Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Polls
LK
Ludo Keeris
Poll: De zin of onzin van dure kabels. Wat vind jij?
Apr 24, 2010

De zin of onzin van dure kabels. Wat vind jij?

JT
John Tak
Apr 24, 2010

Is er niet een middenweg tussen "zo duur mogelijk" en "gewoon goede kwaliteit"...? Die mis ik hier.
Ik heb een normale basis HDMI kabel maar iets duurdere analoge kabels. Maar zeker niet "zo duur mogelijk" hoor...

reply
0
RB
Richard B.
Apr 24, 2010

John Tak;1695632 wrote: Is er niet een middenweg tussen "zo duur mogelijk" en "gewoon goede kwaliteit"...? Die mis ik hier.

Hier hetzelfde. Ik koop (zowel analoog als digitaal) nooit de duurste kabels, maar ook niet de goedkoopste kabels. Ik moet het gevoel hebben dat er een redelijke prijs-kwaliteit verhouding is.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Apr 25, 2010

De prijs is niet zo belangrijk, als het maar goede kwaliteit is...Goede kwaliteit hoeft gelukkig niet altijd duur te zijn. Maar ook bij hdmi ga ik niet voor het allergoedkoopste maar kies dan toch liever voor een goed merk tegen een gunstige prijs. :)

reply
0
H
Hakker
Apr 24, 2010

Zelfde hier
Heb QED bekabeling lopen welke echt niet als "duur" aangemerkt wordt maar wel goed is.
digitale kabels zijn van HQ wat gewoon een budgetmerk is maar gewoon een kwaliteits controle heeft zodat het geen gare connectors bevat.

Ik heb dus geen no name digitale kabels maar daar heb ik eigenlijk alles mee gezegd. 10 meter HQ HDMI kabel koste me bv 25 euro.

reply
0
MH
Michael Hamers
Apr 24, 2010

Aangezien alleen mijn speakers analoog zijn aangesloten heb ik voor de laatste gekozen. Bij digitaal is het goed, als het maar werkt. Dan mag het zo goedkoop mogelijk zijn. Mijn speakerkabels zijn overigens ook absoluut niet prijzig, maar het zijn ook geen dropveters. Gewoon leuke budgetkabels met een prima kwaliteit.

reply
0
P
peptalk
Apr 25, 2010

Ik wil niet dat de kabel de zwakste schakel zou kunnen zijn, dus ook bij HDMI wat meer geld er aan uit gegeven.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Apr 25, 2010

Ik wil gewoon een goede kwaliteit, maar wel zo goedkoop mogelijk, dat kan dan betekenen dat ik dan evengoed een redelijke prijs moet betalen, maar niet een prijs omdat er een bepaald merknaampje op staat. Ik wil zo weinig mogelijk betalen voor een goede kwaliteit, en als er Shit op de kabel als merknaam staat maar de kabel is goed en de prijs is netjes, dan neem ik Shit;)

Heb niet gestemd, mijn keuze stond er ook niet bij....:-(

reply
0
H
HTip
Jan 27, 2011

Ik zie mijn kabels (LS, analoog, digitaal) als een component van de set. En ik vind dat die in balans moeten zijn met de kwaliteit van de set. Ik zoek de beste kabel binnen mijn budget, zowel analoog als digitaal.

reply
0
Z
Zeagle
Feb 08, 2011

Recent een nieuwe AV set aangeschat. Voor bekabeling (alles van monstercable) heb ik ca. €450,00 uitgegeven. De kabelset bestaat in deze uit een 1 mtr hdmi voor tussen de Bleuray en de receiver. Een 2 meter hdmi voor tussen de blueray en de televisie. Daarnaast speakerkabel voor naar mijn frontspeakers (biamp configuratie), centerspeaker en surround speaker. Op zich een behoorlijke uitgave, echter in verhouding met de AV set naar mijn mening.

Van horen zeggen (ben namelijk een newby) draagt de kwaliteit van de kabels bij aan de afronding van de installatie. De aparatuur in kwestie bepaald het grote deel van de kwaliteit. Kabels selecteer je in verhouding met je apparatuur. Ik moet zeggen dat ik me hierin aardig kan vinden!

Groeten,
Zeagle.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 10, 2011

Zeagle;1773654 wrote: Recent een nieuwe AV set aangeschat. Voor bekabeling (alles van monstercable) heb ik ca. €450,00 uitgegeven. De kabelset bestaat in deze uit een 1 mtr hdmi voor tussen de Bleuray en de receiver. Een 2 meter hdmi voor tussen de blueray en de televisie. Daarnaast speakerkabel voor naar mijn frontspeakers (biamp configuratie), centerspeaker en surround speaker. Op zich een behoorlijke uitgave, echter in verhouding met de AV set naar mijn mening.

