Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
M
mauspartyhouse
Phase control, Crossover, LFE & Gain
Jul 24, 2009

Beste Fora gebruikers, Op mijn Tannoy TS8 subje heb ik wat instelmogelijkheden. Kan iemand mij uitleggen wat de onderstaande mogelijkheden betekenen en doen? Gain is me overigens duidelijk :-P Phase 0 - 180 LF Extension 50hz - 30hz LFE mode on - off Gain min-max xover freq. 50hz - 150hz

MH
Michael Hamers
Jul 25, 2009

Ik heb maar even de moeite genomen om de gebruiksaanwijzing te lezen, waar het gewoon in staat...

Phase 0 - 180: Het verdraaien van deze knop heeft eventueel als resultaat dat de basweergave beter wordt, mocht ie dat nog niet zijn, gewoon mee experimenteren dus
LF Extension: Draai je deze meer naar links, dan heb je beter basweergave bij muziek omdat hij dan minder diep gaat, draai je em meer naar rechts dan heb je betere basweergave bij films, door de diepere frequentie heeft een explosie bijvoorbeeld meer impact.
LFE mode on/off: zet je em aan, dan wordt de knop xover freq. inactief en laat je je receiver de crossover regelen. Ze je LFE mode uit, dan kun je de xover freq. dus regelen op de sub zelf (deze optie zet je dus uit bij gebruik in een stereo muziek setup en zet je aan wanneer je de sub hebt aangesloten op een home cinema receiver)
De Crossover frequentie: het instellen vanaf welke frequentie de sub moet weergeven. Zet je em op zijn laagst, dan zal de sub alle geluiden die hoger zijn dan die frequentie niet weergeven...

Succes ermee, want het komt toch hoofdzakelijk neer op: proberen...

reply
0
M
mauspartyhouse
Jul 26, 2009

Michael Hamers;1598852 wrote: Ik heb maar even de moeite genomen om de gebruiksaanwijzing te lezen, waar het gewoon in staat...

Phase 0 - 180: Het verdraaien van deze knop heeft eventueel als resultaat dat de basweergave beter wordt, mocht ie dat nog niet zijn, gewoon mee experimenteren dus
LF Extension: Draai je deze meer naar links, dan heb je beter basweergave bij muziek omdat hij dan minder diep gaat, draai je em meer naar rechts dan heb je betere basweergave bij films, door de diepere frequentie heeft een explosie bijvoorbeeld meer impact.
LFE mode on/off: zet je em aan, dan wordt de knop xover freq. inactief en laat je je receiver de crossover regelen. Ze je LFE mode uit, dan kun je de xover freq. dus regelen op de sub zelf (deze optie zet je dus uit bij gebruik in een stereo muziek setup en zet je aan wanneer je de sub hebt aangesloten op een home cinema receiver)
De Crossover frequentie: het instellen vanaf welke frequentie de sub moet weergeven. Zet je em op zijn laagst, dan zal de sub alle geluiden die hoger zijn dan die frequentie niet weergeven...

Succes ermee, want het komt toch hoofdzakelijk neer op: proberen...

Jij ook al ?!
Ik had die moeite ook al genomen, in mijn Engelse manual staat geen verdere uitleg aan de gevraagde termen.
Ik begrijp dat jij wel iets gevonden hebt, kun je me dat emailen? cq.plaatsen op het forum?

BVD
Maurice

reply
0
MH
Michael Hamers
Jul 26, 2009

Bovenstaande info is een 'vertaling' van wat in de engelse manual staat aangevuld met een klein beetje info die ik zelf door de tijd heen heb geleerd. Meer kan ik er niet van maken helaas...

reply
0