Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
H
homernt
Nog een advies tread
Apr 09, 2010

Ik heb een Onkyo TX-SR507 gekocht en daar moeten natuurlijk nieuwe front speakers bij. Het budget is €400 per speaker dat is excl. kabel. Dus ook graag ook kabel advies. Ik heb mijn oog laten vallen op een KEF iQ50 of een KEF iQ7. Voornamelijk omdat ik ze het er mooi uitzien vind zien. Dus mij vraag of dit overkill voor deze reciever of zit kwa watts in de goede richting? Verder komt hier alleen nog een subwoofer bij dus meer dan 2.1 opstelling zal het waarschijnlijk niet worden.

MH
Michael Hamers
Apr 09, 2010

Je zegt 'nog een advies tread'...
als je de andere advies draadjes had gelezen had je geweten dat het standaardantwoord simpelweg zou zijn om gewoon te gaan luisteren naar die combi. De 507 biedt voldoende vermogen om die speakers aan te sturen. Je geeft aan dat je ze er mooi uit vindt zien, maar je zou je keuze eigenlijk daar niet op moeten baseren. Natuurlijk kan het meewegen in je besluit, maar ik zou gewoon met een bepaald budget in gedachten naar een speciaalzaak gaan. Laat ze maar wat speakers horen...

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Apr 12, 2010

Geluid staat of valt bij de combinatie van luidsprekers, receiver en bekabeling. Om deze op de juiste manier te combineren, zou je er voor kunnen kiezen om eerst te gaan luisteren naar combinaties van receiver met luidsprekers.

De bekabeling kun je het beste pas kiezen als je de set al een hele tijd in gebruikt hebt. Wel zou ik aan willen raden om te beginnen met luidsprekerkabels van minimaal 1,5mm2. Deze zorgen voor een goede geleiding en zullen ook niet voor problemen zorgen wanneer de receiver wat hogere stroomsterktes moet leveren. ;)

reply
0