Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
M
marcovg
TX-SR507 of TX-SR607
Jan 04, 2010

Hallo Ik zoek advies Ik zoek een A/V receiver waar ik de volgende apparaten kan aansluiten - Laptop HDMI met uitgang naar --> A/V Receiver HDMI uitgang naar --> LCD TV Ik wil via mijn laptop films bekijken op 5.1 geluid - XBox optische uitgang geluid naar --> A/V Receiver. beeld rechtstreeks naar LCD TV - DVD Speler met optische uitgang --> A/V Receiver. beeld rechtstreeks naar LCD TV - Toekomst Blueray speler HDMI uitgang --> A/V Receiver HDMI uitgang naar --> LCD TV en de receiver wil ik radio kunnen beluisteren Zelf denk ik aan (budget) om TX-SR507 of TX-SR607 van Onkyo te kopen met Canton Movie 80-CX boxen. Vraag welke receiver kan ik het beste voor mijn toepassingen kopen en zijn de Canton Movie 80-CX boxen.geschikt voor deze A/V receiver. we hebben een normale woonkamer +/- 30m3 alvast bedankt marco van geffen

D
Davidshadow13
Jan 04, 2010

Ze zouden allebei kunnen. De vraag is wil je altijd met deze kleine speakers blijven zitten dan is de 507 voldoende. Wil je later nog upgraden is een 607 echt een must omdat deze gewoon meer vermogen heeft. Ook omdat Onkyo zijn opgegeven vermogen bij lange na niet meer haalt.

Verder zit er alleen verschil in prijs dus wat wil jij eraan besteden, Maar met toekomst perspectief zou ik echt voor de 607 gaan. Canton boxen moeten geen probleem zijn met Onkyo. Dus dat zit wel goed.

reply
0
M
marcovg
Jan 04, 2010

Bedankt voor je snelle antwoord, in principe wil ik de set voor normaal gebruik gebruiken
(FM radio, Xbox games en soms een film kijken via laptop)

Nu heb een standaard JVC home cinema setje waar het geluid van de radio/muziek heel slecht is daarom vraag ik me af of een A/V receiver beter geluid geeft. ook wil ik op een makkelijker manier films van mijn laptop afspelen met 5.1 geluid, is dat mogelijk met alleen een HDMI verbinding naar de receiver ???

Is het verschil tussen de 607 en 507 alleen het vermogen en 7.2 en 5.1 of zijn er nog andere verschillen

En zijn de canton boxen redelijke boxen ???

reply
0
M
marcovg
Jan 04, 2010

Zijn de Canton Movie 120-CX betere boxen ???

reply
0