Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Redactie
MH
Marcel den Haan
DVD.nl Awards 2009
Dec 17, 2009

Voorgaande jaren heb ik veel tijd gespendeerd aan de awards, maar vorig jaar wat minder. Toen zijn de awards zelfs helemaal niet doorgegaan. Misschien had dit te maken met mijn tijdelijke vertrek...:mrgreen: Dit jaar zouden we dit weer op gaan pakken en het wordt nu wel tijd om hier iets mee te gaan doen lijkt me. Voorheen werd er het hele jaar een lijst bijgehouden, nu moeten we alles nu verzinnen. De gebruikers kunnen meestal ook nominaties voordragen, maar uiteraard ligt de laatste beslissing bij ons. Daarom lijkt het me zinvol om zelf ook titels hier te plaatsen, waarna we er per catagorie vijf uitkiezen. Voeg dus gerust iets toe! Voorgaande jaren hadden we alleen een beeld en geluid award voor Blu-ray, misschien een idee om deze wat uit te breiden? BD is namelijk flink doorgebroken, dus een algemene beste BD, beste serie op BD, beste klassieker op BD en beste muziek BD zouden best zinvol kunnen zijn. Ook zou beste cabaret DVD wel weg kunnen, hier is weinig van uitgekomen. Beste DVD-uitgave Totaal (Actueel) - Watchmen - Oorlogswinter Beste DVD-uitgave (Klassieker) - Fanny & Alexander Beste DVD - Muziek - Nirvana - Live at Reading Beste DVD - TV Serie Beste DVD - Beeldkwaliteit (Live Action) - Terminator Salvation - Let the Right One in - Brideshead Revisited Beste DVD - Beeldkwaliteit (Animatie) - Ice Age 3D - Up - Pinokkio Beste DVD - Geluidskwaliteit - Hellboy 2: The Golden Army - Terminator Salvation - Transformers: Revenge of the Fallen - Brideshead Revisited Beste DVD - Extra's - Millennium: Mannen die Vrouwen Haten - Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen - Pinokkio Beste BD-uitgave Totaal (Actueel) - Star Trek 2009 - Transformers 2 - Harry Potter en de Halfbloed Prins - Oorlogswinter Beste BD-uitgave Totaal (Klassieker) - Wizard of Oz - Fight Club - Braveheart - Terminator 2: Judgement Day – Skynet Edition - Fanny & Alexander - Charlie and the Chocolate Factory Beste BD - Muziek - George Michael - Live In London - Il Divo - An Evening With Il Divo - Live In Barcelona - Beyonce - I Am...Yours An Intimate Performance at Wynn Las Vegas - Trijntje Oosterhuis - Best Of Burt Bacharach Live - Stevie Wonder - Live At Last - Steve Vai - Where The Wild Things Are - Toto - Falling in Between Live Beste BD - TV Serie - Lost - Seizoen 5 - Star Trek: The Original Series - Seizoen 1 - 24 - Seizoen 7 - Prison Break: Season 4 - Mad Men - Seizoen 1 - Planet Earth Beste BD - Beeldkwaliteit (Live Action) - Terminator Salvation - Transformers 2 - Harry Potter en de Halfbloed Prins - Golden Compass - Zwartboek - Planet Earth Beste BD - Beeldkwaliteit (Animatie) - Monsters Inc. - Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen - Pinokkio - Up - Monsters vs Aliens Beste BD - Geluidskwaliteit - Hellboy 2: The Golden Army - Gladiator - Terminator 2: Judgement Day – Skynet Edition - Harry Potter en de Halfbloed Prins - Hairspray - Golden Compass - Australia - Zwartboek Beste BD - Extra's - Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen - Gladiator - The Da Vinci Code (Extended Version) - The Wizard of Oz - The Longest Day - Gandhi

WR
Wilbert Rietman
Dec 17, 2009

Dit zijn zo de eerste die me te binnen schieten:

Beste DVD - Film (Actueel)

Watchmen

Beste DVD - Muziek (Internationaal)
Nirvana - Live at Reading

Beste DVD - Beeldkwaliteit (Live Action)
Watchmen

Beste DVD - Beeldkwaliteit (Animatie)
Ice Age 3D
Wall-E

Beste DVD - Geluidskwaliteit
Hellboy 2: The Golden Army

Beste DVD - Artwork
Hellboy 2: The Golden Army (Giftpack)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Dec 21, 2009

Paar suggesties:
Monster's Inc.
The Dark Knight
UP
Blade Runner
Gone with the Wind
The Wizard of OZ

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 22, 2009

Marcel den Haan;1652166 wrote:

Voorgaande jaren hadden we alleen een beeld en geluid award voor Blu-ray, misschien een idee om deze wat uit te breiden? BD is namelijk flink doorgebroken, dus een algemene beste BD, beste serie op BD, beste klassieker op BD en beste muziek BD zouden best zinvol kunnen zijn. Ook zou beste cabaret DVD wel weg kunnen, hier is weinig van uitgekomen.

