Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Overige geluidsdragers
AO
Arnold van Oostrum
Heruitgave Tubular Bells (2009)
Aug 03, 2009

37 jaar na de originele releasedatum heeft Mike Oldfield zijn Tubular Bells opnieuw gemixed, zowel in stereo als in 5.1 surroundgeluid. Een geweldige herbeleving van deze popklassieker. Op mijn Kalibravo site kun je een impressie over deze heruitgave lezen. http://www.kalibravo.nl/default.asp?page=29&article_id=17&ar=ar

RW
Roger Weerts
Aug 04, 2009

Arnold van Oostrum;1602056 wrote: 37 jaar na de originele releasedatum heeft Mike Oldfield zijn Tubular Bells opnieuw gemixed, zowel in stereo als in 5.1 surroundgeluid. Een geweldige herbeleving van deze popklassieker.
Op mijn Kalibravo site kun je een impressie over deze heruitgave lezen.
http://www.kalibravo.nl/default.asp?page=29&article_id=17&ar=ar

Hey Arnold,

Moet zeggen dat je site er netjes uitziet (y)

Grt Roger.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Aug 04, 2009

Roger Weerts;1602073 wrote: Hey Arnold,

Moet zeggen dat je site er netjes uitziet (y)

Grt Roger.
Thanks, zal de complimenten doorgeven aan de ontwerper.

reply
0
JW
Jurriaan Wittenberg
Aug 06, 2009

Ga je nou met DVD.nl concurreren om recensies?? :-P

Inderdaad wel erg raar dat er alleen een DVD met 5.1 geluid uit komt. SACD en/of BluRay (DTS HD/MA) zou niet misstaan voor zo'n nieuwe mix.

Ik heb ooit nog eens een videoCD gehad met een live registratie van TB erop ... dat klonk al magistraal, vooral de grote buizen waren fantastisch.

reply
0
PK
Pieter Kleine
Aug 06, 2009

Jurriaan Wittenberg;1602801 wrote: Ga je nou met DVD.nl concurreren om recensies?? :-P

Inderdaad wel erg raar dat er alleen een DVD met 5.1 geluid uit komt. SACD en/of BluRay (DTS HD/MA) zou niet misstaan voor zo'n nieuwe mix.

Ik heb ooit nog eens een videoCD gehad met een live registratie van TB erop ... dat klonk al magistraal, vooral de grote buizen waren fantastisch.

Tubular Bells is ook beschikbaar op sacd en dvdaudio (2003 versie). Heb beide discs zelf.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Aug 07, 2009

Rhodanos;1603022 wrote: Tubular Bells is ook beschikbaar op sacd en dvdaudio (2003 versie). Heb beide discs zelf.
Klopt. Maar:
De TB2003 is een heel andere TB, omdat Mike Oldfield het werk in 2003 geheel opnieuw heeft gespeeld en opgenomen.
De SACD wel van de originele 1973 versie is, maar een andere mix betreft.
Deze nieuwe 2009 uitgave klinkt door de remastering en remix toch mooier met een helderder en meer gedetailleerd hoog.

reply
0
L
lori7523
some important guidelines
Nov 03, 2009

Before unpacking your wedding dress, make sure that you have a clean, uncluttered area in which to spread the white wedding dress out away from food, pens, children, pets etc. Your hands should be clean and dry, and it's wise to remove any jewellery that could snag the fabric of the wedding dress. Ideally, wear fine cotton gloves when handing or moving the plus size wedding dresses

reply
0
CS
Charles Szerkowski
Apr 04, 2011

Ik begrijp wel dat Mike Oldfield deze heruitgave op cd/dvd heeft uitgebracht. Goed opgenomen dvd's met 5.1 audio zijn, zeker voor het grote publiek, een zeer acceptabel alternatief voor sacd en/of dvd-audio. Ik heb zelf enkele sacd en dvd-audio en mijn stereoset leest/speelt sacd, maar een goede 5.1 dvd heb ik net zo lief. De prijzen kunnen ook lager doordat hiermee een groter publiek kan worden bereikt. Los van de 2010 remix staat op deze release ook de originele mix. Prima uitgave. Ik heb ook de rereleases van "Hergest Ridge" en "Ommadawn" besteld.

reply
0