Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Polls
AO
Arnold van Oostrum
Poll: Mijn volgende LCD of plasma scherm heeft de volgende beelddiagonaal
Dec 02, 2008

Mijn volgende LCD of plasma scherm heeft de volgende beelddiagonaal

N
Nyarlathotep
Dec 02, 2008

Heb onlangs de LE52A656 aangeschaft, dus heb nog even snel gestemd :P

reply
0
HR
Hugo R
Dec 02, 2008

Denk 42 inch en wellicht 46 anders.

reply
0
A
airliner
Dec 06, 2008

Ik heb net een nieuwe, maar wat als je een 40" lcd (op het oog) hebt? (Sony 40w4500 in mijn geval)

reply
0
S
Seth__Gekko
Dec 09, 2008

Een beelddiagonaal heeft een grootte niet een grote, de mijne nu van 50" dus de volgende keer wel 60"denk ik ;-)

reply
0
ES
Edgar Smit
Dec 09, 2008

Seth__Gekko;1498036 wrote: Een beelddiagonaal heeft een grootte niet een grote, de mijne nu van 50" dus de volgende keer wel 60"denk ik ;-)
strikt genomen heeft een beelddiagonaal ook geen grootte maar alleen een lengte, die uiteraard dan wel weer van invloed is op de grootte van het toestel waarop die beelddiagonaal van toepassing is :mrgreen: .

Maar tekstueel gezien is de grote die hier bedoeld wordt de maat van de TV en niet van de beelddiagonaal, wat wel vreemd is aangezien de vraag alleen over de beelddiagonaal gaat.

Het zou dus eigenlijk moeten zijn:
een grootte van ...cm of
een grote TV met een beelddiagonaal van ...cm
Maar goed, we weten allemaal wat er bedoeld wordt, dus stem er lustig op los, er zijn nu wel genoeg mieren gecoiteerd.

reply
0
N
Neil
Dec 09, 2008

Heb nu een 42", volgende dus 46" of 50".

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 09, 2008

Edgar S.;1498085 wrote: strikt genomen heeft een beelddiagonaal ook geen grootte maar alleen een lengte, die uiteraard dan wel weer van invloed is op de grootte van het toestel waarop die beelddiagonaal van toepassing is :mrgreen: .

Maar tekstueel gezien is de grote die hier bedoeld wordt de maat van de TV en niet van de beelddiagonaal, wat wel vreemd is aangezien de vraag alleen over de beelddiagonaal gaat.

Het zou dus eigenlijk moeten zijn:
een grootte van ...cm of
een grote TV met een beelddiagonaal van ...cm
Maar goed, we weten allemaal wat er bedoeld wordt, dus stem er lustig op los, er zijn nu wel genoeg mieren gecoiteerd.

Wow Edgar, je bent op dreef :mrgreen:

Maar ging het niet om wat je er mee doet en niet om de grootte?? ;)

reply
0
ES
Edgar Smit
Dec 09, 2008

Albert Kostwinder;1498164 wrote: Wow Edgar, je bent op dreef :mrgreen:

Maar ging het niet om wat je er mee doet en niet om de grootte?? ;)
niet bij plasma's/LCD's, sinds de komst van die platte schermen is sex op de TV niets meer, daarom heb ik nog steeds een oude 32 inch CRT bak (6).

reply
0
RG
Raymond Gelmers
Jan 23, 2009

Edgar S.;1498171 wrote: niet bij plasma's/LCD's, sinds de komst van die platte schermen is sex op de TV niets meer, daarom heb ik nog steeds een oude 32 inch CRT bak (6).

JA, daar flikker je niet zo snel vanaf he (y)

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Jan 23, 2009

Raymond Gelmers;1523593 wrote: JA, daar flikker je niet zo snel vanaf he (y)

Neem dan ook de wasmachine......VEEL leuker!!!! :mrgreen:

reply
0
M
Monstersboard
Dec 09, 2008

Heb nu 52" (52w3000), zolang ik in mijn huidige woning blijf wonen...blijft het deze grootte :)

reply
0
B
BrianB
Dec 11, 2008

Ik heb nu nog een oude Aristona van 55 cm, die ik zeer binnenkort hoop te gaan vervangen door de Panasonic 42PX80. Zowel qua beelddiagonaal als resolutie een behoorlijk grote stap vooruit, zeker op een kijkafstand van 2.40 meter.

reply
0
B
BrianB
Jan 23, 2009

BrianB;1499573 wrote: Ik heb nu nog een oude Aristona van 55 cm, die ik zeer binnenkort hoop te gaan vervangen door de Panasonic 42PX80. Zowel qua beelddiagonaal als resolutie een behoorlijk grote stap vooruit, zeker op een kijkafstand van 2.40 meter.

