Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
LVB
Luuk v/d B.
2 front's + center + subwoofer genoeg?
Mar 28, 2010

Beste leden, Ik heb nog een DVD-speler + receiver van Philips staan. Nu lijkt het me toch wel interessant om dat aan te gaan sluiten, i.c.m. 2 front speakers, een center (is deze dan nog nodig, of kan je die ook prima weglaten?), en een subwoofer. Heb je op deze manier een beetje fatsoenlijk geluid? Ik ben gewoon puur TV-geluid gewend. Vanwege mijn huidige financiele status als student, zou ik het liefst die paar speakers + sub voor een budget van 100 euro willen kopen, hebben jullie tips voor mij? Heb zelf al even gezocht op internet, maar kon eigenlijk niets vinden. Alvast bedankt..

ES
Edgar Smit
Mar 28, 2010

Met zo'n klein budget wordt het erg moeilijk om om een prachtige set neer te zetten maar dat snap je zelf ook wel denk ik. Wat je kunt doen is zoeken naar een tweedehands Logitech Z5500, dat is setje wat zeer veel bang for the buck geeft.
Anders zijn er best nog wat andere mogelijkheden maar dan zou ik gaan voor 2 fronts en een sub. Als je twee fronts namelijk een beetje goed neerzet is een center niet echt noodzakelijk, helemaal niet als je alleen TV geluid gewend bent.

Er zijn in ieder geval best mogelijkheden en zelfs met alleen 2 zuilen zonder subwoofer zul je al heel wat beter geluid hebben dan alleen TV.

Maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dit nu vraagt terwijl je de boel te koop hebt staan in je signature?

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 28, 2010

Bedankt voor je hulp.

Ik moet de topic inderdaad nog sluiten, heb het gister van marktplaats verwijderd. Er was al een koper, alleen die wilde het testen en we kregen het niet goed aan de praat. Toen heb ik hier op het forum hulp gevraagd en wekte het toch erg mijn interesse.
Daarnaast was er een moment waarop ik het geld hard nodig had, wat toch mee bleek te vallen. Ik had eerst in gedachten een simpel surroundsetje te kopen, maar na wat te lezen op het forum leek me dat ook niet echt wat.
Dus aangezien het toch een mooie set is, en ik dus ook mijn TV en Xbox360 erop kan aansluiten, ben ik overgegaan op het zoeken naar een aantal speakers.

Ik ga zeker even naar de Logitech Z5500. Bedankt voor het attenderen op mijn signature.

edit:

Heb eventjes gauw gekeken, maar de Logitech Z5500 is eigenlijk een computer-set toch? Geeft dat niet, kan ik zulke setjes gewoon aansluiten op mijn receiver?

reply
0
RW
Roger Weerts
Mar 28, 2010

Tuurlijk kan dat, hij heeft verschillende ingangen.

Kijk eens even naar deze engelstalige review,

http://www.tomshardware.com/reviews/logitech-z,933-4.html

reply
0
ES
Edgar Smit
Mar 28, 2010

De Logitech setjes zijn erg gewild en liggen gebruikt rond de 200 euro zie ik net:
linkje 1
linkje 2
linkje 3
de goedkoopste

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 29, 2010

Kan je alle computersetjes gebruiken dan? Of is dit een 'unieke' eigenschap van dit setje?

reply
0
ES
Edgar Smit
Mar 29, 2010

In principe kun je elke set gebruiken die zelf decoders, versterker en een optische of digitale ingang aan boord heeft. Voor de PC zijn dat er volgens mij niet zo heel veel, de meest hebben wel versterking aan boord maar lang niet allemaal ook decoders en/of een digitale ingang (toslink of coaxiaal) en die heb je wel nodig om van surround te genieten.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 29, 2010

Dus in principe kan ik als ik de goede set kies zonder knip en plak werk het setje aan mn receiver aansluiten? Het gaat me namelijk op dit moment niet per se om surround, dus een sub en 2 frontspeakers vind ik ook prima. Kan ik dan zo een setje 'pcsetje' kopen waarbij staat dat je het op een DVDspeler kan aansluiten?

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 29, 2010

LB.;1687088 wrote: Dus in principe kan ik als ik de goede set kies zonder knip en plak werk het setje aan mn receiver aansluiten? Het gaat me namelijk op dit moment niet per se om surround, dus een sub en 2 frontspeakers vind ik ook prima. Kan ik dan zo een setje 'pcsetje' kopen waarbij staat dat je het op een DVDspeler kan aansluiten?

Zo simpel is het allemaal niet.

