Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
R
rudyooms
icheckmovies
May 26, 2009

Ik heb net even gezocht of er al een topic van was, maar zo te zien niet. Dus bij deze (y) Ik kwam vandaag via een collega op deze website uit. Een soort van onderling netwerk van vrienden waar je uit een xaantal films kan aangeven welke jij hebt gezien. Een soort van dvdprofiler maar dan mooier en nog leuker ook, aangezien je awards kan winnen als je van een bepaald genre een x aantal hebt gezien Dus ik was eigenlijk wel benieuwd of meerdere mensen van deze website afweten... http://www.icheckmovies.com/profile/rudyooms/

ES
Edgar Smit
May 26, 2009

subscribe, watch lots of movies, brag about it (y)!!!!

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 26, 2009

Leuke site, maar het wordt wat te veel werk om de hele database door te lopen en alles aan te vinken wat ik ooit gezien heb.

reply
0
R
Raznov
May 26, 2009

was al paar dagen lid, prima site. Handig dat ik mijn IMDB rating lijst kon importeren!
http://www.icheckmovies.com/profile/raznov/

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 26, 2009

Ga niet alles aanvinken wat ik kijk, maar die top zoveel lijstje zijn toch wel leuk. Geeft ook weer inspiratie voor de wishlist.
Hoe wordt de populariteit eigenlijk bepaald?

Ik zit zelf nu op 240 checks. Wat is het maximale aantal? (sommige films staan er dubbel in, dus het is niet simpelweg het aantal genres * 50).

reply
0
WS
Wim S.
May 27, 2009

Ik vind het ook niet zo handig om te zien, hoe hoog j in de lijst staat. Ik heb zo'n 264 checks maar kan mezelf niet in de lijst terugvinden?

reply
0
WS
Wim S.
May 27, 2009

Wim S.;1577610 wrote: Ik vind het ook niet zo handig om te zien, hoe hoog j in de lijst staat. Ik heb zo'n 264 checks maar kan mezelf niet in de lijst terugvinden?

Tsja mezelf quoten tis wat, maar ik ben er inmiddels achtergekomen dat ik even een dagje geduld moet hebben :)

reply
0
CO
Camera Obscura
May 29, 2009

Wim S.;1577651 wrote: Tsja mezelf quoten tis wat, maar ik ben er inmiddels achtergekomen dat ik even een dagje geduld moet hebben :)

Ah, dat vroeg ik me dus af. Kon mezelf nergens terugvinden in de lijstjes, maar het duurt gewoon even voor het verwerkt is.

@Moderator. Is dit topic niet beter op zijn plaats bij de film discussies? Gaat over geziene films toch?

reply
0
K
Khonnor
May 27, 2009

Ook even een profiel aangemaakt....maar vind het maar een beperkte keus aan films...of zie ik een mogelijkheid andere films te vinden over het hoofd?

reply
0
WS
Wim S.
May 27, 2009

Khonnor;1577645 wrote: Ook even een profiel aangemaakt....maar vind het maar een beperkte keus aan films...of zie ik een mogelijkheid andere films te vinden over het hoofd?

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar en waar zijn de keuze's die je moet maken op gebaseerd? Allemaal op imdb ?

reply
0
R
Rawbz
May 27, 2009

Leuk ! Ik heb ook even een account aangemaakt :)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 27, 2009

Sta toch maar mooi even op plaats 79 :)

reply
0
O
Oudlid_X5
May 27, 2009

http://www.icheckmovies.com/profile/verhoeven/
323 gechecked. Kan mezelf niet in de Top-lijst terug vinden.

Heel veel nieuwe tips. Voor mij vooral bij de documentaire topic.:shock:

reply
0
WS
Wim S.
May 27, 2009

Verhoeven;1577778 wrote: http://www.icheckmovies.com/profile/verhoeven/
323 gechecked. Kan mezelf niet in de Top-lijst terug vinden.