Ik zou hier ook graag wat wijzigingen in willen zien.
Misschien dat we wat categoriën kunnen samenvoegen of verwijderen.

Cabaret lijkt me inderdaad een optie om te laten sneuvelen.

Enkele categoriën als algemeen zien, dus zowel DVD als BD in één categorie.
Dat kan voor een flink aantal categoriën, denk ik (menudesign, extra's, artwork, boxset, documentaire, TV-serie)

Muziek Nationaal en Internationaal samenvoegen tot: Muziek

TV-serie Nationaal en Internationaal samenvoegen tot: TV-serie

Verder zouden we al vrij snel de nominatieronde van de forumleden kunnen starten.
Er zijn dit jaar nauwelijks of geen releases meer, dus nieuwe titels komen er niet meer bij. Hoe eerder we starten des te sneller kunnen we de uiteindelijke Awardsverkiezing online plaatsen.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Dec 23, 2009

Bij deze dan mijn (voorlopige lijstje). Ik heb wat kleine toevoegingen/aanpassinfgen gedaan en wat titels ingevuld.
Ik zal in deze post mijn eigen lijstje bijhouden.

Beste DVD/Blu-ray - Film (Actueel)
Watchmen

Beste DVD/Blu-ray - Film (Klassieker)

Beste DVD/Blu-ray - Film (Nederlandstalig)
Oorlogswinter

Beste DVD/Blu-ray - Muziek (Internationaal)
Nirvana - Live at Reading

Beste DVD/Blu-ray - Muziek (Nationaal)

Beste DVD/Blu-ray - TV Serie (Internationaal)

Beste DVD/Blu-ray - TV Serie (Nederlandstalig)

Beste DVD/Blu-ray - Documentaire
Earth (BD)

Beste DVD/Blu-ray - Boxset (minimaal 3 DVD's)

Ice Age 3D
Wall-E
Up

Hellboy 2: The Golden Army

Beste DVD - Extra's

Beste DVD - Menudesign

Beste DVD - Artwork
Hellboy 2: The Golden Army (Giftpack)
Prison Break - Alle seizoenen

Beste Blu-ray - Geluidskwaliteit
Hellboy 2

Beste Blu-ray - Beeldkwaliteit (animatie)
Speedracer
Tinkerbell

Beste Blu-ray - Extra's
Gladiator

Beste Blu-ray - Beeldkwaliteit (live action)
Transformers

Beste Blu-ray - (pop-up)menu design

Beste Blu-ray - Artwork
Rocky - the anthonlogy
Sneeuwwitje en de zeven dwergen

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 23, 2009

Ik zou DVD en BD toch liever apart zien van elkaar. Het zijn twee totaal verschillende mediums met verschillende mogelijkheden. Dus niet te vergelijken.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 23, 2009

Dan moeten we denk ik gaan snijden in de categoriën.
Het wordt anders te lang, te veel en te onoverzichtelijk.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 23, 2009

Muziek kan wel onder één noemer lijkt me, evenals series. Dus geen onderscheidt in nationaal en internationaal. Cabaret dan weg zoals gezegd, boxset zou ook wel weg kunnen denk ik. Menudesign vind ik ook geen toegevoegde waarde hebben verder. Misschien DVD Nederlandstalig ook weg?

Ik zou dan komen op de volgende categorieën:

Beste DVD - Film (Klassieker)

Beste DVD - Muziek

Beste DVD - TV Serie

Beste DVD - Documentaire

Beste DVD - Extra's

Beste BD - Film (Actueel)

Beste BD - Film (Klassieker)

Beste BD - Muziek

Beste BD - TV Serie

Beste BD - Documentaire

Beste BD - Beeldkwaliteit (Live Action)

Beste BD - Beeldkwaliteit (Animatie)

Beste BD - Geluidskwaliteit

Beste BD - Extra's

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 23, 2009

Dat is al een overzichtelijker lijstje, daar kan ik me wel in vinden.
Alleen BD Documentaire, is daar iets zinnings mee te doen? Wat is er op BD voor interessants uitgekomen?

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 23, 2009

Er komt genoeg uit, maar dat zijn vrijwel allemaal natuurfilms. Met dieren wel teverstaan....:mrgreen:

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 23, 2009

Maar is het zinvol om die te gaan nomineren?
Geheid dat 99.9% van de bezoekers die films nooit gezien heeft.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 23, 2009

Dan laten we die catagorie ook weg, echt veel is er inderdaad niet uitgekomen. Dan hebben we alle belangrijke catagorieen wel denk ik. Ik zal de openingspost aanpassen.
Laat de nominaties maar komen zou ik zeggen. Ik zal er morgen eens voor gaan zitten. Bij voorkeur graag de openingspost aanpassen, dit voor de overzichtelijkheid.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 23, 2009

Ik heb Wall-E verwijderd uit de lijst, die is van 2008. Dark Knight en Blade Runner zijn ook van 2008, Gone with the Wind is hier nog niet uit op BD.
De keuzes van Roy heb ik verwerkt in de openingspost.