De Z5500 sluit je niet aan op je receiver, is helemaal niet nodig, de Z5500 heeft eigen versterkers en decoders en aansluitmogelijkheden, zowel digitaal als analoog.

Je hebt PC setjes met analoge 5.1 ingang, als je dan een dvdspeler hebt met analoge 5.1 uitgang, dan gaat dat ook werken, dan heb je wederom die Philips receiver van je niet nodig. Heb je een DVD speler met stereo uitgang, dan is daar met een verloopstukje multichannel stereo uit te halen.

BTW, welke Philips receiver heb je?
Wil best raad geven, maar dan moet ik wel wat meer weten over die receiver.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 29, 2010

Heb een Philips CINEOS DVP9000 dvd-speler & Philips CINEOS DFR9000 Receiver.., en wil dus eigenlijk een goedkoop setje boxen (kwaliteit maakt nu niet zo veel uit) waarop ik mijn tv, dvd en xbox360 kan aansluiten.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 29, 2010

LB.;1687135 wrote: Heb een Philips CINEOS DVP9000 dvd-speler & Philips CINEOS DFR9000 Receiver.., en wil dus eigenlijk een goedkoop setje boxen (kwaliteit maakt nu niet zo veel uit) waarop ik mijn tv, dvd en xbox360 kan aansluiten.

Dat is geen probleem:

[IMG]http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/00/84da/4e42/9958/1dfab4b13375/l.jpg[/IMG]

http://www.kieskeurig.nl/satellietsysteem/jbl/scs_2005/prijzen/133652/#prijzen

Het setje heeft een actieve sub, in je gebruiksaanwijzing kun je op blz 65 zien waar je die moet aansluiten:

http://download.p4c.philips.com/files/d/dfr9000_01/dfr9000_01_dfu_nld.pdf

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 29, 2010

Dus het gaat erom dat ik een setje met actieve sub uitkies? Ik vind 2 frontspeakers namelijk al prima, ik zit nu in een situatie waar het gewoon niet handig is om die overige speakers ook te gebruiken. Dus kan ik elk 2.1 setje met actieve sub uitkiezen?

Sorry voor al die (misschien domme) vragen, het is allemaal wat ingewikkelder dan verwacht ;).

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 30, 2010

LB.;1687336 wrote: Dus het gaat erom dat ik een setje met actieve sub uitkies? Ik vind 2 frontspeakers namelijk al prima, ik zit nu in een situatie waar het gewoon niet handig is om die overige speakers ook te gebruiken. Dus kan ik elk 2.1 setje met actieve sub uitkiezen?

Sorry voor al die (misschien domme) vragen, het is allemaal wat ingewikkelder dan verwacht ;).

Domme vragen bestaan niet.

Maar van bovengenoemd setje hoef je niet alle speakers aan te sluiten, dan sluit je het 3.1 aan, L R Center en actieve sub.

Waarschijnlijk gaat het je om de centjes, zeg dan gewoon wat je max budget is(y)

reply
0
P
peptalk
Mar 29, 2010

Geen rommel kopen, dat is zonde van je geld.
Kijk eens rond wat je wat lijkt en laat het ons weten, misschien dat we dan een oordeel er over kunnen vellen.

reply
0
ES
Edgar Smit
Mar 30, 2010

Eerste post staat dat het budget 100 euro is......

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 30, 2010

Ja dat is een beetje het probleem. Ik begrijp peptalk dat hij zegt geen troep kopen, maar op dit moment heb ik weinig geld, en ben altijd al geluid van een TV gewend. Dus ik hoef niet gelijk perfect spul. Ik had meer in gedachten om een goedkoop setje te kopen, en dan een beetje te gaan sparen voor een mooie set voor over een half jaar o.i.d.

Je hebt bijvoorbeeld van Logitech vrij goedkope 2.1 computersetjes, maar kan je die aansluiten of verschilt dat per set?

reply
0
P
peptalk
Mar 30, 2010

LB.;1687492 wrote: Ja dat is een beetje het probleem. Ik begrijp peptalk dat hij zegt geen troep kopen, maar op dit moment heb ik weinig geld, en ben altijd al geluid van een TV gewend. Dus ik hoef niet gelijk perfect spul. Ik had meer in gedachten om een goedkoop setje te kopen, en dan een beetje te gaan sparen voor een mooie set voor over een half jaar o.i.d.

Je hebt bijvoorbeeld van Logitech vrij goedkope 2.1 computersetjes, maar kan je die aansluiten of verschilt dat per set?

