Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
RJ
Roy de Jong
Screenshots en de copyrights
Nov 23, 2008

Gezien de hele discussie die is losgebarsten over het maken van screenshots en het plaatsen ervan, even het volgende.
freaky;1488576 wrote: Sorry dat ik me hier terug mee moei, maar moet "Raad de film aan de hand van een screenshot" dan ook niet gesloten worden als ze dan toch zo rechterlijk beschermd zijn. Over het blu-ray gedeelte snap ik het volkomen, want veel gebruiken het screenshot methode om een gehele film te rippen dus dat snap ik echt wel dat dit hier niet kan besproken worden maar wat hstadman zij kon ik niet laten van op te reageren. En hstadman, je zegt einde discussie, is wel makkelijk gezegd hé als jij het laatste woord hebt :)
Hier heeft freaky wel een punt, wat doen we hiermee? Het topic straat al 4 jaar open...

PH
Patrick van den Hul
Nov 23, 2008

Ik heb maar even de vrijheid genomen om het topic te sluiten.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 23, 2008

Ik vind dat we niet moeten doorschieten. Wat mij betreft mogen er best afbeeldingen uit de film worden getoond op de site, zolang maar niet wordt gekletst over HOE iemand dat moet doen. We plaatsen ook screenshots van DVD's op deze site en voor zover ik weet hebben we daar nooit om toestemming gevraagd. Dat het bij BR's anders is komt doordat de maatschappijen een bewuste beveiliging hebben ingebouwd zodat ze niet geript kunnen worden. Maar dan nog, als iemand een link naar een bestaande afbeelding van een BR titel maakt heb ik daar persoonlijk geen moeite mee.
Het lijkt me in ieder geval niet zinvol om dat topic "raad de film a.d.h.v. een screenshot" te gaan sluiten.

reply
0
EK
Erwin de Koning
Nov 23, 2008

Blu-rays worden toch ook geripped?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Nov 23, 2008

Ludo Keeris;1488793 wrote: Ik vind dat we niet moeten doorschieten. Wat mij betreft mogen er best afbeeldingen uit de film worden getoond op de site, zolang maar niet wordt gekletst over HOE iemand dat moet doen. We plaatsen ook screenshots van DVD's op deze site en voor zover ik weet hebben we daar nooit om toestemming gevraagd. Dat het bij BR's anders is komt doordat de maatschappijen een bewuste beveiliging hebben ingebouwd zodat ze niet geript kunnen worden. Maar dan nog, als iemand een link naar een bestaande afbeelding van een BR titel maakt heb ik daar persoonlijk geen moeite mee.
Het lijkt me in ieder geval niet zinvol om dat topic "raad de film a.d.h.v. een screenshot" te gaan sluiten.

Maar ik neem aan dat het sluiten van dit topic wel op zijn plaats was?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 23, 2008

Okey, dus ons standpunt is:

*Het plaatsen van screenshots is toegestaan.
*De uitleg om screenshots te maken en daarbij de desbetreffende beveiliging te omzeilen niet die de copyrights schenden niet.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 23, 2008

Erwin de Koning;1488944 wrote: Blu-rays worden toch ook geripped?

Dat zou best kunnen, maar we hoeven hier niet te gaan uitleggen hoe dat moet, toch?

Roy de Jong;1488948 wrote: Okey, dus ons standpunt is:

*Het plaatsen van screenshots is toegestaan.
*De uitleg om screenshots te maken en daarbij de desbetreffende beveiliging te omzeilen niet die de copyrights schenden niet.

Daar kan ik me wel in vinden, ja. En het zou goed zijn als ze de afbeeldingen niet te groot maken.

reply
0
EK
Erwin de Koning
Nov 23, 2008

Ludo Keeris;1488964 wrote: Dat zou best kunnen, maar we hoeven hier niet te gaan uitleggen hoe dat moet, toch?

Klopt

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 23, 2008

Ludo Keeris;1488964 wrote:
Daar kan ik me wel in vinden, ja. En het zou goed zijn als ze de afbeeldingen niet te groot maken.

Duidelijk, dan kunnen wij ,de crew, 1 lijn houden.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 23, 2008

Ja, dat was niet verkeerd. Het ging totaal de verkeerde kant op en had niets meer met de beginpost te maken. Laten ze maar iets nieuws beginnen. En zo niet, dan ook goed.

reply
0