En hij staat hier al sinds woensdag. Echt een prachtig scherm. Kwaliteit van kabeltelevisie is zoals verwacht iets minder, maar met geupscalede dvd's en zeker met Blu-Ray's kijk je je ogen uit. Ik had verwacht dat de rest van het huishouden de tv nogal groot zouden vinden. M'n ouders waren alleen maar zwaar onder de indruk, en er werd heel subtiel gevraagd of we niet van televisie konden ruilen :).

reply
0
WB
Willy B.
Dec 19, 2008

mijne panasonic 42 volgende word 50 samsung psa756 plasma.

reply
0
MH
Michael Hamers
Dec 22, 2008

Ik had eerst een 32 inch breedbeeld CRT en stap nu over op een 40 inch LCD. Staat er overigens niet tussen, 40 inch....

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 22, 2008

Heb zelf momenteel deze :

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/philips-42pf9831d10-lcd-tv/

reply
0
A
apojapo
Dec 30, 2008

40 inch bestaan hoor? (heb ik nu)

Ik ga dan voor een 55 inch maar zover is het nog lang niet. Ik wil in ieder geval wel een stuk groter.

reply
0
O
olifantmaxim
Dec 31, 2008

Ik heb nu nog een Pioneer 435XDE. De volgende zal wel wat groter zijn. Ik vind een groot scherm gewoon zalig. HD komt meer en meer in onze huiskamers dus wat groter gaan gaat niet ten koste van de beeldkwaliteit. Moest ik nu een nieuwe kopen zou het de Panasonic TH-58PZ800 zijn. Maar ik voorzie de aankoop van een nieuw scherm maar voor binnen een jaar of 2.

reply
0
S
spliney
Jan 02, 2009

ik heb nu pana 46 plasma.. dus ALS ik ooit weer een andere neem, zal die minimaal gelijk zijn, maar waarschijnlijk groter... grootte went snel ;-)

reply
0
I
Ifeman
Jan 03, 2009

De Pioneer KRP-500M is besteld dus eind januari kijk ik naar 50" :-D

reply
0
H
Hans515
Jan 05, 2009

Als ik zelf had moeten kiezen, had ik een 32 inch beeldscherm gekozen ! Maar, ik kreeg van mijn broer, ik had hem met het een en ander geholpen een SONY bravia 42 inch. En daar ben ik oh zo blij mee. Ik heb wel een satelliet ontvanger,en daarmee wel een veel betere ontvangst dan via de kabel. Mijns inziens is dat een absolute pré voor een goede 100% beeldweergave!!

reply
0
H
harenem
Jan 06, 2009

Leuk die grote schermen als je een balzaal hebt. Maar in een normale huiskamer vind ik die grote schermen vaak veel te nadrukkelijk aanwezig en lelijk.
Daarom voor mij een klein scherm.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 07, 2009

Een gewone huiskamer en mijn eerste SD breedbeeld TV was 52inch, hier kwam later een 50inch HD Ready bij. De SD werd vervangen voor een 55inch Full HD en draait nu al weer bijna 2 jaar naar volle tevredenheid. Nu maar hopen dat ze nog lang mogen draaien, maar als ze vervangen moeten worden dan minimaal dezelfde maat of een tikkie groter(y) Op zo'n kleine TV komen films niet mooi over, en zeker de films niet met beeldverhoudingen rond de 2.40:1 en al die zoomers, dat zijn mensen met een te kleine TV:mrgreen:

reply
0
F
Fenella
Jan 21, 2009

Wij hebben sinds kort een Samsung LE 37 A 656. 37 Full HD vonden we mooi formaat en bevalt prima. Groter hebben we niet gedaan i.v.m. de huiskamergrote.

reply
0
H
Haper
Jan 22, 2009

We hebben een Panasonic 46inch full hd! Mooi beeld, warme kleuren... denken nu na over een eigen bioscoopje in huis. Durven we het aan? ;-)

reply
0
HK
Henk de Kort
Feb 09, 2009

IK denk dat ik nog even wacht op de breedbreedbeeld (of hoe ze die ook gaan noemen)van onze nationale trots die over een paar weken/maanden leverbaar wordt.

