Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Blu-ray Disc Recensies
AM
Alexander de Mol
Bank Job, The [Blu-ray Disc]
Feb 12, 2009

Bank Job, The Jason Statham op z’n best in de verfilming van de “1971 Baker Street Robbery” Lees dit artikel

G
Gandalf25
Feb 12, 2009

Dit vind ik een goede film het geluid klinkt zeker goed heb echt genoten
dat doe ik niet zo snel meer

reply
0
HB
Hayko de Boer
Feb 14, 2009

Dit is 1 van de films die ik waarschijnlijk voor de volle mep ga halen ipv te wachten.

Vanmiddag eens kijken wat de lokale Mediamarkt nu weer voor gekke prijzen hanteert.

reply
0
B
Bigbro
Feb 23, 2009

Dit is de 2e bluray die ik heb gekocht van Dutch Film Works. Een ander, Rambo 4 had ik gekregen. Daar was ik al gewaarschuwd, het beeld stottert en bibbert aan alle kanten. Daarop 24p uitgeschakeld. Daar wordt het iets beter van. Ik werk met een Pioneer lx608d scherm en een Pannasonic BD55. Met geen enkele maatschappij problemen, behalve met DFW. Ben ik gek? Ben ik de enige die dit ervaart?

Bigbro

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Feb 23, 2009

Bigbro;1537984 wrote: Dit is de 2e bluray die ik heb gekocht van Dutch Film Works. Een ander, Rambo 4 had ik gekregen. Daar was ik al gewaarschuwd, het beeld stottert en bibbert aan alle kanten. Daarop 24p uitgeschakeld. Daar wordt het iets beter van. Ik werk met een Pioneer lx608d scherm en een Pannasonic BD55. Met geen enkele maatschappij problemen, behalve met DFW. Ben ik gek? Ben ik de enige die dit ervaart?

Bigbro

Heb je de laatste firmware update van de BD55 al geïnstalleerd. Daarmee is dat probleem nl opgelost. BD55 heeft nu versie 1.3 als firmware, zie hier voor instructies:
http://panasonic.jp/support/global/cs/bd/download/bd55/bd55_euro.html

reply
0
B
Bigbro
Feb 23, 2009

Arnold van Oostrum;1537993 wrote: Heb je de laatste firmware update van de BD55 al geïnstalleerd. Daarmee is dat probleem nl opgelost. BD55 heeft nu versie 1.3 als firmware, zie hier voor instructies:

Dank je voor de info. Dat zal ik doen, maar eh waarom is dit alleen met films van DFW?

reply
0
B
Bigbro
Feb 23, 2009

Arnold van Oostrum;1537993 wrote: Heb je de laatste firmware update van de BD55 al geïnstalleerd. Daarmee is dat probleem nl opgelost. BD55 heeft nu versie 1.3 als firmware, zie hier voor instructies:

Europese versie gedownload. Versie die ik heb is 1.0. Dit is versie 1.3. Vervolgens updateschijfje erin gestopt. Nu geeft hij de melding unsupport. Volgens de gebruiksaanwijzing betekent dit dat een update niet nodig is. Enig idee?

Groet
Bigbro:confused:

reply
0
B
Bigbro
Feb 23, 2009

Ik werk met Windows Vista. Ligt daar misschien de oorzaak?

reply
0
B
Bigbro
geen analoge volumeoutput regelbaar na swversie 1.3
Mar 16, 2009

Arnold,

Ik heb inmiddels de update geinstalleerd. Het beeld is nu goed bij de genoemde films en in het algemeen er ook op vooruit gegaan. Ik kom er nu echter achter dat de volumeoutput voor analoge geluidsoutput niet meer in te stellen is in het menu. Weliswaar kun je aangeven dat het lager/hoger moet, maar de testtoon die je daarvoor gebruikt zou daarop moeten reageren. Dit gebeurt echter niet .Heb jij dit ook?:confused:

reply
0
WB
Willy B.
Feb 23, 2009

Bigbro;1537984 wrote: Dit is de 2e bluray die ik heb gekocht van Dutch Film Works. Een ander, Rambo 4 had ik gekregen. Daar was ik al gewaarschuwd, het beeld stottert en bibbert aan alle kanten. Daarop 24p uitgeschakeld. Daar wordt het iets beter van. Ik werk met een Pioneer lx608d scherm en een Pannasonic BD55. Met geen enkele maatschappij problemen, behalve met DFW. Ben ik gek? Ben ik de enige die dit ervaart?

