Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
O
Ollier1
Hulp nodig bij juiste keuze 5.1 set.
Jan 01, 2010

Hallo mensen, Na jaren met een Sony 5.1 set ben ik nu toe aan een goede tv en een goede 5.1 set. Belangrijkste doel is het kijken van films en op de 2e plaats tv programma's en muziek. Na lang wikken en wegen ben ik van plan om de Philips 46PFL9704H/12 aan te schaffen. Ik wil hierbij een zo goed mogelijk 5.1 systeem bestaande uit losse componenten. Ik heb nu een Sony PS3 maar wil ook een andere aanschaffen als dat in het totaalplaatje beter zou zijn. Ik denk aan 5 speakers en een sub. mogen ook kleine speakers zijn maar kan ook op een zuil (heeft niet de voorkeur). Ik wil geen speakers aan de muur hangen. Het budget wat ik er voor heb ligt rond de 2000 euro.(voor de 5.1 set zonder tv) Ik wil het in 1 keer goed doen en niet een vermogen uitgeven voor achteraf de verkeerde configuratie. De woonkamer is 5x5 m1 en ruim 3 m1 hoog. De Tv staat in een hoek. Inmiddels duizelt het mij voor wat betreft de mogelijkheden en heb hierdoor jullie hulp nodig voor het vaststellen van een goed totaalplaatje. Inmiddels zit ik te denken aan een reciever Onkyo tx-sr607 of 707. Ik zie jullie reacties tegemoet groeten Ollier1

D
DVDProfilersFilmgek
Jan 02, 2010

Ollier1;1656955 wrote: Hallo mensen,

Na jaren met een Sony 5.1 set ben ik nu toe aan een goede tv en een goede 5.1 set.

Belangrijkste doel is het kijken van films en op de 2e plaats tv programma's en muziek.

Na lang wikken en wegen ben ik van plan om de Philips 46PFL9704H/12 aan te schaffen. Ik wil hierbij een zo goed mogelijk 5.1 systeem bestaande uit losse componenten. Ik heb nu een Sony PS3 maar wil ook een andere aanschaffen als dat in het totaalplaatje beter zou zijn. Ik denk aan 5 speakers en een sub. mogen ook kleine speakers zijn maar kan ook op een zuil (heeft niet de voorkeur). Ik wil geen speakers aan de muur hangen. Het budget wat ik er voor heb ligt rond de 2000 euro.(voor de 5.1 set zonder tv) Ik wil het in 1 keer goed doen en niet een vermogen uitgeven voor achteraf de verkeerde configuratie. De woonkamer is 5x5 m1 en ruim 3 m1 hoog. De Tv staat in een hoek. Inmiddels duizelt het mij voor wat betreft de mogelijkheden en heb hierdoor jullie hulp nodig voor het vaststellen van een goed totaalplaatje.
Inmiddels zit ik te denken aan een reciever Onkyo tx-sr607 of 707.
Ik zie jullie reacties tegemoet

groeten

Ollier1

TV in een hoek is lastig om tot een goede 5.1 opstelling te komen, zou eens gaan kijken of er wat te schuiven valt:idea:

2000 euro, netjes, daar is heel wat leuks voor te kopen, je hebt gelijk beter in 1x goed dan halfbakken, ook al hoeft in 1x goed niet in 1x gekocht te worden(y)

Koop 4 mooie zuilen en een center van 1 modellijn, de sub mag van een ander merk zijn, je wilt in 1x goed, zou ik gaan voor de zwaardere receiver. Je speakers, heb je kleur in je hoofd of mag het allemaal zwart zijn of komen hoe ze zijn?

Voorbeeldje:

4x:

[IMG]http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/39/12e3/46fc/b683/d18a8dd7a146/l.jpg[/IMG]

1x

[IMG]http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/29/a23c/45cf/a9b0/65b7726dfd11/l.jpg[/IMG]

1x

[IMG]http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/10/88/5aff/4b77/97f4/49115ad8d5cc/orig.jpg[/IMG]

1x een sub naar keuze

:?:

Hier zul je wat moeten toelichten om een voorbeeld te geven, subs komen in allerlei prijzen en maten en soorten, zelf heb ik er 1 in formaat bijzettafeltje maar ik ken genoeg mensen die dat niet waarderen, je hebt ook leuke compacte subs met een goede strakke punch die zowel muzikaal als in films hun mannetje staan.