reply
0
T
tuinmeubel
Feb 13, 2009

Ik heb nog steeds een 36" Sony Wega bak, maar geniet inmiddels ook van een Super 7" tv én een Samsung PS50A756 Plasma, 50".

reply
0
P
Pulse
Feb 22, 2009

heb nu de samsung le40m87. erg tevreden mee.
Weet iemand hoe die pioneer kuro's zijn? Lijken me mooie dingen (mag ook wel natuurlijk voor dat geld)

reply
0
RW
Roger Weerts
Feb 22, 2009

Pulse;1537317 wrote: heb nu de samsung le40m87. erg tevreden mee.
Weet iemand hoe die pioneer kuro's zijn? Lijken me mooie dingen (mag ook wel natuurlijk voor dat geld)

Vraag mbt de Kuro's eens aan Claudio, die heeft er een van 60 of 62 inch.

Grt Roger.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 03, 2009

Roger Weerts;1537326 wrote: Vraag mbt de Kuro's eens aan Claudio, die heeft er een van 60 of 62 inch.

Grt Roger.

Jarenlang hadden mijn grote schermen altijd wel een paar minpuntjes t.g.v. de groote.
Dan was hij wel groot maar je leverde altijd wel wat in te ompzichte van de conventionele maten.
Deels had dat te maken met de vervangings ratio. (Van populaire maten kwamen sneller nieuwe types.)

Meestal waren ze toch wat minder scherp, was het contrast gewoon slecht.
Zwart was grijs en een grote blur.
Je zag bij satteliet of andere SD beelden altijd wel een soort motion blur, en sterke gradaties van kleur.
Bijv. de lucht was nooit egaal blauw, maar meer ringen van div.kleuren blauw, die nooit mooi overliepen.
En ze waren extreem duur!

Echter sinds ik mijn laatste Kuro, de PDP LX6090 zijn alle minpunten als sneeuw voor de zon verdwenen.
Dit is echt walhalla in schermen realm.

Zwart is zo zwart, dat ik de 2.35:1 balken echt helemaal niet meer zie.
Is er geen beeld, dan zie ik niet of hij aan of uit staat, los van het lampje.
En zwart is zo belangrijk voor een goed beeld.
Zwart is het canvas van bewegend beeld.
Is zwart niet goed dan is geeneen kleur goed.
Kijk je donkere scenes dan werd het een donker grijze massa.
Nu zie ik zoveel details in het zwart, zonder enige concessie.
Ik geniet erg echt met volle teugen van.
Cinemascope geeft nu echt een 2.35:1 effect, (size helps too)

Maar ook mijn UPC HDTV DVR geeft erg mooi beeld.
Sommige SD zenders lijken bijna wel HD zenders.
Ha.., tot je een echte HDzender opzet!

Uiteraard zijn ze vrij prijzig, maar vergeleken met voorheen nog maar een schijntje!
Maar nog steeds een flink bedrag uiteraard!

Mijn laatste drie schermen waren allemaal 60", dus de volgende, als die er al komt, moet echt een stuk groter! (6)
Maar voorlopig niet, ik heb deze net een half jaar.
Maar ik zou in geen geval kleiner meer willen!

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Mar 03, 2009

Claudio;1541712 wrote: Maar ik zou in geen geval kleiner meer willen!

Zei je vrouw dit maar........... :oops: :mrgreen:

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 03, 2009

Claudio;1541712 wrote:
Zwart is zo zwart, dat ik de 2.35:1 balken echt helemaal niet meer zie.
Is er geen beeld, dan zie ik niet of hij aan of uit staat, los van het lampje.
En zwart is zo belangrijk voor een goed beeld.
Zwart is het canvas van bewegend beeld.
Is zwart niet goed dan is geeneen kleur goed.
Kijk je donkere scenes dan werd het een donker grijze massa.
Nu zie ik zoveel details in het zwart, zonder enige concessie.
!

Mmmm, zwartkijker:mrgreen:

reply
0
R
Roadster
Feb 25, 2009

40 inch, en staat er idd niet bij :) Dus maar 42 inch gestemd

reply
0
T
TheLegacy
Mar 03, 2009

58" word de volgende

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 03, 2009

Sssst, nee mijn vriendin..., oops.., laat ik me toch weer verleiden (6)

reply
0
C
cedje
Lg 32lh4000
Mar 18, 2009

Hallo ik ben nieuw op dit forum.