Bigbro

Ik heb ook rambo op blu-ray staat op 24p en van stotteren heb ik geene last perfect beeld.

reply
0
N
Nyarlathotep
Feb 23, 2009

Misschien dat je de cd moet "finalizen" inderdaad. Ik weet niet of Vista danwel XP dat standaard doet na het branden. Ik zou even de handleiding van je BR speler erbij pakken...

reply
0
-
-Jaap-
Feb 23, 2009

Bij mij deed ie het ook niet, toen ik 'm gebrand had met de Vista brandfunctie, op mijn laptop.
Toen heb ik het even op onze oude PC geprobeerd met Nero 6, dat werkte prima.

reply
0
B
Bigbro
Feb 23, 2009

-Jaap-;1538069 wrote: Bij mij deed ie het ook niet, toen ik 'm gebrand had met de Vista brandfunctie, op mijn laptop.
Toen heb ik het even op onze oude PC geprobeerd met Nero 6, dat werkte prima.

Ik neem aan dat die oude PC een XP besturing heeft. Ga morgen wel wat regelen. Bedankt.

reply
0
B
Bigbro
bluray van DFW wel 24p?(dus te vertalen naar 72hz)
Feb 27, 2009

Bigbro;1538144 wrote: Ik neem aan dat die oude PC een XP besturing heeft. Ga morgen wel wat regelen. Bedankt.

In verband met grote drukte kom ik morgen pas toe aan het branden van de firmware op een schijfje, via een XPsysteem. Maar ik heb nog wel een andere vraag:

Hoe kan het dat voor de schijfjes van DFW dit noodzakelijk is. Bij de overigens prima reviews, wordt nooit gemeld dat de film er met 24p op staat.......Ik blijf vermoeden dat DFW gewoon dvd's upscaled en die vervolgens op bluray plakt. Wie kan mij overtuigen van het tegendeel?

Groet,
Bigbro

reply
0
-
-Jaap-
Feb 27, 2009

Dat is lariekoek, dat zou je zelfs meteen zien op een 720p screenshot.
Ik heb zelf momenteel maar 1 DFW BD, 3:10 to Yuma, die is echt fantastisch, prachtig filmisch beeld en zeer gedetailleerd geluid, keurig 1080p/24 en DTS-HD MA.

Het is wel zo dat sommige BD's van hen gebruik maken van matige 1080i masters, maar opgepompte DVD's zijn het zeker niet.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Feb 27, 2009

-Jaap-;1540000 wrote: Het is wel zo dat sommige BD's van hen gebruik maken van matige 1080i masters, maar opgepompte DVD's zijn het zeker niet.
Dat was inderdaad met de eerste 'wave' Blu-ray titels van het label.

reply
0
B
BrianB
Feb 28, 2009

Bigbro;1539969 wrote: In verband met grote drukte kom ik morgen pas toe aan het branden van de firmware op een schijfje, via een XPsysteem. Maar ik heb nog wel een andere vraag:

Hoe kan het dat voor de schijfjes van DFW dit noodzakelijk is. Bij de overigens prima reviews, wordt nooit gemeld dat de film er met 24p op staat.......Ik blijf vermoeden dat DFW gewoon dvd's upscaled en die vervolgens op bluray plakt. Wie kan mij overtuigen van het tegendeel?

Groet,
Bigbro

Omdat films op Blu-Ray altijd in 24p erop staan.

reply
0
B
Bigbro
Feb 28, 2009

Ik ga zometeen een nieuwe poging doen om de nieuwe software op de speler te krijgen. Bedankt voor jullie reacties. 3:10 to Yuma heb ik met opet (nog) niet gekocht ivm dit probleem . Bij Rambo4 is het vreselijk, evenals bij the Bankjob.

Het feit dat DFW blurays uitbrengt met 1080i is natuurlijk op zijn zachtst gezegd niet netjes.

Tot straks.
Bigbro

reply
0
B
Bigbro
Feb 28, 2009

Arnold en de anderen,

Inmiddels de softwareupdate geinstalleerd. Lag inderdaad aan Vista, of aan de player, het is maar hoe je het bekijkt. In ieder geval draaien nu ook de films van DFW goed. Bovendien zijn ze 24p. Mijn vermoeden was dus onjuist. Vraag me wel nog steeds af waar het verschil zit waarom deze update nodig was.

Verder heb ik de indruk dat het totale beeld iets donkerder is geworden. Vinden jullie dit ook?

Groet
Bigbro

reply
0
LS
luyckfasseel stefan
Feb 28, 2009

deze films spelen bij mij perfect af, zowel via de bd-p1500 als via de bd-p2500, beiden in 24fps, je moet wel nakijken of je hdmi kabel wel adequaat is voor deze opstelling, heb zelf reeds vele kabels getest en moet toegeven dat er een heleboel kabels op de markt zijn die voor judder zorgen in 24fps.

reply
0
B
Bigbro
Feb 28, 2009

luyckfasseel stefan;1540208 wrote: deze films spelen bij mij perfect af, zowel via de bd-p1500 als via de bd-p2500, beiden in 24fps, je moet wel nakijken of je hdmi kabel wel adequaat is voor deze opstelling, heb zelf reeds vele kabels getest en moet toegeven dat er een heleboel kabels op de markt zijn die voor judder zorgen in 24fps.

