Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Polls
LK
Ludo Keeris
Poll: Hoe speel jij de nieuwe HD audioformaten af?
Sep 01, 2009

Hoe speel jij de nieuwe HD audioformaten af?

RJ
Roy de Jong
Sep 01, 2009

Ik ben helemaal HD-Proof!

Hier staat een Pana BD-60 aangesloten op een Onkyo TX-SR806.

reply
0
ES
Edgar Smit
Sep 01, 2009

voorlopig nog niet.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Sep 01, 2009

Edgar S.;1611445 wrote: voorlopig nog niet.

Hier ook niet. Ben voorlopig ook tevreden met analoog.

reply
0
-
-Jaap-
Sep 01, 2009

Aanaloog vanaf Pana BD55

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Sep 01, 2009

24p en alle hd afkortingen no problemo in 7.1. Zelfs DD en Dts zijn in plxII movie prima te pruimen. :)

reply
0
RW
Roger Weerts
Sep 01, 2009

Hier ook HD proof,

Onkyo TX-SR806
LG BD307
Toshiba HD-E1

en zelfs onze NMT (HDX1000) geeft de HD audiosporen via hdmi door !

(HDX 1000 a revolutionary network media streamer that supports the most demanding video codec available today. Now powered by HDMI 1.3a which supports pass through of high definition digital audio such as DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD.)

Grtz Roger.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 02, 2009

-Jaap-;1611451 wrote: Aanaloog vanaf Pana BD55

Hier ook maar dan met één a, en verder met 5 eraf. (DMP BD50)
Dus daarom 5.1 analoog met dpl IIx matrix voor de 7.1 surroundback kanalen.

Mijn 'futureproof' Flagship Onkyo TX NR5000E, was achteraf dus toch niet zo futureproof.
Dan maar liever kwaliteit i.p.v. kwantiteit.

Eén ding hadden ze wel gelijk in:
The last receiver you'll ever buy.......................:confused: , voorlopig......., van Onkyo.

reply
0
M
maximus
Sep 04, 2009

Ik speel vanaf mijn Htpc met blu-ray speler en m-audio rev. 7.1 geluidskaart analoog aangesloten op mijn receiver alle hd formaten af. (poll optie staat er niet bij)(y)

reply
0
-
-Jaap-
Sep 04, 2009

Claudio;1611809 wrote: Hier ook maar dan met één a, en verder met 5 eraf. (DMP BD50)
Dus daarom 5.1 analoog met dpl IIx matrix voor de 7.1 surroundback kanalen.

Mijn 'futureproof' Flagship Onkyo TX NR5000E, was achteraf dus toch niet zo futureproof.
Dan maar liever kwaliteit i.p.v. kwantiteit.

Eén ding hadden ze wel gelijk in:
The last receiver you'll ever buy.......................:confused: , voorlopig......., van Onkyo.

Analoog is helemaal niet nodig bij jouw receiver, want jouw receiver ondersteund PCM 5.1 via HDMI.
Heel veel mensen weten dit niet en investeren voor niets in een duurdere speler en analoge interlinks.

Dus je Pana op PCM instellen voor de Dolby en DTS formaten je kunt via HDMI je audio doorsturen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 04, 2009

-Jaap-;1612458 wrote: Analoog is helemaal niet nodig bij jouw receiver, want jouw receiver ondersteund PCM 5.1 via HDMI.
Heel veel mensen weten dit niet en investeren voor niets in een duurdere speler en analoge interlinks.

Dus je Pana op PCM instellen voor de Dolby en DTS formaten je kunt via HDMI je audio doorsturen.

Helaas HDMI 1.0 ondersteund geen audio in over hdmi
Pas vanaf hdmi 1.1 wordt LPCM over hdmi ondersteund
Early adopter hé, daar betaal je de tol voor!! ;-)

reply
0
-
-Jaap-
Sep 04, 2009

Claudio;1612476 wrote: Helaas HDMI 1.0 ondersteund geen audio in over hdmi
Pas vanaf hdmi 1.1 wordt LPCM over hdmi ondersteund
Early adopter hé, daar betaal je de tol voor!! ;-)

Ehh, ik heb het specifiek even opgezocht voor jou receiver en hij ondersteund het echt, geloof me maar!(y)
HDMI 1.0 ondersteund zelfs PCM 7.1! (dat zegt de HDMI standaard, wat de receiver daadwerkelijk kan hangt er vanaf wat men uit de standaard geimplementeerd heeft, maar PCM 5.1 ondersteund jouw receiver sowieso)
Trouwens, jouw receiver heeft HDMI 1.1, niet 1.0.

