Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Settop boxen
C
Catherina
Aansluitingen voor het VHS kopieren naar harddiscrecorder
Feb 10, 2009

Ik wil vhs banden kopieren naar mijn harddisc dvdrecorder. Een aantal jaren geleden heb ik dit eerder gedaan maar wegens omstandigheden is de aansluiting destijds ongedaan gemaakt. Helaas krijg ik de juiste aansluiting niet meer voor elkaar. De vhs recorder speelt wel af, maar zodra ik de dvd recorder aanzet overruled hij de videorecorder en kan ik niet opnemen. Waarschijnlijk zit een aansluiting niet goed. De aansluitingen die ik gemaakt heb zijn: Scartkabel van JVC TV (EX1) naar AV1 van Pioneer dvdrecorder, scartkabel van DVD A2 naar JVC Videorecorder AV1, antenne vanuit wandcontactdoos naar video en een antenne kabel van de tv naar dvd. Kan iemand me helpen en zeggen wat ik verkeerd doe? Catherina

D
DVDProfilersFilmgek
Feb 10, 2009

Catherina;1531988 wrote: Ik wil vhs banden kopieren naar mijn harddisc dvdrecorder. Een aantal jaren geleden heb ik dit eerder gedaan maar wegens omstandigheden is de aansluiting destijds ongedaan gemaakt. Helaas krijg ik de juiste aansluiting niet meer voor elkaar. De vhs recorder speelt wel af, maar zodra ik de dvd recorder aanzet overruled hij de videorecorder en kan ik niet opnemen. Waarschijnlijk zit een aansluiting niet goed.
De aansluitingen die ik gemaakt heb zijn: Scartkabel van JVC TV (EX1) naar AV1 van Pioneer dvdrecorder, scartkabel van DVD A2 naar JVC Videorecorder AV1, antenne vanuit wandcontactdoos naar video en een antenne kabel van de tv naar dvd.
Kan iemand me helpen en zeggen wat ik verkeerd doe?

Catherina

Onvoorstelbaar warrig verhaal.(y)

Antenne kabel uit muur naar VCR, van VCR naar HDD recorder en van HDD recorder naar TV zou de goede volgorde moeten zijn.

Scartkabel van VCR naar HDD recorder. Scartkabel van HDD naar TV.

De moeilijkheid is de juiste uit en ingangen van de recorders te vinden. Recorders hebben scartaansluitingen die bedoeld zijn om een signaal te ontvangen en ze hebben een scartaansluiting die bedoeld is om een signaal mee te versturen, zorg dat je de juiste uitgangen en ingangen gebruikt. Scart uitgang van de VCR naar de scartingang van de HDD en van de HDD uitgang naar een TV ingang.

Moet lukken zo, maar als je voorbespeelde banden wilt opnemen naar de HDD dan kan dat wel eens niet lukken door copyprotection, als het zelfopgenomen spul is moet het zo wel lukken. Je speelt de tape af, zet de HDD op de ingang waarop de VCR is aangesloten en je moet op kunnen nemen(y)

reply
0
C
Catherina
Feb 14, 2009

Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels gelukt beeld te krijgen, helaas nog wat onzuiver maar dat moet ik nog even goed instellen.
Sorry voor het warrige verhaal, maar je hebt het uiteindelijk wel goed begrepen.

Catherina

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 14, 2009

Catherina;1533926 wrote: Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels gelukt beeld te krijgen, helaas nog wat onzuiver maar dat moet ik nog even goed instellen.
Sorry voor het warrige verhaal, maar je hebt het uiteindelijk wel goed begrepen.

Catherina

Dank voor je Berichtje.(y)

Graag gedaan.

reply
0