Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Blu-ray Disc Recensies
KK
Koen Koene
Koen Koene
Terminator 3: Rise of the Machines [Blu-ray Disc]
Jun 22, 2009
Terminator 3: Rise of the Machines Arnold Schwarzenegger voor de derde keer als Terminator, nu in High Definition. Lees dit artikel
Jun 22, 2009
Terminator 3: Rise of the Machines Arnold Schwarzenegger voor de derde keer als Terminator, nu in High Definition. Lees dit artikel
N
Nyarlathotep
Nyarlathotep
Jun 22, 2009
Uitermate vermakelijke film. En die achtervolgingsscene is geweldig! Die duurt geloof ik iets van 20 minuten?
Het enige wat mij stoort aan de film zijn de vaak slechte dialogen. Het verhaal vond ik dan wel weer de moeite waard.
Uitermate vermakelijke film. En die achtervolgingsscene is geweldig! Die duurt geloof ik iets van 20 minuten?
Het enige wat mij stoort aan de film zijn de vaak slechte dialogen. Het verhaal vond ik dan wel weer de moeite waard.
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Jun 22, 2009
Intro is top en sommige actiescene's werelds maar oh oh oh die misplaatste humor......
Leuk want hey, het is terminator en je wilt de serie compleet hebben maar afgezet naar deel 1 en 2 begrijp ik de heren producers niet dat ze dit script lieten verfilmen...
Intro is top en sommige actiescene's werelds maar oh oh oh die misplaatste humor......
Leuk want hey, het is terminator en je wilt de serie compleet hebben maar afgezet naar deel 1 en 2 begrijp ik de heren producers niet dat ze dit script lieten verfilmen...
reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Gerco Stuivenberg
Jun 23, 2009
Dat zal nog wel even duren denk ik. Het beeld van de transfer van de DVD is vanwege de leeftijd al niet zo goed en zal dus behoorlijk opgepoetst moeten worden voor de BD.
Jammer dat Sony er voor gekozen heeft om een DD TrueHD track te gebruik en niet een DTS-HD MA zoals Universal dat ook heeft gedaan met deel 2. Dat zou de meerwaarde van de collectie zeker ten goede komen. ;)
elvis;1587416 wrote: hoi allemaal wie weet wanneer deel 1 komt
Dat zal nog wel even duren denk ik. Het beeld van de transfer van de DVD is vanwege de leeftijd al niet zo goed en zal dus behoorlijk opgepoetst moeten worden voor de BD.
Jammer dat Sony er voor gekozen heeft om een DD TrueHD track te gebruik en niet een DTS-HD MA zoals Universal dat ook heeft gedaan met deel 2. Dat zou de meerwaarde van de collectie zeker ten goede komen. ;)
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Jun 23, 2009
Ontgaat mij even waarom een thrue hd track geen meerwaarde zou zijn........
Gerco Stuivenberg;1587661 wrote: Dat zal nog wel even duren denk ik. Het beeld van de transfer van de DVD is vanwege de leeftijd al niet zo goed en zal dus behoorlijk opgepoetst moeten worden voor de BD.
Ontgaat mij even waarom een thrue hd track geen meerwaarde zou zijn........
reply
0
B
BOERenSKIN
BOERenSKIN
Jun 26, 2009
Europa weet ik niet. In VS al lang uit
http://bluray.highdefdigest.com/11/terminator.html
elvis;1587416 wrote: hoi allemaal wie weet wanneer deel 1 komt
Europa weet ik niet. In VS al lang uit
http://bluray.highdefdigest.com/11/terminator.html
reply
0
F
Fonzie
Fonzie
Jun 22, 2009
i second that! 1e en 2e deel waren magisch goed, alleen de humor in dit deel vern**kt een hele hoop. Zonde, anders was het echt een toppertje geweest. Was er maar een mogelijkheid om dat 'she'll be back' en 'talk to the hand' weg te laten :(
Albert Kostwinder;1587338 wrote: Intro is top en sommige actiescene's werelds maar oh oh oh die misplaatste humor......
i second that! 1e en 2e deel waren magisch goed, alleen de humor in dit deel vern**kt een hele hoop. Zonde, anders was het echt een toppertje geweest. Was er maar een mogelijkheid om dat 'she'll be back' en 'talk to the hand' weg te laten :(
reply
0
F
Frank
Frank
Jun 23, 2009
Mij ook, Dolby TrueHD of DTS-HD MA dat maakt niet uit. Als ze maar niet zoals bij The Da Vinci Code de nagesynchroniseerde taal een HD-track geven en de originele taal niet.