Geef dan even aan welke Logitech setjes je bedoelt, want het zal per setje verschillen of het wat is of dat het aangesloten kan worden.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 30, 2010

LB.;1687492 wrote: Ja dat is een beetje het probleem. Ik begrijp peptalk dat hij zegt geen troep kopen, maar op dit moment heb ik weinig geld, en ben altijd al geluid van een TV gewend. Dus ik hoef niet gelijk perfect spul. Ik had meer in gedachten om een goedkoop setje te kopen, en dan een beetje te gaan sparen voor een mooie set voor over een half jaar o.i.d.

Die goedkopere 2.1 PCsetjes zijn niet echt geschikt om aan te sluiten op die receiver, en je speler en andere spullen zijn niet geschikt om aan te sluiten op die PC speakertjes.

Geduld bewaren, geld in de zak houden, paar weekendjes niet de beest uithangen en dan eerder genoemd setje nemen:idea: :mrgreen:

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 30, 2010

Logitech X-210
Logitech Z323

Deze 2 zijn allebei echt heel goedkoop. Als ik voor zo een prijs gewoon een redelijk (voor mijn begrippen, iemand die alleen tv geluid gewend is) geluid krijg vind ik het al prima. En ga ik dan wel verder sparen/kijken naar een echte set. Dan wil ik me er ook eerst meer in verdiepen. Maar is het mogelijk met één van deze setjes?

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 30, 2010

Ja dat is opzich ook wel een idee. Dan maar even wachten, maar is er dan toch niet een optie dat ik voor minder geld een 2.1 of 3.1 koop, omdat ik 5.1 toch niet ga gebruiken? Of zijn die setjes er vaak alleen in 5.1?

reply
0
PP
Peter Porrio
Mar 31, 2010

Dat setje dat DVDProfilersFilmgek noemt is een compleet 5.1 setje. Als je 2.1 of 3.1 gaat gebruiken, zou ik nog even doorsparen en 2 volwaardige frontspeakers kopen. Dan heb je alvast 2.0.

Op zich verwacht ik dan dat je hooguit nog een subwoofer erbij gaat kopen, mocht de laagweergave van de fronts onvoeldoende zijn. Een center erbij heeft mijns inziens niet veel meerwaarde. Goed opgestelde fronts kunnen prima dialogen weergeven.

Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een uitgebreide 5.1 opstelling naar stereo (2.0) teruggegaan. Met muziek DVD's en films klinkt het nog steeds super! Tuurlijk, met films hoor de de vliegtuigen niet meer over je heen vliegen, maar ruimtelijk klinkt het wel.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 31, 2010

Peter Porrio;1687858 wrote: Dat setje dat DVDProfilersFilmgek noemt is een compleet 5.1 setje. Als je 2.1 of 3.1 gaat gebruiken, zou ik nog even doorsparen en 2 volwaardige frontspeakers kopen. Dan heb je alvast 2.0.

Op zich verwacht ik dan dat je hooguit nog een subwoofer erbij gaat kopen, mocht de laagweergave van de fronts onvoeldoende zijn. Een center erbij heeft mijns inziens niet veel meerwaarde. Goed opgestelde fronts kunnen prima dialogen weergeven.

Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een uitgebreide 5.1 opstelling naar stereo (2.0) teruggegaan. Met muziek DVD's en films klinkt het nog steeds super! Tuurlijk, met films hoor de de vliegtuigen niet meer over je heen vliegen, maar ruimtelijk klinkt het wel.

Dat is opzich ook wel een goed idee. Even ter indicatie, hoeveel betaal je voor 1 volwaardig frontspeakertje? Hoeft echt geen topkwaliteit te zijn, gewoon een fatsoenlijk iets?

reply
0
PP
Peter Porrio
Mar 31, 2010

LB.;1687897 wrote: Dat is opzich ook wel een goed idee. Even ter indicatie, hoeveel betaal je voor 1 volwaardig frontspeakertje? Hoeft echt geen topkwaliteit te zijn, gewoon een fatsoenlijk iets?

Tja, dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik zou sowieso voor 2de hands gaan kijken, dan heb je veel meer voor je geld (vaak 1/3 van de nieuwprijs). En als je even op de marktsecties van dit forum, htforum.nl of hifi.nl kijkt, kom je mooie spullen tegen die door audioliefhebbers vaak wegens upgrade worden aangeboden. Dan loop je weinig risico dat er iets mee is.