Van horen zeggen (ben namelijk een newby) draagt de kwaliteit van de kabels bij aan de afronding van de installatie. De aparatuur in kwestie bepaald het grote deel van de kwaliteit. Kabels selecteer je in verhouding met je apparatuur. Ik moet zeggen dat ik me hierin aardig kan vinden!

Groeten,
Zeagle.

Vooral hele dure HDMI kabels maken dat je mooiere kleuren en een scherper beeld krijgt, het geluid is sprankelender en detailrijker.....

Maar niet heus:twisted:

Natuurlijk draagt een goede kabel bij aan het geheel, maar een HDMI kabel van 5 euro hoeft niet minder te zijn dan een kabel van 150 euro....

Speakerkabel, OFC kabel met een lekkere dikte van een onbekend merk doet niet minder dan een hele dure kabel van een merk, behalve dat de eigenaar een vette mercedes kan kopen....

Bij analoge verbindingen een beetje knap kabeltje gebruiken kan voordeel opleveren tov een te dun goedkoop kabeltje, maar wederom, dure merknamen helpen niet om betere signalen te krijgen.

Iig neem ik mensen die een HDMI kabel van 100 euro aansluiten op een speler van 100 euro niet helemaal serieus:roll:

reply
0
J
johnsmeets
Feb 11, 2011

[QUOTE=DVDProfilersFilmgek;1774018]Vooral hele dure HDMI kabels maken dat je mooiere kleuren en een scherper beeld krijgt, het geluid is sprankelender en detailrijker.....

Maar niet heus:twisted:

Natuurlijk draagt een goede kabel bij aan het geheel, maar een HDMI kabel van 5 euro hoeft niet minder te zijn dan een kabel van 150 euro....

EENS

Speakerkabel, OFC kabel met een lekkere dikte van een onbekend merk doet niet minder dan een hele dure kabel van een merk, behalve dat de eigenaar een vette mercedes kan kopen....

TOTAAL ONEENS afhankelijk van de aanschafprijs van je instalatie in de hogerprijsklasse kwa receivers versterkers en luidsprekers(als je praat over hi-end)zijn (luidspreker)kabels belangrijk.
Hierbij heb ik het niet over een setje (receiver +bijvoorbeeld 7.1 boxenset) van 2 a 3000 euro
Daar kun je meestal volstaan met een goede/normale 4mm2 speakerkabel
Nu heeft niet iedereen een peperdure set staan, dus voor de meesten geld bovenstaande neemt niet weg dat in het dure segment bekabeling een belangrijke plaatst inneemt:)
En tussen dure kabels en dure kabels zit ook veel verschil en niet alleen in prijs daar mag je net zoveel aandacht aan besteden als aan het samenstellen van je set

Voor jan normaal (ook ikke) maakt het gezien de aanschafwaarde van de apperatuur niet zoveel uit lol
Onzin ja in beperkte mate afhanlijk van apperatuur
Zin ja bij een hi-end set(voor mensen die geen mercedes willen of er een als boodschappenauto hebben)

Moet het wel met de meeste opmerkingen eens zijn voor wat betreft de (hdmi) kabels van monster de zijn redelijk aan de prijs, naja tis wat de gek er voor geeft, top hi end word ook simpel meer als 300 euro(vaak veel meer) per strekkende meter voor verbindings en of luidsprekerkabels uitgegeven.

reply
0
H
HTip
Feb 11, 2011

Zonder een discussie tussen believers en non-believers te willen opstarten is dit hoe ik er tegenaan kijk...

Ik zie kabels (speaker, analoog, digitaal, stroom) als een onderdeel/component van de set, zoals een speler, speakers, etc. Ik ben het helemaal eens dat deze investering in balans moet zijn met de set. Geen dure kabels met een speler van €100, maar met goede apparatuur rechtvaardigd dit vaker wel de investering.

Ik merk vaak duidelijk verschil bij welke kabel ik ook test. Kan zowel een verbetering als een verslechtering zijn. Dit geldt dus ook voor HDMI, want ook daar wordt een electrisch signaal verstuurd over een bepaalde lengte, waarbij tijdens transport verlies kan optreden. Ik denk echter dat het wel of niet verschil zien/horen afhangt van de kwaliteit van de set en de ruimte waarin dit staat.

Ik heb redelijk wat geïnvesteerd (voor sommigen misschien zelfs veel ;)) en vind dat ook elke € waard als ik mijn beleving daarmee kan vergroten...

reply
0