Mij ook, Dolby TrueHD of DTS-HD MA dat maakt niet uit. Als ze maar niet zoals bij The Da Vinci Code de nagesynchroniseerde taal een HD-track geven en de originele taal niet.
reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Gerco Stuivenberg
Jun 24, 2009
Misschien tijd om wat huiswerk te maken?
Op de sites van Dolby en van DTS is nl. voldoende informatie te vinden over beide formaten. Al lijken de verschillen klein, toch kunnen ze groot zijn. ;)
Misschien tijd om wat huiswerk te maken?
Op de sites van Dolby en van DTS is nl. voldoende informatie te vinden over beide formaten. Al lijken de verschillen klein, toch kunnen ze groot zijn. ;)
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Jun 24, 2009
Moeten wij deze post serieus nemen? :roll:
Gerco Stuivenberg;1588036 wrote: Misschien tijd om wat huiswerk te maken?
Moeten wij deze post serieus nemen? :roll:
reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Gerco Stuivenberg
Jun 24, 2009
Je hoeft het niet serieus te nemen, maar bedenk wel dat die 2 formaten verschillend zijn en dus niet hetzelfde. ;)
Je hoeft het niet serieus te nemen, maar bedenk wel dat die 2 formaten verschillend zijn en dus niet hetzelfde. ;)
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Jun 24, 2009
Ik neem het ook niet serieus hoor wat een beetje ht'r weet dit lijkt me.
Wat ik wil zeggen is dat het hoorbare verschil tussen een pcm, dts hd ma en dolby thrue hd, onder optimale omstandigheden, niet dusdanig groot is dat je van enorme verschillen kunt praten. :)
Gerco Stuivenberg;1588079 wrote: Je hoeft het niet serieus te nemen, maar bedenk wel dat die 2 formaten verschillend zijn en dus niet hetzelfde. ;)
Ik neem het ook niet serieus hoor wat een beetje ht'r weet dit lijkt me.
Wat ik wil zeggen is dat het hoorbare verschil tussen een pcm, dts hd ma en dolby thrue hd, onder optimale omstandigheden, niet dusdanig groot is dat je van enorme verschillen kunt praten. :)
reply
0
N
Nyarlathotep
Nyarlathotep
Jun 24, 2009
Zeker tussen PCM en DTS hd ma zul je denk ik geen verschil horen. PCM is echt ongecomprimeerd, en de ander is lossless gecomprimeerd.
Ik ben benieuwd wie het verschil kan horen, en op wat voor wereldse hi-fi set :P
Zeker tussen PCM en DTS hd ma zul je denk ik geen verschil horen. PCM is echt ongecomprimeerd, en de ander is lossless gecomprimeerd.
Ik ben benieuwd wie het verschil kan horen, en op wat voor wereldse hi-fi set :P
reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Gerco Stuivenberg
Jun 24, 2009
De verschillen zullen niet enorm zijn, maar wel groot genoeg om ze te kunnen merken.
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat je een wereldse hifi-set nodig hebt om het niet te kunnen horen. Die van mij is ook niet werelds, maar laat zeker wel de verschillen horen tussen worteltjes, aardappels, uien en hutspot. Ofwel matrix en discreet gecodeerd. ;)
De verschillen zullen niet enorm zijn, maar wel groot genoeg om ze te kunnen merken.
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat je een wereldse hifi-set nodig hebt om het niet te kunnen horen. Die van mij is ook niet werelds, maar laat zeker wel de verschillen horen tussen worteltjes, aardappels, uien en hutspot. Ofwel matrix en discreet gecodeerd. ;)
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Jun 24, 2009
Maar misschien hoor je juist minder verschil als je een echt goede set hebt. Ik bedoel, dan klinkt dd zelfs al zeer goed.... :)
Gerco Stuivenberg;1588160 wrote: De verschillen zullen niet enorm zijn, maar wel groot genoeg om ze te kunnen merken.