2de hands kun je vaak voor 200-400 euro een paar prima zuilspeakers op de kop tikken.
EDIT: ik ga hier uit van zuilspeakers, je kunt uiteraard ook goedkopere modellen krijgen.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 31, 2010

Peter Porrio;1687858 wrote: Dat setje dat DVDProfilersFilmgek noemt is een compleet 5.1 setje. Als je 2.1 of 3.1 gaat gebruiken, zou ik nog even doorsparen en 2 volwaardige frontspeakers kopen. Dan heb je alvast 2.0.

Zijn probleem is dat hij weinig cash heeft, helaas koop je voor 100 euro niet snel dat setje frontspeakers die jouw beleving van stereo geeft. Stereo is al bedoeld om ruimtelijk geluid te geven en als je met een pure stereo opstelling toch nog een beetje laag wilt hebben...... ja dan heb je of een paar echt knappe speakers en een goede versterker nodig, of een paar leuke speakers die ondersteuning krijgen van een sub.

Van mij mag je je stereo opstelling voor films super vinden klinken, en het zal voor veel mensen ook heus wel voldoen, maar persoonlijk vind ik het teveel tekortkomingen hebben om er maar enigzins van onder de indruk te raken, zeker in deze tijd van Dolby True HD en DTS HD Master tracks, je mist gewoon teveel.

Een goede stereo is heel leuk voor mensen met een platte TV die toch goed geluid willen maar geen woud van speakers en draden. Kan met je eens zijn dat je beter een goede stereo kunt hebben dan zo'n goedkoop plastic 5.1 all in one geval, maar daar houd het dan wel mee op voor filmgebruik.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Mar 31, 2010

Okee hartelijk bedankt voor de hulp! Ik ga dan eerst maar eens kijken naar 2 speakers alleen.

reply
0
PP
Peter Porrio
Mar 31, 2010

@DVDProfilersFilmgek: Ik ben het helemaal met je eens. Allereerst het budget. Ik geef expres aan dat de TS 2de hands moet gaan kijken voor zijn speakers en geef hier eveneens aan dat hij dan tussen de 200-400 euro zal moeten spenderen, wil iets hebben waarop/waarmee je je set verder kunt opbouwen.

Wat stereo Vs. surround betreft ben ik het met je eens dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken. Ik heb een behoorlijk goede 5.1 surroundopstelling gehad met rondom goede speakers en sub. Ik weet dus wat ik mis qua filmbeleving. Met muziek DVD's vind ik het niet direct een gemis overigens. Daarnaast luister ik veel CD's, filmpjes kijken we voornamelijk in het weekend.

Maar ja...mijn lieftallige vriendin wilde na dik 7 jaar een nieuwe inrichting voor de woonkamer. De oude speakers pasten qua kleur absoluut niet meer bij de nieuw gekozen meubels en omdat de nieuwe meubels meer plek innemen dan de oude, heb ik besloten om terug te gaan naar 2 speakers.

Dit mede doordat de opstelling van de achterspeakers minder makkelijk gaat dan ervoor. En ik pas ervoor om kleine speakers aan de muur te hangen. Ik had hiervoor 4 zuilspeakers en dat beviel prima. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat je een goede 5.1 opstelling moet hebben en anders niet.

Echter, ik kon/wilde geen afstand doen van mijn frontspeakers (Phonar P300 UK). Te meer omdat ik deze met veel zorg had uitgezocht 7 jaar geleden. Gelukkig vond ik een persoon via Marktplaats die exact dezelfde speakers aanbood in zilver. Even heen en weer gemaild en opgehaald in Maastricht. Even dik 2 uur rijden, maar dan heb je ook wat!

De overige 5 Phonars heb ik inmiddels verkocht. Sub moet ik nog verkopen. Ik ben nu van plan om het budget dat ik in surround heb gestoken, te investeren in stereo apparatuur. Er gaat dus een losse stereo versterker en CD-speler komen. Daarmee hoop ik een flinke verbetering van de huidige stereoweergave (via m'n Denon receiver) te behalen. Mijns inziens gaat dit ook zeker lukken! De Denon gaat er dan ook uit.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 31, 2010

Peter Porrio;1688124 wrote: @DVDProfilersFilmgek: Ik ben het helemaal met je eens. Allereerst het budget. Ik geef expres aan dat de TS 2de hands moet gaan kijken voor zijn speakers en geef hier eveneens aan dat hij dan tussen de 200-400 euro zal moeten spenderen, wil iets hebben waarop/waarmee je je set verder kunt opbouwen.

Wat stereo Vs. surround betreft ben ik het met je eens dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken. Ik heb een behoorlijk goede 5.1 surroundopstelling gehad met rondom goede speakers en sub. Ik weet dus wat ik mis qua filmbeleving. Met muziek DVD's vind ik het niet direct een gemis overigens. Daarnaast luister ik veel CD's, filmpjes kijken we voornamelijk in het weekend.