Bedankt voor het meedenken. Ik werk met de Ixos XHT658. Deze heeft alles in huis. In mijn geval is het dus goed. Ik heb alleen echt de indruk dat het beeld iets donkerder is geworden. Niet dat dit erg is hoor. De beeldinstellingen zijn niet gewijzigd.

reply
0
-
-Jaap-
Feb 28, 2009

Ik kijk zelf op 720p/60 en ik heb laatst ''3:10 to Yuma'' van DFW gekeken met firmware 1.1, dat ging in ieder geval perfect.
Maar het probleem was kennelijk enkel met 24p.
Inmiddels staat firmware 1.3 op de speler, zoals ik al verteld had.

@Bigbro: The Bank Job, 3:10 to Yuma en Rambo 4 zijn allemaal keurig 1080p/24, voor alle duidelijkheid.

reply
0
B
Bigbro
Feb 28, 2009

-Jaap-;1540304 wrote: Ik kijk zelf op 720p/60 en ik heb laatst ''3:10 to Yuma'' van DFW gekeken met firmware 1.1, dat ging in ieder geval perfect.
Maar het probleem was kennelijk enkel met 24p.
Inmiddels staat firmware 1.3 op de speler, zoals ik al verteld had.

@Bigbro: The Bank Job, 3:10 to Yuma en Rambo 4 zijn allemaal keurig 1080p/24, voor alle duidelijkheid.

Ik ga vanmiddag the hunting party en Yuma halen. Ik heb nog wat tegoedbonnen.
Groet,

Bigbro

reply
0
B
Bigbro
Feb 28, 2009

Vanavond gezien. Leuke film. Beeldkwaliteit vind ik van matig dvdniveau. Wanneer je dit vergelijkt met the fifth element of the matrix is er een wereld van verschil. Hopelijk ziet the hunting party er beter uit.

reply
0
B
Bigbro
Mar 01, 2009

Bigbro;1540496 wrote: Vanavond gezien. Leuke film. Beeldkwaliteit vind ik van matig dvdniveau. Wanneer je dit vergelijkt met the fifth element of the matrix is er een wereld van verschil. Hopelijk ziet the hunting party er beter uit.

The hunting party gezien. Ziet er inderdaad beter uit.

reply
0
N
nmbs
Apr 04, 2009

Vandaag gezien. Knappe film. Beeld is zeer netjes!

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Sep 02, 2009

Gisteravond eveneens The Bank Job gekeken op Blu-ray. Leuke, onderhoudende film, maar de beeldkwaliteit vond ik zwaar tegenvallen. Matige scherpte (de meeste geupscalede DVD's zien er bij mij beter uit), fletse kleuren, veel te oranje huidtinten. Geluid was wel o.k.
Nee, kwa beeldkwaliteit geen aanrader op Blu-ray.

reply
0
.
.:Quadran:.
Jan 24, 2010

Eerste maal volledig bekeken. Vond het beeld ineens er schokkerig uitzien. Ben dan uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat deze film 1080i is. Geen 24P.

Enige release waar ik tot nog toe echt tevreden over ben bij DFW is 3:10 To Yuma. Alle andere films vallen tegen of zijn toch niet echt top te noemen.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Feb 19, 2011

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51j7RVA-KKL._SL500_AA300_.jpg[/IMG]

Ik heb gisteren de UK-versie van "The Bank Job" bekeken, in Engeland op de markt gebracht door Lionsgate, en het verschil met de Dutch Film Works-uitgave vond ik toch wel opmerkelijk. Het beeld van UK-versie is namelijk een stuk scherper dan de DFW-uitgave en is meer in overeenstemming met de lovende internationale reviews en mijn eigen verwachtingen. Zie ook mijn eerdere post hierboven.

Normaal koop ik niet zo gauw een andere versie, maar mijn ontevredenheid over de beeldkwaliteit van de DFW-uitgave en de lage prijs op Amazon UK hebben mij daar in dit geval wel toe verleid. En, zo blijkt, niet ten onrechte.

reply
0
D
De_Hollander
Apr 29, 2011

.:Quadran:.;1665195 wrote: Eerste maal volledig bekeken. Vond het beeld ineens er schokkerig uitzien. Ben dan uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat deze film 1080i is. Geen 24P.

Enige release waar ik tot nog toe echt tevreden over ben bij DFW is 3:10 To Yuma. Alle andere films vallen tegen of zijn toch niet echt top te noemen.

Hier op deze recentie melden ze toch dat het Resolutie:1920 x 1080p is en niet 1080i
Edit: ik heb net even even mijn blu-ray bekeken , maar het is gewoon 1080P

reply
0
Z
zetmoon
Jan 10, 2012

Al mijn DFW Blu-rays stotteren ook als mijn Samsung speler op 24p staat:

-Rambo 4
-War, inc.
-Labor pains

reply
0