Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Nieuws
ES
Edgar Smit
Update XBOX360: Zune, en voorlopig geen Blu-ray - staat online
Nov 07, 2009

In the first segment of our exclusive Steve Ballmer interview series, the Microsoft CEO and I talk about Natal, the blurring of console generations, and the surprising assertion that "you'll be able to get" Blu-ray add-on drives for Xbox 360. When I asked Ballmer about adding Blu-ray to the Xbox, he said:[INDENT] Well I don't know if we need to put Blu-ray in there—you'll be able to get Blu-ray drives as accessories. [/INDENT]Though he says it with certitude, the timing of any kind of Blu-ray accessory is unclear. Could he have mispoken? Certainly. However, when I asked Xbox spokespeople about Ballmer's revelation, they responded:[INDENT] Our immediate solution for Blu-ray-quality video on an Xbox 360 is coming this fall with Zune Video and 1080p instant-on HD streaming. As far as our future plans are concerned, we're not ready to comment. [/INDENT]Microsoft PR is good — we trust them to say no if they're not making one, and in this case, the best strategy is a "no comment". Which turns out to be a comment. Of course, his Blu-ray comment may not mean that Microsoft is coming out with an external drive—he may have just been shooting down the idea that the Xbox 360 will ever have an internal Blu-ray drive, by saying that any Blu-ray the Xbox gets would have to be external. On the other hand he did actually say, "You'll be able to get Blu-ray drives as accessories." As you can see in our back-and-forth, Ballmer plays his cards close to the chest, but in my sit-down interview with him, he shared a lot. Prior to the Blu-ray business, Ballmer and I talked about Natal, and the excitement that Matt and Mark experienced when they stepped into the chamber back at E3. When I asked him if Natal was Microsoft's attempt to do away with concept of game console generations (thereby prolonging the life of a given platform indefinitely), Ballmer smiled knowingly and said "We'll see." Stay tuned for more exciting Ballmer moments (and facial expressions) over the next day, and then the full uncut interview video on Friday. Bron : http://gizmodo.com/5387238/ballmer-talks-natal-says-blu+ray-add+on-for-xbox-coming

LK
Ludo Keeris
Nov 07, 2009

Even wachten met het online plaatsen van dit nieuwsbericht. Volgende week (niet komende week) heb ik, als het goed is samen met Roy, een afspraak bij Microsoft om een nieuwe XBox te gaan bekijken. Dan zullen we hier ook naar vragen.
Je mag al wel een vertaling maken.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 07, 2009

Blu-ray op de XBox?

In een interview met Steve Ballmer , de CEO van Microsoft, is hem gevraagd naar de mogelijkheden van een ingebouwde Blu-ray speler op nieuwe Xbox consoles. Zijn antwoord was best verrassend, namelijk dat er nog niet bekend was dat er Blu-ray drives in de console zouden komen maar wel dat deze als accessoire verkrijgbaar zouden worden. Een noch ontkennend noch bevestigend antwoord natuurlijk maar wel een antwoord wat vragen oproept. Wie herinnerd zich niet de HD-DVD add-on voor de X-box? Misschien dat Microsoft er nu een Blu-ray versie voor op de markt gaat brengen? Navraag bij de officiële Microsoft kanalen over deze uitspraak levert het volgende op: "we komen met FullHD in de vorm van Zune Video en 1080p instant-on HD streaming. Voor zover onze toekomstplannen reiken, geven wij geen commentaar. "
Feitelijk is er dus gezegd dat er alleen externe Blu-ray spelers als accesoire verkrijgbaar zouden moeten worden, alleen in welke hoedanigheid is slechts een kwestie van tijd.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 07, 2009

Vertaling staat al klaar, maar natuurlijk even afwachten wat het bezoek aanMIcrosoft gaat brengen. Is die op het nieuwe kantoor op Schiphol trouwens?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 07, 2009

Edgar Smit;1636525 wrote: Is die op het nieuwe kantoor op Schiphol trouwens?

Yep.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 07, 2009

Ludo Keeris;1636535 wrote: Yep.
Neem maar voldoende parkeergeld mee dan, belachelijk duur daar parkeren :-(.