Heel veel nieuwe tips. Voor mij vooral bij de documentaire topic.:shock:

Datzelfde had ik ook Verhoeven, maar de top-lijst en andere lijsten worden per dag ververst. Dus morgen staan we er ook tussen :)

http://www.icheckmovies.com/profile/WimS

Inderdaad ook veel leuke tips, maar ik wil graag ook weten waar de filmkeuzes op zijn gebaseerd. Zijn het de topfilms geselecteerd van imdb.com ?

reply
0
P
pdongen
May 27, 2009

Beste DVD.nl-ers,

Dit topic kwam ik tegen in in de logs van iCheckMovies.com - ik ben namelijk een van de makers van de site (http://www.icheckmovies.com/about/people/, die met die bril). Ik heb net al jullie feedback gelezen, waarvoor dank. Ik zal meteen maar wat vragen beantwoorden en onduidelijkheden proberen uit de weg te ruimen:

Inderdaad ook veel leuke tips, maar ik wil graag ook weten waar de filmkeuzes op zijn gebaseerd. Zijn het de topfilms geselecteerd van imdb.com ?
en
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar en waar zijn de keuze's die je moet maken op gebaseerd? Allemaal op imdb ?

De lijsten zijn gebaseerd op de verschillende IMDB charts (http://www.imdb.com/chart/). We hebben deze lijsten dus niet zelf bepaald.

Ook even een profiel aangemaakt....maar vind het maar een beperkte keus aan films...of zie ik een mogelijkheid andere films te vinden over het hoofd?

De films die je kunt checken komen allemaal uit de toplijstjes. Deze week komen er echter nog meer lijstjes bij, waaronder de top 1000 van "They Shoot Pictures, Don't They" en de top 100 lijsten van de AFI en BFI. Grote kans dat je daar films tussen vindt die je wel hebt gezien, maar nog niet eerder kon vinden.

Leuke site, maar het wordt wat te veel werk om de hele database door te lopen en alles aan te vinken wat ik ooit gezien heb.

Als je een openbaar IMDB-profiel hebt en je hebt op films gestemd, kun je deze importeren via http://www.icheckmovies.com/profile/import/. Dat scheelt je weer een hoop werk :)

Andere vragen behandelen we in de FAQ (http://www.icheckmovies.com/help/faq/), maar aangezien we net pas in de lucht zijn is de F van frequently flink aan relativiteit onderhevig. Schroom dus niet om je vragen hier of via de mail (http://www.icheckmovies.com/about/contact/) te stellen!

Nogmaals bedankt voor de feedback, ik houd het topic in de gaten.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 28, 2009

pdongen;1577913 wrote: Schroom dus niet om je vragen hier of via de mail (http://www.icheckmovies.com/about/contact/) te stellen!

Misschien kun je even contact opnemen met de redactie van WhatIWatch?
http://www.whatiwatch.net/index.php

Veel mensen houden daar hun gekeken films bij en ook dit systeem is gekoppeld aan IMDB. Een import optie op jullie site vanaf deze site zou super zijn!

reply
0
H
Headhunter
Jun 08, 2009

Patrick van den Hul;1577928 wrote: Misschien kun je even contact opnemen met de redactie van WhatIWatch?
http://www.whatiwatch.net/index.php

Veel mensen houden daar hun gekeken films bij en ook dit systeem is gekoppeld aan IMDB. Een import optie op jullie site vanaf deze site zou super zijn!

Een dynamische koppeling tussen je accounts op deze twee sites zou nog handiger zijn. Anders moet je alsnog elke nieuw gekeken film op twee plekken invoeren (en ik, net als de gemiddelde internetgebruiker, ben lui :-P). Aangezien beide sites aan IMDB gekoppeld zijn, moet via die ID de link te leggen zijn, lijkt me. Maar hoe dit technisch uit te werken durf ik dan weer niks zinnigs over te zeggen. ;)

Ga vanavond me eens registreren, in ieder geval! (y)

reply
0
R
rudyooms
May 28, 2009

Wel netjes eigenlijk dat een van de makers zo toch op zoek is naar verbeteringen.... netjes....heel netjes :)

reply
0
O
Oudlid_X5
May 28, 2009

Misschien ook wel leuk om filmboeken zoals 1001 Movies You Must See Before You Die en Defining Moments in Movies: The Greatest Films, Stars, Scenes and Events that Made Movie Magic toe te voegen. Ben eerder die lijsten af aan het lopen dan die van IMDB. :-P

Ik sta momenteel in de top 50 (van users). De vraag is alleen voor hoe lang nog... :-P

Voor de rest nette site. (y)

reply
0
S
SKnapen
May 28, 2009

[IMG]http://www.icheckmovies.com/signature/923/general.png[/IMG]