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 24, 2009

Is het een idee om de jongens in Duitsland een query uit te laten voeren op de database? Dus vragen of ze de DVD- en BD-recensies uit 2009 naar boven kunnen halen waarin we een 9 of 10 hebben gegeven voor film, beeld, geluid of extra's. Dat maakt het risico kleiner dat we titels over het hoofd zien, plus dat de nominaties dan consistent zijn met de recensies.

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 27, 2009

Koen Koene;1654538 wrote: Is het een idee om de jongens in Duitsland een query uit te laten voeren op de database? Dus vragen of ze de DVD- en BD-recensies uit 2009 naar boven kunnen halen waarin we een 9 of 10 hebben gegeven voor film, beeld, geluid of extra's. Dat maakt het risico kleiner dat we titels over het hoofd zien, plus dat de nominaties dan consistent zijn met de recensies.

Niemand?

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 24, 2009

Wat moet ik me voorstellen bij de categorie "Beste DVD/BD - Film", gaat dat om de film zelf? Want dan verbaast het me dat Transformers 2 in de lijst staat. Dit is in ieder geval totaal niet consistent met de recensie. :wink:

Of gaat het om de totaaluitvoering (beeld, geluid, extra's) en telt de film zelf niet mee? In dit laatste geval zou ik voorstellen om de categorienaam wat aan te passen.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 24, 2009

Koen Koene;1654540 wrote: Wat moet ik me voorstellen bij de categorie "Beste DVD/BD - Film", gaat dat om de film zelf? Want dan verbaast het me dat Transformers 2 in de lijst staat. Dit is in ieder geval totaal niet consistent met de recensie. :wink:

Of gaat het om de totaaluitvoering (beeld, geluid, extra's) en telt de film zelf niet mee? In dit laatste geval zou ik voorstellen om de categorienaam wat aan te passen.

"Beste DVD/BD - Film" ging volgens mij inderdaad over het totale plaatje, dus beeld, geluid, extra's. Wat voor naam stel je voor dan?

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 24, 2009

Marcel den Haan;1654618 wrote: "Beste DVD/BD - Film" ging volgens mij inderdaad over het totale plaatje, dus beeld, geluid, extra's. Wat voor naam stel je voor dan?

Hmmm... dat is een goeie. Misschien iets van "Beste totaaluitvoering" ofzo? "Film" lijkt me sowieso verwarrend, omdat de film zelf juist hetgene is wat in deze categorie niet beoordeeld wordt. Waarmee ook Transformers 2 weer verklaard is :wink:

Edit: Marcel, ik zie dat Planet Earth nog bij Film staat in plaats van TV-serie. Is dit bewust, of ben je vergeten om deze opmerking te verwerken?

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 24, 2009

Ik mag de posts van iemand anders niet wijzigen (zal wel een rechtenkwestie zijn), dus ik zet mijn opmerkingen hieronder.

- Planet Earth

Planet Earth is een TV-serie, deze kan wat mij betreft ook genomineerd worden voor beste TV-serie op BD en voor beste beeldkwaliteit op BD.

Verder mis ik Up bij beste BD beeldkwaliteit animatie.

Beste BD - TV Serie
- Prison Break Collection

Ik vind niet dat we verzamelingen van boxsets hier op moeten nemen (volgens mij zijn ook van Lost en 24 dergelijke boxsets verschenen), maar alleen de afzonderlijke seizoenen die in 2009 verschenen zijn.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 24, 2009

Wat dacht je van 'Beste DVD/BD-uitgave Totaal'? of Algeheel, Compleet, Geheel? Genoeg synoniemen om te kiezen. In ieder geval zonder film, maar met uitgave erbij.
Mooiste zou zijn 'Meest Complete DVD/BD-uitgave', maat dat komt niet overeen met de rest. Of het moet Beste Meest Complete DVD/BD-uitgave worden.

Ik zal Planet Earth veranderen, die was ik vergeten.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 24, 2009

Je zou er van kunnen maken:

Beste DVD-uitgave (of BD-uitgave) - Categorie Film & Documentaire.