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 07, 2009

Volgens mij was het een dag na de uitspraak van die beste man weer volledig de grond in geboord door iemand anders van MS. Maar goed, ik ben benieuwd...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 16, 2009

Preview staat online: http://www.allesoverfilm.nl/nieuws.php?id=3475&backend=true

reply
0
RJ
Roy de Jong
RJ
Roy de Jong
Nov 20, 2009

Hmmm, ik dacht vandaag even de uodate te installeren maar dit gaat verre van probleemloos. Downloaden liep al voor geen meter en het installeren gaar al helemaal niet.

Met de PS3 nog nooit problemen gehad, met de 360 gaat het nooit in 1 keer goed....

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 20, 2009

Roy de Jong;1641761 wrote: Hmmm, ik dacht vandaag even de uodate te installeren maar dit gaat verre van probleemloos. Downloaden liep al voor geen meter en het installeren gaar al helemaal niet.

Met de PS3 nog nooit problemen gehad, met de 360 gaat het nooit in 1 keer goed....

Ik heb er nooit problemen mee...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 20, 2009

Het is inmiddels al gelukt, na 2 netwerkkabels gebruikt te hebben lukte het met nummer 3 in 1 keer.
Zo, straks maar eens even kijken hoe Zune nu in de praktijk is.

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 20, 2009

Kijk, goed materiaal is het halve werk...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 21, 2009

Ik ben gisteren en vandaag even bezig geweest met de laatste updates en denk dat er wat aanpassingen an het nieuwsbericht moeten komen.

*Nieuwere films, waaronder de nieuwste Harry Potter kosten 550points.
*Facebook en Twitter zijn alleen te gebruiken bij en Gold abonnement. Een Silver abo is gratis en Gold is er in verschillende vormen te koop. Per jaar kost dit abonnement €59,95 volgens http://www.xbox.com/nl-NL/live/Join .

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 21, 2009

Maar als je via www.budgetgaming.nl zoekt naar die Gold abo's dan ben je zo'n €35,00 kwijt voor een heel jaar...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 22, 2009

Michael Hamers;1641966 wrote: Maar als je via www.budgetgaming.nl zoekt naar die Gold abo's dan ben je zo'n €35,00 kwijt voor een heel jaar...

De site www.xbox.com is de officiele site van Microsoft, dit gebruik ik dan ook als bron.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 22, 2009

Roy de Jong;1642295 wrote: De site www.xbox.com is de officiele site van Microsoft, dit gebruik ik dan ook als bron.
ijkt me wle zo netjes en verstandig, helemaal omdat jullie daar ook geweest zijn.

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 22, 2009

Heb zojuist even de clip van Avatar bekeken via Zune het het streamen werkt eigenlijk erg goed en de kwaliteit is ook zeer goed. Als ze gauw het aanbod vergroten is dit de ideale manier om een keer weer een filmpje te huren op 1080i (helaas nog een oude xbox zonder HDMI :()

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 22, 2009

Michael Hamers;1642396 wrote: Heb zojuist even de clip van Avatar bekeken via Zune het het streamen werkt eigenlijk erg goed en de kwaliteit is ook zeer goed. Als ze gauw het aanbod vergroten is dit de ideale manier om een keer weer een filmpje te huren op 1080i (helaas nog een oude xbox zonder HDMI :()

Component kan de XBOX360 ook 1080P uitvoeren, het jammere is alleen dat er van de huidige generatie HDTV's slechts 2% is die dit ook daadwerkelijk accepteerd.

Ik heb zojuist mijn points opgewaardeerd ( á €23,95) en ga vanmiddag/vanavond Harry Potter eens bekijken. Mijn bevindingen zal ik later dan nog even posten. De trailers verschillen erg veel in kwaliteit.

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 22, 2009

Roy de Jong;1642399 wrote: Component kan de XBOX360 ook 1080P uitvoeren, het jammere is alleen dat er van de huidige generatie HDTV's slechts 2% is die dit ook daadwerkelijk accepteerd.

