Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
FK
Frank K.
Sub probleempje!
Jun 15, 2009

Hey Het is mij sinds een paar weken opgevallen dat mijn sub en "knal" geeft wanneer ik op de badkamer het licht uitzet. ook wanneer verder alles uitstaat. Mijn Sub staat op de Auto stand zodat ie aangaat wanneer er spanning gemeten wordt. De kamer waar de sub (en dus de installatie staat) is naast de badkamer. Volgens mij is dit niet dezelfde groep maar dat zou ik na moeten kijken. Ik had al gekeken of bijv de subkabel in een lus is komen liggen maar dit is niet het geval. Er zit ook een monster stekkerblok tussen waarvan ik dacht dat die "spanningspieken" op zou moeten vangen. Ik ben in ieder geval door mijn opties heen en ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

ES
Edgar Smit
Jun 15, 2009

er zijn een paar mogelijkheden:
je sub zit wel degelijk op dezelfde groep als de badkamer en je monsterstekkerblok is defect (gebeurt vaker).
De autostand van je sub zou alleen moeten werken als er via het LFE kanaal signaal binnenkomt en niet als er stroom aangaat. Dat kan overigesn wel maar dan moet je een master-slave stopcontact gebruiken en dan kan hij helemaal niet gaan ploppen als je het badkamer licht aandoet. Zelf prefereer ik dat boven de auto stand van een sub.

Oplossingen:
controleer of je sub en badkamer wel/niet op dezelfde groep zitten, gebruik anders eenmalig een verlengsnoer van een groep waarvan je zeker weet dat die niet bij de badkamer zit en schakel dan je badkamer licht aan en uit.

Draai de stekker van de sub om. Dus eruit halen, 180 graden omdraaien en er weer in doen, soms wil dat helpen. Testen met het badkamerlicht.
.

reply
0
FK
Frank K.
Jun 15, 2009

Ik heb het bovenstaande geprobeerd.

Wanneer ik de stekker om draaide was er geen resultaat. het probleem bleef.

Daarna heb ik geprobeerd met een verlengsnoer van een stopcontact van de andere kant van de kamer. toen was het probleem weg. Maarja dat is niet echt een oplossing. Mijn kamer was trouwens idd de zelfde groep als de badkamer.

Ik heb hem nu op de slave aansluiting van de versterker zitten. net zo makkelijk. had ik zelf nog niet aan gedacht.

Ik zal eens kijken hoe het met de garantie zit op de stekkerblokken van monster. Is dit probleem aantoonbaar? ik bedoel, moet het stekkerblok normaal gesproken dit soort plopjes tegen houden?

Bedankt iig Edgar. Zeker voor de snelle hulp(y) Lijkt overtoom wel:-P

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jun 17, 2009

De slave aansluiting is eigenlijk bedoeld voor toestellen die niet veel vermogen vragen zoals bvb een speler. Het kan zijn dat deze niet geschikt is om een subwoofer mee te laten schakelen. De gevolgen kunnen zijn dat de contaktpunten van het relais doorbranden en dat hierdoor ook het toestel defekt raakt. De voeding van een subwoofer vraagt nl. om een hoge piekstroom bij het inschakelen vanwege de grote condensator die zich dan oplaadt.

reply
0
FK
Frank K.
Jun 18, 2009

Het is inderdaad een aansluiting tot 100 watt. ik dacht dat een subwoofer ook niet zoveel stroom zou trekken. ik zal vanavond eens met mn wattage meter meten.

reply
0
FK
Frank K.
Jun 19, 2009

Gisteren gemeten met mijn wattage meter.

Hij verbruikt volgens de meter maar 9.8 watt. en de meter registreert geen hoge pieken.

Zijn ze er wel en kan de meter ze niet weergeven of zijn ze er simpel weg gewoon niet?

Wat is wijsheid?

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jun 21, 2009

Een meter kan dit meestal niet registreren omdat de piek daarvoor te kort duurt.

Het monster stekkerblok is ontworpen voor bescherming van de aangesloten toestellen tegen overspanning en zorgt voor schone stroom. In netspanning zitten tegenwoordig meerdere frekwenties en verschuivingen die er voor zorgen dat apparatuur met micro-elektronica niet optimaal kan funktioneren.

Het stekkerblok heeft nl. geen reserves die de dalen in de netspanning op kunnen vangen. Daarvoor heb je eigenlijk een UPS nodig.

Het is ook belangrijk dat het stekkerblok aangesloten wordt op een stopcontakt met randaarde.

reply
0
FK
Frank K.
Jun 21, 2009

Dus eigenlijk adviseer je om de sub niet op de slave aansluiting van de versterker te zetten?

reply
0