Gisteren aangemeld, erg leuke site. Puik werk tot nu toe(y)
Voor mij zitten de nieuwe tips voornamelijk in de categorie comedy!
Van meer dan 50% van die films had ik nog nooit gehoord.:shock:

reply
0
E
ErikSchierboom
May 29, 2009

En ik ben de andere maker van de website :) Leuk dat jullie uit jezelf een topic zijn gestart, bedankt daarvoor. Zoals Piet (pdongen) al zei: opmerkingen en suggesties horen we graag! Het is ons doel de website zo goed mogelijk voor de gebruikers te maken, ik beloof dat we alle suggesties serieus zullen nemen (ere wie ere toekomt: http://www.icheckmovies.com/about/roadmap/).

reply
0
CO
Camera Obscura
May 29, 2009

ErikSchierboom;1578413 wrote: En ik ben de andere maker van de website :) Leuk dat jullie uit jezelf een topic zijn gestart, bedankt daarvoor. Zoals Piet (pdongen) al zei: opmerkingen en suggesties horen we graag! Het is ons doel de website zo goed mogelijk voor de gebruikers te maken, ik beloof dat we alle suggesties serieus zullen nemen (ere wie ere toekomt: http://www.icheckmovies.com/about/roadmap/).

Hoi Erik, nog bedankt voor het leuke speeltje dat je hebt ontworpen. Ik heb er alweer een halve ochtend mijn tijd mee zitten verdoen. ;-)

Ik begrijp dat het een dagje duurt voordat nieuwe gegevens verwerkt zijn?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2009

Als jullie alles suggesties meenemen, dan vind de tip hierboven van Verhoeven erg goed. Dus wat bekende boeken nemen en die lijstjes op de site plaatsen.

Een leuke start zijn de best of the 70's, 80's en 90's boeken. Die zou ik graag op de site terugzien. Als die niet bij jullie in het bezit zijn, wil ik best een lijst doorsturen. Stuur me dan even een e-mail.
Het gaat om zo'n 20-25 films per boek.

En de vraag die ik dus nog had:
Waar is te zien wat op enig moment het maximum aantal unieke (dus geen dubbele entry's meegeteld) films is dat je kunt halen? Dus de maximale score?

reply
0
O
Oudlid_X5
May 29, 2009

Patrick van den Hul;1578432 wrote: Als jullie alles suggesties meenemen, dan vind de tip hierboven van Verhoeven erg goed. Dus wat bekende boeken nemen en die lijstjes op de site plaatsen.

Een leuke start zijn de best of the 70's, 80's en 90's boeken. Die zou ik graag op de site terugzien. Als die niet bij jullie in het bezit zijn, wil ik best een lijst doorsturen. Stuur me dan even een e-mail.
Het gaat om zo'n 20-25 films per boek.

Vergeet je dan ook niet de jaren ''50 en ''60 mee te nemen.

Ik dacht trouwens dat het meer titels waren dan 20 - 25... :razz:

reply
0
O
Oudlid_X5
May 29, 2009

Even een mailtje gestuurd. [IMG]http://forum.filmvalley.nl/forum/images/smiles/icon_smile.gif[/IMG]

Goedemiddag Heren,

Ten eerste mijn complimenten voor de site! Ziet er piekfijn uit...

Hier wat eventuele tips vanuit mijn kant:

Misschien ook wel leuk om filmboeken zoals 1001 Movies You Must See Before You Die en Defining Moments in Movies: The Greatest Films, Stars, Scenes and Events that Made Movie Magic toe te voegen. Ben eerder die lijsten af aan het lopen dan die van IMDB.

Of wat te denken van de best of the 50's, 60's, 70's, 80's en 90's boeken. Die zou ik graag op de site terugzien. Als die niet bij jullie in het bezit zijn, wil ik best een lijst doorsturen. Stuur me dan even een e-mail.

En wat te denken van Top-lijstjes van landen. Duitsland, Frankrijk, Mexico noem ze maar op. Is dit te verwezenlijken of ben ik maar wat aan het dagdromen...?

Met vriendelijke Groet,

reply
0
E
ErikSchierboom
May 29, 2009

Camera Obscura;1578419 wrote: Ik begrijp dat het een dagje duurt voordat nieuwe gegevens verwerkt zijn?

