Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
FF
floris franken
nieuwe center speaker
Jan 04, 2010

Beste allemaal , in navolging naar mijn zoektocht naar een nieuwe sub die nog bezig is. ben ik opzoek naar een nieuwe centerspeaker hij moet mijn 2x tannoy mx2s gaan versterken bij films en word aangestuurd door mijn Denon 1910 back surround zijn 2 satalietjes hij mag best wat groter zijn ik wil hem gaan monteren boven mijn plasma of er net achter. budget 149,- mag ietsje uitlopen groet Floris

MH
Michael Hamers
Jan 04, 2010

Je bedoelt dus een nieuwe center speaker?

reply
0
FF
floris franken
Jan 04, 2010

je hebt gelijk Michael ,

ik bedoel natuurlijk een center speaker

groet Floris

reply
0
MH
Michael Hamers
Jan 04, 2010

Ik zou iets zoeken wat zo dicht mogelijk in de buurt komt van je fronts qua sound en dan het liefst binnen hetzelfde merk. Anders is het geluidsbeeld compleet anders en dat klinkt niet lekker. Dan kun je net zo goed geen center neerzetten.

Zo te zien zou je dan naar de mercury serie moeten kijken. Bijvoorbeeld dus de Tannoy Mercury FC Custom http://www.designcreations.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=14&products_id=353 / http://www.audiocontrolshop.nl/index.php?manufacturers_id=12
Deze kost overal €199,00 voor zover ik zie. Ook zou je 2e hands de MX Center kunnen zoeken...

edit: Laatsgenoemde link naar audiocontrolshop > zij kennen happy hour tussen half 5 en half 6. Dus dan even bellen voor de actuele prijs. Daarnaast gratis verzending.

reply
0
FF
floris franken
Jan 04, 2010

Dank je voor de tip

ik zoek alleen hem wel in het zwart:)
past het best bij meubel en tv
die is in die serie niet te leveren
zie ik.

welk merk zou nogmeer matchen ?

groet Floris

reply
0
M
Marcellow
Jan 05, 2010

Pas je startpost ook even aan dan. En je topictitel! Nu snapt niemand er wat van!

reply
0
FF
floris franken
Jan 10, 2010

Ik heb nu de Tannoy Mercury FC zien staan voor een leuk bedrag

79,- ,

zou deze center een goede vulling zijn met mijn mx2,s ?

groetjes Floris

reply
0
MH
Michael Hamers
Jan 10, 2010

Lijkt me wel... Gewoon luisteren. Vragen of je de speaker terug kunt brengen als het niet naar je zin is...

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 11, 2010

Bij de MX-2 is het mooier om voor een MX-C te kiezen. Deze staan af en toe ook op MP te koop. ;)

Wanneer je een centre LS dezelfde kleur als het meubel geeft, past deze vaak niet meer bij de rest van de luidsprekers en heb je kans dat de luidspreker er niet zo mooi meer uit ziet. Zelf raad ik daarom meestal aan om de kleur en afwerking origineel te laten. De luidsprekers blijven dan voor het oog gescheiden en het is vaak ook makkelijker om de luidspreker weer te verkopen aan iemand anders. ;)

reply
0
FF
floris franken
Jan 11, 2010

idd. met de kleur heb je gelijk in

btw waarrom is de mxc een betere keuze ?

qwa sound ?

groet Floris

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 12, 2010

Die past beter bij de MX2's. Daarnaast ziet deze er ook degelijker uit dan de Fusions:-P

reply
0
FF
floris franken
Jan 12, 2010

Ik heb toch voor de Tannoy mercury fc center gekozen aangezien
ik de prijs passend vind . (79,-inc.verz.kosten) voor mijn budget .

en ik er zeker op vooruit ga ivm oude center inimini jvc centertje

nu ben ik voorlopig even klaar met mijn HT

in de toekomst gaan de mx2,s als rears fungeren

en ga ik op zoek naar bijpassende zuilspeakers.

ik zal binnenkort mijn bevindingen melden als de center binnen is .

+ zal ik een foto van mijn HT plaatsen

groet Floris

ps bedankt voor alle tips !

reply
0
FF
floris franken
Jan 13, 2010

De Center is ook binnen erg tevreden over de look en geluid!!!

voor mij echt goed genoeg !

reply
0