Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Regio 2
G
Griffioen
Nog Geen 1 (DVD) Europa !!!
Sep 06, 2009

Titel slaat op het feit, jawel: het (helaas !) keiharde feit dat je in Nederland, bij een Nederlands bedrijf... niet via internet dvd's kunt bestellen uit bijvoorbeeld: Duitsland (om maar eens een land te noemen...). Ik weet het, het kan via Ebay of andere... Maarrr... niet via een Nederlands bedrijf, zaak en/of DVD shop. "Waarom zou je dat willen 'Griffioen' ?", zou de vraag kunnen zijn . . . Wel, het is makkelijker, je krijgt (zoals bij Wehkamp of zoiets...) gewoon de DVD thuisgestuurd en je betaald. Zo makkelijk is dat. Helaas gaat dit niet zo makkelijk met zaken zoals ik ze hierboven beschreef. Neen, ik wil... geeb Ideal-kaart enzovoorts. Ik wil gewoon via de bank met bijbehorende acceptgiro kunnen betalen !!! Tsja, en dan wordt het moeilijk... En dan, dan hebben "ze ?" het over 1 Europa ??? Whoehahahà !!! Maar tsja, vàlt er wel iets te lachen ? 't Is toch diep- en diep intriest treurig dat dit niet (makkelijk) kan, toch ??? Griffioen

P
pretorian22
Sep 06, 2009

dit gaat heel makkelijk en zelfs heel makkelijk wereldwijd. Met je creditcard!

en dan niet zeggen: maar ik wil geen creditcard (snap heus wel wat je bedoelt)

maar je kan ook nie zeggen van ik ga naar het buitenland maar wil geen anwb in het buitenland en wil toch geholpen worden want dan sta je daar ook gewoon met de stukken.

de creditcard is het universele betaalmiddel en eromheen kan je gewoon niet met buitenlandse betalingen als je ook nog eens geen ideal wil gebruiken

misschien paypal een oplossing? al wordt dat nog niet overal ondersteund. die kan je koppelen aan je girorekening oa.

reply
0
F
Frenkel
Sep 06, 2009

Er zijn wel zaken geweest in NL die import DVD's verkochten zoals Elvic en vooral Rodisc, maar de markt voor dit soort winkels is met de komst van internet verdwenen want je besteld tegenwoordig net zo makkelijk waar ook ter wereld je DVD's.
Nationale winkels die import verkopen zijn daardoor, net als nationale betaalmethodes zoals de acceptgiro, volledig achterhaalt.

reply
0
MT
mark t
Sep 06, 2009

Vrij verkeer van goederen en diensten houdt geen verplichting in voor winkels om meer aan import te doen of om import voor jou te faciliteren. Dat er geen winkels zijn die de dienst verlenen die jij zoekt heeft te maken met de commerciële afwegingen van die winkels -niet met tekortschietend 'Europa'.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Sep 06, 2009

is het ook niet gewoon simpelweg verboden?

die regio zit er niet voor niets op

reply
0
MT
mark t
Sep 06, 2009

deTuinman;1613067 wrote: is het ook niet gewoon simpelweg verboden?

die regio zit er niet voor niets op
Hij (zij?) heeft het over Duitse dvd's. Die zitten gewoon bij ons in de regio. Da's in ieder geval niet verboden. Gewoon commercieel minder aantrekkelijk. En dat heeft dan weer niets met de 'onderbuikgevoelige' sneer naar een open Europese markt te maken.

reply
0
-
-Jaap-
Sep 06, 2009

Regiocodering is simpelweg zeggen:
Ik wil jou geld niet!

reply
0
CP
Coen P.
Sep 06, 2009

Regel gewoon een credit card en doe niet zo moeilijk...

reply
0
S
Smooth-J
Sep 06, 2009

Handig overzichtje:

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=21141

reply
0
S
Smooth-J
Sep 06, 2009

En er is geen ideal kaart, Ideal is gewoon betalen via je eigen bank Griffioen. Heb zo'n gevoel dat je nog heel jong bent en nog niet alles snapt.