Klopt, 's nachts worden gegevens als top gebruikers, recommendations en neighbors berekend.

Patrick van den Hul;1578432 wrote: Waar is te zien wat op enig moment het maximum aantal unieke (dus geen dubbele entry's meegeteld) films is dat je kunt halen? Dus de maximale score?

Ehm, dat is momenteel nog nergens te zien, sorry. Ik kan het binnenkort wel even ergens voor je neerzetten, bv. bij de uitleg hoe de top users berekend worden.

Verhoeven;1578469 wrote: Even een mailtje gestuurd.

Bedankt voor de leuke tips, ik verwacht volgende week een update van de website gedaan te hebben met daarin de volgende top lijsten toegevoegd:
AFI top 100 (dat is een land-lijst voor Amerika)
AFI 100 laughs
AFI 100 thrills
AFI 100 cheers
AFI 100 passions
Taschen top 100 (dat is ook een boek)
Academy Award Best Picture winnaars
BFI top 100 (dat is een land-lijst voor Engeland)
They Shoot Pictures, Don't They? (1000 films!)

Lijsten voor andere landen staan absoluut in de pijplijn, we zullen je up-to-date houden.

reply
0
WS
Wim S.
May 29, 2009

Bedankt voor de leuke tips, ik verwacht volgende week een update van de website gedaan te hebben met daarin de volgende top lijsten toegevoegd:
AFI 100 laughs
AFI 100 thrills
AFI 100 cheers
AFI 100 passions

Lijsten voor andere landen staan absoluut in de pijplijn, we zullen je up-to-date houden.

Dat wordt weer aanvinken (y)

reply
0
O
Oudlid_X5
May 30, 2009

ErikSchierboom;1578532 wrote: Bedankt voor de leuke tips, ik verwacht volgende week een update van de website gedaan te hebben met daarin de volgende top lijsten toegevoegd:
AFI 100 laughs
AFI 100 thrills
AFI 100 cheers
AFI 100 passions

Klinkt goed! (y)

329 checks heb ik! En hier opeens maar http://www.icheckmovies.com/profile/top/page+5/#position49 316 checks...

Wat gaat er mis, Erik?

reply
0
E
ErikSchierboom
May 30, 2009

Verhoeven;1578856 wrote: Klinkt goed! (y)

329 checks heb ik! En hier opeens maar http://www.icheckmovies.com/profile/top/page+5/#position49 316 checks...

Wat gaat er mis, Erik?

Er gaat niets mis, dat heeft te maken met het verschil in berekening. Je hebt eigenlijk twee check aantallen:
#1: je totale aantal checks (in jouw geval 329)
#2: jouw totale aantal checks van films die momenteel in 1 van de top lijsten staan (in jouw geval 316)

Je hebt dus 13 films afgevinkt die zich momenteel niet meer in een top lijst bevinden :) Mochten die films overigens weer terugkomen in een top lijst zal hij je stem onthouden.

reply
0
R
Raznov
May 30, 2009

Misschien een wat vreemde vraag:

Ik heb mijn imdb lijst geimporteerd, wat prima werkt overigens en ik krijg in totaal 146 checks. Worden er in de database nu ALLE films die ik op imdb een rating heb gegeven (nu 626) geimporteerd en voor later ook onthouden? Of is het zo dat als bijvoorbeeld de #255 van imdb top 250 (die ik in dat geval gezien heb) van 255 naar 245 in de lijst komt, ik deze ook nog handmatig moet aanvinken?

reply
0
E
ErikSchierboom
May 31, 2009

Raznov;1578931 wrote: Misschien een wat vreemde vraag:

Ik heb mijn imdb lijst geimporteerd, wat prima werkt overigens en ik krijg in totaal 146 checks. Worden er in de database nu ALLE films die ik op imdb een rating heb gegeven (nu 626) geimporteerd en voor later ook onthouden? Of is het zo dat als bijvoorbeeld de #255 van imdb top 250 (die ik in dat geval gezien heb) van 255 naar 245 in de lijst komt, ik deze ook nog handmatig moet aanvinken?