Dat laatste is bij mij het geval. Hopelijk accepteert mijn nieuwe receiver straks 1080p over component. Kan ie het mooi zo doorgeven naar de tv via HDMI...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 22, 2009

Michael Hamers;1642396 wrote: Heb zojuist even de clip van Avatar bekeken via Zune het het streamen werkt eigenlijk erg goed en de kwaliteit is ook zeer goed.

Ik heb de clip uit Avatar ook net zitten bekijken, dit ziet er inderdaad erg goed uit. Enig minpuntje vind ik dat er regelmatig horizontale beeldlijnen ontbreken (heel kort te zien).

Zelf heb ik de Onkyo TX-SR806 en deze ondersteund component invoer/uitvoer ook slecht tot 1080i.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 22, 2009

Nou, vanavond Harry Potter en de halfbloed prins bekeken op Zune.

Ik vond het toch wel een teleurstelling.
Het geluid was over het algemeen best goed voor een DD 5.1 track.
Het beeld daarintegen was niet beter dan een goede upscaled DVD. Het beeld miste veel aan scherpte, alleen bij vlagen in de rustige scenes was het van goede kwaliteit. Ook was vaak goed te zien dat de film opnieuw een buffer op moet bouwen door de vele blokken in het beeld of wanneer het beeld gewoon geheel stil bleef staan, dit was erg irritant. Mijn advies: als je een film wilt bekijken via Zune, download deze dan in zijn geheel.

Ik twijfel er nog aan om eenzelfde reactie in het nieuwsbericht te plaatsen.

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 22, 2009

Roy de Jong;1642581 wrote: Nou, vanavond Harry Potter en de halfbloed prins bekeken op Zune.

Ik vond het toch wel een teleurstelling.
Het geluid was over het algemeen best goed voor een DD 5.1 track.
Het beeld daarintegen was niet beter dan een goede upscaled DVD. Het beeld miste veel aan scherpte, alleen bij vlagen in de rustige scenes was het van goede kwaliteit. Ook was vaak goed te zien dat de film opnieuw een buffer op moet bouwen door de vele blokken in het beeld of wanneer het beeld gewoon geheel stil bleef staan, dit was erg irritant. Mijn advies: als je een film wilt bekijken via Zune, download deze dan in zijn geheel.

Ik twijfel er nog aan om eenzelfde reactie in het nieuwsbericht te plaatsen.

Wat voor internetverbinding heb je? Kan zijn dat die het niet volledig trekt. Je zult dan toch nog een keer een film compleet moeten downloaden denk ik om dit te vergelijken...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 22, 2009

Michael Hamers;1642598 wrote: Wat voor internetverbinding heb je? Kan zijn dat die het niet volledig trekt. Je zult dan toch nog een keer een film compleet moeten downloaden denk ik om dit te vergelijken...

Ik heb nu nog een 30Mb verbinding bij UPC. Ik heb een groot gedeelte van de film de informatiebalk bovenin beeld aan gehad met de kwaliteitsindicator. Deze stond continu vol op HD en 1080P dus de kwaliteit zou gewoon top moeten zijn. Zelfs bij het stilstaan van de film stond de indicator geheel vol.

De kwaliteit vond ik niet om over naar huis te schrijven.

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 23, 2009

Roy de Jong;1642605 wrote: Ik heb nu nog een 30Mb verbinding bij UPC. Ik heb een groot gedeelte van de film de informatiebalk bovenin beeld aan gehad met de kwaliteitsindicator. Deze stond continu vol op HD en 1080P dus de kwaliteit zou gewoon top moeten zijn. Zelfs bij het stilstaan van de film stond de indicator geheel vol.

De kwaliteit vond ik niet om over naar huis te schrijven.

Ach ja, ik geloof dat Harry Potter 10GB was? Op een bluray zou deze film al gauw 35 tot 40 GB in beslag nemen denk ik...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 24, 2009

Ook interresant voor jou Michael: http://www.xbox.com/nl-NL/xtival09winter/lineup.htm#music

Films in HD voor SD prijzen en 2 halen = 1 betalen ;)

reply
0