Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
O
Oz
[Hulp gevraagd] Aansluiten Home Cinema Set zonder HDMI
Jan 26, 2010

Hallo allemaal, Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen. Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn home cinema set aangezien ik niet zo technisch ben. Binnenkort schaf ik de Samsung UE40B7000 LED TV aan. Hierop zit een HDMI aansluiting. Mijn huidige Home Cinema set is een aantal jaar oud en heeft geen HDMI aansluitingen. Yamaha DVD S-550 Yamaha Receiver RX-V550 Hoe sluit ik dit alles aan zonder HDMI met de best mogelijke kwaliteit qua beeld en geluid? Hieronder afbeeldingen van de backpanels van de diverse apparatuur: http://www.xs4all.nl/~okamps/Yamaha_Receiver.gif http://www.xs4all.nl/~okamps/Yamaha_DVD.gif http://www.xs4all.nl/~okamps/Samsung_LEDTV.gif Alvast bedankt voor je reactie! Groeten, Oscar

RB
Roger B.
Jan 26, 2010

Het beeld via component van de dvd speler naar de tv en geluid via optische of coax van de dvd speler naar de receiver.

Oz;1665830 wrote: Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.
Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn home cinema set aangezien ik niet zo technisch ben.

Binnenkort schaf ik de Samsung UE40B7000 LED TV aan.
Hierop zit een HDMI aansluiting.

Mijn huidige Home Cinema set is een aantal jaar oud en heeft geen HDMI aansluitingen.
Yamaha DVD S-550
Yamaha Receiver RX-V550

Hoe sluit ik dit alles aan zonder HDMI met de best mogelijke kwaliteit qua beeld en geluid?

Hieronder afbeeldingen van de backpanels van de diverse apparatuur:

http://www.xs4all.nl/~okamps/Yamaha_Receiver.gif

http://www.xs4all.nl/~okamps/Yamaha_DVD.gif

http://www.xs4all.nl/~okamps/Samsung_LEDTV.gif

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten,
Oscar

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 26, 2010

Roger B.;1665831 wrote: Het beeld via component van de dvd speler naar de tv en geluid via optische of coax van de dvd speler naar de receiver.

(y)

tevens compliment voor de TS, die heeft keurige info verstrekt(y)

reply
0
M
Marcellow
Jan 27, 2010

DVDProfilersFilmgek;1666103 wrote: (y)

tevens compliment voor de TS, die heeft keurige info verstrekt(y)

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn! (en met degene hiervoor ook)

reply
0
O
Oz
Jan 27, 2010

Roger B.;1665831 wrote: Het beeld via component van de dvd speler naar de tv en geluid via optische of coax van de dvd speler naar de receiver.

Bedankt voor je reply Roger!

Component is alleen voor beeld zover ik weet dus als ik het aansluit zoals je omschrijft gebeurd het volgende?:

- DVD geluid via home cinema set.
- Normaal TV geluid uit de TV speakers zelf.

De TV heeft een USB ingang, dus als ik een film kijk vanaf een USB stick gaat het geluid via mn TV.
Dat is minder... niets aan te doen?

reply
0
RB
Roger B.
Jan 27, 2010

Oz;1666316 wrote: Bedankt voor je reply Roger!

Component is alleen voor beeld zover ik weet dus als ik het aansluit zoals je omschrijft gebeurd het volgende?:

De TV heeft een USB ingang, dus als ik een film kijk vanaf een USB stick gaat het geluid via mn TV.

Je kunt ook nog een optische kabel van tv naar receiver doen.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 27, 2010

Oz;1666316 wrote: Bedankt voor je reply Roger!

Beter lezen, Gerco vermeldde dat je component naar je TV moet en met een optische of digitale kabel vanaf je DVDspeler naar je receiver.

Tuurlijk wel, je TV heeft een optische uitgang, dit zoals Roger je ook reeds meld.

Er is heel veel mogelijk, zo slecht is je set nog niet en DVD is best nog wel te pruimen al is blu ray stukken mooier:smile:

reply
0
O
Oz
Jan 28, 2010

Bedankt voor de reacties, morgen ga ik de TV halen en zal ik eens kijken of ik alles aan de praat krijg.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 27, 2010

Wat je ook zou kunnen overwegen is om de speler te vervangen door BD speler en deze dan middels HDMI rechtstreeks met de TV te verbinden. Je kunt dan de TV gebruiken waarvoor deze bedoeld is.

De speler die je nu gebruikt zou je dan bvb voor audio kunnen gebruiken. ;)

reply
0
O
Oz
Jan 27, 2010

Gerco Stuivenberg;1666236 wrote: Wat je ook zou kunnen overwegen is om de speler te vervangen door BD speler en deze dan middels HDMI rechtstreeks met de TV te verbinden. Je kunt dan de TV gebruiken waarvoor deze bedoeld is.

De speler die je nu gebruikt zou je dan bvb voor audio kunnen gebruiken. ;)

Er komt geen losse BD speler, althans voorlopig niet.
Als ik een BD speler koop, koop ik daar ook een nieuwe versterker bij uit dezelfde serie.
Het moet natuurlijk wel een set zijn (y)

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 27, 2010

Oz;1666318 wrote: Er komt geen losse BD speler, althans voorlopig niet.
Als ik een BD speler koop, koop ik daar ook een nieuwe versterker bij uit dezelfde serie.

Setjes hebben niet altijd een meerwaarde en als je voor bijvoorbeeld zwart gaat, dan ziet het er al gauw als een set uit;) (bovendien ben je dan ook nog eens vrijer in je keus:idea: )

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 28, 2010

Oz;1666318 wrote: Er komt geen losse BD speler, althans voorlopig niet.

Het is wel mooier als alle toestellen hetzelfde design hebben, maar niet nodig voor het gebruik. Dit is het grootste voordeel van losse delen. Daarnaast krijg je bij een andere set vaak ook andere luidsprekers. Ben je tevreden met de luidsprekers die jij nu gebruikt, dan kun je er beter voor kiezen om stapsgewijs te upgraden. ;)

reply
0