Wat je er ook bij zet, er zullen altijd mensen zijn die de film nomineren i.p.v. de uitgave.
Dat was in het verleden ook al zo.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 27, 2009

Zij hebben ook Kerst, ben ik bang.
Maar ik zal morgen eens een balletje opgooien.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 28, 2009

Hier is de lijst van 2009 met alle titels die voor beeld en/of geluid en/of extra's een 9 of hoger hebben gescoord.
Het is alleen zelf even opzoeken of het een DVD of BD betreft.

http://www.allesoverfilm.nl/files/reviews2009.xls

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 28, 2009

Ik heb het Excel lijstje even doorgespit en alle titels met een 10 op verschillende gebieden eruit gehaald. Dan kom ik op het volgende lijstje:

DVD - beeld
The Bank Job
Pinokkio
Let the Right One In

DVD - geluid
International, The
Sia - TV Is My Parent
Stellet Licht
Taken
Terminator Salvation

DVD - extra's (geen titels met een 10, dus titels met een 9 gepakt)
American Gangster (3 disc definitive edition)
Oorlogswinter (SE)
Pinocchio / Pinokkio (DE)
Planet Earth

BD - beeld
Baas in eigen Bos 2 / Open Season 2
Sin City
Horton Hears a Who!
Zwartboek
Quantum of Solace
Neujahrskonzert 2009
Spirit, The
Knowing
Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen / Snow White and the Seven Dwarfs
Terminator Salvation
Fight Club
Up (4-Disc Superset)

BD - geluid
Apocalypto
Australia
Charlie and the Chocolate Factory
Chronicles of Narnia, The: Prince Caspian
Cirque du Soleil - Midnight Sun
Die Hard with a Vengeance
Fight Club
Gladiator
Golden Compass, The
Hairspray
Hellboy II: The Golden Army
Herbert von Karajan Memorial Concert
Horton Hears a Who!
Ice Age
Independence Day
International, The
Knowing
Man on Fire
Neujahrskonzert - New Year’s Concert 2009
Oorlogswinter
Perfume: The Story of a Murderer
Predator 2
Push
Sin City
Speed
Stomp The Yard
Streisand, Barbra - Live in Concert 2006
Terminator 3: Rise of the Machines
Terminator Salvation
Toto - Falling in Between Live
Up (4-Disc Superset)
Verdi - La Traviata
Vexille
Wanted
World Is Not Enough, The
Zwartboek

BD - extra's
Day the Earth Stood Still, The (1951)
Gladiator
French Connection, The
X-Men Trilogy

Wellicht dat hier nieuwe inspiratie tussen zit voor de nominatielijst. Titels met een 9 in de betreffende gebieden mogen (wat mij betreft) ook. Bijvoorbeeld de BD-versie van Planet Earth, die hoort volgens mij wel thuis in het rijtje beste beeld.

Blijven nog de titels over waar we geen recensie van hebben. Ik zou voorzichtig zijn met het nomineren van niet gerecenseerde titels, tenzij we 100% zeker weten dat deze van hoge kwaliteit zijn.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om alleen gerecenseerde titels toe te staan, maar dan ga je wellicht toppers missen. Is wel een extra stimulans voor de maatschappijen om grote titels op te sturen :wink:

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 28, 2009

Ik heb ook nog even gekeken naar de beste totaaluitvoering, met het criterium dat op alle gebieden een 9 of hoger moet zijn gescoord (de Toppers dus).

Dan komen de volgende titels naar voren:

DVD
Oorlogswinter (SE)
Planet Earth

BD
Up (4-Disc Superset)
X-Men Trilogy

Eventueel zou deze lijst uitgebreid kunnen worden met de uitgaven die een 8 voor extra's scoren.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 28, 2009

Daar gaat de BD van The Wizard of Oz nog bijkomen. Daar ben ik nog mee bezig, maar ik kan nu al zeggen dat het een topper wordt.

Dan moeten we óf inderdaad kijken naar titels met een 8 voor extra's óf naar titels die we niet geresenceerd hebben, maar wel de nominatie Topper zouden krijgen. Dat is wel lastig, zoals Koen al zegt, zeker als je ze zelf niet gezien hebt.
Transformers 2 is misschien een mogelijkheid.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 29, 2009

De gebruikers komen misschien nog met goede opties. Hoe wil je dit trouwens aan gaan pakken? Als we threads openen in het forum dan zien ze welke titels we overgenomen hebben en welke niet. Krijg je daar weer gezeur over. Misschien een mailadres openstellen?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 29, 2009

Ik ben een pagina aan het maken in HTML, waarin ze bij elke categorie één nominatie kunnen doen. Dan komt dat binnen via email en ziet niemand wat er genomineerd is.
Voordeel is dat iedereen z'n eigen keuze maakt en niet gaat afkijken van wat anderen al ingevuld hebben.
Ik hoop die pagina vandaag af en online te hebben.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 29, 2009

Ben de lijst aan het updaten naar aanleiding van Koen's bericht maar er zitten nogal wat uitgaven uit 2008 tussen. Zoals American Gangster 3 disc, Baas in Eigen Bos 2. Dat hij besproken is in 2009 wil niet zeggen dat hij uit dit jaar komt. Vooral titels die door ons in januari besproken zijn. Moet dus even alles uitzoeken.