Maar ja...mijn lieftallige vriendin wilde na dik 7 jaar een nieuwe inrichting voor de woonkamer. De oude speakers pasten qua kleur absoluut niet meer bij de nieuw gekozen meubels en omdat de nieuwe meubels meer plek innemen dan de oude, heb ik besloten om terug te gaan naar 2 speakers.

Dit mede doordat de opstelling van de achterspeakers minder makkelijk gaat dan ervoor. En ik pas ervoor om kleine speakers aan de muur te hangen. Ik had hiervoor 4 zuilspeakers en dat beviel prima. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat je een goede 5.1 opstelling moet hebben en anders niet.

Echter, ik kon/wilde geen afstand doen van mijn frontspeakers (Phonar P300 UK). Te meer omdat ik deze met veel zorg had uitgezocht 7 jaar geleden. Gelukkig vond ik een persoon via Marktplaats die exact dezelfde speakers aanbood in zilver. Even heen en weer gemaild en opgehaald in Maastricht. Even dik 2 uur rijden, maar dan heb je ook wat!

De overige 5 Phonars heb ik inmiddels verkocht. Sub moet ik nog verkopen. Ik ben nu van plan om het budget dat ik in surround heb gestoken, te investeren in stereo apparatuur. Er gaat dus een losse stereo versterker en CD-speler komen. Daarmee hoop ik een flinke verbetering van de huidige stereoweergave (via m'n Denon receiver) te behalen. Mijns inziens gaat dit ook zeker lukken! De Denon gaat er dan ook uit.

Dank voor je uitgebreide toelichting, inderdaad, speakers, die kies je met zorg, daar trek je maanden voor uit en je kijkt niet direct op een dubbeltje en je probeert met je budget het beste te krijgen dat bij je past.

Heb mijn eigen speakers ook al heel lang, en de klank bevalt mij nog steeds, ook al zullen er nu wel betere in mijn klanksmaak te koop zijn. Van met zorg gekozen speakers ga je niet snel scheiden en ik kan begrijpen als je door ruimte gebrek gedwongen wordt een keus te maken, je kiest dat te behouden wat je graag hoort, je fronts.

Liever een goede stereo opstelling dan een halfbakken surround, denk dat het jou met jouw instelling zeker gaat lukken om een set samen te stellen die helemaal naar je wens is, ben benieuwd voor welke versterker je Denon het veld moet ruimen ook al ben ik niet meer zo'n stereo fan.

reply
0
PP
Peter Porrio
Apr 01, 2010

Zaterdag over een week hen ik een luisterafspraak staan bij Stassen in Tegelen. Ik neem mijn eigen Denon receiver mee als referentie. Ik ga daar luisteren naar:

- Music Hall A25.2
- Music Hall A50.2
- Denon PMA-710AE
- Denon PMA-1500AE
- Musical Fidelity A3.5

De Music Hall had ik bij een vorige luisterafspraak al een keer gehoord en die klonk superzuiver! Alleen had ik die niet op mijn speakers gehoord. Dat gaat deze keer wel gebeuren.
De Denons heb ik op mijn shortlist staan, omdat ik ze toch even wil horen en kijken of deze helderder en directer klinken dan mijn receiver. De Musical Fidelity is puur omdat ik dat merk nog nooit heb gehoord en er veel goede dingen over lees.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Apr 01, 2010

Peter Porrio;1688425 wrote: Zaterdag over een week hen ik een luisterafspraak staan bij Stassen in Tegelen. Ik neem mijn eigen Denon receiver mee als referentie. Ik ga daar luisteren naar:

- Music Hall A25.2
- Music Hall A50.2
- Denon PMA-710AE
- Denon PMA-1500AE
- Musical Fidelity A3.5

De Music Hall had ik bij een vorige luisterafspraak al een keer gehoord en die klonk superzuiver! Alleen had ik die niet op mijn speakers gehoord. Dat gaat deze keer wel gebeuren.
De Denons heb ik op mijn shortlist staan, omdat ik ze toch even wil horen en kijken of deze helderder en directer klinken dan mijn receiver. De Musical Fidelity is puur omdat ik dat merk nog nooit heb gehoord en er veel goede dingen over lees.

Heel veel testplezier toegewenst(y)

reply
0
PP
Peter Porrio
Apr 01, 2010

Dank je wel! (y)

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 12, 2010

Ik heb een aantal speakers op internet gezien die me wel wat leken, maar aangezien ik hier niet al te veel verstand van hebt, zou ik graag willen weten wat jullie ervan vinden.

