Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Nieuws
ES
Edgar Smit
nieuwsbericht 3D TV - staat online
Oct 16, 2009

link : http://www.hometheatermag.com/news/101509threed/ October 15, 2009 — Are you hankering to add 3D to your home theater system? Though 3D sets are available now, it would be wise to wait longer for the technology to mature, says an executive at Panasonic. In an interview at CEATEC, the Japanese trade show, Panasonic President Fumio Ohtsubo said the effort to establish 3D in television is "very ambitious" and that he expected "three or four years" to pass before it bears fruit. When that happens, he expects it to spread to both big and small sets, and may operate without glasses. At the same trade show, several other manufacturers showed 3D HDTVs including Mitsubishi, Sharp, Sony, and Toshiba. LG and Samsung are also preparing 3D. Mitsubishi has already offered 3D in DLP rear-projection sets for some time. Sony has announced plans to sell 3D sets in 2010. One thing holding them all back is a lack of standards. CEA and SMPTE are among the groups trying to work out an industry-wide standard for 3D television. ------------- 15 oktober 2009 Ondanks dat er momenteel wel al 3D sets beschikbaar zijn voor thuisgebruik is het verstandig om nog even te wachten met een eventuele aanschaf van zo'n set tot de ontwikkelingen verder zijn volgens Panasonic President Fumio Ohtsubo in een interview tijdens de CEATEC, een grote Japanse beurs. De huidige pogingen om 3D te realiseren noemt hij "zeer ambitieus" en volgens zijn verwachting zal de techniek over drie tot vier jaar geschikt zijn grote en kleine thuis sets en zal er geen brilletje meer nodig zijn. Op dezelfde beurs toonden Mitsubishi, Sharp, Sony, en Toshiba al 3D televisies. Zowel LG als Samsung meldden dat ook zij bezig zijn met het ontwikkelen van 3D tv. Mtsunishi levert zelfs al een tijdje 3D in DLP rear-preojectie sets maar voor zover bekend niet in Europa. Sony heeft plannen aangekondigd om 3D sets te gaan verkopen in 2010. Het grootste euvel voor 3D tv is dat er momenteel geen standaardnorm is. Diverse bedrijven waaronder CEA en SMPTE zijn druk bezig met het ontwikkelen van een wereldwijde standaardnorm voor 3D tv. Laten we vooral hopen dat deze standaard er is voordat 3D tv de markt overspoelt en er een derde formatenoorlog ontstaat. Edgar Smit [IMG]http://www.hometheatermag.com/images/newsart/101509threed.jpg[/IMG]

RJ
Roy de Jong
Oct 16, 2009

Edgar Smit;1627576 wrote: link : Ondanks dat er momenteel wel al 3D sets beschikbaar zijn voor thuisgebruik is het verstandig om nog even te wachten met een eventuele aanschaf van zo'n set tot de ontwikkelingen verder zijn volgens Panasonic President Fumio Ohtsubo in een interview tijdens de CEATEC,

En hetzelfde Panasonic komt ook met het volgende bericht (reeds door mij in het nieuwsgedeelte geplaatst ;) ):

Panasonic 3D Plasma TV

September 29, 2009 — At the CEDIA Expo earlier this month, we saw a demo of Panasonic's 3D Blu-ray system on a 103-inch plasma. It was mighty impressive, but few consumers are going to buy that behemoth, even at it's recently reduced price of $50,000. Fortunately, they won't have to.

[IMG]http://www.ultimateavmag.com/images/archivesart/090929-pana3d.jpg[/IMG]
Japanese news service Nikkei reported on Monday that Panasonic has announced a 50-inch plasma with the ability to display 3D images at full 1080p resolution for each eye. The set is expected to become available to consumers in the US, Japan, and Europe some time next year, though no pricing or specific timetable was announced. According to Panasonic, 100 3D Blu-ray titles should be available by the end of 2010.

