Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
G
googlefreakje
Sony kdl-40x4500 + gigaworks s750
Dec 21, 2008

Hey, ik heb al een tijdje de gigaworks s750 van creative en zou nu graag een sony x4500 aanschaffen. Beiden beschikken over een optische verbinding (tv = uitgan, en boxen = ingang). Nu is mijn vraag, als ik op mijn tv verschillen 7.1 geluidsbronnen via hdmi aansluit, kan ik dan via mijn boxen 7.1 geluid ontvangen, en worden de ongebouwde boxen ook gebruikt? Bye Googlefreakje

MH
Michael Hamers
Dec 21, 2008

googlefreakje;1505899 wrote: Hey,

ik heb al een tijdje de gigaworks s750 van creative en zou nu graag een sony x4500 aanschaffen.
Beiden beschikken over een optische verbinding (tv = uitgan, en boxen = ingang).
Nu is mijn vraag, als ik op mijn tv verschillen 7.1 geluidsbronnen via hdmi aansluit, kan ik dan via mijn boxen 7.1 geluid ontvangen, en worden de ongebouwde boxen ook gebruikt?

Bye
Googlefreakje

Als je bijvoorbeeld een Blu-Ray speler op de HDMI poort aansluit dan stuurt de tv het geluid door over de optische uitgang naar je speakerset. Het apparaat wat je op de HDMI poort aansluit moet wel geluid over HDMI uitsturen uiteraard. Volgens mij kun je bij de X4500 afzonderlijk de speakers van de tv zelf uitschakelen. Ik heb komende week de W4500 en daar kan het volgens de gebruikershandleiding (ja die heb ik idd al doorgenomen ;)) wel bij. Volgens mkij heeft de Gigaworks S750 ook analoge ingangen dus zou je ook een Blu-Ray speler met analoge uitgangen aan kunnen sluiten om van echt 7.1 geluid te genieten.

reply
0
G
googlefreakje
Dec 21, 2008

Die 2de optie gaat niet bij mij, want naast een blu-ray speler heb ik ook nog een game-pc en digitale-tv-setup-box aan m'n tv hangen. Wat bedoel je trouwens met ECHT hd-geluid? Is er een verschil in kwaliteit als je de speakers aan de tv hangt of rechtstreeks aan de blu-ray speler?

reply
0
MH
Michael Hamers
Dec 21, 2008

googlefreakje;1505980 wrote: Die 2de optie gaat niet bij mij, want naast een blu-ray speler heb ik ook nog een game-pc en digitale-tv-setup-box aan m'n tv hangen. Wat bedoel je trouwens met ECHT hd-geluid? Is er een verschil in kwaliteit als je de speakers aan de tv hangt of rechtstreeks aan de blu-ray speler?

Als je je speakers aan de tv aansluit dan zal je tv 'gewoon' Dolby 5.1 en/of DTS 5.1 weergeven/doorsturen naar je speakers. Als je een Blu-Ray speler met analoge uitgangen hebt en evt. ook analoog dus aan kan sluiten dan zal de Blu-Ray speler de nieuwe bestandsformaten analoog uisturen. Zoals Dolby TrueHD en DTS Master Audio. Ik heb zelf de BDP-S550 van Sony aangeschaft en die stuurt die nieuwe bestandsformaten direct analoog uit. Sluit je de Blu-Ray speler via de tv aan dan zal het geluid gedownsampeld worden naar de relatief oudere bestandsformaten.
Nou betwijfel ik uberhaupt of je verschil zult horen op een computer-speakersetje, maar toch.

reply
0
G
googlefreakje
Dec 21, 2008

Michael H;1506020 wrote: Als je je speakers aan de tv aansluit dan zal je tv 'gewoon' Dolby 5.1 en/of DTS 5.1 weergeven/doorsturen naar je speakers. Als je een Blu-Ray speler met analoge uitgangen hebt en evt. ook analoog dus aan kan sluiten dan zal de Blu-Ray speler de nieuwe bestandsformaten analoog uisturen. Zoals Dolby TrueHD en DTS Master Audio. Ik heb zelf de BDP-S550 van Sony aangeschaft en die stuurt die nieuwe bestandsformaten direct analoog uit. Sluit je de Blu-Ray speler via de tv aan dan zal het geluid gedownsampeld worden naar de relatief oudere bestandsformaten.
Nou betwijfel ik uberhaupt of je verschil zult horen op een computer-speakersetje, maar toch.

en als je je speakers analoog aansluit op de blu-ray speler, hoe kan je dan nog geluid ontvangen van bv. je setup-box van je digitale tv?
Verder heb ik ook ergens gelezen dat de tv's van sony een vertraging hebben t.o.v. het geluid, heb jij daar last van? (lees: als je je tv eenmaal hebt, verwacht je dat je last gaat hebben?)

reply
0
MH
Michael Hamers
Dec 21, 2008

googlefreakje;1506037 wrote: en als je je speakers analoog aansluit op de blu-ray speler, hoe kan je dan nog geluid ontvangen van bv. je setup-box van je digitale tv?
Verder heb ik ook ergens gelezen dat de tv's van sony een vertraging hebben t.o.v. het geluid, heb jij daar last van? (lees: als je je tv eenmaal hebt, verwacht je dat je last gaat hebben?)