reply
0
G
Griffioen
Sep 06, 2009

Het gaat me er niet om dat ik het uberhaupt niet verkrijgen kan. Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Het gaat mij erom dat het echter net zo makkelijk moet kunnen als bij, bijvoorbeeld: Bol.Com, Wehkamp enzovoorts...
Als ik bij Musicstore (in Keulen) onderdelen, muziekinstrumenten bestel... kan het wél ???
En wat het aspect van commercieel oninteressant betreft... Voor veel DVD-materiaal uit Duitsland, Engeland enz... is meer belangstelling dan je denkt... Maar tsja, kom er maar eens aan op een makkelijke manier.
En nee, ik ben principieel tegenstander... van (nog meer...) kaarten in m'n portefeuille (die puilt al uit namelijk !)
Griffioen

reply
0
MT
mark t
Sep 07, 2009

Griffioen;1613268 wrote: En wat het aspect van commercieel oninteressant betreft... Voor veel DVD-materiaal uit Duitsland, Engeland enz... is meer belangstelling dan je denkt... Maar tsja, kom er maar eens aan op een makkelijke manier.
Die belangstelling is er. En er zijn genoeg manieren om makkelijk dvd's in het buitenland te kopen. Ik denk dat een heel groot deel van de forumleden dat ook wel doet. Dat deze dvd's niet precies op die manier te verkrijgen is die jij wilt, wil niets zeggen over het falen van Eén Europa. Dit is geen politieke kwestie. De diverse betalingsmethoden zijn voor de winkels blijkbaar commercieel interessanter. Dat heeft niet alleen te maken met de belangstelling voor buitenlandse dvd's, maar ook met de zekerheid voor winkels dat ze hun geld krijgen en het gemak waarop ze dat krijgen.
Griffioen;1613268 wrote: En nee, ik ben principieel tegenstander... van (nog meer...) kaarten in m'n portefeuille (die puilt al uit namelijk !)
Je eigen principe maakt het je moeilijk. Niet het feit dat tussen de diverse manieren waarop je in het buitenland dvd's kunt bestellen nou net niet de ene manier zit die jij met alle geweld wilt gebruiken.

reply
0
G
Griffioen
Sep 07, 2009

Maar "mijn ?" manier is eigenlijk voor iedereen wel de makkelijkste- en: last but not least (ook niet onbelangrijk dacht ik zo...) de veiligste... voor de consument !!!
Griffioen
* noot: Maar ja, laten we deze discussie maar sluiten. Meningen lopen hier teveel over
uiteen. (ik krijg mijn [objectieve !!!] gelijk [toch] niet, helaas...)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Sep 07, 2009

Griffioen;1613290 wrote: Maar "mijn ?" manier is eigenlijk voor iedereen wel de makkelijkste- en: last but not least (ook niet onbelangrijk dacht ik zo...) de veiligste... voor de consument !!!
Griffioen

Een acceptgiro is zeker niet de "makkelijkste" manier om te betalen. Heel veel administratieve rompslomp. En de veiligste voor de consument misschien wel, maar ook de meest fraudegevoelige (lees: niet betalenende klanten). Zolang er nog steeds mensen zijn die denken dat ze iets niet hoeven te betalen als ze iets bestellen (= gewoon diefstal) blijft voor de meeste winkels de acceptgiro juist de meest gevaarlijke betaalmethode.

* noot: Maar ja, laten we deze discussie maar sluiten. Meningen lopen hier teveel over
uiteen. (ik krijg mijn [objectieve !!!] gelijk [toch] niet, helaas...)
Tja, wat is objectief gelijk krijgen. Ik denk dat hierboven al diverse redenen zijn aangegeven waarom het niets met één Europa te maken heeft. Zolang er in Europa niet één taal is zullen er altijd verschillen blijven bestaan qua boeken, films, muziek etc. En daarvoor is een eigen markt voor winkels veel interessanter dan een buitenlandse markt. Je haalt een politieke eenheid met een economische eenheid door elkaar. Dat moet je niet doen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

reply
0
MT
mark t
Sep 07, 2009

Ludo Keeris;1613306 wrote: Een acceptgiro is zeker niet de "makkelijkste" manier om te betalen. Heel veel administratieve rompslomp. En de veiligste voor de consument misschien wel, maar ook de meest fraudegevoelige (lees: niet betalenende klanten). Zolang er nog steeds mensen zijn die denken dat ze iets niet hoeven te betalen als ze iets bestellen (= gewoon diefstal) blijft voor de meeste winkels de acceptgiro juist de meest gevaarlijke betaalmethode.
Niet alleen het niet willen/kunnen betalen, maar ook al het te laat betalen brengt al kosten met zich mee voor de leverancier. En het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat die tot op zekere hoogte in de prijs zijn meegenomen.

reply
0