Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
B
beginnertje
Vraagje over centerspeaker
Feb 09, 2010

Hallo, ik heb een vraagje over de centerspeaker van een Mordaunt 5.1 set, kan ik de Alumi 5 center ook boven mijn TV hangen, of moet deze er perse onder?

P
peptalk
Feb 09, 2010

Een center kan best boven een TV, alleen moeten de fronts dan niet te laag komen te staan/hangen.

reply
0
B
beginnertje
Feb 09, 2010

De center zal ongeveer op 1.60 m komen te hangen, en de de satellite speakers op 1.10 m, is dit acceptabel.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 15, 2010

beginnertje;1670633 wrote: De center zal ongeveer op 1.60 m komen te hangen, en de de satellite speakers op 1.10 m, is dit acceptabel.

Alles op oorhoogte is het mooist, helaas is dat niet in alle gevallen mogelijk en zul je dan moeten zoeken naar de best mogelijke oplossing.

reply
0
B
beginnertje
Feb 17, 2010

DVDProfilersFilmgek;1672687 wrote: Alles op oorhoogte is het mooist, helaas is dat niet in alle gevallen mogelijk en zul je dan moeten zoeken naar de best mogelijke oplossing.

Dat zal voor een centerspeaker niet meevallen lijkt mij, mijn ogen zitten ongeveer op gelijke hoogte als mijn oren! :razz:

reply
0
P
peptalk
Feb 09, 2010

Ik vind het allebei wel redelijk hoog, maar het zou wel moeten kunnen als je de speakers wat kunt kantelen.

reply
0
B
beginnertje
Feb 09, 2010

peptalk;1670635 wrote: Ik vind het allebei wel redelijk hoog, maar het zou wel moeten kunnen als je de speakers wat kunt kantelen.

Ze komen op kantelbare steuntjes, misschien dat het geheel nog 10 cm kan zakken, maar ik kan de speakers dus naar beneden richten.

reply
0
E
erreper
Feb 10, 2010

Dat is voor het geluid van de film helemaal niet zo'n probleem, door dat het wat hoger hangt krijg je wat meer "ruimte" in het geluid, kijk maar eens hoe hoog de speakers in de bioscoop hangen...

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 13, 2010

erreper;1670834 wrote: Dat is voor het geluid van de film helemaal niet zo'n probleem, door dat het wat hoger hangt krijg je wat meer "ruimte" in het geluid, kijk maar eens hoe hoog de speakers in de bioscoop hangen...

In een goede bioscoop hangen de luidsprekers voor front en centre vaak wat boven het midden van het scherm. Dit is om te voorkomen dat het geluidsniveau bij de mensen voor in de zaal veel hoger is dan voor de mensen achter in de zaal.

Voor thuis-situaties is de meest geschikte plaats afhankelijk van de plaatsing van het scherm.Is deze laag geplaatst, dan kan de centre het beste boven het scherm en anders er onder. ;)

reply
0
E
erreper
Feb 13, 2010

Moet je eens vooraan gaan zitten in zaal 1 Pathé Arena... zit tegen je pijngrens aan daar..

reply
0
J
johanhoitink
Feb 17, 2010

erreper;1670834 wrote: Dat is voor het geluid van de film helemaal niet zo'n probleem, door dat het wat hoger hangt krijg je wat meer "ruimte" in het geluid, kijk maar eens hoe hoog de speakers in de bioscoop hangen...

nu is de opstelling in de bios eerder een enorm compromis voor een paar honderd man dan een ideaal voorbeeld,
maar mijn achter speakers hangen ook hoger en onder een hoek om over diegene die naast me zit heen te komen.
dus ja eenmaal goed gericht kan voor zowel voor als achter de hoogte op veel manieren.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 18, 2010

johanhoitink;1673400 wrote: mijn achter speakers hangen ook hoger en onder een hoek om over diegene die naast me zit heen te komen.
dus ja eenmaal goed gericht kan voor zowel voor als achter de hoogte op veel manieren.

Een goed argument om de luidsprekers boven oorhoogte te plaatsen. :proost:

reply
0