Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
MR
Mr.Mark R
Credit-card alternatieven
Feb 12, 2009

Geachte mede-leden, bij deze de vraag of mensen, dit forum, ook ervaring hebben met creditcard alternatieven. Een cc is tegenwoordig erg handig maar ook gevoelig voor fraude. Natuurlijk zijn er mensen die dan roepen:"Ja maar dat valt wel mee" en "Ja maar de cc maatschappij vergoedt deze schade wel". Beide valide argumenten alleen erg zijn veel consumenten die slechts voor kleine aankopen lees hier onder 50 euro, waaronder ik dus. En dit is ook de reden dat ik zoek naar een cc alternatief. Nu zou ik graag van mensen hun ervaring met PayPal, wirecard.com en netteler.com zijn. In het bijzonder met netteler.com ben ik benieuwd of mensen hier ervaringen mee hebben. Er zijn al enkele fora over dit onderwerp volgeschreven maar ik hecht grote waarde aan de mede-leden van dit forum. Bij voorbaat mijn grote dank. post scriptum. Ook ander cc alternatieven zijn natuurlijk welkom.

JB
Jordy van Buel
Feb 12, 2009

Paypal vind ik een uitstekend betaalmiddel, jammer dat het echter nog niet overal te gebruiken is. Ik las laatst overigens dat ze binnen 2 jaar geloof ik wereldwijde betalingen via iDeal (Internetbankieren) voor iedereen mogelijk willen maken, dat is uiteraard goed nieuws voor de prijsbewuste consument :)

reply
0
MR
Mr.Mark R
Feb 13, 2009

Jordy van Buel;1533259 wrote: Paypal vind ik een uitstekend betaalmiddel, jammer dat het echter nog niet overal te gebruiken is. Ik las laatst overigens dat ze binnen 2 jaar geloof ik wereldwijde betalingen via iDeal (Internetbankieren) voor iedereen mogelijk willen maken, dat is uiteraard goed nieuws voor de prijsbewuste consument :)

Idd leek PayPayl mij ook wel een goed idee, alleen ik ben tot op heden geen grote engelse site tegengekomen die het accepteerd :sad: dus ja dan valt die al af.
IDeal over de hele wereld gebruiken lijkt me idd wel een tof alternatief (over 2 jaar) maar het is dan nog maar de vraag of je dat dan op sites die een cc accepteren kan gebruiken. Dat is namelijk ook een van de voordelen van cc en een debitcard (prepaid cc). Daarom zijn wirecard.com en neteller.com een goed alternatief; het zijn virtuele cc op basis van prepaid met bij elke transactie een uniek cc nummer (lijkt in dat opzicht op IDeal) maar ik wil eigenlijk weten of deze sites betrouwbaar zijn en of mensen klachten en ervaringen hebben met deze sites (of vergelijkbaar) (y)

reply
0
ES
Edgar Smit
Feb 13, 2009

Ik heb met Paypal nog nooit problemen gehad, met een CC wel.
Ik kreeg vorige week een brief dat er verschillende kleine verdachte betalingen met CC waren gedaan via internet. Ik had niets gekocht dus ik schrok er van, gebeld met een speciaal nummer, kaart meteen geblokkeerd en krijg een nieuwe, de betalingen worden teniet gedaan. Netjes natuurlijk, maar wel even schrikken als het je gebeurd. Ik heb die kaart alleen voor vakantie aangeschaft namelijk.
Ik snap dus heel goed dat je geen CC wil nemen, ik heb nog even getwijfeld om wel een nieuwe te nemen, maar het gemak en de supernette service hebben me overgehaald om er toch een te houden.