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 29, 2009

Marcel den Haan;1655996 wrote: Ben de lijst aan het updaten naar aanleiding van Koen's bericht maar er zitten nogal wat uitgaven uit 2008 tussen. Zoals American Gangster 3 disc, Baas in Eigen Bos 2. Dat hij besproken is in 2009 wil niet zeggen dat hij uit dit jaar komt. Vooral titels die door ons in januari besproken zijn. Moet dus even alles uitzoeken.

OK, goed punt, had ik niet aan gedacht. Tot hoeveel nominaties willen we uiteindelijk komen per categorie? 5?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 29, 2009

5 nominaties per categorie lijkt me goed. Dat hadden we in het verleden ook.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 29, 2009

Ik heb een invulblad gemaakt: http://www.allesoverfilm.nl/files/dvdnlawards2009.html

Er was ruimte voor de categorie Artwork, dus die heb ik er nog tussen gezet.
Mee eens?

Laat maar weten wat er anders moet.
(let wel, de pagina werkt nog niet, het gaat om het uiterlijk en inhoud)

reply
0
MH
Marcel den Haan
Dec 29, 2009

Ziet er goed uit! Maak er alleen even van Beste DVD-uitgave Totaal (Actueel), Beste DVD-uitgave Totaal (Klassiek), Beste BD-uitgave Totaal (Actueel) en Beste BD-uitgave Totaal (Klassiek).

Zo staat het nu ook hier in het overzicht en is qua termen wat minder verwarrend denk ik.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 29, 2009

Ik heb er wel het woord Uitgave bij gezet (en daar ook een regel over toegevoegd in de inleiding).

Het woord Totaal vind ik verwarrend. Het is nu: DVD/BD uitgave - Actueel en DVD/BD uitgave - Klassieker.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 31, 2009

De nominatieronde is van start gegaan. http://www.allesoverfilm.nl/awards/2009.php
Het fijne is dat de gegevens worden opgeslagen in een database, waardoor we niet handmatig hoeven te tellen!

reply
0
KK
Koen Koene
Dec 31, 2009

Ludo Keeris;1656689 wrote: Het fijne is dat de gegevens worden opgeslagen in een database, waardoor we niet handmatig hoeven te tellen!

Nou, je krijgt natuurlijk wel dat mensen titels anders gaan schrijven (het zijn vrije invulvelden, toch?). Dus er zal toch nog iets van handmatig werk inzitten.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 31, 2009

Helemaal waar natuurlijk, maar het is wel een stuk makkelijker dan alles handmatig vanuit al die emails tellen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 19, 2010

We moeten zelf aan de slag. Het aantal nominaties is bedroevend weinig. Slechts 17(!) mensen hebben de moeite genomen om een aantal titels in te vullen. En bijna geen enkel lijstje is compleet.
Dus het komt neer op ons eigen inzicht.
Geef dus je voorkeur aan welke titels je wilt nomineren!

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 22, 2010

Beste mensen,

Ik wil best een DVD.nl Awards organiseren, maar dan moet er wel input komen.
Van de leden moeten we het dus niet hebben, dus wat zijn jullie definitieve nominaties?
Per categorie max. 5 titels.

reply
0
ES
Edgar Smit
Jan 22, 2010

sorry, meer dan de helft heb ik niet of niet gezien dus ik kan ook geen oordeel geven.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 22, 2010

Je hoeft ook niet alles gezien te hebben. Dat heeft niemand, ook ik niet.
Maar als je nu eens van de titels die je wél gezien hebt eens een lijstje maakt wat jij goed en mooi vindt?

reply
0
ES
Edgar Smit
Jan 22, 2010

Beste DVD - Harry Potter and The Halfblood Prince

Verder kom ik helaas niet omdat ik nagenoeg niets nieuws meer koop sinds ruim 1 jaar.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 22, 2010

Dit is mijn lijstje, hierin ook een aantal titels verwerkt die via de nominaties binnenkwamen:

DVD Film Actueel:
Oorlogswinter
Planet Earth
Up – Special Edition
Curious Case of Benjamin Button - SE
Transformers: Revenge of the Fallen - SE

DVD Film Klassieker:
Fanny & Alexander
La Dolce Vita
Pinokkio
Wizard of Oz

DVD Muziek:
Nirvana – Live at Reading
The Killers - Live at the Royal Albert Hall

DVD TV Serie:
Mad Men - Seizoen 2
Battlestar Galactica - Seizoen 4
24 – Seizoen 7
Mad Men – Seizoen 1
Heroes - Seizoen 3

DVD Beeld Live Action:
Let the Right One In
The Bank Job
Transformers: Revenge of the Fallen
Brideshead Revisited