Waar komen in vredesnaam al die misverstanden vandaan?
De technici hebben een soort nieuw oerwoud opgezet... ....daar zal het WNF blij mee zijn!:mrgreen:

reply
0
T
Timmio
Sep 02, 2009

Met m'n Onkyo 606 en een bd35 als br-speler klaar voor HD, zelfs voor 7.1 maar dat formaat wordt nog niet ondersteund (door m'n huiskamer, je weet wel, m'n huiskamer'formaat' ;))

reply
0
T
Tommymang
Sep 04, 2009

Waarom staat er niet de keuze s/pdif tussen? Ik denk toch dat veel mensen op die manier nog naar de audio luisteren...

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 04, 2009

Tommymang;1612437 wrote: Waarom staat er niet de keuze s/pdif tussen? Ik denk toch dat veel mensen op die manier nog naar de audio luisteren...

Omdat je daar geen HD Audio mee kan beluisteren.
Alleen de conventionele Dolby Digital en DTS tracks

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 04, 2009

Bedankt voor het meedenken...

Maar ik kan je een hele grote draad van de AVS en AV forums laten zien, met veel klachten o.a. van mij. :mrgreen:

Sterker nog mijn versterker is opgebouwd uit losse modules die het makkelijk zou moeten maken om nieuwe insteek modules te gebruiken.
Echter zijn daar nooit modules voor uitgebracht.
Technisch niet mogelijk :confused:

Na veel klachten omdat de receiver werd aangeboden als de laatste die ooit hoeft te kopen, gaf men ons de optie om deze 5K flagship receiver in te ruilen voor de nieuwere niet flagship de 905 met 900 Dollar bij betaling.
Ze zijn niet goed bij hun hoofd riepen wij in koor!

reply
0
-
-Jaap-
Sep 04, 2009

Na veel klachten omdat de receiver werd aangeboden als de laatste die ooit hoeft te kopen

En dat geloof jij? ;)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 04, 2009

Toen was dat precies het excuus wat ik nodig had....:mrgreen:
Maar wist wel beter.
Puntje bij paaltje en ontopic.
Nu werkt het ook meer dan naar behoren.
En met de kwaliteit van de 5000E

reply
0
S
Sphinkx
Sep 07, 2009

Tot vorige week sloot ik analoog aan. Sinds afgelopen weekend heb ik echter een Marantz SR8002 aangesloten en ben ik dus volledig HD Proof (y)

reply
0
RG
Raymond Gelmers
Sep 18, 2009

Alles via HDMI (bestaan er nog andere soorten kabels dan? :toppie: ) van mijn PS3 / Samsung BD-P1400 naar mijn onkyo 605 en dus HD enabled (PS3 via PCM en de Samsung via bitstream).

reply
0
OVD
Olivier vd D.
Sep 27, 2009

Sinds enkele weken mijn oude apparatuur analoog aangesloten. Mijn geluidskaart (M-Audio Revolution 7.1) neemt de D/A-conversie voor zijn rekening en doet dat vrij goed. Er valt echter een hoop wint te behalen als ik een echte HD-receiver neem en de boel digitaal aansluit i.c.m. b.v. een ATi 5xxx videokaart die alle HD audio formaten kan bitstreamen. Mijn Denon 2105 is van de instapklasse en ik ben echt toe aan iets meer highend. Wellicht eind van het jaar wat leuks kopen. Ik overweeg de Pioneer LX72. Die past ook mooi bij mijn KRP-600M.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Nov 29, 2009

Al weer een half jaartje HD Full proof met 24p beeld en sinds een maandje of 2 ook met een 7.1 proefspeakeropstelling:

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=70460

reply
0
H
HTip
Mar 04, 2011

Ik heb een tot op heden futureproof receiver (Marantz SR9600) die PCM over HDMI kan decoderen. Dus met een BD-speler alle HD-formaten kan converteren naar PCM kan ik prima vooruit.

Binnenkort naast HDMI ook via analoog, zodat ik de keuze heb ;)

reply
0