To see the 3D effect, the set must be used with a 3D-capable Blu-ray player, 3D-encoded content, and active-shutter glasses that alternately block light from reaching each eye. The screen displays the images for each eye in a similar alternating pattern, and an IR beam synchronizes the glasses with the images. The frame rate for each eye is 60Hz, which means the set's overall refresh rate is 120Hz. This is no problem for plasma technology because it's far faster than LCD.

All of this is contingent on a 3D specification for Blu-ray, which has not yet been finalized. Another potential roadblock is consumer acceptance of a much dimmer picture than conventional sets produce, since so much light is lost passing through the glasses. But Hollywood is pushing the concept very hard, releasing many 3D movies to commercial cinemas. Only time will tell if it'll catch on in home theaters.

Bron: http://www.ultimateavmag.com/news/pa..._3d_plasma_tv/

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 16, 2009

lekker bezig dat panasonic......althans, als je goed leest heb je hier wel een speciale bril voor nodig en die zou dus kunnen vervallen, als je het andere verhaal gelooft.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 16, 2009

Edgar Smit;1627579 wrote: lekker bezig dat panasonic......althans, als je goed leest heb je hier wel een speciale bril voor nodig en die zou dus kunnen vervallen, als je het andere verhaal gelooft.

Dit is gewoon preken voor eigen parochie.
Maar gezien de huidige markt, eerst Panasonic wel één van de toonzetters op de HDTV markt.

Het is denk ik wel mooi om deze berichten te combineren en er één geheel nieuwsbericht van te maken.

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 16, 2009

ben al bezig....

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 16, 2009

15 oktober 2009
Ondanks dat er momenteel wel al 3D sets beschikbaar zijn voor thuisgebruik is het verstandig om nog even te wachten met een eventuele aanschaf van zo'n set tot de ontwikkelingen verder zijn volgens Panasonic President Fumio Ohtsubo in een interview tijdens de CEATEC, een grote Japanse beurs. De huidige pogingen om 3D te realiseren noemt hij "zeer ambitieus" en volgens zijn verwachting zal de techniek over drie tot vier jaar geschikt zijn grote en kleine thuis sets en zal er geen brilletje meer nodig zijn.

Op dezelfde beurs toonden Mitsubishi, Sharp, Sony, en Toshiba al 3D televisies. Zowel LG als Samsung meldden dat ook zij bezig zijn met het ontwikkelen van 3D tv. Mtsunishi levert zelfs al een tijdje 3D in DLP rear-preojectie sets maar voor zover bekend niet in Europa. Sony heeft plannen aangekondigd om 3D sets te gaan verkopen in 2010.

Grappig detail is dat datzelfde Panasonic inmiddels wel al een 3D Blu-Ray systeem heeft gedemonstreerd op een 103cm plasma TV tijdens de CEDIA Expo eerder deze maand. De prijs van zulk moois liegt er echter niet om, die ligt rond de 50.000 US Dollar. Gelukkig blijft Panasonic, zoals eerder aangegeven, doorontwikkelen en is er nu een systeem in ontwikkeling dat middels een 50inch plasma tv 3D beelden op 1080p kan weergeven, per oog!
Om dit te bereiken is er het volgende nodig; een 3D Blu-Ray speler, 3D materiaal en een speciale bril met actieve sluiters per oog zodat per oog het invallende licht kan worden geregeld. Het scherm geeft per oog beelden weer in een speciaal patroon en synchroniseert de actieve bril middels een infrarood verbinding. Met een framerate van 60Hz per oog en dus een totale framerate van 120 Hz blijft dat ruim binnen de technische grenzen van het plasmascherm.

Deze set wordt verwacht in Japan, de Verenigde Staten en, goed nieuws, Europa gedurende volgend jaar en tegen eind volgend jaar zouden er 100 Blu-Ray titels beschikbaar zijn. Helaas zijn er geen exacte data vrijgegeven dus hou het nieuws in de gaten.