DVD Beeld Animatie:
Coraline
Up
Pinokkio
Ice Age 3

DVD Geluid:
The Bank Job
The International
Terminator Salvation
Star Trek 2009

DVD Extras:
Pinokkio
Oorlogswinter
Fanny & Alexander
Planet Earth
Wizard of Oz

DVD Artwork:
Fanny & Alexander
Simpsons - Seizoen 12
Prison Break Complete seizoenen
Hellboy II: Giftset
Wizard of Oz

BD Film Actueel:
Up 4-disc Superset
Terminator Salvation
Planet Earth
Curious Case of Benjamin Button

BD Film Klassieker:
The Wizard Of Oz
Terminator 2 - Skynet Edition
Monsters Inc.
The Green Mile
Gandhi

BD Muziek:
Toto – In Between Live
Barbra Streisand – Live in Concert 2006
George Michael – Live in London
Styx – One With Everything
The Killers - Live at the Royal Albert Hall

BD TV Serie:
Lost Seizoen 3
24 – Seizoen 7
Mad Men – Seizoen 1
Star Wars: Clone Wars

BD Beeld Live Action:
Terminator Salvation
El Orfanato
Fight Club

BD Beeld Animatie:
Up
Sneeuwwitje
Pinokkio
Monsters en co.
Ice Age 3

BD Geluid:
Hellboy II: Golden Army
Terminator Salvation
Golden Compass
El Orfanato

BD Extras:
Day the Earth Stood Still (1951)
The Wizard of Oz
Gladiator
Sneeuwwitje

BD Artwork:
Up 4-disc Superset
The Wizard of Oz

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 22, 2010

Niet om me er gemakkelijk vanaf te maken, maar ik kan me wel vinden in Ludo's lijstje (kan alleen oordelen voor wat betreft de films die ik zelf gezien heb).

Ik zou alleen Fight Club nog toe willen voegen bij Beste BD Beeldkwaliteit. Van die transfer was ik namelijk erg onder de indruk, vooral aangezien de film alweer 10 jaar oud is.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 22, 2010

Koen Koene;1664604 wrote: Ik zou alleen Fight Club nog toe willen voegen bij Beste BD Beeldkwaliteit. Van die transfer was ik namelijk erg onder de indruk, vooral aangezien de film alweer 10 jaar oud is.

Dat kan. Welke titel zou dan uit het lijstje moeten, gezien we maar 5 nominaties per categorie kunnen doen.

Heb je nog tips voor categoriën die nog niet compleet zijn? Vooral qua TV-series ben ik niet goed op de hoogte.

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 22, 2010

Ludo Keeris;1664607 wrote: Dat kan. Welke titel zou dan uit het lijstje moeten, gezien we maar 5 nominaties per categorie kunnen doen.

Voor mij is Harry Potter op beeldgebied de minste, dus die kan er wat mij betreft uit (El Orphanato en The Spirit heb ik niet gezien, dus daarvoor moet ik me baseren op de screenshots).

Heb je nog tips voor categoriën die nog niet compleet zijn? Vooral qua TV-series ben ik niet goed op de hoogte.

Misschien Clone Wars bij TV-series op BD (is wel animatie, maar dat maakt volgens mij niks uit), die krijgt over het algemeen wel goede recensies. Marcel heeft die nog ter recensie liggen, dus misschien dat hij kan beoordelen of deze in het rijtje thuishoort.

En verder zou je bij TV-series op DVD seizoen 3 van Heroes toe kunnen voegen, dat is ook wel een nette uitgave.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jan 22, 2010

Ook ik kan me erg goed vinden in de lijst van Ludo, ik heb wat kleine opmerkingen:

BD Film Klassieker:
The Wizard Of Oz
Terminator 3 – Rise of the Machines
Monsters Inc.
The Green Mile
Gandhi
Ik vind Terminator 2 meer een klassieker dan Termintor 3.

BD Beeld Live Action:
Terminator Salvation
The Spirit
El Orfanato
Harry Potter and the Half Blood Prince
Bij de live action hoort Transformers 2 er ook absoluut bij.

BD Beeld Animatie:
Up
Sneeuwwitje
Pinokkio
Monsters Inc.
Ice Age 3
Bij de animatie verdiend Tinkerbell ook een plekje, alleen al omdat deze erg echt prachtig uitziet.

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 22, 2010

Roy de Jong;1664616 wrote: Ik vind Terminator 2 meer een klassieker dan Termintor 3.

Daar ben ik het wel mee eens.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 22, 2010

Roy de Jong;1664616 wrote:
Ik vind Terminator 2 meer een klassieker dan Termintor 3.

Qua film misschien wel, maar qua uitgave niet, als ik de cijfers van DVD.nl mag geloven:
Terminator 2: deze of deze
Terminator 3: deze
Let wel: ik heb ze geen van beiden gezien en ga af op de cijfers van de recensies.

Bovendien is de Terminator 2 release al van september 2008, als ik het goed heb. Alleen de Sky-net release is van 2009.