Ik wil ook een nieuwe LCD tv aanschaffen, Het gaat dan ook om de 32LH4000. (nog maar bij 2 internetwinkels leverbaar).
dit vind ik een te mooi om waar te zijn verhaal met wat de tv allemaal kan en de vraag prijs.
Nu wil ik aan jullie vragen of ik iets over het hoofd heb gezien wat niet helemaal goed is.
de tv kost €599 en heeft de volgende specificaties::o:o

gr en geniet

Algemeen Kleur(en)
zwart/blauw Introductie model
2009
Afmetingen (H x B x D)
52,9 x 80,4 x
8,1 cm
Beeld Breedbeeld
Beelddiagonaal 81 cm
Helderheid
500 cd/m² Dynamisch contrast 80000 :1
LED-backlight
Resolutie 1920 x 1080 pixels Full HD
Een lcd televisie met een resolutie van 1920x1080 pixels wordt beschouwd als een volwaardig Full HD scherm. Reactiesnelheid
3 ms. 100Hz techniek. 24p

Horizontale kijkhoek
Horizontale kijkhoek
Maximale hoek waaronder u van links of rechts naar de tv kunt kijken. 178 ° Verticale kijkhoek 178 °
On Screen Display (OSD) geeft aan dat de verschillende instellingen van de televisie via een overzichtelijk menu op het televisiescherm gewijzigd kunnen worden. Zo is er tekstuele OSD en grafische OSD. Aantal analoge tuners 1
Digitale tuner
DVB-T Scherm in scherm
Ontvangstnorm
Mogelijke ontvangstnormen zijn PAL, SECAM, PALPLUS en NTSC. De standaard in Nederland is PAL. In Frankrijk wordt bijvoorbeeld hoofdzakelijk SECAM gehanteerd. NTSC-weergave is een eigenschap van een aantal videorecorders die videobanden kunnen weergeven, opgenomen volgens het NTSC-videosysteem. Dit systeem is gebruikelijk in ondermeer de VS en Japan. PAL, SECAM
Teletekst Teletekst
Aantal pagina's in geheugen 1000
Aansluitingen Aantal HDMI-ingangen
3 Componentingang
1 Scart-ingang
2 S-video ingang
USB DLNA
PC-ingang
PC-ingang
Een pc-ingang maakt het mogelijk om een computer aan te sluiten op een lcd televisie. Deze televisie kan dan als computerscherm gebruikt worden. VGA Hoofdtelefoon uitgang

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 18, 2009

Er staat overigens niet vermeld hoeveel hdmi ingangen hij heeft
Maar dat zijn er ook 3, heb ik opgezocht!

Overigens moet je niet al teveel letten op de specs, ondanks dat deze er gewoon goed uitzien.

Het gaat hoofdzakelijk om het beeld, en dat moet je zien en vergelijken.
Zeker in het geval van een LCD scherm.

Hier meer info (y)

reply
0
C
cedje
Mar 18, 2009

Okey bedankt voor je snelle reactie.

Maar wat zijn nou echt punten waar op je moet letten die zeer beslist niet laag mogen zijn?

Verder voor alle anderen mensen, Zijn er mensen die deze tv hebben besteld of al in huis hebben?

zo ja? wat zijn dat de + en - punten van deze tv

zo nee? Jammer.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 19, 2009

cedje;1548849 wrote: Okey bedankt voor je snelle reactie.

Maar wat zijn nou echt punten waar op je moet letten die zeer beslist niet laag mogen zijn? DE BEELDMAAT- 32inch is wel heel laag in punten:twisted:

Verder voor alle anderen mensen, Zijn er mensen die deze tv hebben besteld of al in huis hebben?

zo ja? wat zijn dat de + en - punten van deze tv

zo nee? Jammer.

Zie ook andere opmerkingen in dit Topic over de beeldmaat (y)

Waarom eigenlijk zo'n klein maatje?, zit je maar op 1,5 meter afstand en is hij bedoeld voor de slaapkamer of zo?

reply
0
C
cedje
Mar 20, 2009

ja precies hij komt op me slaap kamer, en me kamer is niet zo super groot vandaar
bedankt voor je reactie.

gr

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 18, 2009

Graag gedaan!

Uiteraard FullHD met 24p functie.
Bij LCD liefst LED backlight.
Let op kleuren contrast en zwartniveau!
Vooral zwart is zeer belangrijk en zonder SmartLEDbacklight zeer lastig bij LCD!
Recentere plasma's zijn veelal beter daarin!