Ik ben dus op zoek naar simpele goedkope speakers, ik ga eerst voor 2 fronts, evt. een sub. Nu ben ik de volgende tegengekomen;

Yamaha HIFI NX-E800p
Reflexion Venice 300

Is dit iets, of is dit totaal niets. Ik ben TV geluid gewend, dus speakers hoeven niet van hoogstaande kwaliteit te zijn, en ik wil ze aansluiten op mijn Philips CINEOS DFR9000 Receiver.

reply
0
PP
Peter Porrio
Apr 13, 2010

Die Yamaha speaker worden volgens mij ook geleverd bij de Pianocraft setjes van Yamaha. Zo'n setje heb ik in het verleden wel 'ns gehoord en klonken in mijn oren goed voor het geld dat je ervoor neer moest leggen.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 13, 2010

Het lijkt wel of die link van die Reflexion het steeds niet doet, dus zal hier de specs wel zetten..

[IMG]http://media.conrad.com/xl/3000_3999/3400/3450/3453/345333_RB_00_FB.EPS.jpg[/IMG]
Highlights

• Maximale belastbaarheid 500 W
  • 3-weg staande luidspreker
Uitvoering:

• Woofer 160 mm
  • Middentonenluidspreker 100 mm
  • Tweeter 19 mm
  • Luidsprekerafdekking afneembaar.
[IMG]http://www1.conrad.nl/sap/its/mimes/zprt_con_glb/99/images/background/spacer.gif[/IMG] Technische specificaties

Inhoud: 1 st. Afm.: (b x h x d) 210 x 900 x 230 mm
Kleur: Walnoot
Max. belastbaarheid (muziek): 500 W
Sinus: 150 W
Frequentiebereik: 20 - 22000 Hz
Impedantie: 4 - 8 Ω
Geluidsniveau: 92 dB
Gewicht: 9,78 kg

Yamaha is ook wel een merk dat ik ken, maar nu vraag ik me af kan ik die luidsprekers ook nog fatsoenlijk zonder sub gebruiken? Want als ik bovenstaande zie, lijkt een sub me daarbij niet gelijk nodig?

reply
0
PP
Peter Porrio
Apr 13, 2010

Luuk v/d B.;1692139 wrote:
Yamaha is ook wel een merk dat ik ken, maar nu vraag ik me af kan ik die luidsprekers ook nog fatsoenlijk zonder sub gebruiken? Want als ik bovenstaande zie, lijkt een sub me daarbij niet gelijk nodig?

Dat altijd een beetje lastig om te zeggen hoe een speaker klinkt op je set. Daarom is het ook belangrijk om speakers te luisteren op jouw receiver. Maar goed, ik denk dat het met die Yamaha speakers wat lastig gaat, omdat niet iedere audiozaak deze heeft.

Die Reflextion ziet er wel uit dat ie een redelijke laagweergave heeft, maar dat is puur een aanname. Je weet dit pas na luisteren. Zo via internet aanschaffen brengt het risico met zich mee dat ze niet aan jouw wensen voldoen. Zelf ben ik daar geen voorstander van, maar dat komt al duidelijk naar voren uit mijn eerdere posts.

Je kunt het er natuurlijk op wagen en ze aanschaffen. Mocht dan blijken dat je laag mist, kun je altijd nog een subwoofer kopen.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 13, 2010

Daar heb je helemaal gelijk in, dat het gokken blijft. Maar die Reflexion speakers zijn wel erg goedkoop. Dus stel dat de lage tonen vrij gering zijn, valt het qua budget nog tamelijk mee om ook een subje te kopen.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Apr 13, 2010

Luuk v/d B.;1692170 wrote: Daar heb je helemaal gelijk in, dat het gokken blijft. Maar die Reflexion speakers zijn wel erg goedkoop. Dus stel dat de lage tonen vrij gering zijn, valt het qua budget nog tamelijk mee om ook een subje te kopen.

Voor 40 euro perstuk kunnen ze alleen maar meevallen, voor dat geld mag je niet eens veeleisend zijn en ik denk(weet wel zeker) niet dat ze de 20 Hz gaan halen:roll:

Bij Conrad heb je ook nog eens 14 dagen zichttermijn, mochten ze niet voldoen, dan kun je.....

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 13, 2010

DVDProfilersFilmgek;1692219 wrote: Voor 40 euro perstuk kunnen ze alleen maar meevallen, voor dat geld mag je niet eens veeleisend zijn en ik denk(weet wel zeker) niet dat ze de 20 Hz gaan halen:roll:

Bij Conrad heb je ook nog eens 14 dagen zichttermijn, mochten ze niet voldoen, dan kun je.....