De opmerkingen van Koen en Roy verwerkt in de lijst.
Nu staan er bij een paar categoriën zes nominaties. Geef maar aan welke daar weg moet.

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 23, 2010

Dan moeten we misschien even duidelijk maken wat we onder "klassieker" verstaan. In ons geval is dat dus: alles van voor 2009, of niet? Want bij de term klassieker heb ik meer het beeld van een titel die tientallen jaren oud moet zijn.

Verder heb je gelijk: het gaat hier om de uitvoering, niet de film zelf. Maar als je de punten voor beeld, geluid, extra's optelt is de Skynet Edition toch beter:
T2 Skynet: 7 + 9 + 8 = 24
T3: 9 + 8 + 6 = 23

(Dat was misschien sowieso wel een goede manier geweest om de beste totaaltitels eruit te halen.)

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 23, 2010

Bij beeld BD zou ik zeggen The Spirit eruit, ook omdat de kans kleiner is dat mensen deze gezien hebben (vergeleken met bijvoorbeeld een Transformers 2).

Bij extra's BD zou ik Planet Earth uit het lijstje halen. Die is qua extra's minder bijzonder dan de overige genoemde titels.

Bij animatie beeld BD zou ik toch Tinkerbell weghalen, omdat deze vrij recent is en het daarom logisch(er) is dat deze een goede beeldkwaliteit heeft (vergeleken met Pinokkio en Sneeuwwitje).

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 24, 2010

Vandaag bijna de hele dag aan de Awards gewerkt. Veel meer werk dan ik dacht!
Maar ik heb nog wat hulp nodig.

Hier is een overzicht zoals het er uit ziet (opmerkingen zijn welkom!)

Zoals je kunt zien staan er nog een aantal rode kruizen. Daar zoeken we nog goede nominaties voor.
Dus als je nog een titel weet die in de bewuste categorie thuis hoort, zet 'm hier dan neer!

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jan 24, 2010

Planet Earth zouden we niet doen geloof ik als film, aangezien dit meer een serie is. En hoe kan El Orfanato genomineerd zijn als beste BD? Die heeft totaal geen extra's!
In mijn eerste post staan nog gegadigden.
[B][/B]

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 24, 2010

Marcel den Haan;1665227 wrote: Planet Earth zouden we niet doen geloof ik als film, aangezien dit meer een serie is.

Planet Earth is een (lange) documentaire, dus die zie ik eerder bij de "films" dan bij de "series". We kunnen 'm wel bij series zetten (dan hebben we dat bij BD ook meteen gecovered), maar dan moeten we een nieuwe titel hebben voor DVD - Actueel.

En hoe kan El Orfanato genomineerd zijn als beste BD? Die heeft totaal geen extra's!
Heel scherp! Dat krijg je met copy/paste. Fight Club hoort daar ook niet, want die valt niet in de categorie Actueel.

In mijn eerste post staan nog gegadigden.
Daar heb ik al veel uit overgenomen, maar er staan niet genoeg titels in de categoriën:

DVD - Actueel (= nu Star Trek 2009, andere opties zijn welkom)
DVD - Klassieker
DVD - Muziek
DVD - TV Serie (is nu Planet Earth)
BD - TV Serie (is nu Planet Earth)
BD - Artwork

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jan 24, 2010

Star Trek 2009 zou wel kunnen bij BD actueel. Die heeft uitstekend beeld en geluid en bovendien veel extra's, die allemaal in HD zijn. De rest zal ik morgen even kijken.

reply
0
WR
Wilbert Rietman
Jan 24, 2010

Heeft Metallica niet het een en ander uitgebracht op het einde van 2009?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 24, 2010

Marcel den Haan;1665307 wrote: Star Trek 2009 zou wel kunnen bij BD actueel. Die heeft uitstekend beeld en geluid en bovendien veel extra's, die allemaal in HD zijn. De rest zal ik morgen even kijken.

Ja, Star Trek 2009 had ik ook in gedachten. Laten we die gewoon doen. In het buitenland krijgt ie in ieder geval veel goede kritieken qua beeld en geluid. We gaan er maar van uit dat de NL versie dat ook heeft.

Wilbert Rietman;1665312 wrote: Heeft Metallica niet het een en ander uitgebracht op het einde van 2009?

Niet iets wat algemeen verkrijgbaar is.

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 24, 2010

Ik ben het eens met Marcel: Planet Earth naar series en Star Trek 2009 erbij bij BD actueel.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 24, 2010

Voor nominaties DVD- Actueel.

Heeft iemand Watchmen gezien? Deze staat in de openingspost, maar op internet lees ik reviews waar men niet al te enthousiast is over het beeld en geluid.

En de DVD van Baader Meinhof Komplex?
Daar lees ik namelijk juist weer hele goede reviews over, maar ik heb 'm nooit gezien.

