Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
A
afcblx
Advies setup gevraagd
Dec 31, 2009

Allereerst hallo allemaal, Het zit zo, ik ben rustig opzoek naar een sound systeem voor thuis, ik heb een samsung 50 inch plasma scherm en een playstation3 die ik gebruik als blu ray speler. Nu komt het probleem, aangezien mijn uit de hand gelopen blu ray collectie steeds groter wordt vindt ik het toch wel zonde dat ik er niet alles uithaal kwa geluid. Toen ik laatst bij een audiozaak was stond in het midden een bose systeem opgesteld nu dacht ik dit is de oplossing, ben je voor 800 euro klaar. Het zag er allemaal gelikt uit en volgens de verkoper was het top. Nadat ik thuis kwam dacht ik toch maar even op bose zoeken op het forum ben niks voor niks lid. Tot mijn grote verbazing wordt bose hier met de grond gelijk gemaakt:razz: . Na alle recente topics te hebben doorgenomen ben ik op het volgende idee gekomen, Te beginnen met een Onkyo TX-SR607, omdat ik rustig wil beginnen kan ik vervolgens rustig uitbreiden als het goed is. Dus te beginnen met een 2.1 systeem om vervolgens uit te breiden naar 5.1 Nu is mijn vraag zouden jullie het ook zo doen, en wat voor boxen zou ik hier op aan moeten sluiten. Na de onkyo heb ik nog ongeveer 300 euro daarvoor over. Groetjes Michael

RW
Roger Weerts
Dec 31, 2009

afcblx;1656750 wrote: Allereerst hallo allemaal,

Het zit zo, ik ben rustig opzoek naar een sound systeem voor thuis, ik heb een samsung 50 inch plasma scherm en een playstation3 die ik gebruik als blu ray speler.

Nu komt het probleem, aangezien mijn uit de hand gelopen blu ray collectie steeds groter wordt vindt ik het toch wel zonde dat ik er niet alles uithaal kwa geluid.

Toen ik laatst bij een audiozaak was stond in het midden een bose systeem opgesteld
nu dacht ik dit is de oplossing, ben je voor 800 euro klaar. Het zag er allemaal gelikt uit en volgens de verkoper was het top.

Nadat ik thuis kwam dacht ik toch maar even op bose zoeken op het forum ben niks voor niks lid. Tot mijn grote verbazing wordt bose hier met de grond gelijk gemaakt:razz: .

Na alle recente topics te hebben doorgenomen ben ik op het volgende idee gekomen,

Te beginnen met een Onkyo TX-SR607, omdat ik rustig wil beginnen kan ik vervolgens rustig uitbreiden als het goed is.

Dus te beginnen met een 2.1 systeem om vervolgens uit te breiden naar 5.1

Nu is mijn vraag zouden jullie het ook zo doen, en wat voor boxen zou ik hier op aan moeten sluiten. Na de onkyo heb ik nog ongeveer 300 euro daarvoor over.

Groetjes Michael

De Onkyo 607 is in elk geval al een erg goed begin (y)

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 01, 2010

afcblx;1656750 wrote: Allereerst hallo allemaal,

Het zit zo, ik ben rustig opzoek naar een sound systeem voor thuis, ik heb een samsung 50 inch plasma scherm en een playstation3 die ik gebruik als blu ray speler.

Nu komt het probleem, aangezien mijn uit de hand gelopen blu ray collectie steeds groter wordt vindt ik het toch wel zonde dat ik er niet alles uithaal kwa geluid.

Toen ik laatst bij een audiozaak was stond in het midden een bose systeem opgesteld
nu dacht ik dit is de oplossing, ben je voor 800 euro klaar. Het zag er allemaal gelikt uit en volgens de verkoper was het top.

Nadat ik thuis kwam dacht ik toch maar even op bose zoeken op het forum ben niks voor niks lid. Tot mijn grote verbazing wordt bose hier met de grond gelijk gemaakt:razz: .

Na alle recente topics te hebben doorgenomen ben ik op het volgende idee gekomen,

Te beginnen met een Onkyo TX-SR607, omdat ik rustig wil beginnen kan ik vervolgens rustig uitbreiden als het goed is.

Dus te beginnen met een 2.1 systeem om vervolgens uit te breiden naar 5.1

Nu is mijn vraag zouden jullie het ook zo doen, en wat voor boxen zou ik hier op aan moeten sluiten. Na de onkyo heb ik nog ongeveer 300 euro daarvoor over.