Helaas is het zo dat hij stemmen op films die nog niet in onze database staan niet onthoudt. Wat je kan doen is bv. één keer per week je IMDB lijst importeren.

reply
0
E
ErikSchierboom
Jun 05, 2009

We hebben zojuist weer een nieuwe versie online gezet, met daarin de beloofde nieuwe top lijsten! Hier een overzicht van de verbeteringen:

Feature: nieuwe top lijsten toegevoegd (5 AFI lijsten, TSPDT 1000, BFI 100, Academy Award Best Picture winnaars, Roger Ebert's The Great Movies, Taschen 100 All-time favorites movies)
Feature: de privé-berichten die je krijgt als er een top list update is geven nu weer of je een nieuwe film al gezien hebt of niet
Feature: je krijgt automatisch een privé-bericht als we een nieuwe blog post plaatsen
Feature: je kan nu bladeren door de nieuwste gebruikers
Feature: pagina toegevoegd waarop je de door jou verstuurde friend requests waar nog niet op is gereageerd kan bekijken
Feature: signatures hebben nu een dynamische breedte waardoor ze in veel gevallen minder ruimte innemen
Bugfix: movie rank (Oscar winner, Movie star) werd verkeerd berekend
Bugfix: foutieve links incorrect link to user's top list position

reply
0
WS
Wim S.
Jun 05, 2009

ErikSchierboom;1581072 wrote: We hebben zojuist weer een nieuwe versie online gezet, met daarin de beloofde nieuwe top lijsten! Hier een overzicht van de verbeteringen:

Feature: nieuwe top lijsten toegevoegd (5 AFI lijsten, TSPDT 1000, BFI 100, Academy Award Best Picture winnaars, Roger Ebert's The Great Movies, Taschen 100 All-time favorites movies)
Feature: de privé-berichten die je krijgt als er een top list update is geven nu weer of je een nieuwe film al gezien hebt of niet
Feature: je krijgt automatisch een privé-bericht als we een nieuwe blog post plaatsen
Feature: je kan nu bladeren door de nieuwste gebruikers
Feature: pagina toegevoegd waarop je de door jou verstuurde friend requests waar nog niet op is gereageerd kan bekijken
Feature: signatures hebben nu een dynamische breedte waardoor ze in veel gevallen minder ruimte innemen
Bugfix: movie rank (Oscar winner, Movie star) werd verkeerd berekend
Bugfix: foutieve links incorrect link to user's top list position

Heel erg mooi gedaan. echter had ie bij mij wel even wat werk met het scrollen van die top 1000 lijst :)

reply
0
C
chev
May 29, 2009

Erg leuke site heb 314 checks gemaakt en mij viel op dat ik meer spaans en franse films moet kijken en dat ik nog veel recente films moet zien.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 30, 2009

Ik begin nu pas in te zien wat het nut is van deze site.
De statistiekjes zijn natuurlijk leuk, maar het is vooral een gemakkelijke manier om heel veel nieuwe kijktips op te doen. En dan ook nog eens gericht kwaliteitsfilms.

Ga zo door (y) En mensen, doe mee!

Wat dus nog wel héél hoog op mijn verlanglijstje staat is een koppeling met de site WhatIWatch. Dus een export daaruit. Ik - en veel andere users met mij - voeren daar alles in wat we kijken. Die site werkt ook met een koppeling aan het IMDB-nummer.
Als ik die bijv. 1x per maand zou kunnen exporteren, hoeft er nooit meer aangevinkt te worden.

reply
0
R
rudyooms
May 30, 2009

Haha.. wel grappig.... Die reacties doen me denken aan die oude oepoes in the muppets..
Eerst alles afkraken en op den duur het toch geweldig vinden :P (afkraken natuurlijk een beetje overdreven :) )

Maar ben blij dat ik je overtuigd heb :)

Patrick van den Hul;1578693 wrote: Ik begin nu pas in te zien wat het nut is van deze site.
De statistiekjes zijn natuurlijk leuk, maar het is vooral een gemakkelijke manier om heel veel nieuwe kijktips op te doen. En dan ook nog eens gericht kwaliteitsfilms.

Ga zo door (y) En mensen, doe mee!

Wat dus nog wel héél hoog op mijn verlanglijstje staat is een koppeling met de site WhatIWatch. Dus een export daaruit. Ik - en veel andere users met mij - voeren daar alles in wat we kijken. Die site werkt ook met een koppeling aan het IMDB-nummer.
Als ik die bijv. 1x per maand zou kunnen exporteren, hoeft er nooit meer aangevinkt te worden.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 05, 2009

Alles weer langsgelopen en zit nu op 308. Nog 1598 unchecked, dus ben nog maar op 16,2%.