Of toch gewoon de DVD van Hellboy II: The Golden Army?

Star Trek 2009 kan ook, daar lees ik goede kritieken van, ook voor DVD.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 24, 2010

Hier een aantal opties voor DVD-Muziek

Pink - Funhouse Tour
Ilse DeLange - Live in Ahoy
Beyonce - I Am.... Yours
George Michael - Live in London

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jan 24, 2010

Ludo Keeris;1665365 wrote: Hier een aantal opties voor DVD-Muziek

Ilse DeLange - Live in Ahoy
Beyonce - I Am.... Yours
George Michael - Live in London

Deze 3 zijn erg goed verzorgd.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jan 24, 2010

Ik heb Star Trek op BD en die is top qua beeld, geluid en extra's.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jan 24, 2010

Artwork BD:

- Terminator Salvation Limited Edition Moto Terminator
- Harry Potter Hogwarts Castle (Limited Edition)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 25, 2010

Marcel den Haan;1665377 wrote: Artwork BD:

- Terminator Salvation Limited Edition Moto Terminator
- Harry Potter Hogwarts Castle (Limited Edition)

Harry Potter, natuurlijk!!! Die heb ik ook bij de DVD's gezet.
Prison Break lijkt me ook een goede, al ken ik de BD versie niet. Maar die zal niet veel afwijken van de DVD versie.

Terminator is volgens mij alleen als import te koop.

Maar de Artwork en Muziek secties zijn gevuld (y)

Nu alleen nog een DVD-Klassieker.

reply
0
WR
Wilbert Rietman
Jan 25, 2010

Zag die Termintaor editie vorige week nog bij de MediaMarkt liggen. Zag er zeer mooi en betaalbaar ook uit.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 25, 2010

Wilbert Rietman;1665434 wrote: Zag die Termintaor editie vorige week nog bij de MediaMarkt liggen. Zag er zeer mooi en betaalbaar ook uit.

Ja, maar volgens mij is dat geen Nederlandse uitgave, maar een Britse.
Het is dus een import en die doen niet mee met de verkiezing.

De pagina is weer geupdate: DVD.nl Awards 2009

Kijk ook even of je fouten tegenkomt of titels die er echt niet tussen horen te staan.

We zoeken alleen nog een DVD Klassieker.

EDIT: Nu ik er zelf naar kijk, moet daar niet gewoon Sneeuwwitje bij zitten?

reply
0
ES
Edgar Smit
Jan 25, 2010

Sneeuwwitje is idd een goede

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jan 25, 2010

Prison Break is wel fraai:

[IMG]http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/4/2/7/1002004007257247.jpg[/IMG]

Star Trek Motion Picture Collection erbij kan ook nog. Die is wel mooi met een mooi hologram aan de voorzijde.

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 25, 2010

Ik zie Transformers 2 nog bij beste DVD actueel staan. Dit lijkt me niet te kloppen, met name de beeldkwaliteit van de uitgave valt namelijk erg tegen (geldt niet voor de BD-uitgave, dus dat hij daar bij staat is wel terecht).

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 25, 2010

Oké, dat wist ik niet.

Dan moet ie ook weg bij Beeldkwaliteit DVD.

Daar moeten dan twee nieuwe voor komen. Suggesties?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 26, 2010

Nominaties zijn klaar! Vandaag gaat het, als het goed gaat, online.

Nog een laatste check: http://www.allesoverfilm.nl/files/dvdnlawards2009eindronde.html

Als ik voor 14 uur niets heb gehoord ga ik er van uit dat jullie accoord zijn en gaat ie naar Duitsland.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jan 26, 2010

Wat mij betreft is dit zo akkoord ;)
Goed werk Ludo (y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 26, 2010

Nog één ding: Is Slumdog Millionaire S.E. een goede nominatie voor Beste DVD?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 27, 2010

Et voilá, het stemmen kan beginnen: http://www.allesoverfilm.nl/nieuws.php?id=3549

reply
0
LK
Ludo Keeris
Feb 07, 2010

De stemmen zijn zo goed als geteld. Er komen ook nauwelijks meer inzendingen binnen.
Dus het lijkt me goed om morgen de winnaars bekend te maken.
Ik ben bezig met een soort oorkonde om op te sturen naar de winnende maatschappijen.

Wat vinden jullie er van?

http://www.allesoverfilm.nl/files/allesoverfilm.nl_award_2009_dvd_film_actueel.pdf

http://www.allesoverfilm.nl/files/allesoverfilm.nl_award_2009_dvd_film_actueel2.pdf

reply
0
RJ
Roy de Jong
Feb 07, 2010

De 2e heeft mijn voorkeur, ziet er netjes uit zo.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Feb 08, 2010

De uitslagen staan nu online: http://www.allesoverfilm.nl/achtergrond.php?id=76

reply
0