Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Babbelbox
RJ
Roy de Jong
Hardware review: problemen
Jan 17, 2010

Ik open dit topic even omdat ik meerdere problemen heb met een hardware-review. Hier zouden in de toekomst ervaringen van andere crewleden gevraagd kunnen worden. Mijn probleem: Ik ben op dit moment begonnen met het testen van een universele afstandsbediening van Philips: de Prestigo SRT9320/10. Zelf ben ik erg bekend met de Harmony's van Logitech en heb daar dan ook erg goede ervaringen mee. Bij Logitech gebeurt de hele programmatie op de computer en hierbij wordt constant de online database geraadpleegd waarin jou apparatuur op merk en type te vinden is. Lukt het dan alsnog niet bestaat er een help-assistent en als laatste redmiddel een klantenservice. Bij Philips kun je de programmatie zonder PC/internet rechtstreeks op de AB zelf doen. Ikzelf vind dit tot nu toe voor geen meter werken! Wat een onding! (Dit is mijn reactie na meer dan 3 uur proberen). Alle apparatuur wordt slecht op merk (zonder een typenummer) geselecteerd waarna vervolgens het geselecteerde apparaat aangezet dient te worden en de Prestigo deze vervolgens gaat zitten gokken met de "Power Off" knop totdat het apparaat ook daadwerkelijk uit gaat. Vervolgens moet je alle knoppen gaan proberen op de Prestigo, knoppen die niet (goed) werken kun je dan meteen werkend zien te krijgen door deze aan te leren. In mijn ogen is deze installatie wel erg rommelig en onafgewerkt. Mijn setup bestaat uit (spelcomputers niet meegenomen): *Panasonic 46PZ80 *Onkyo TX-SR806 reciever *Panasonic BD-60 BD-speler *LG BD350 BD-speler *UPC HD-DVR Alle apparaten van mijn HT zijn allemaal wel te programmeren en werkend te krijgen. Standaard duurt dit ongeveer zo'n 20 minuten (na het herprogrammeren van diverse knoppen om alles goed werkend te krijgen dik anderhalf uur!). Er zijn echter erg veel knoppen die totaal niet op de originele AB voorkomen en er zijn er erg veel die een andere naam hebben of gewoon niet te vinden zijn. Vervolgens kun je net als bij de Harmony's activiteiten instellen. Hier begint het drama pas echt. TV-kijken wordt niet goed gestart. Van daaruit een filmpje kijken op mijn Panasonic BD60 gaat prima, nadeel is dat apparatuur die niet aan hoort te staan gewoon aan blijft staan. Dit is allemaal wel op te lossen maar veel te omslachtig. Ofwel, het instellen van de apparatuur gaat nog wel. Maar het instellen van de activiteiten is een drama. Ik ben daarom ook benieuwd of er crewleden onder ons zijn die wel met succes gebruik maken van een AB uit de Prestigo serie van Philips.

ES
Edgar Smit
Jan 17, 2010

Ik zou eens googlen of er meer informatie of handige sites te vinden zijn zodat je die eventueel ook kunt vermelden in de review. Ik weet dat er voor bijvoorbeeld de pronto aparte forums (fora) bestaan. hier staat bijvoorbeeld een Engelse uitgebreidde tut, misschien heb je daar wat aan en komt ook van de philips site zodat je er zonder problemen aan kunt refereren.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jan 17, 2010

Bedankt voor de link naar het filmpje Edgar. Alles wat die kerel verteld (engelstalig) was al duidelijk, ik was wel erg nieuwsgierig naar het filmpje voor de activities alleen is deze in het Duits :(

reply
0
ES
Edgar Smit
Jan 18, 2010

Roy de Jong;1662881 wrote: Bedankt voor de link naar het filmpje Edgar. Alles wat die kerel verteld (engelstalig) was al duidelijk, ik was wel erg nieuwsgierig naar het filmpje voor de activities alleen is deze in het Duits :(
Ah, das ist sehr schön
, aber ich verstehe das du kein Deutsch versteht? :razz:

reply
0