Komt de WhatIWatch import er trouwens nog in de toekomst?

reply
0
Y
YAH87
Jun 05, 2009

Heb me vorige week aangemeld (YAH87 uiteraard) en enkel de IMDB lijst kunnen afvinken.
Moet er nog dus wat tijd insteken maar het komt goed. :-P
Doe de andere lijstjes later nog wel en net wat invites verstuurd aan de mensen @ DVD.nl. ;)
Site ziet er erg leuk uit en het is makkelijk navigeren rond de site. (y)

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Jun 05, 2009

Heb me ook maar even aangemeld. Wel een leuke site, handig om tips op te doen. (y)

reply
0
O
Oudlid_X5
Jun 05, 2009

Alweer prachtig werk afgeleverd Erik (en anderen)!

Maar ik vraag me af wat ''Roger Ebert's The Great Movies'' er tussen moet? What's next? Verhoeven Greatest Films..? Allemaal leuk en aardig maar de beste man ligt bij velen totaal niet...

reply
0
E
ErikSchierboom
Jun 07, 2009

Patrick van den Hul;1581120 wrote: Komt de WhatIWatch import er trouwens nog in de toekomst?

Ik zal binnenkort eens contact opnemen met de whatiwatch mensen :)

Wim S.;1581091 wrote: Heel erg mooi gedaan. echter had ie bij mij wel even wat werk met het scrollen van die top 1000 lijst :)

Dat ga ik oplossen door een paginering in te voegen zodat hij maximaal 100 films toont.

Verhoeven;1581303 wrote: Maar ik vraag me af wat ''Roger Ebert's The Great Movies'' er tussen moet? Allemaal leuk en aardig maar de beste man ligt bij velen totaal niet...

Ik vind het persoonlijk een hele mooie lijst dus vandaar ;)

reply
0
O
Oudlid_X5
Jun 07, 2009

Erik wat je van een IMDb Bottom 100 toevoeging? :-P

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 07, 2009

Dat lijkt me juist heel onhandig, het idee is om 'goede' filmtips op te doen. Dan zou je straks bij je unchecked movies allemaal van de slechtste films aller tijden hebben staan. Alsof iemand van plan is om die alle 100 te gaan kijken.

reply
0
CP
Coen P.
Jun 07, 2009

[quote=Patrick van den Hul;1581736]Dat lijkt me juist heel onhandig, het idee is om 'goede' filmtips op te doen. Dan zou je straks bij je unchecked movies allemaal van de slechtste films aller tijden hebben staan. Alsof iemand van plan is om die alle 100 te gaan kijken.[/quote]

Vlak Verhoeven niet uit Patrick :mrgreen:

reply
0
M
mortaza
Jun 07, 2009

Ook een account aangemaakt.

http://www.icheckmovies.com/profile/tonymortaza

reply
0
R
Raznov
Jun 07, 2009

Misschien is het leuk om per film toe te voegen hoe lang deze is. Alleen wat lastig met films waarvan verschillende versies bestaan (zoals Blade Runner enzo).

reply
0
S
SKnapen
Jun 08, 2009

Raznov;1581899 wrote: Misschien is het leuk om per film toe te voegen hoe lang deze is. Alleen wat lastig met films waarvan verschillende versies bestaan (zoals Blade Runner enzo).

Als je hiermee zou beginnen zijn die verschillende versies niet echt zoveel meer werk.
Zou je dan als extra optie kunnen toevoegen (theatrical of directors cut). Alhoewel dit bij Blade Runner niet nodig is, directors cut is toch drie keer beter :)

De nieuwe toplijsten zijn een leuke toevoeging. Zitten echt ontzettend veel aanraders tussen voor mij.

reply
0
O
Oudlid_X5
Jun 08, 2009

Misschien ook leuk om de prijswinnaars van een aantal grote Filmfestivals ook toe te voegen. Ik hecht veel waarde aan de prijzen die weggegeven worden in Cannes, Berlijn, Rotterdam, Toronto, Shanghai, Locarno, Sundance, Venetië et cetera.

