Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
TG
The Gr8oNe
Slotje graag
Jan 03, 2009

Even een vraagje over mijn subwoofer het is een Boston Acoustics. Ik merkte een irritante gebuzz op van de sub wanneer deze aanstond, dus had hem terug gestuurd en weer een nieuwe voor terug gekregen. Maar probleem was er nog steeds, naar even wat rond gesurft te hebben op google en oorzaken gevonden en enkele uitgeprobeerd. Het gebuzz is weg gegaan naar dat ik pootjes onder de subwoofer er af had gehaald. Nu is mijn vraag kan het verwijderen van de pootjes problemen veroorzaken of de sub hierdoor defect raken ?. Het zit er nu uit zoals onderstaande 2 foto's, [IMG]http://img222.imageshack.us/img222/9079/cimg1181ni0.jpg[/IMG] [IMG]http://img66.imageshack.us/img66/5849/cimg1180ze4.jpg[/IMG]

AD
Alexander D
Jan 03, 2009

Het is een down firing sub (dus de woofer aan de onderkant) dan heeft die dus ruimte nodig om het geluid kwijt te kunnen. Plat op de grond zetten lijkt me niet echt gezond (al zal dat misschien nog meevallen) maar vooral slecht klinken.

reply
0
MH
Michael Hamers
Jan 03, 2009

Die pootjes zitten eronder om meer speling te krijgen tussen de vloer en de subwoofer. Waardoor je de zoem niet meer hoort is gewoonweg te wijten aan het feit dat het geluid gedempt wordt omdat er gewoon geen ruimte meer is tussen de sub en de vloer. Of je sub hier echt door kapot kan gaan weet ik niet, maar ik denk dat ie behoorlijk gaat stuiteren als je de pootjes eronderuit laat.

Zoemt de sub al zonder signaalkabel eraan? Zit ie op een geaard stopcontact? Staan er dimmers of andere apparaten in de buurt die de storing kunnen veroorzaken? Dat zijn zaken waar je naar op zoek moet. Ik zou de pootjes weer netjes terugschroeven.

reply
0
TG
The Gr8oNe
Jan 05, 2009

Michael H;1512339 wrote:

Zoemt de sub al zonder signaalkabel eraan? Zit ie op een geaard stopcontact? Staan er dimmers of andere apparaten in de buurt die de storing kunnen veroorzaken? Dat zijn zaken waar je naar op zoek moet. Ik zou de pootjes weer netjes terugschroeven.

Heb de pootjes weer terug geplaatst.

Gezoem blijft ook zonder kabel, zit al op geaard stopcontact, dimmers allemaal uitgeschakeld en alles wat in de gehele woning aan de stopcontact zit er af gegooid, maar buzz blijft gewoon en ook de tvkabel dat uit de grond komt ontkoppelt maar heeft ook niet geholpen.

Geloof dat ik nu bijna alles heb geprobeerd maar geef het dus maar op :).

Maar iemand hier die een soort gelijk probleem heeft/gehad ?.

reply
0