Bovengenoemd voorbeeld komt, exclusief sub, uit op ca €1850,-- euro en als je een beetje kunt handelen moet dat toch te redden zijn voor pak em beet 1600 euro, dat houd in dat je dan nog 400 euro overhoud voor een sub of nog even doorspaard en de sub iets later aanschaft, maar een sub hoort er wel bij.

Je zult zelf op pad moeten en......... je geduld moeten weten te bewaren, kan wel eens 3 maanden of meer duren eerdat je de met jouw oren klikkende combo hebt gevonden, maar deze tijd wordt dan wel beloond met een set waar je op speaker gebied dan wel een paar decennia genot van kunt hebben.(y)

We helpen je hier graag verder, dus kom maar met vragen en opmerkingen, je krijgt vanzelf antwoord, en nogmaals blijf geduldig:idea:

reply
0
O
Ollier1
Jan 04, 2010

DVDprofilersfilmgek,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb zaterdag een zeer uitgebreide luistersessie gehad bij Stassen hifi in Tegelen.
Luisterruimte zoveel mogelijk overeenkomstig onze woonkamer.
Eigen muziek gebruikt en steeds weer teruggevallen op TMA compact 10 speakers. Schijnt een Belgisch merk te zijn maar geven wat mij betreft een geweldig geluid. Het mooie van deze zaak is dat je slecht aan de boxen kunt zien welke het nu precies zijn en er staan geen prijzen bij.
Ik was ook gecharmeerd van de sub van Phonar maar kan hier bijna geen reviews van vinden. geldt ook voor de boxen trouwens.

reply
0
ES
Edgar Smit
Jan 04, 2010

wat meer informatie over TMA en Stassen:

linkje 1
linkje 2
en een paar premium 905 te koop
die laatste is even ter indicatie anders heb je geen budget meer over ;).

meer informatie www.tmaaudio.com

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 04, 2010

Edgar is de reddende engel in nood, ik ken het merk ook niet, maar dat is niet belangrijk, het gaat uiteindelijk om de klank en het bijbehorende prijskaartje.

Zou zeker hier en daar nog eens een lijstersessie doen, soms is het begeren mooier dan het hebben.(y)

reply
0
O
Ollier1
Feb 04, 2010

Hallo DVDprofilersfilmgek en Edgar,

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Ik heb diverse luistersessies achter de rug en heb uiteindelijk het volgende aangeschaft:

Pioneer plasma PDP-LX5090 50inch
Onkyo TX-NR 807
7x TMA compact 10 speakers
Phonar AS200 sub
Reference wire speakerskabel en subkabel
Oppo BD83

Dit gaf mij het beste geluid.

nogmaals bedankt

grtz

Ollie

reply
0
S
skank
Feb 04, 2010

Ollier1;1668987 wrote: Hallo DVDprofilersfilmgek en Edgar,

Ik heb diverse luistersessies achter de rug en heb uiteindelijk het volgende aangeschaft:

Onkyo TX-NR 807
Phonar AS200 sub
Oppo BD83

nogmaals bedankt

grtz

Ollie

mooie TV!
zit ook te wachten op een plasma 50 inch :) maar vriendin wil voorlopig nog niet mee :)

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 04, 2010

skank;1668990 wrote: mooie TV!
zit ook te wachten op een plasma 50 inch :) maar vriendin wil voorlopig nog niet mee :)

Vriendin niet meenemen naar de winkel en gewoon gaan halen die 50inch:mrgreen:

reply
0
S
skank
Feb 05, 2010

DVDProfilersFilmgek;1669162 wrote: Vriendin niet meenemen naar de winkel en gewoon gaan halen die 50inch:mrgreen:

hoeveel heb je voor die pioneer betaald als ik mag vragen :)

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 04, 2010

Ollier1;1668987 wrote: Hallo DVDprofilersfilmgek en Edgar,

Onkyo TX-NR 807
Phonar AS200 sub
Oppo BD83

nogmaals bedankt

grtz

Ollie

Allemaal heel mooie spullen, ben benieuwd naar eventuele plaatjes, die kun je hier op het forum plaatsen in het topic Mijn Thuisbioscoop.

Veel plezier met je installatie(y)

reply
0