Voor de rest is het gewoon heel persoonlijk!

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Mar 19, 2009

Heel leuk, full hd enz. maar vind je hem wel GROOT genoeg? :)

reply
0
OVD
Olivier vd D.
May 29, 2009

Momenteel kijk ik nog films op een zelfgemaakt 60 inch scherm waarop mijn wat verouderde Optoma Themescene H57 projector zijn werk laat zien. Het is een heel filmische projectie, maar mist echt zwartniveau, diepte en in mindere mate ook resolutie. Daarom heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik een Pioneer KRP-600M plasma-tv besteld (levering in augustus). Qua beeldoppervlak blijft alles dus gelijk, maar qua zwartniveau, kleuren en resolutie verwacht ik een enorme stap vooruit te maken. 2 a 3 jaar geleden zou ik hoogstwaarschijnlijk ontkend hebben ooit zo'n relatief hoog bedrag uit te geven voor een tv. En nog heb ik wel mijn twijfels of het nou wel allemaal echt nodig is. Maar goed, ik heb toch maar een einde gemaakt aan de twijfel door er een te bestellen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 29, 2009

Daar ga je geen spijt van krijgen.
Kwijldoekje gewenst! ;-)

reply
0
AK
Albert Kostwinder
May 29, 2009

Ik kan nu enkel mijn vrouw bijvallen. Kwijlen doe ik alleen als het echt groot is :mrgreen:

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 29, 2009

The hell with quantity, shoot for quality :mrgreen:

reply
0
AK
Albert Kostwinder
May 29, 2009

Inderdaad just for the quality. Een kuro voor in de woonkamer en een Jvc hd750 voor het echte werk in de prive bios....:mrgreen:

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
May 29, 2009

Albert Kostwinder;1578441 wrote: Inderdaad just for the quality. Een kuro voor in de woonkamer en een Jvc hd750 voor het echte werk in de prive bios....:mrgreen:

Mmm, ja voor de kwaliteit, de slaapkamer 50inch HD ready vervangen voor een Full HD van 55inch. Dacht, kom op laten we er effe ééntje halen, maar de dozen waarin die TV'tjes zitten zijn toch best wel muiterig. Dat pastte toch effe niet door de 5e deur en ook met alles plat had het niet echt gepast. Gelukkig was het mooi weer:mrgreen:

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 29, 2009

DVDProfilersFilmgek;1578525 wrote: Mmm, ja voor de kwaliteit, de slaapkamer 50inch HD ready vervangen voor een Full HD van 55inch. Dacht, kom op laten we er effe ééntje halen, maar de dozen waarin die TV'tjes zitten zijn toch best wel muiterig. Dat pastte toch effe niet door de 5e deur en ook met alles plat had het niet echt gepast. Gelukkig was het mooi weer:mrgreen:

Ja die dozen zijn minstens zo imposant!
Maar om hem nou op je dak te leggen.(6)
Veel plezier met je aankoop (y)

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
May 29, 2009

Claudio;1578544 wrote: Ja die dozen zijn minstens zo imposant!
Maar om hem nou op je dak te leggen.(6)
Veel plezier met je aankoop (y)

Dank je, ik heb hem zien spelen en daar gaan we echt plezier aan beleven, daar verbleekt m'n 55inch in de woonkamer toch wel een beetje bij, maar dat was te verwachten, projectie TV is heel mooi, maar de techniek heeft ondertussen niet stilgestaan.(y)

Op het dak zitten 2 dakdragers, met 5 touwtjes zat hij wel aardig geborgd, al was ik wel bezorgt om mijn knoopkunst, die is niet echt geweldig. :shock:
Er was veel file, mooi weer, droog en weinig wind en zo kon ik redelijk rustig de bijna 50km afstand met een max gangetje van 70km overbruggen, toen we thuis kwamen lag hij nog steeds op het dak. We hadden wel veel bekijks, er werd veel gelachen, zoiets van nou het zou mij benieuwen of ie het gaat halen, nou hij heeft het gehaald en hij doet het perfect:mrgreen:

reply
0
D
Denonfreaker
Jun 19, 2018

32 inch groot zat in 15m2

reply
0
A
Atmos
Jun 20, 2018

Heb nu een 55 inch Samsung , 4K....Volgende zal een OLED 65 Inch worden denk ik...

reply
0