Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Semafoor
Jun 19, 2009
Hoi audioliefhebbers (y) , Voor het slapen gaan luister ik bijna elke dag een half uurtje naar de muziek via de hoofdtelefoon. Gewoon rustig in bed tot rust komen en dan lekker gaan slapen. Meestal luister ik dan gewoon naar de radio. Maar, ook overdag luister ik er vaak naar, als ik niet via mijn luidsprekers kan luisteren, omdat andere mensen in huis aan het studeren zijn bijvoorbeeld. Ongeveer vijf jaar geleden heb ik de Philips SBC HP890 aangeschaft. [IMG]http://img13.imageshack.us/img13/6554/philips890.th.jpg[/IMG] Dit is één van de mooiste hoofdtelefoons die ik ooit heb gehoord, maar hij heeft één belangrijk nadeel: het plastic is van een vrij slechte kwaliteit, waardoor deze niet zo lang mee kan gaan. Op het punt waar de hoofdband in het plastic gaat, kwamen er al vrij snel kleine barstjes die alleen maar groter werden. Ik heb vorig jaar met plakband en plastic bindertjes de hoofdtelefoon nog bij elkaar weten te houden, maar hij is nu toch echt versleten. Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe. Wat me vijf jaar geleden al meteen aansprak bij deze Philips, is het feit dat het geluid een beetje "verder weg" is, zelfs een heel klein beetje hol. Je hebt het gevoel alsof het geluid niet van een aantal centimeter van je oor verwijderd is, maar verder weg. Het is dus niet overheersend, maar precies goed. Zeker als je het geluid wat harder hebt staan, betekent dit dat het niet overheersend gaat worden. Dit vind ik een belangrijke eigenschap bij een nieuwe hoofdtelefoon. Daarnaast zijn de hoge- en lage tonen erg mooi, het heeft de echte Philips-sound: muzikaal en redelijk hoge bass/treble. Deze heb ik op mijn versterker overigens ook altijd flink open staan, dat is nou eenmaal mijn smaak. Een ander belangrijk punt bij de aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon is het zitcomfort. Eigenlijk ben ik stiekem op zoek naar precies dezelfde als hierboven, maar hij is niet meer in de maak. De oorkussens zijn fluweelzacht en ze drukken niet tegen je hoofd. Je merkt bijna niet dat je 'm op hebt, terwijl het toch een zwaar kreng is. Veel verstand van de wereld van de hoofdtelefoons heb ik niet. Wie kan mij helpen en een goed advies uitbrengen ? Ik heb best wat geld voor een mooie koptelefoon over, maar meer dan 250 euro moet het eigenlijk niet zijn (het moet wel leuk blijven namelijk). Samenvattend ben ik dus op zoek naar de volgende samenstelling: - Geluid dat niet opdringerig is en niet te ver "naar voren". - Goede hoge/lage tonen en een droge bas. - Zeer goed zitcomfort. Uiteraard snap ik dat ik zelf moet gaan luisteren bij winkels, maar van tevoren enkele tips kunnen nooit kwaad. Daarnaast vind ik het in winkels altijd lastig luisteren, het is maar de vraag of je het volume zelf kan instellen bijvoorbeeld. Ik denk dat ik eens naar de opvolger ga luisteren, de Philips SHP9000 ( http://www.consumer.philips.com/consumer/nl/nl/consumer/cc/_productid_SHP9000_00_NL_CONSUMER/HiFi-stereohoofdtelefoon+SHP9000-00 ). Dan heb ik nog een laatste vraag: de medewerker van de Media Markt waar ik deze toen heb gekocht, zei dat het geluid van deze Philips zo mooi was, mede doordat de impedantie laag is. Volgens mij klopt dat, want ik heb hier een peperdure Technics liggen met een hoge impedantie die een heel plat geluid geeft. Is dit waar ? De versterker waarbij ik 'm ga gebruiken: Yamaha RX V396RDS. Een vrij standaard 5.1 receiver van ongeveer 8 jaar oud. [IMG]http://img13.imageshack.us/img13/7513/yamahabjk.th.jpg[/IMG] Groeten, Semafoor.