Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
J
jeffrey20
Bi versterking hoe?
Nov 30, 2008

Hallo, Mijn achter luidspekers kan ik op bi pool en di pool zetten, nu lees ik in mijn handleiding dat ik bi versterking kan maken, maar ik vindt het zo ingewikkeld! kan iemand mij helpen? En volgens mijn krijg je beter geluid of heeft bi versterking helemaal niks in huis?

GS
Gerco Stuivenberg
Nov 30, 2008

Bi-versterking kan alleen gebruikt worden voor de front luidsprekers en heeft dus niets te maken met bi- en di-pool surround luidsprekers.

Staat ook in de handleiding van de receiver. ;)

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 30, 2008

heel simpel:
bi-versterking is voor zowel hoge tonen als voor lage tonen een aparte versterker.
je hebt dan dus 2 verschillende versterkers nodig.
het kan heel mooi geluid opleveren, maar dan ga je wel meteen aan hele dure versterkers en hele dure speakers.

reply
0
J
jeffrey20
Nov 30, 2008

Edgar S.;1492978 wrote: heel simpel:
bi-versterking is voor zowel hoge tonen als voor lage tonen een aparte versterker.
je hebt dan dus 2 verschillende versterkers nodig.
het kan heel mooi geluid opleveren, maar dan ga je wel meteen aan hele dure versterkers en hele dure speakers.

O ok dan laat maar.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Dec 01, 2008

Voor bi-versterking heb gebruik je dan 2 eindversterker-kanalen en heb je een luidspreker met bi-wiring mogelijkheid nodig. Het ene kanaal wordt dan gebruikt voor de hoge tonen en de andere voor de lage tonen.

Het verhaal van Edgar S. over de dure versterker en luidsprekers kun je met een korreltje zout nemen omdat hij je er waarschijnlijk op wilt wijzen dat je op dit forum genoeg informatie hierover kunt vinden bvb door de zoek-funktie te gebruiken. ;)

reply
0
J
jeffrey20
Dec 01, 2008

Ah laat maar want vindt zo ook wel goed! ook kei mooi geluid! en heeft me al zat geld gekost.

reply
0