Voor betalingen naar de UK kun je toch vaak ook gewoon overmaken als je een mailtje stuurt en de gegevens vraagt. Duurt allemaal wel wat langer maar is wel zo veilig.

reply
0
Q
Qzyn
Feb 13, 2009

Je kunt ook gebruik maken van een betaalsysteem met zgn disposable credit card numbers, dat wil zeggen creditcardgegevens voor eenmalig gebruik en speciaal bedoeld voor internetbetalingen. Of een service die werkt met virtuele creditcards, zoals het in de beginpost genoemde Wirecard.

reply
0
MR
Mr.Mark R
Feb 13, 2009

Qzyn;1533398 wrote: Je kunt ook gebruik maken van een betaalsysteem met zgn disposable credit card numbers, dat wil zeggen creditcardgegevens voor eenmalig gebruik en speciaal bedoeld voor internetbetalingen. Of een service die werkt met virtuele creditcards, zoals het in de beginpost genoemde Wirecard.

Oké zo had ik het nooit bekeken :p maar goed de vraag is dan ook of er leden zijn of die hier ervaring hebben?

Alvast bedankt (y)

reply
0
MR
Mr.Mark R
Feb 16, 2009

Niemand? Of heeft iedereen op dit forum een cc of bestellen ze nooit uit het buitenland?

reply
0
SD
Sander D.
Feb 17, 2009

De enige buitenlandse webshop waar ik nog wel eens bestel is CD Wow maar daar kan gebruik gemaakt worden van iDeal (juist om die reden bestel ik daar nog wel eens wat).

reply
0
MR
Mr.Mark R
Feb 19, 2009

Sander D.;1535072 wrote: De enige buitenlandse webshop waar ik nog wel eens bestel is CD Wow maar daar kan gebruik gemaakt worden van iDeal (juist om die reden bestel ik daar nog wel eens wat).

Ja ik ook, maar het voordeel van in het buitenland bestellen is dat de prijzen een stuk lager liggen (vb. Cloverfield in nederland is 9,00 euro en in Engeland 6,00/6,50 euro) en je kunt er beter special edition halen (vb. Cloverfield SE in nederland niet te bestellen en in Engeland 7,50-8,00 euro). Maar iedereen op dit forum heeft een cc en zo ja zijn er ook mensen die ervaring hebben met het verlagen van het bestedingslimiet?

bij voorbaat dank (y)

reply
0
K
Khonnor
Feb 19, 2009

Ik heb nu een aantal jaar een CC, was er eerst ook wantrouwig over en voorzichtig, maar ik ben toch wel enorm blij mee. Het laagste bestedingslimiet is 1000 euro. Maar het ligt aan jezelf hoe je geld uitgeeft. Ik ben meestal rond de 200 a 300 per maand kwijt aan dvd's. Ik gebruik mijn CC dan ook echt alleen maar voor het bestellen van dvd's en cd's uit het buitenland en eigenlijk ook alleen maar bij twee verschillende sites, waarvan ik weet dat ze betrouwbaar zijn. Tevens check ik elke twee weken online welke bedragen er van mijn CC afgehaald zijn, als ik iets zie dat ik niet vertrouw bel ik meteen mijn CC-maatschappij op, maar dat is gelukkig nog niet voorgekomen.

Mijn tip: neem gewoon een studenten-CC en zorg gewoon dat je niet meer uitgeeft dan wat je kan uitgeven.

reply
0
B
barend
Feb 21, 2009

Heb al járen VISA en de twee of drie spookafschrijvingen van de laatste 10 jaar werden steeds keurig gecreditereerd.
Ook heb ik een paar keer "herenpilletjes" besteld die dan niet aankwamen, werden ook zonder probleem vergoed.
Paypal vergoedde vroeger alleen grotere bedragen en hanteerde een eigen risico van $25 als ik me goed herinner, of dat nu nog zo is?
Je kunt elke ccd maatschappij volgens mij verzoeken om een lage limiet te stellen, zeg 250 Euro, dan kan je eigenlijk niet zoveel gebeuren...
En Ideal gebruik ik liever niet want je bent aan de heidenen overgeleverd: niet goed geld weg; de bank doet NIETS !

reply
0
RB
Rogier Burghout
Feb 21, 2009

Ik heb naast een CC ook een account bij Click-and-Buy, vnl voor aankopen via iTunes. Bij Click-and-Buy maak je dan weer verolgens gebruik van iDeal. Beetje omslachtig, maar het effect is hetzelfde: het kost geld...:mrgreen:

reply
0