Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
K
Khonnor
Zelfgemaakte Digipacks?
Mar 08, 2010

Niet zeker of dit de juiste plek is voor dit onderwerp..;) Ik heb een mooie site gevonden van mensen die zelf digipacks maken (zonder dvd's!). Zo zie ik bijvoorbeeld een erg mooie A Nightmare On Elm Street box http://hazidigi.blogspot.com/2009/06/nightmare-on-elm-street-digipack.html Ikzelf heb de Amerikaanse box uit 1999, met allemaal snappers erin. Dit zou dus een mooi alternatief zijn. Zijn er meer van dit soort sites dat jullie weten? De bovengenoemde site is helaas in het Hongaars en nergens zie ik ergens een mailadres of bestelformulier...:S (iemand hier toevallig die Hongaars begrijpt?) ;) Iemand uit Duitsland bestelt daar ook wel eens digipacks en heeft bevestigd dat er geen films bij geleverd worden, dus alleen een digipack. Helaas wil hij geen mailadres doorgeven aan mij, maar wel als tussenpersoon fungeren (wat mij natuurlijk extra verzendkosten gaat kosten). Dus eigenlijk vroeg ik me af of jullie meer van dit soort sites (of bovengenoemde) kennen? En, is het iets qua materiaal/levering? Wist niet of ik het hier of bij handelaren moest plaatsen...:)

O
Oakey
Mar 08, 2010

Het zijn natuurlijk bootlegs maar dan zonder de films. Het drukken en verspreiden - al dan niet tegen betaling - van materiaal waar copyright op rust (en dat geldt natuurlijk voor hoezen, stills uit films en filmposters) is zo illegaal als maar kan.

Hongaarse praktijken dus, niet iets voor allesoverfilm.nl lijkt me...

reply
0
D
DanielC
Mar 08, 2010

waarom zijn de boxen van Paul Champagne dan niet illegaal??

reply
0
MH
Mr. Humphries
Mar 08, 2010

DanielC;1680090 wrote: waarom zijn de boxen van Paul Champagne dan niet illegaal??

dan beschikt hij simpelweg over de rechten

reply
0
M
mercapto
Mar 08, 2010

In nederland maak je zo'n box voor slechts 30-35€
Echt een Hongaarse hobby inderdaad :)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Mar 12, 2010

DanielC;1680090 wrote: waarom zijn de boxen van Paul Champagne dan niet illegaal??

deTuinman;1680100 wrote: dan beschikt hij simpelweg over de rechten

No way dat hij over de rechten van Star Wars beschikt.....imo ook gewoon illegaal.

reply
0
K
Khonnor
Mar 08, 2010

Ik ben tegen het illegaal downloaden van films en muziek (bezit dan ook geen gedownloade cds en dvds), maar ik vind een fangemaakte digibox (zonder dvds) wel erg overdreven om ook meteen als een serieus misdrijf te zien.

Ik heb de dvd's. Ik heb een box, maar die vind ik gewoon niet praktisch. Waarom zou ik dan, als verzamelaar geen extra box kunnen uitzoeken voor mijn officiele dvds? Ik vind niet dat ik (in dit geval) dan illegaal bezig ben.

Als allesoverfilm.nl er wel zo over denkt, over digipacks zonder de films, dan mijn excuses voor het plaatsen van dit topic.

reply
0
ES
Edgar Smit
Mar 12, 2010

Khonnor;1680094 wrote: Ik ben tegen het illegaal downloaden van films en muziek (bezit dan ook geen gedownloade cds en dvds), maar ik vind een fangemaakte digibox (zonder dvds) wel erg overdreven om ook meteen als een serieus misdrijf te zien.

Ik heb de dvd's. Ik heb een box, maar die vind ik gewoon niet praktisch. Waarom zou ik dan, als verzamelaar geen extra box kunnen uitzoeken voor mijn officiele dvds? Ik vind niet dat ik (in dit geval) dan illegaal bezig ben.

Als allesoverfilm.nl er wel zo over denkt, over digipacks zonder de films, dan mijn excuses voor het plaatsen van dit topic.
Zolang je dat voor jezelf doet is er niets illegaals aan, het wordt pas illegaal als je er commercieel mee gaat zoals bijvoorbeeld deze Hogaarse site. Hetzelfde geldt feitelijk voor de boxen van Paul Champagne. alhoewel daar een soort gedoogbeleid voor lijkt te gelden, zoals ook op zijn site is te lezen:
Our goal is NOT to compete with any official products, but to complement them. This goes without saying, but please support the domestic licensing companies by purchasing their official products where applicable. I greatly appreciate the fact that the Studios have been very tolerant with my and my friend's efforts to give to the hard core movie fans another option in their search for the perfect collection.

reply
0
K
Khonnor
Mar 08, 2010

Nightmare Box is 21 euro, maar dan nog verzendkosten erbij.
Ikzelf heb echt geen idee hoe je zo'n box mooi zelf kan maken...:D

reply
0
MH
Mr. Humphries
Mar 08, 2010

veel drukkers kunnen dit en hebben templates tot de beschikking hoe je het moet aanleveren

reply
0