Het grootste euvel voor 3D tv is dat er momenteel geen standaardnorm is. Diverse bedrijven waaronder CEA en SMPTE zijn druk bezig met het ontwikkelen van een wereldwijde standaardnorm voor 3D tv vooral onder druk van Hollywood wat steeds vaker 3D films maakt. Laten we vooral hopen dat deze standaard er is voordat 3D tv de markt overspoelt en er een derde formatenoorlog ontstaat.

Edgar Smit

[img]http://www.hometheatermag.com/images/newsart/101509threed.jpg[/img]

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 16, 2009

Hier is de preview van te lezen.

Heb je nog ideeen voor een pakkende titel Edgar?

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 17, 2009

Pakkende titels :

3D in je eigen Home Theater
3D TV wel of geen toekomstmuziek?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 17, 2009

Edgar, kun jij nu zelf ook jou artikelen toevoegen, online zetten en bewerken?
Ik had hem namelijk al een titel gegeven, als je wilt kan ik deze nog voor je veranderen in en van de door jou gegeven titels ;)

Tevens heb ik de foto's iets verkleind.

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 17, 2009

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten hoe......
Maar als het kan, waarom niet, doe ik het graag hoor.
Kun je me even uitleggen hoe dat in zijn werk gaat of staat er ergens een howto?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 17, 2009

Ik heb Edgar toegevoegd bij de Auteurs, zodat hij ook nieuwberichten kan plaatsen.
Dat kan hier Edgar: http://www.allesoverfilm.nl/admin/
Bovenin staat een Howto: Create a nieuwsbericht. (Let wel: nieuwsberichten moeten in HTML worden opgemaakt. Kun je dat?)

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 17, 2009

Ludo Keeris;1627843 wrote: Ik heb Edgar toegevoegd bij de Auteurs, zodat hij ook nieuwberichten kan plaatsen.
Dat kan hier Edgar: http://www.allesoverfilm.nl/admin/
Bovenin staat een Howto: Create a nieuwsbericht. (Let wel: nieuwsberichten moeten in HTML worden opgemaakt. Kun je dat?)
Ludo,

helaas: Edgar Smit, je hebt geen toegang tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse redenen zijn:

HTML is geen probleem.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 17, 2009

Ik kom net pas weer thuis, dus het duurde even.
Probeer het nog eens. Ik heb iets aangepast, maar het zou moeten lukken.

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 18, 2009

nog steeds niet Ludo.
Je mag het ook gewoon zeggen hoor als je niet wilt dat ik daar kom (6) (6)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 18, 2009

Het gaat niet om niet willen (hoewel...;) )
Maar volgens mij staan jouw instellingen gelijk met anderen. Ik zou dus niet weten wat er mis gaat.
Ik zoek nog even verder...

Ik heb je tot een andere groep benoemd. Probeer nu nog eens.

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 18, 2009

Ludo Keeris;1628166 wrote: Het gaat niet om niet willen (hoewel...;) )
Maar volgens mij staan jouw instellingen gelijk met anderen. Ik zou dus niet weten wat er mis gaat.
Ik zoek nog even verder...

Ik heb je tot een andere groep benoemd. Probeer nu nog eens.
Ik kom er nu wel, van de week even de tut doorlezen over het posten en dan na de vakantie ga ik helemaal los!(y)

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 25, 2009

Hier is nog een mooi artikel te lezen over 3DTV.

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 25, 2009

Idd een leuk artikel maar niet echt geschikt als nieuwsartikel.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 25, 2009

Dat was de bedoeling ook niet, ik kwam dit artikel tegen en vond het wel een mooi stuk om te lezen.
Dit wilde ik dan ook graag met jullie delen ;)

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 25, 2009

Roy de Jong;1630901 wrote: Dat was de bedoeling ook niet, ik kwam dit artikel tegen en vond het wel een mooi stuk om te lezen.
Dit wilde ik dan ook graag met jullie delen ;)
gewoon je postcount aan het opvijzelen, jij postcountgeile rakker (y);)

reply
0