Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Kalibraties
AO
Arnold van Oostrum
ISF kalibratie regio Den Bosch
Dec 16, 2008

Schrijf je hier in voor een ISF kalibratie in regio Den Bosch. Bij drie kalibraties opdrachten of meer wordt een datum gepland.

HG
Hendry Gerritsen
Jan 03, 2009

Hoi Arnold,

Ik woon in Nijmegen (ligt op weg naar Den Bosch...). Mag ik me inschrijven voor deze ronde?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jan 03, 2009

Uiteraard ;-)

Mail me op [EMAIL="info@kalibravo"]info@kalibravo[/EMAIL] dan je gegevens, met o.a. merk/type scherm dat je hebt.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Feb 07, 2009

Aanmelding via mail ontvangen.

reply
0
D
DJR
Mar 23, 2009

Hallo Arnold,

Ik heb de afgelopen twee uur een beetje rond gekeken op internet omtrent ISF Kalibratie en ben nu echt reuze benieuwd geworden!

Ik woon zelf in Den Bosch dus ik hoop dat er nog meer mensen in deze regio zijn die hun TV willen laten kalibreren. Als er genoeg animo is denk je dat je dan nog deze kant opkomt?

reply
0
V
Valderama
Mar 23, 2009

Ik woon in Oss en ben aan het twijfelen of ik het geld er voor over heb om mijn tv te laten kalibreren. Die 195€ vind ik wel aardig wat namelijk.

Momenteel heb ik op mijn tv (le40a656) instellingen over genomen van iemand die op het avforum zeer actief is en die veel mensen nu ook gebruiken. Heb ook de allerlaatste firmware draaien.

Hier en daar ben ik zelf nog een beetje aan het spelen met wat settings en toch niet 100% tevreden maar vind de prijs drempel op dit moment nog te hoog om er direct voor te gaan.

Zijn er al meerdere 656 schermen gekalibreerd en waren de resultaten aanzienlijk?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Mar 24, 2009

Het is al vaker gezegd, instellingen overnemen van andere users op internet is niet direct aan te bevelen. Het zal je beeld zeker veranderen en vaak ook nog wel in positieve zin. Maar ik ben nog nooit twee dezelfde schermen tegengekomen, die na kalibratie exact dezelfde instellingen hebben. Het feit dat je zelf al aangeeft nog steeds te 'spelen' met de instellingen zegt al genoeg.
Een groot voordeel van een ISF kalibatie is dat je daarna de rust om hebt van het 'perfecte' plaatje te genieten, zonder de neiging te hebben wederom met de instellingen te moeten gaan 'spelen'.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Mar 29, 2009

DJR;1551114 wrote: Ik woon zelf in Den Bosch dus ik hoop dat er nog meer mensen in deze regio zijn die hun TV willen laten kalibreren. Als er genoeg animo is denk je dat je dan nog deze kant opkomt?
Uiteraard. Mail me je gegevens maar op [EMAIL="info@kalibravo.nl"]info@kalibravo.nl[/EMAIL], dan noteer ik je alvast in ons opdrachtenboek.

reply
0
D
DJR
Mar 30, 2009

Arnold van Oostrum;1553928 wrote: Uiteraard. Mail me je gegevens maar op [EMAIL="info@kalibravo.nl"]info@kalibravo.nl[/EMAIL], dan noteer ik je alvast in ons opdrachtenboek.

Zou ik heel graag doen maar eerst nog even een vraagje; ik heb de Sony KDL46W4000 en er schijnt wat moeite te zijn met het kalibreren van de W serie van Sony klopt dit? Er is iets in het menu weggelaten waardoor de D65 greyscale kalibratie heel moeilijk (of niet?) te doen is...

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Mar 30, 2009

Ik heb een W4500 onder handen gehad en vermoedelijk is de W4000 hetzelfde. De instellingen voor de witbalans zitten in een verborgen servicemenu. Het is inderdaad een uitermate lastig karwei om hier de juiste instelling te vinden, door de vreemde wijze waarop Sony deze optie geïmplementeerd heeft. Het afregelen kost daardoor vrij veel tijd en geduld.

reply
0