Al de prijswinnaars zijn terug te vinden op wikipedia. :-P

reply
0
O
Oudlid_X5
Jun 11, 2009

Verhoeven;1582071 wrote: Misschien ook leuk om de prijswinnaars van een aantal grote Filmfestivals ook toe te voegen. Ik hecht veel waarde aan de prijzen die weggegeven worden in Cannes, Berlijn, Rotterdam, Toronto, Shanghai, Locarno, Sundance, Venetië et cetera.

Al de prijswinnaars zijn terug te vinden op wikipedia. :-P

Erik, heb je dit ook gelezen? Zo ja, wat vind je ervan? Is het haalbaar? Willen jullie het zelf ook?

reply
0
M
mortaza
Jun 08, 2009

Stel dat je bij list of favorite movies een film goed vindt die niet in de top 250 staat, kan je die dan importeren?

reply
0
MB
Mr. Blonde
Jun 10, 2009

Hoe vaak doen jullie een IMDB-update?...de laatste dateert inmiddels van 2 dagen geleden....er is natuurlijk een hoop verandert in die imdb-lijstjes in die paar dagen :)

reply
0
E
ErikSchierboom
Jun 11, 2009

mortaza;1582137 wrote: Stel dat je bij list of favorite movies een film goed vindt die niet in de top 250 staat, kan je die dan importeren?

Ik begrijp je vraag niet helemaal. We kunnen alleen stemmen importeren op films die bij ons bekend zijn, films die niet in een van de lijsten staan (of hebben gestaan) onthoudt hij niet.

Mr. Blonde;1582844 wrote: Hoe vaak doen jullie een IMDB-update?...de laatste dateert inmiddels van 2 dagen geleden....er is natuurlijk een hoop verandert in die imdb-lijstjes in die paar dagen :)

Tweemaal per week. Je krijgt ook vanzelf een privé-berichtje wanneer de lijsten bijgewerkt zijn.

reply
0
M
mortaza
Jun 11, 2009

ErikSchierboom;1583157 wrote: Ik begrijp je vraag niet helemaal. We kunnen alleen stemmen importeren op films die bij ons bekend zijn, films die niet in een van de lijsten staan (of hebben gestaan) onthoudt hij niet.

Tweemaal per week. Je krijgt ook vanzelf een privé-berichtje wanneer de lijsten bijgewerkt zijn.

Ik bedoel de lijst met je favoriete films, staan alleen maar films die in de imdb top 250 staat.
Stel ik vind een film leuk die in ik de favoriete films wilt zetten, maar die niet in de top 250 staat, zoals The Rock.
Kan ik dat ergens importeren?

reply
0
E
ErikSchierboom
Jun 16, 2009

Verhoeven;1583201 wrote: Erik, heb je dit ook gelezen? Zo ja, wat vind je ervan? Is het haalbaar? Willen jullie het zelf ook?

Ik vind het een prima idee. Komt op de to-do lijst.

mortaza;1583222 wrote: Ik bedoel de lijst met je favoriete films, staan alleen maar films die in de imdb top 250 staat.
Stel ik vind een film leuk die in ik de favoriete films wilt zetten, maar die niet in de top 250 staat, zoals The Rock.
Kan ik dat ergens importeren?

Nee dat kan niet helaas, je kan alleen films als favoriet markeren die ook bij ons in de database staan. Wel zijn we bezig om steeds meer lijsten (en dus ook films) toe te voegen, dus je hebt kans dat hij er nog bij komt in de toekomst :)

reply
0
MB
Mr. Blonde
Jun 16, 2009

ErikSchierboom;1585171 wrote: Ik vind het een prima idee. Komt op de to-do lijst.

Nee dat kan niet helaas, je kan alleen films als favoriet markeren die ook bij ons in de database staan. Wel zijn we bezig om steeds meer lijsten (en dus ook films) toe te voegen, dus je hebt kans dat hij er nog bij komt in de toekomst :)

Dat is heel mooi, wanneer kunnen we de volgende lijst(en) weer verwachten, en welke gaat het worden? :)

reply
0
E
ErikSchierboom
Jun 23, 2009

Mr. Blonde;1585187 wrote: Dat is heel mooi, wanneer kunnen we de volgende lijst(en) weer verwachten, en welke gaat het worden? :)