Daarom, en ik ben zowiezo geen geluidkenner, nooit anders dan TV gehad, en dus ook niet veeleisend. Ik denk dat ik deze gok gewoon ga wagen.. Maakt het nog uit wat voor audiokabels ik hiervoor koop?

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 13, 2010

zorg gewoon dat je minimaal 1,5 mm dik speakerkabel neemt, kan van de gamma of via conrad, met jouw ervaring, budget en deze speakers hoef je geen dure kabel te gebruiken.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 13, 2010

Okee bedankt allemaal!

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 13, 2010

Laat ons nog wel even weten hoe alles bevalt, zijn we erg benieuwd naar namelijk.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 13, 2010

Ja zal ik zeker doen. Ik zag net dat ik nog 10 m 2 x 1,5mm speakerkabel heb liggen, alleen is niet rood & zwart, maar doorzichtige omhulsel en zilver & bruin van binnen.. Wat is nu rood en wat zwart? Of maakt dat niet uit?

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 13, 2010

Dat maakt op zicht niets uit, zolang je maar de plus van de luidspreker uitgang van de versterker ook op de plus ingang van de speaker aansluit en uiteraard geldt hetzelfde voor de min.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 13, 2010

Okee toppie!

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 17, 2010

Heb ze net binnen en aangesloten. Ik vind het geluid prima.. stukken beter dan TV natuurlijk! Je ziet wel aan de speakers dat ze iets goedkoper zijn, voornamelijk kleine dingetjes van de afwerking. Voor de rest vind ik ze prima..

Alleen is er één ding wat ik niet helemaal snap, ik blijf het geluid van mijn TV ook houden. Dat mute ik nu dan, zodat ik alleen de speakers heb. Hoe zorg ik ervoor dat die permanent uit staat, kan dat gewoon in het TV menu, of is het beter om deze gewoon zachtjes aan te laten?

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Apr 17, 2010

Luuk v/d B.;1693587 wrote: Alleen is er één ding wat ik niet helemaal snap, ik blijf het geluid van mijn TV ook houden. Dat mute ik nu dan, zodat ik alleen de speakers heb. Hoe zorg ik ervoor dat die permanent uit staat, kan dat gewoon in het TV menu, of is het beter om deze gewoon zachtjes aan te laten?

Zal waarschijnlijk door een instelling in de receiver komen. Deze hoort het geluid niet meer naar de TV te sturen als de receiver daarvoor gebruikt wordt. :|

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 17, 2010

Doe net een helse ontdekking. Wil mijn receiver goed op zijn plaats schuiven, past hij net niet in de meubel. Paar cm te diep. Ongelofelijk.

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 17, 2010

Hoe heb je TV en receiver aangesloten?
Gewoon zwart/wit of rood/wit tulp kabels van de TV naar de redceiver of via een digitale decoder of via HDMI?

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 17, 2010

Via HDMI.

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 17, 2010

Dus digitale decoder - hdmi - receiver - hdmi - tv?

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 17, 2010

Ja klopt, heb zo'n KPN Experia Box.. dit zit aan de receiver met hdmi, en receiver met hdmi naar tv..

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 17, 2010

Je moet dan in je receiver aangeven dat hij via de HDMI uitgang die je gebruikt voor je TV alleen het beeld moet doorsturen. Hoe dat exact moet staat in de handleiding, ik weet dat niet uit mijn hoofd.

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 18, 2010

Okee, dank je wel!

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 19, 2010

Ik loop nu weer tegen een probleem aan. Ik had gister de TV-ontvanger & Xbox 360 op de receiver aangesloten. TV-ontvanger via HDMI, Xbox360 via tulpstekkers. Nu heb ik zojuist die tulpkabel vervangen door een HDMI kabel, alleen nu krijg ik geen geluid meer van de Xbox.

Ik heb bij de instellingen van de receiver bij het kanaal voor de xbox audio & video op HDMI 1 staan.

Ook het beeld is lastig, ik krijg pas beeld zodra ik een spel/dvd in de xbox doe, doe ik dat niet en zet de xbox gewoon aan gebeurt er niets. Als ik er dan een spel/dvd ingedaan heb, krijg ik wel beeld maar geen geluid. Hebben jullie enig idee hoe dit komt?

