Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
T
theThinWhiteDuke
Vraag mbt afspeelbaarheid andere regio's in de toekomst
Dec 08, 2008

Nav een discussie die ik laatst had met een vriend van me: Ik heb (net zoals velen hier) behoorlijk veel import DVDs. Met name regio 1, omdat sommige uitgaves daar beter zijn of omdat de film alleen daar verschenen is. Nu is het zo dat de DVD spelers hier vaak alleen R2 af kunnen spelen, maar dat ze simpel regiovrij te maken zijn dmv een cijfercode intoetsen op de afstandsbediening. Mijn vraag: zullen er in de toekomst (5, 10, 15+ jaar) nog steeds DVD spelers te koop zijn die regiovrij te maken zijn? En: ik heb geen verstand van Blu-ray spelers, maar zijn deze ook simpel regiovrij te maken voor je regio 1 DVDs? Alvast bedankt!

PH
Patrick van den Hul
Dec 08, 2008

Er zijn zat DVD-spelers die regiovrij te maken zijn en ik zie geen reden waarom dat zou veranderen.

Blu-ray spelers zijn nog niet echt regiovrij te krijgen, behalve voor een forse meerprijs, waarvoor bepaalde winkels het ding hardwarematig aanpassen.
Het lijkt me echter dat naarmate blu-ray langer bestaat en de nieuwe generaties spelers komen, er ook vroeg of laat een regiovrijmodel zal komen en/of een model dat gemakkelijk regiovrij te maken is.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Dec 09, 2008

Patrick van den Hul;1497642 wrote: Er zijn zat DVD-speler die regiovrij te maken zijn en ik zie geen reden waarom dat zou veranderen.

accoord, maar zijn er over pakweg 10-15 jaar nog wel DVD spelers te koop?

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 09, 2008

theThinWhiteDuke;1498116 wrote: accoord, maar zijn er over pakweg 10-15 jaar nog wel DVD spelers te koop?

Nee, dan koop je een ultra hd speler die blu ray en dvd prima kan afspelen.. :)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Dec 09, 2008

Albert Kostwinder;1498124 wrote: Nee, dan koop je een ultra hd speler die blu ray en dvd prima kan afspelen.. :)

....en die dus alleen voor een hoop knaken regiovrij te maken is.
De toekomst zal t uitwijzen denk ik.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 09, 2008

theThinWhiteDuke;1498172 wrote: ....en die dus alleen voor een hoop knaken regiovrij te maken is.
De toekomst zal t uitwijzen denk ik.

Je kunt nu natuurlijk ook voor weinig een regiovrije dvd speler kopen en die over 15 jaar pas open maken....:p

Maar joh, dan is Star Wars al lang op blu ray..... ;)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Dec 09, 2008

theThinWhiteDuke;1498116 wrote: accoord, maar zijn er over pakweg 10-15 jaar nog wel DVD spelers te koop?

Op marktplaats geheid, onder de antiek categorie :mrgreen:

Als we enigszins op het verleden kunnen afgaan dan is het antwoord natuurlijk NEE. Dan is de opvolger van blu-ray waarschijnlijk zelfs al toe aan de introductie (of in ieder geval ver in ontwikkeling).

Laten we maar wel met zn allen hopen dat spelers nog lange tijd backwards compatible blijven, daar ga ik eerlijk gezegd wel van uit. Zeker gezien het gelijke formaat. Videobanden krijg je niet in een DVD-speler, maar DVD's krijg je wel in dezelfde tray als de blu-rays in een blu-ray speler. De opvolger van blu-ray wordt waarschijnlijk ook weer een schijfje.

reply
0
B
BrianB
Dec 09, 2008

Ik denk het ook. Was het niet al zo dat bij sommige BR-spelers het dvd-gedeelte al regiovrij te krijgen was? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had. In ieder geval zal ook Blu-Ray vast en zeker gemakkelijker regiovrij te krijgen zijn in de toekomst.

reply
0