of 3?) per titel krijgen.

reply
0
F
Frank
Nov 19, 2008

Mijn verzekeraar (Fortis ASR) keert € 10,- per CD en € 20,- DVD uit.

reply
0
S
Sneaker
Nov 19, 2008

Zat er zelf ook toevallig over na te denken.

Frank;1486351 wrote: Mijn verzekeraar (Fortis ASR) keert € 10,- per CD en € 20,- DVD uit.

En wat betaal je dan aan premie of valt dit onder inboedelverzekering?

reply
0
F
Frank
Nov 19, 2008

Sneaker;1486374 wrote: En wat betaal je dan aan premie of valt dit onder inboedelverzekering?

Het valt onder de inboedelverzekering. Ik betaal € 9,22 in totaal aan Fortis ASR per maand.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Nov 19, 2008

Frank;1486351 wrote: Mijn verzekeraar (Fortis ASR) keert € 10,- per CD en € 20,- DVD uit.

Moet dit niet 10 euro voor al je cd's of 20 voor al je dvd's?? Ik bedoel, hey, t's Fortis...:-P

reply
0
F
Frank
Nov 19, 2008

Albert Kostwinder;1486426 wrote: Moet dit niet 10 euro voor al je cd's of 20 voor al je dvd's?? Ik bedoel, hey, t's Fortis...:-P

Fortis ASR valt onder de staat dus er is niets aan de hand.

reply
0
T
tony_clifton
Nov 19, 2008

Mijn verzekeraar centraal beheer zijn collecties en verzamelingen tot €20.000 gratis mee verzekerd.(y)

reply
0
CP
Coen P.
Nov 19, 2008

Hoe hoog is het bedrag op je inboedelverzekering?

Ik heb ook aardig wat dvd's, maar ik blijf nog ruim binnen mijn inboedelverzekering dus geen probleem...

reply
0
C
chev
Nov 19, 2008

Wil deze niet onder de inboedel laten vallen omdat ik het apart wil proberen te houden.
Zeker omdat ik op den duur toch wel een paar duizend dvds uit mn verzameling wil knikkeren.
En dus moet de verzekering makkelijk kunnen veranderen.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Nov 19, 2008

chev;1486390 wrote: Wil deze niet onder de inboedel laten vallen omdat ik het apart wil proberen te houden.
Zeker omdat ik op den duur toch wel een paar duizend dvds uit mn verzameling wil knikkeren.
En dus moet de verzekering makkelijk kunnen veranderen.

Waarom zou je extra premie gaan betalen als het nu al binnen je inboedel valt? Dat je titels gaat verkopen doet er dan niet toe, dan valt het er alsnog binnen.

@Frank. Ik ben ook wel benieuwd naar de premie, die zal wel vrij hoog zijn? 20 euro per titel is in mijn geval veel meer dan zelfs de nieuwwaarde (m.u.v. de 70 blu-rays die soms wel aardig in de buurt komen).

reply
0
R
Ralfers
Nov 19, 2008

Men heeft het ook wel eens tegen mij gezegd dat ik mijn collectie zou moeten verzekeren. Heb er alleen nog nooit echt in verdiept, maar denk er toch wel serieus over na om misschien over een half jaartje (als ik een inkomen heb) toch te gaan informeren.

reply
0
S
Sphinkx
Nov 19, 2008

Waarom denk je dat Fortis het zo slecht bezig is...

reply
0