Groetjes Michael

Yep, Bose stelt niet veel voor, veel bla bla en weinig wol.

Dat je rustig wilt beginnen is een goed teken, haastige spoed is zelden goed en op het gebied van de aanschaf van een HT set al helemaal uit den boze(y)

Je hebt al een beetje rondgekeken en zo hier en daar wat kennis opgedaan. De 607 is in verhouding tot de Bose een krachtig hart om een set omheen te bouwen, veel waar voor je geld. Voor nog geen 350 euro kan deze veelzijdige receiver bij je thuis staan. Je houd 300 euro over voor speakers en denkt dat te gaan aanschaffen in delen om tot een optimale setup te komen en zo de financiële ook wat te spreiden.

Mmm, je dient voor jezelf wel een bepaalde opstelling in je hoofd te hebben en van daaruit iets te gaan samenstellen, dat zal ook aan de ruimte liggen waar je eea wilt gaan plaatsen.

Wat heb je in je hoofd:?:
5x satelliet + 1 sub
2x zuil 1x center 2xboekenplank + 1 sub
4x zuil 1x center + 1 sub
4x boekenplank 1x center + 1 sub
of misschien nog weer een andere opstelling en hoe groot mogen je speakers zijn.....
in welke prijsklasse denk je in het totaal plaatje
moet het nieuw zijn, mag het een nette gebruikte zijn

Je ziet dat je toch eerst zelf een wat beter beeld moet hebben van wat je wilt om een goed advies te kunnen krijgen, gelukkig heb je geduld. Je dient er ook rekening mee te houden dat je wat moet gaan luisteren hier en daar. Het moeilijkste is om binnen je budget te blijven, er is altijd beter en duurder en het virus kan heel koortsachtig worden, laat je dus ook weer niet gek maken;-)

reply
0
A
afcblx
Jan 04, 2010

Om maar eens te beginnen ben ik van plan om te starten met 2 zuilen, voor ongeveer 100 per stuk. Heb je nog tips kwa merk of winkels in omg H'sum?

Gegroet

reply
0
ES
Edgar Smit
Jan 05, 2010

Ik zou voor 100 euro niet voor zuilen gaan maar voor boekenplanken, voor 100 heb je wel zuilen maar een boekenplank voor datzelfde bedrag klinkt vaak al beter. Aanraders in die prijsklasse zijn zeker Mission, JBL en Q-Accoustics.

reply
0
B
Bertje79
Jan 05, 2010

@afcblx

Beste Michael,

Uit je eerste bericht maak ik op dat je alles uit je systeem wilt gaan halen wat betreft geluid.
Is dit echt je bedoeling of wil je er meer uit gaan halen dan dat je nu doet?

Ik ben namelijk van mening dat je met een maximaal te besteden bedrag van € 100,- per zuil niet het maximale uit je systeem gaat halen.

Als je budget echter bepalend is voor je installatie dan zou ik, net zoals Edgar Smit aangeeft, adviseren voor een boekenplank luidspreker te gaan.
Graag zou ik dan aan het lijstje van Edgar Smit Wharfedale toevoegen.

Een, in mijn ogen, niet al te duur merk met toch een heel erg goede klank.

Als het mogelijk is zou ik toch nog even doorsparen zodat je meer te besteden hebt, ik persoonlijk denk dat je dan nog meer plezier aan je installatie gaat beleven.

Groetjes,
Bart

reply
0
ES
Edgar Smit
Jan 05, 2010

Wharfedale, hoe kan ik die nou vergeten heb zelf de EVO 2-40 zuilen thuis staan als fronts.

reply
0
A
afcblx
Jan 06, 2010

Als ik voor dat geld geen goede speakers kan kopen dan wacht ik het nog even af, moet voor mezelf nog even afwegen of ik dan doorspaar of voor een ander soort speaker ga.

Omdat ik zelf de ballen verstand van speakers heb is jullie mening zeer gewenst :)

Persoonlijk vind ik JBL kwa design wel mooi strak.

Ik ben me rustig aan het orienteren en neem absoluut geen overhaaste beslissingen, en neem de adviezen van hier zeer hoog op.

Groetjes Michael

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 08, 2010

Boekenplank-formaat luidsprekers zijn ook vaak makkelijker te combineren met een aktieve subwoofer omdat deze voldoende dynamisch bereik hebben en makkelijker aanstuurbaar zijn. De subwoofer kan deze door de lage(re) cross-over frekwentie, dan bijna onopvallend groter maken. ;)

reply
0