Je digi tv ontvanger zou je met het geluid wél door kunnen lussen via de tv naar de luidsprekers. De ontvanger die ik zelf heb is optisch aangesloten aan mijn receiver.

Wat betreft vertraging in het geluid... ik heb er nog niets over vernomen in diverse tests op internet. En anders pas ik gewoon de AV-Sync toe op mijn receiver of Blu-Ray speler.

Feit is en blijft dat, hoe meer digitale beeldverbeteraars je aanzet in de tv hoe meer je tv moet rekenen en dus kan er daardoor vertraging in het beeld optreden waardoor beeld en geluid niet meer gelijk lopen. Maar om definitief antwoord te kunnen geven op die vraag zul je moeten wachten tot over een weekje ongeveer. Alhoewel ik dan denk ik weinig op dit forum rondhang omdat ik Blu-Rays moet kijken ;)

reply
0
G
googlefreakje
Dec 21, 2008

Eigenlijk was ik aan het twijfelen aan de Onkyo TX-SR806EB 7.1 A/V-Receiver toen ik opeens dacht dat ik mssn mijn s750's kon gebruiken, maar waarschijnlijk ga ik toch voor de receiver. Deze onkyo is thx ultra 2 gecertificeerd, dus welke boxen raden jullie me aan?
Het mag een setje zijn (liefst 7.1 om te genieten van blu-ray) , maar het mag ook een samenstelling zijn van meerdere speakers. Zo mogen wel iets kosten, maar niet meer dan 750 euro in totaal (liefst) en ook niet zo kleine prutsdinkjes waar geen kwaliteit uit komt. Gewoon boxen die bij die receiver passen.

reply
0
MH
Michael Hamers
Dec 21, 2008

googlefreakje;1506087 wrote: Eigenlijk was ik aan het twijfelen aan de Onkyo TX-SR806EB 7.1 A/V-Receiver toen ik opeens dacht dat ik mssn mijn s750's kon gebruiken, maar waarschijnlijk ga ik toch voor de receiver. Deze onkyo is thx ultra 2 gecertificeerd, dus welke boxen raden jullie me aan?
Het mag een setje zijn (liefst 7.1 om te genieten van blu-ray) , maar het mag ook een samenstelling zijn van meerdere speakers. Zo mogen wel iets kosten, maar niet meer dan 750 euro in totaal (liefst) en ook niet zo kleine prutsdinkjes waar geen kwaliteit uit komt. Gewoon boxen die bij die receiver passen.

Waarom niet gewoon de TX-SR606? Die ondersteund ook alle nieuwe formaten en voor een stuk minder geld. De helft van het forum hier heeft em volgens mij ;) Dat THX certificaat stelt niets voor.

Wat speakers betreft zou ik het zoveel mogelijk bij 1 merk houden. Dit om het geluidsbeeld zoveel mogelijk hetzelfde te houden. Ik heb zelf budget speakers van het merk Eltax. Was voor 5 speakers maar 180 euro dus dat kon ik niet laten liggen natuurlijk. Ik ben er nu erg tevreden over. Het is maar net wat je wilt. Ik zou als ik jou was gewoon eens naar de plaatselijke audioboer gaan, vertel hem wat je budget is en ga gewoon wat speakers beluisteren in combinatie met de juiste receiver. En als je voor de 606 gaat heb je meer geld over voor speakers. Want een goede subwoofer kost al erg veel geld.

Mijn eerstvolgende aanschaf binnen mijn HT zal ook een nieuwe receiver worden en ik zat te denken aan de TX-SR606. Zoek maar eens op het forum naar gebruikerservaringen.

reply
0
G
googlefreakje
Dec 21, 2008

Heeft er iemand ervaringen met HT-S9100THX van Onkyo?
;is namelijk een receiver en luidspeakers in een voor een mooie prijs
maar biedt het ook kwali?

reply
0
G
googlefreakje
Dec 22, 2008

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=63723&page=2&highlight=HT-S9100THX
heb de zoekfunctie van dit forum ontdekt xD
ik denk dat ik voor die set ga(y)

reply
0