Ik hoop nog deze week en anders volgende week. Ik zal niet alles verklappen, maar onder de nieuwe top lijsten bevindt zich in ieder geval de Empire 500 lijst :)

reply
0
MB
Mr. Blonde
Jun 23, 2009

ErikSchierboom;1587794 wrote: Ik hoop nog deze week en anders volgende week. Ik zal niet alles verklappen, maar onder de nieuwe top lijsten bevindt zich in ieder geval de Empire 500 lijst :)

:popcorn: kewl !

reply
0
WS
Wim S.
Jun 23, 2009

ErikSchierboom;1587794 wrote: Ik hoop nog deze week en anders volgende week. Ik zal niet alles verklappen, maar onder de nieuwe top lijsten bevindt zich in ieder geval de Empire 500 lijst :)

(y)

reply
0
J
Jilt
Jun 10, 2009

Om er bij te horen heb ik er ook een aangemaakt: http://www.icheckmovies.com/profile/jilt/

reply
0
O
Oudlid_X5
Jun 23, 2009

Bah, Empire.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 23, 2009

Zucht, Verhoeven.

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Jul 03, 2009

Er zijn weer een flink aantal lijstjes toegevoegd, zoals de Empire 500 en de Filmtotaal 250. (y)

reply
0
R
Raznov
Jul 03, 2009

ah mooi, eigenlijk zou allesoverfilm.nl ook een eigen toplijst moeten hebben :)

reply
0
JT
Jeroen Trapman
Jul 03, 2009

Raznov;1591435 wrote: ah mooi, eigenlijk zou allesoverfilm.nl ook een eigen toplijst moeten hebben :)

Hebben ze toch?
Op de frontpage bij top 100? ;)

reply
0
E
ErikSchierboom
Jul 03, 2009

Okee, hierbij de lijst met updates. Ik plaats het even in het engels omdat ik het zo ook op ICM al ingevoerd heb:

"iCheckMovies" wrote: So you thought after a couple of weeks without updates that we were enjoying the fruits of our labour? Guess again! We were very busy giving you all kinds of cool new features and fixing stuff, mostly thanks to feedback we received from you. Keep it up! Here are the new features:

• You can now specify the country you live in and your date of birth. We will use these data for some up-and-coming features, which I'm not allowed to talk about yet ;)
  • The top users lists are now more fair as users with equal scores now have the same position.
  • Got tired of waiting for all those 1000 covers to load? We now have a dynamic loading system that initially shows up to 100 movies, but you can easily load the rest if you want to. This should improve the page loading speed considerably for large lists.
  • The neighbours and recommendations algorithms have been tweaked to give you better results!
  • Ever had a recommendation you didn't like? How about the option to ignore a recommendation? Another recommendation will fill it's place! Just remember that you only have 5 extra recommendations each day.
  • Ever been interested to see who is the user with the most awards (which is not necessarily the top user)? Go check out our new top award users page!
  • Added search field to header, with auto-completion!

En dan de diverse, nieuwe top lijsten:
"iCheckMovies" wrote: You all like lists (otherwise you wouldn't be here), so how about some new ones?

reply
0
R
Raznov
Jul 03, 2009

Jeroen Trapman;1591458 wrote: Hebben ze toch?
Op de frontpage bij top 100? ;)

Klopt, maar dat is de dvd uitgave, niet zo zeer de film. Heb zelf dan meer interesse in de films :P.

reply
0
S
SKnapen
Jul 04, 2009

Leuke update, voornamelijk van de filmtotaal en redditlijst heb ik al aardig wat films gezien. Maar van 90% in de 'doubling the canon' lijst heb ik nog nooit gehoord.:shock:

reply
0
0
041250477775
erewtew
Aug 18, 2009

eventidejackopacongmeiinfannersfuguang12

reply
0
E
ErikSchierboom
Sep 14, 2009

We hebben gisteren weer een nieuwe versie online gezet met maar liefst 13 nieuwe lijsten en vele nieuwe features! Bij de nieuwe lijsten zitten veelgevraagde lijsten als:

Ook zou de snelheid nog beter moeten zijn. Veel plezier!

reply
0
WS
Wim S.
Sep 15, 2009

ErikSchierboom;1616015 wrote: We hebben gisteren weer een nieuwe versie online gezet met maar liefst 13 nieuwe lijsten en vele nieuwe features! Bij de nieuwe lijsten zitten veelgevraagde lijsten als:

Ook zou de snelheid nog beter moeten zijn. Veel plezier!

Super we gaan vinken :)

reply
0