Het ligt niet aan de kabel, had de xbox hdmi gister voor de TV-ontvanger gebruikt, en die heb ik nu vervangen voor een nieuwe, en de oorspronkelijke xbox hdmi kabel zit weer op de xbox.

reply
0
PP
Peter Porrio
Apr 19, 2010

Heb je in het setup menu van je Xbox ingesteld dat er geluid via HDMI wordt uitgezonden? Dat je geen beeld hebt voordat je er een spel indrukt, kan doordat de Philips receiver wellicht alleen 720p en 1080p als inputsignalen accepteert. Als je de Xbox aanzet geeft ie waarschijnlijk 480p of 576p door aan je receiver. Die kan hier niets mee. Als je er een spel instopt, dan speelt het spel op 720p of 1080p en dat kan je Philips wel aan.

Let op: dit is een aanname van mijn kant. Raadpleeg de handleidingen van je apparatuur om dit uit te sluiten!

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 20, 2010

Ik heb gekeken, bij audio stond wel HDMI aan volgens mij. Ik heb bij de beeldinstellingen gekeken op de xbox, en dacht laat ik eens proberen of 'ie het wel doet op 720p. Na hierop gedrukt te hebben, hoorde ik één geluidje, en heb nooit meer beeld gezien. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 20, 2010

Luuk v/d B.;1694421 wrote: Ik heb gekeken, bij audio stond wel HDMI aan volgens mij. Ik heb bij de beeldinstellingen gekeken op de xbox, en dacht laat ik eens proberen of 'ie het wel doet op 720p. Na hierop gedrukt te hebben, hoorde ik één geluidje, en heb nooit meer beeld gezien. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
je xbox rechtstreeks op je TV aansluiten dan kun je in ieder geval alle instellingen weer terugzetten.
Misschien kom je hier wat verder?

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Apr 20, 2010

Edgar Smit;1694434 wrote: je xbox rechtstreeks op je TV aansluiten dan kun je in ieder geval alle instellingen weer terugzetten.
Misschien kom je hier wat verder?

Ja, met een tulp;)

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 20, 2010

Dat is een goed idee, daar ga ik eerst wel mee aan de gang. Dank je wel!

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 21, 2010

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar het werkt nu haha. Ik heb eerst de Xbox weer op de receiver aangesloten met tulpstekkers, en een 'launch setup' gedaan waarbij volgens mij de meeste instellingen weer naar standaard gaan. Daarna op de TV aangesloten met HDMI, een aantal instellingen gewijzigd, en toen op de receiver met HDMI. Werkt nu prima. Bedankt voor alle tips!

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 22, 2010

Nog 1 ding, niet ernstig. Het werkt nu prima, alleen als ik de instellingen op 1080i heb staan zijn er 'rode vlekjes' in het beeld te zien, zodra ik het op 1080p zet niet.. In principe geen probleem, maar vroeg me af hoe dat komt?

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Apr 23, 2010

Bij 1080i is het niet zo erg omdat 1080p nog steeds beter is. Andersom zou het wel een probleem kunnen zijn. ;)

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 23, 2010

Heb net gecheckt, heb de instellingen op 1080i staan nu, zonder vlekjes, de vlekjes waren er dus bij 1080p. Is dit een ernstig probleem of niet? Het werkt wel prima, alleen lijkt het geluid wat zachter te zijn.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Apr 25, 2010

Luuk v/d B.;1695375 wrote: Heb net gecheckt, heb de instellingen op 1080i staan nu, zonder vlekjes, de vlekjes waren er dus bij 1080p. Is dit een ernstig probleem of niet? Het werkt wel prima, alleen lijkt het geluid wat zachter te zijn.

Zowel bij 1080i en 1080p zou je geen vlekjes moeten zien.

Hoe zien die vlekjes er eigenlijk uit?
Zijn deze vlekjes helemaal rood, alleen rood-tinten of zien ze er anders uit?

Heb je het ook met een andere HDMI-kabel geprobeerd?

reply
0
LVB
Luuk v/d B.
Apr 25, 2010

Nee nog geen andere HDMI geprobeerd. Hiervoor zat de kabel rechtstreeks naar de TV en toen had ik dat niet. Het zijn rode vlekjes die af en toe in het beeld komen, het lijkt alsof bepaalde tinten in een film zich omvormen in die vlekjes, dus niet willekeurig. Vlekjes zijn ten grootte van 5 pixels ongeveer denk ik..

Maar nu op 1080i heb ik geen problemen, dus kan in ieder geval zonder probleem gamen..

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Apr 27, 2010

Dan zou ik zelf eerst een andere kabel en evt een andere aansluiting van de TV proberen om er achter te kunnen komen waar het door veroorzaakt wordt. :|

reply
0