Maar misschien hoor je juist minder verschil als je een echt goede set hebt. Ik bedoel, dan klinkt dd zelfs al zeer goed.... :)
reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Gerco Stuivenberg
Jun 26, 2009
Klank en beleving zijn 2 verschillende dingen. Iets wat goed klinkt, kan zorgen voor minder beleving en iets wat minder klinkt, voor meer beleving. Bij mij telt de beleving meer, vandaar dat ik een fysieke meerkanaals set heb en geen virtuele. Bij Dolby is klank belangrijker en bij DTS beleving. Op een virtuele meerkanaals set klinkt Dolby daarom mooier dan DTS.
Wat is de definitie van een goede set? Is dat een set met goede klankeigenschappen, die zorgt voor meer beleving, of beide?. In mijn geval beide.
Het is een halve waarheid dat "lossless" ook werkelijk "lossless" is. Het betekent nl. zonder verlies en dat is bij compressie nog steeds niet mogelijk. Wel is bij "lossless" zo dat de kans op fouten veel kleiner wanneer het uitgepakt is. De fouten die er dan nog zijn, moeten wel gecorrigeerd worden en daar denken ze bij Dolby en DTS (gelukkig) verschillend over.
Albert Kostwinder;1588168 wrote: Maar misschien hoor je juist minder verschil als je een echt goede set hebt. Ik bedoel, dan klinkt dd zelfs al zeer goed.... :)
Klank en beleving zijn 2 verschillende dingen. Iets wat goed klinkt, kan zorgen voor minder beleving en iets wat minder klinkt, voor meer beleving. Bij mij telt de beleving meer, vandaar dat ik een fysieke meerkanaals set heb en geen virtuele. Bij Dolby is klank belangrijker en bij DTS beleving. Op een virtuele meerkanaals set klinkt Dolby daarom mooier dan DTS.
Wat is de definitie van een goede set? Is dat een set met goede klankeigenschappen, die zorgt voor meer beleving, of beide?. In mijn geval beide.
BrianB;1588626 wrote: Lossless is lossless, er is dus amper een verschil tussen de verschillende formaten. Het grootste verschil wat er te horen is, is het volume.
Het is een halve waarheid dat "lossless" ook werkelijk "lossless" is. Het betekent nl. zonder verlies en dat is bij compressie nog steeds niet mogelijk. Wel is bij "lossless" zo dat de kans op fouten veel kleiner wanneer het uitgepakt is. De fouten die er dan nog zijn, moeten wel gecorrigeerd worden en daar denken ze bij Dolby en DTS (gelukkig) verschillend over.
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Jun 26, 2009
Een goede set hoor je niet........:)
Gerco Stuivenberg;1588861 wrote:
Een goede set hoor je niet........:)
reply
0
S
scorpius
scorpius
Jul 01, 2009
Ik blijf het een goede film vinden.
En het beeld en geluid op deze blu-ray is echt van zeer goede kwaliteit.
Toppertje!
Ik blijf het een goede film vinden.
En het beeld en geluid op deze blu-ray is echt van zeer goede kwaliteit.
Toppertje!
reply
0
B
BrianB
BrianB
Jun 25, 2009
Lossless is lossless, er is dus amper een verschil tussen de verschillende formaten. Het grootste verschil wat er te horen is, is het volume.
Gerco Stuivenberg;1588160 wrote: De verschillen zullen niet enorm zijn, maar wel groot genoeg om ze te kunnen merken.
Lossless is lossless, er is dus amper een verschil tussen de verschillende formaten. Het grootste verschil wat er te horen is, is het volume.
reply
0
H
HUYG
HUYG
Jun 24, 2009
Begin deze film wel meer te waarderen, na een aantal kijkbeurten. Moest eerst erg wennen aan casting van Stahl en Danes. Mooie BD.
Begin deze film wel meer te waarderen, na een aantal kijkbeurten. Moest eerst erg wennen aan casting van Stahl en Danes. Mooie BD.
reply
0
J
jurgen42u
jurgen42u
Jul 22, 2013
Weet er iemand of de UK editie, die als enige in de wereld een 12 rating heeft dezelfde cut is als de NL?
Weet er iemand of de UK editie, die als enige in de wereld een 12 rating heeft dezelfde cut is als de NL?
reply
0
F
Frank
Frank
Jul 22, 2013
www.dvdcompare.net geeft aan dat de disc uncut is, bbfc.co.uk zegt hetzelfde.
jurgen42u;1946003 wrote: Weet er iemand of de UK editie, die als enige in de wereld een 12 rating heeft dezelfde cut is als de NL?
www.dvdcompare.net geeft aan dat de disc uncut is, bbfc.co.uk zegt hetzelfde.
reply
0